Is hij een gevaar?
donderdag 28 januari 2016 om 23:29
Hoi allemaal,
Even in het kort, ik ken iemand waarvan ik denk dat hij een tbser is. Hij gaat 3 dagen in de week naar een ander stad, waarbij hij zegt dat hij er behandelingen krijgt, sessies, praat groepjes enzovoort. Hij zegt dat hij er vrijwillig heen gaat voor zijn agressifiteit onder de hand te houden. Daarnaast loopt hij ook bij aantal dokters van de ggd, die halen alles uit hem van het verleden er zit veel woede in hem dat weet ik. Hij heeft wel een gedreigt, mij of iemand wat aan te doen en dat er bij hem de bom zal ontploffen binnenkort...
Hij heeft wel eens geZegt dat hij ontoerekensvatbaar is???
Ik heb uitgezocht of hij een tbsr is maar weet niet wat.. Want als hij dat is dan moet hij iets vreselijks gedaan hebben toch????
Hoort deze topic onder gezondheid of zit het goed?
Even in het kort, ik ken iemand waarvan ik denk dat hij een tbser is. Hij gaat 3 dagen in de week naar een ander stad, waarbij hij zegt dat hij er behandelingen krijgt, sessies, praat groepjes enzovoort. Hij zegt dat hij er vrijwillig heen gaat voor zijn agressifiteit onder de hand te houden. Daarnaast loopt hij ook bij aantal dokters van de ggd, die halen alles uit hem van het verleden er zit veel woede in hem dat weet ik. Hij heeft wel een gedreigt, mij of iemand wat aan te doen en dat er bij hem de bom zal ontploffen binnenkort...
Hij heeft wel eens geZegt dat hij ontoerekensvatbaar is???
Ik heb uitgezocht of hij een tbsr is maar weet niet wat.. Want als hij dat is dan moet hij iets vreselijks gedaan hebben toch????
Hoort deze topic onder gezondheid of zit het goed?
vrijdag 29 januari 2016 om 00:34
vrijdag 29 januari 2016 om 00:34
vrijdag 29 januari 2016 om 00:35
vrijdag 29 januari 2016 om 00:37
Iemand die vrijwillig of gedwongen zoveel hulp en ondersteuning nodig heeft bij zijn agressie problematiek is wat mij betreft een gevaar. Ik geloof best dat mensen de goede intentie kunnen hebben iets te willen veranderen maar op latere/volwassen leeftijd een serieus agressie issue uitroeien/wegwerken is wat mij betreft uitgesloten.
Ik ben vast niet positief en hoopvol over ons hulpsysteem misschien. Maar ik zou ver weg van de man blijven en het hoogstnoodzakelijke waartoe de wet jouw verplicht met hem delen en meer niet Zoveel mogelijk afstand houden dus want je hebt een klein kindje dat niet teveel aan zijn 'voorbeeldrol' hoeft te worden blootgesteld.
Ik ben vast niet positief en hoopvol over ons hulpsysteem misschien. Maar ik zou ver weg van de man blijven en het hoogstnoodzakelijke waartoe de wet jouw verplicht met hem delen en meer niet Zoveel mogelijk afstand houden dus want je hebt een klein kindje dat niet teveel aan zijn 'voorbeeldrol' hoeft te worden blootgesteld.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 29 januari 2016 om 00:43
quote:Rianlief schreef op 29 januari 2016 @ 00:39:
Hij heeft ook gezegt dat als hij de afspraken niet nakomt dat hij 3 maanden op kan genomen worden bedenk ik me net
Nou, dat zal dan niet geheel vrijwillig zijn lijkt me? Anders kan dit niet.
Wil je nog meer horen?
Hij heeft ook gezegt dat als hij de afspraken niet nakomt dat hij 3 maanden op kan genomen worden bedenk ik me net
Nou, dat zal dan niet geheel vrijwillig zijn lijkt me? Anders kan dit niet.
Wil je nog meer horen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 29 januari 2016 om 00:43
vrijdag 29 januari 2016 om 00:44
quote:valentinamaria schreef op 29 januari 2016 @ 00:43:
[...]
ik vind die uitspraak alleen al zo stom.
Past wel lekker bij passief agressief.
Dat dan weer wel.
[...]
ik vind die uitspraak alleen al zo stom.
Past wel lekker bij passief agressief.
Dat dan weer wel.
vrijdag 29 januari 2016 om 00:46
vrijdag 29 januari 2016 om 00:47
vrijdag 29 januari 2016 om 00:48
Je wilde ook weten of hij een gevaar is. Wat denk je zelf? Een bom die op ontploffen staat (zegt hij zelf), iemand die dreigt en erna roept dat hij het niet meent - serieus, geloof je dat werkelijk?
Je hebt het over een man die zijn agressie niet onder controle heeft. Iemand die vertelt dat hij zó iets ergs heeft gedaan dat als jij alles zou weten, je hem zou haten. Dan heeft hij het echt niet over een 'tasjesroof'.
Je leeft met een tikkende tijdbom in een levensbedreigende situatie voor jou en je kind. Je beseft de ernst van de situatie niet. Je stelt een kind hieraan bloot dat afhankelijk is van jou en dát vind ik een vorm van (kinder)verwaarlozing.
Je hebt het over een man die zijn agressie niet onder controle heeft. Iemand die vertelt dat hij zó iets ergs heeft gedaan dat als jij alles zou weten, je hem zou haten. Dan heeft hij het echt niet over een 'tasjesroof'.
Je leeft met een tikkende tijdbom in een levensbedreigende situatie voor jou en je kind. Je beseft de ernst van de situatie niet. Je stelt een kind hieraan bloot dat afhankelijk is van jou en dát vind ik een vorm van (kinder)verwaarlozing.
vrijdag 29 januari 2016 om 00:49
quote:Rianlief schreef op 29 januari 2016 @ 00:47[/message]:
[...]
De afspraken die er gemaakt zijn daar in het kliniek
ik denk dat hij wat lult.
TBS is niet zomaar iets.
er ontsnapt er weleens eentje, maar na de TBS worden die mensen echt goed in de gaten gehouden.
ik gok erop dat hij nog ergens een gezin heeft.
[...]
De afspraken die er gemaakt zijn daar in het kliniek
ik denk dat hij wat lult.
TBS is niet zomaar iets.
er ontsnapt er weleens eentje, maar na de TBS worden die mensen echt goed in de gaten gehouden.
ik gok erop dat hij nog ergens een gezin heeft.
wij slapen nooit.
vrijdag 29 januari 2016 om 00:54
Hij hoeft toch geen tbs te hebben om een ontzettende klootzak en een gevaar voor jou en je kind te zijn? Hij kan ook 'gewoon' gezeten hebben (zonder tbs) of een misdaad hebben gepleegd waarvoor hij nooit gepakt is. Dat kan losstaan van de behandeling die hij nu heeft.
Reclassering schakelt vaak het netwerk van een cliënt in, waartoe jij ook behoort. Heb jij verder contact met familie van hem?
Maar goed, als je het mij vraagt is een relatie compleet waardeloos als je dit soort dingen niet met elkaar bespreekt en van elkaar weet. Maar dat zal mijn naïeve, romantische en ouderwetse kijk op de liefde wel zijn ofzo.
Reclassering schakelt vaak het netwerk van een cliënt in, waartoe jij ook behoort. Heb jij verder contact met familie van hem?
Maar goed, als je het mij vraagt is een relatie compleet waardeloos als je dit soort dingen niet met elkaar bespreekt en van elkaar weet. Maar dat zal mijn naïeve, romantische en ouderwetse kijk op de liefde wel zijn ofzo.