Gezondheid alle pijlers

Mondschimmel

29-01-2016 09:40 12 berichten
Dag medeforummers,

Omdat de apotheek mij een verkeerd medicijn heeft gegeven, heb ik nu last van mondschimmel die hoogstwss doorgaat naar mijn slokdarm, ondanks het spoelen en gorgelen.

Dit is een medicjn tegen astma.

Gister gebeld met longarts en die melde dat hij duidelijk in de brief had gezet geen B merk te geven, maar het origineel.

Wel het kwaad is al ernstig geschied.

Nu ben ik geen voorstander van de reguliere antibiotica, maar was zo wanhopig dat ik het toch genomen heb.

En toen ging het mis, na inname van Daktarin.

Ik kwam in een soort van shocktoestand, werd onwel, rilde en trilde alleen maar.

Ambulance erbij, hele toestand.

Nu beide medicatie gestopt, straks naar huisarts.

Goed..de vraag.

Iemand bekend met natuurlijke antibiotica?

Of iets op natuurbasis?

Het is denk ik ook een candidaschimmel.

Daar ben ik soms bekend mee.

Alvast dank
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet helpen antibiotica niet tegen schimmels. Integendeel, als ik antibiotica slik (voor iets anders), krijg ik juist daarna een schimmelinfectie. Daktarin is bij mij nooit effectief genoeg geweest, helaas chronische schimmelinfectie ontwikkeld. Daarom zit ik nu op een wekelijkse onderhoudsdosis van een ander middel, maar wel medicijn voor jou geschikt zou (kunnen) zijn, daar kan ik geen uitspraken over doen. Sterkte in elk geval!
Je gaat toch niet jezelf een AB voorschrijven? Niet meer doen hoor.

bel de huisarts of de tandarts en laat het goed oplossen
Spoelen met pure bessensap? Toen mijn dochter schimmel in haar mond had kwam ik dit vaak tegen als tip en heb het ook toe moeten passen omdat Daktarin niet voldoende hielp. Bessensap heeft een zuurgraad waar de schimmel niet van houdt. Je kunt het even googlen.

Ik kocht bessensap van het merk Betuwe trouwens.
Heeft de apotheek je per ongeluk een verkeerd medicijn meegegeven of heeft de huisarts je een recept meegegeven wat niet aanslaat?

Heb je al lang astma? Je gebruikt hiervoor een pufje? Je wist niet dat je hierna altijd je mond moet spoelen?
Edit: wel gespoeld dus.
Antibiototica is niet voor het behandelen van schimmels maar bestrijden van bacteriën en omdat het daardoor ook goede bacterien dood is een bijwerking soms een schimmelinfectie

Verder niet zelf dokteren maar doen wat hij zegt
Leg je vraag neer bij de apotheker, die weet alles van de medicatie.
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 24-12-2017 11:49
98.92% gewijzigd
'Natuurlijke antibiotica' Ik hoop dat je weet hoe penicilline ontdekt is?!
Goed, even voor de duidelijkheid.

De antischimmel vd huisarts is rotzooi, daar gaan niet alleen de foute bacterieen van dood, maar ook de goede, dus dat heeft geen zin.

Ik bestrijd het liever met een goed natuur product, die alleen de slechte bacterie dood.

Onder begeleiding van natuurlijk.

Uiteraard volg ik de instructies op vd longarts, andere medicatie dus.

Bij de weg..artsen zijn ook niet alleswetend he.

Ik heb al 35 jr de ziekte v crohn, een chronische darmontsteking.

In deze jaren heb ik wel geleerd dat vele artsen er flink naast kunnen zitten.

Tevens is voeding een belangrijk item voor mij.

Alles wat met suiker te malen heeft en gist, vermijd ik, juist om die schimmel.

Ook voeding kan in mijn geval te maken hebben met astma, sowieso is daar al het eea over bekend, tevens ben ik allergisch voor schimmels.

En nu heb ik schimmel in mijn lijf.

Alleen heeft de verkeerde medicatie mij nu een mondschimmel bezorgd.
Ola!

Zoals mensen al zeiden werk antibiotica niet tegen schimmel, maar het goede nieuws is dat Daktarin geen antibiotica is maar een antischimmelmiddel ;) Het zou dus wel kunnen werken, maar goed je kunt er niet tegen dus niet meer nemen! Bij werkt Nystatine goed, maar de vraag is of je daar wel tegen kan natuurlijk. Enig idee wat de reactie veroorzaakt heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven