Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:pejeka schreef op 29 januari 2016 @ 19:44:

[...]

Ik ben misschien iets pessimistischer. Ja, op een aantal vlakken heb je een punt, het is door de sociale media en het internet makkelijker geworden mensen met dezelfde mening te vinden en daar een eenheid mee te vormen.

Maar de politiek doet er nog steeds niks mee. Terwijl, als ze zélf de discussies op internet volgen (en ik neem aan dat ze dat af en toe doen), toch dondersgoed kunnen peilen hoe de burgers erover denken.

Maar dat is niet belangrijk (meer). Hun eigen agenda telt. We hebben het gezien met het referendum over de Europese Grondwet. Het is gewoonweg genegeerd. Ze hebben er wat franje afgeknipt, de titel veranderd en het hele verdrag gewoon alsnog ondertekend. Zoek het maar uit, burger.

En dat geldt voor heel Europa. Ja, we mogen kiezen voor het Europees Parlement, en dan wordt er nét gedaan alsof dat een heel belangrijke keuze is voor de burger. Bullshit. Want het Europese Parlement heeft niks in de melk te brokkelen. Ze kunnen geen wetten of richtlijnen initiëren. Ze kunnen geen dwingende adviezen uitbrengen. Ze kunnen geen regels maken. Hooguit kunnen ze een "advies" uitbrengen aan de Europese Commissie, en die kunnen dat advies gewoon zonder opgaaf van redenen terzijde schuiven. En over die Europese Commissie heeft de burger geen enkele inbreng. Tot zover de democratie in Europa.

En om terug te komen op mijn punt: fijn dat we gelijkgezinden kunnen treffen in fora of anderszins. Maar wat haalt het nou eigenlijk uit?Heb nog even geduld,de EU dondert deze zomer in elkaar en dan komen onze eigen landsgrenzen weer terug.
quote:jo-elise schreef op 29 januari 2016 @ 19:55:

[...]

Inderdaad, wat een vreselijke enge man is die Marcel van Dam. Beschamende vertoning. Ach ja. PvdA toch??

De welbekende hautaine hork , dit in tegenstelling tot Pim, die dacht ik toch redelijk beleefd bleef.

Dat was in die tijd al zo vreselijk. Om maar niet te spreken van die schapen Melkert en die van GL , Rosemuller destijds.

En dan waren deze heren destijds diep geschokt dat Pim was vermoord. Hypocrisie ten top.

Ze hebben het klimaat zelf zo geschapen en er is geen ene moer veranderd na al die jaren.

Tot op de dag vandaag heb ik geen moment geloofd van deze woorden die de heren politici uitte destijds.

En het is alleen maar vele malen erger geworden sinds Wilders in de kamer zit.Toch heel bijzonder dat er bijna 14 jaar later nog steeds geprobeerd wordt politici de moord op Pim Fortuyn in de schoenen te schuiven.

http://nos.nl/artikel/208 ... htelingen-in-turkije.html

De NOS deed gisteren huilie, huilie over Turkije omdat die stevig doorpakken.

Kijk Turkije is natuurlijk een worst voor gehouden 3 miljard en visumvrij reizen, daar verwacht de EU wel iets voor terug.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dus nederland gaat meedoen met de bombardementen in Syrië?
quote:barbaracartland schreef op 29 januari 2016 @ 20:03:

[...]

Toch heel bijzonder dat er bijna 14 jaar later nog steeds geprobeerd wordt politici de moord op Pim Fortuyn in de schoenen te schuiven.Vind je? Ik vind het nog veel meer bijzonder dat er een politicus al meer dan 10 jaar zwaar beveiligd moet worden omdat hij een mening heeft over een bepaalde bevolkingsgroep. Pim deed exact hetzelfde, en ligt nu al meer 14 jaar met een tuin op zijn buik. Als Wilders niet zo zwaar beveiligd zou zijn geweest, lag hij er zeker te weten naast.
quote:jo-elise schreef op 29 januari 2016 @ 20:14:

[...]

Vind je? Ik vind het nog veel meer bijzonder dat er een politicus al meer dan 10 jaar zwaar beveiligd moet worden omdat hij een mening heeft over een bepaalde bevolkingsgroep. Pim deed exact hetzelfde, en ligt nu al meer 14 jaar met een tuin op zijn buik. Als Wilders niet zo zwaar beveiligd zou zijn geweest, lag hij er zeker te weten naast.Me dunkt dat de bedreigers van Wilders schuldig zijn aan zijn bedreigingen en dat Volkert van der Graaf Pim Fortuyn heeft vermoord. Daarom snap ik niet zo goed waarom Melkert en Rosenmöller genoemd moeten worden. Zij hebben Wilders en Fortuyn niet bedreigd en Fortuyn niet vermoord.
quote:barbaracartland schreef op 29 januari 2016 @ 20:18:

[...]

Me dunkt dat de bedreigers van Wilders schuldig zijn aan zijn bedreigingen en dat Volkert van der Graaf Pim Fortuyn heeft vermoord. Daarom snap ik niet zo goed waarom Melkert en Rosenmöller genoemd moeten worden. Zij hebben Wilders en Fortuyn niet bedreigd en Fortuyn niet vermoord.Melkert en Rosenmöller en Kok,kwam het maar even goed uit dat Fortyn vermoord werd.

[...]

Me dunkt dat de bedreigers van Wilders schuldig zijn aan zijn bedreigingen en dat Volkert van der Graaf Pim Fortuyn heeft vermoord. Daarom snap ik niet zo goed waarom Melkert en Rosenmöller genoemd moeten worden. Zij hebben Wilders en Fortuyn niet bedreigd en Fortuyn niet vermoord.

Heb je helemaal gelijk in. Aan de andere kant herinner ik me ook nog bijzonder onsmakelijke toespelingen van bepaalde politici destijds richting Fortuijn, waarbij men zelfs niet schroomde Anne Frank en dergelijke in te zetten. De bijl zou aan de wortel van de beschaving liggen, sprak een ander. En men had en heeft alle recht dat te vinden, maar inhoudelijk met Fortuijn in discussie gaan durfden ook weinigen, niet zelden lieten partijleiders het destijds afweten als er een debat gepland stond waarbij ook Fortuijn aanwezig zou zijn.

Er is dus wel degelijk een stelselmatige poging tot monddood maken van een tegengeluid aan de gang geweest.

En dat is niet goed voor de politiek, lijkt me. Dat is juist wat we in andere landen veroordelen: het monddood maken van tegengeluid. Maar dat heeft hier natuurlijk ook plaatsgevonden destijds.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

[...]

Me dunkt dat de bedreigers van Wilders schuldig zijn aan zijn bedreigingen en dat Volkert van der Graaf Pim Fortuyn heeft vermoord. Daarom snap ik niet zo goed waarom Melkert en Rosenmöller genoemd moeten worden. Zij hebben Wilders en Fortuyn niet bedreigd en Fortuyn niet vermoord.

Dat zeg ik toch ook niet?? Ze hebben met elkaar wel een dusdanig klimaat geschapen . En het waren niet alleen deze twee, ze waren het bijna allemaal. En vandaag de dag gebeurd het nog steeds.

En niet alleen in de politiek hoor, die Peter R. de Vries is precies hetzelfde. Men voelde zich ver verheven boven Pim destijds en nu gebeurd hetzelfde met Wilders en consorten.

[...]

Me dunkt dat de bedreigers van Wilders schuldig zijn aan zijn bedreigingen en dat Volkert van der Graaf Pim Fortuyn heeft vermoord. Daarom snap ik niet zo goed waarom Melkert en Rosenmöller genoemd moeten worden. Zij hebben Wilders en Fortuyn niet bedreigd en Fortuyn niet vermoord.Pim Fortuyn had hier zelf wel wat op te zeggen: https://www.youtube.com/watch?v=vbcuyUVb-nY
Je liet het een op het ander volgen, waardoor het leek alsof je ze verbond. Maar goed, ik wil geen spijkers op laag water zoeken.

Rosenmöller is altijd de discussie met Fortuyn aangegaan, waarbij de uitkomst soms tamelijk negatief was voor Fortuyn.

De moord op Fortuyn heeft de onschuld van de Nederlandse politiek ernstig geschaad. Maar ik voel er weinig voor om nu nog wantrouwen te koesteren tegen politieke partijen op basis van hun stuntelige omgang met Fortuyn. Daarnaast gun ik Wilders een lang en gezond leven en wil ik niet speculeren over zijn vroegtijdige dood, maar mensen die politici bedreigen bestraffen.
quote:pejeka schreef op 29 januari 2016 @ 20:24:

[...]

Heb je helemaal gelijk in. Aan de andere kant herinner ik me ook nog bijzonder onsmakelijke toespelingen van bepaalde politici destijds richting Fortuijn, waarbij men zelfs niet schroomde Anne Frank en dergelijke in te zetten. De bijl zou aan de wortel van de beschaving liggen, sprak een ander. En men had en heeft alle recht dat te vinden, maar inhoudelijk met Fortuijn in discussie gaan durfden ook weinigen, niet zelden lieten partijleiders het destijds afweten als er een debat gepland stond waarbij ook Fortuijn aanwezig zou zijn.

Er is dus wel degelijk een stelselmatige poging tot monddood maken van een tegengeluid aan de gang geweest.

En dat is niet goed voor de politiek, lijkt me. Dat is juist wat we in andere landen veroordelen: het monddood maken van tegengeluid. Maar dat heeft hier natuurlijk ook plaatsgevonden destijds.En dat gebeurt nog steeds, maar de politiek krijgt nu een beetje meer tegengas, en uiteindelijk kan toch geen een westerse samenleving er nog omheen lullen dat de islam tegengestelde waarden vertegenwoordigd, tegengesteld aan mensenrechten in ieder geval. Daarbij is het ook nog eens duidelijk te zien dat iedere gematigde moslim morgen misschien ineens niet meer gematigd is, maar ipd een radicale moordenaar, daar helpt geen intregreren tegen of je nu klaar staat met moskees, huizen of gratis opleidingen. Zij leven volgens het boek....en dat boek is geenzins gematigd!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:G_Braadslee schreef op 29 januari 2016 @ 20:29:

[...]

Pim Fortuyn had hier zelf wel wat op te zeggen: https://www.youtube.com/watch?v=vbcuyUVb-nYPim Fortuyn vond ook dat werkende moeders slecht waren en dat er geen geld naar zorg en onderwijs moest. Ik kan het weten, want ik heb zijn boek gelezen. Niet bepaald hoogstaand, maar het staat hier in de kast.
quote:barbaracartland schreef op 29 januari 2016 @ 20:37:

[...]

Pim Fortuyn vond ook dat werkende moeders slecht waren en dat er geen geld naar zorg en onderwijs moest. Ik kan het weten, want ik heb zijn boek gelezen. Niet bepaald hoogstaand, maar het staat hier in de kast.

Lijkt me toch sterk, aangezien dit een van zijn uitspraken was:

Binnen het islamitisch cultuurgebied zijn vrouwen ondergeschikt aan mannen. Dan zeggen ze wel dat die vrouwen zich uit vrije wil helemaal met een hoofddoek bedekken. Ammehoela! Ik wil een massieve emancipatiepolitiek voor achterstandsbuurten waar deze vrouwen wonen. Die meiden op de universiteit met een hoofddoekje, prima. Ik maak me veel meer zorgen over die woonwijken waar islamitische vrouwen beperkt zijn tot het huishouden en wat winkelen. Dat vind ik een grof schandaal.

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Je kunt een van zijn werken ook nalezen online: http://www.dbnl.org/tekst/fort010puin01 ... n01_01.pdf

Dan kun je nalezen hoe verheffend hij dacht over vrouwen en arbeiderskinderen op de HBS.

Maar goed, daar gaat het hier niet over, dus ik wandel weer verder.
http://nos.nl/artikel/2083538-nederland ... etten.html

Nederland gaat illegale Albanezen voortaan in grote groepen uitzetten met speciale overheidsvluchten. Dat is afgesproken tijdens een werkbezoek van de Dienst Terugkeer en Verkeer aan de Albanese hoofdstad Tirana.

Nou nou...
quote:Ttass28 schreef op 29 januari 2016 @ 20:08:

Dus nederland gaat meedoen met de bombardementen in Syrië?Ja nog een paar maanden, in juni 2016 lossen de Belgen ons af.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:rosemetijs schreef op 29 januari 2016 @ 22:01:

http://nos.nl/artikel/2083538-nederland ... etten.html

Nederland gaat illegale Albanezen voortaan in grote groepen uitzetten met speciale overheidsvluchten. Dat is afgesproken tijdens een werkbezoek van de Dienst Terugkeer en Verkeer aan de Albanese hoofdstad Tirana.

Nou nou...Ja volgens Samsom waren er maar enkele tientallen (uitspraak in Pauw)
quote:hollebollegijs schreef op 29 januari 2016 @ 22:04:

[...]

Ja volgens Samsom waren er maar enkele tientallen (uitspraak in Pauw)Gewoon een boeing 737 huren, en allemaal in 1 keer terug.
quote:barbaracartland schreef op 29 januari 2016 @ 20:03:

[...]

Toch heel bijzonder dat er bijna 14 jaar later nog steeds geprobeerd wordt politici de moord op Pim Fortuyn in de schoenen te schuiven.Die demonisering heeft natuurlijk wel degelijk een rol gespeeld. Ikzelf heb nog steeds het idee dat die Volkert vd Graaf slechts een pion in het hele verhaal is. Er zijn veel meer (hooggeplaatste) mensen bij betrokken geweest. Maar dit is weer een heel andere discussie.
Morgenochtend wordt er informatie over het aantal incidenten in AZC's vrijgegeven. Al kun je niet meer van incidenten spreken, want het waren er 8000 in 2015. Dus meer iets structureels......
quote:jo-elise schreef op 29 januari 2016 @ 19:55:

[...]

Inderdaad, wat een vreselijke enge man is die Marcel van Dam. Beschamende vertoning. Ach ja. PvdA toch??

De welbekende hautaine hork , dit in tegenstelling tot Pim, die dacht ik toch redelijk beleefd bleef.

Dat was in die tijd al zo vreselijk. Om maar niet te spreken van die schapen Melkert en die van GL , Rosemuller destijds.

En dan waren deze heren destijds diep geschokt dat Pim was vermoord. Hypocrisie ten top.

Ze hebben het klimaat zelf zo geschapen en er is geen ene moer veranderd na al die jaren.

Tot op de dag vandaag heb ik geen moment geloofd van deze woorden die de heren politici uitte destijds.

En het is alleen maar vele malen erger geworden sinds Wilders in de kamer zit.Marcel van Dam is intussen al jarenlang SP lid.
quote:Pientjexxxx schreef op 29 januari 2016 @ 22:26:

[...]

Die demonisering heeft natuurlijk wel degelijk een rol gespeeld. Ikzelf heb nog steeds het idee dat die Volkert vd Graaf slechts een pion in het hele verhaal is. Er zijn veel meer (hooggeplaatste) mensen bij betrokken geweest. Maar dit is weer een heel andere discussie.Niet te bewijzen (en dat is dan natuurlijk ook de bedoeling) maar hoeft daarom inderdaad niet minder waar te zijn.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 29 januari 2016 @ 23:23:

[...]

Niet te bewijzen (en dat is dan natuurlijk ook de bedoeling) maar hoeft daarom inderdaad niet minder waar te zijn.Als het niet te bewijzen is zijn het speculaties en kan je alleen maar afwachten of er een keer een klokkenluider opstaat.
quote:hollebollegijs schreef op 29 januari 2016 @ 23:36:

[...]

Als het niet te bewijzen is zijn het speculaties en kan je alleen maar afwachten of er een keer een klokkenluider opstaat.Ik weet niet of ik dat nog ga meemaken. Mede door de zaak Demmink is mijn vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat tot het nulpunt gedaald. Je denkt altijd dat duistere zaken alleen in films gebeuren, maar de werkelijkheid blijkt vaak nog veel gekker te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven