's Nachts aangebeld

30-01-2016 08:58 116 berichten
Vannacht om 2:40 uur ging ineens keihard de deurbel... Manlief met z'n slaapdronken hoofd meteen uit bed, en wil de deur open doen (wonen in een appartement, de bel voor de benedendeur ging, geen camera). Ik riep 'm terug, en nadat 'ie wakker was zei hij ook wel dat het niet zo slim is om de deur open te doen ;)

Minuut later weer 2x de bel. En daarna nog 2x, heel lang ingedrukt. M'n hart zat echt in m'n keel, alledrie de kinderen wakker..

Man heeft voor het raam gekeken, of hij iemand zag lopen, of er misschien iets met de auto was (ingebroken ofzo en dat iemand wilde waarschuwen) maar alles zag er rustig uit.

Ik heb nog ruim een uur wakker gelegen. En ook nu zit het nog een beetje in m'n hoofd. 6x doordringend aanbellen is niet iets voor een dronken gast die toevallig langsloopt lijkt me? (Ook niet echt uitgaansgelegenheden hier)

Bij de buren geinformeerd, maar behalve bij ons is er bij niemand anders aangebeld.

Man draait heel veel nachtdiensten, dan ben ik alleen met de kinderen. Heb ook eigenlijk nooit de voordeur op slot (stom, ik weet het!) Dat ga ik dus vanaf vannacht wel doen. Maar het idee dat er iemand 6x aanbelt wekt het vermoeden op dat diegene specifiek voor ons kwam. Het duurde zo'n 3 minuten, daarna niks meer gehoord. Maar het voelt toch niet prettig en het liefst zou ik weten wie het was.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Hebben de lampen uitgehouden, maar misschien hadden we die beter even aan kunnen doen. Ondanks dat we dan niet reageren op de bel, toch even laten 'zien' dat we wel thuis zijn.

Als het een bekende is hadden ze vast wel even mobiel gebeld..

Pff ik ben helemaal niet zo bang aangelegd maar je hart slaat toch wel een paar keer over zo midden in de nacht :O
quote:Lys schreef op 30 januari 2016 @ 09:24:

Vannacht om 2:40 uur ging ineens keihard de deurbel

Ghe. Harder dan anders?Zeker harder.. Als je 'm lang indrukt beneden blijft de bel boven dus hangen, kwam ik vannacht achter ;)
Nooit opendoen! Je kunt wel licht maken en even door de dichte deur gaan vragen hoe of wat.

Je hoort tegenwoordig steeds vaker van huis- overvallen, als je de deur opendoet staan ze bij je binnen.
Alle reacties Link kopieren
Was het niet gewoon belletje lellen?
quote:Beter.Laat schreef op 30 januari 2016 @ 09:30:

Nooit opendoen! Je kunt wel licht maken en even door de dichte deur gaan vragen hoe of wat.

Je hoort tegenwoordig steeds vaker van huis- overvallen, als je de deur opendoet staan ze bij je binnen.Het was een appartement.
Ik had ook zeker niet opengedaan, maar ik ben dan ook een enorme schijterd.

Ik zou hebben laten vragen, door de intercom, wie er stond.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Via de intercom zou ik wel gevraagd hebben wie het was. Ik kan hier gelukkig vanuit mijn slaapkamerraam zien wie voor de deur staat.
In mijn huis is een keer een politie inval gedaan en 2x ingebroken (toen woonde ik er nog niet) en ik zal je vertellen: toen werd er elke keer wel aangebeld, meerdere keren!

Ik zou niet open doen en de deur alfijd op slot. Wat betreft brandgevaar: gewoon zorgen dat je snel bij een sleutel kunt.
Als je intercom hebt is het makkelijk, vragen wie het is.

Zo niet zou ik ook huiverig zijn om open te doen. Inbrekers bellen meestal niet aan, maar je hoort steeds meer van woningovervallen waarbij ze aanbellen en je als je opendoet overmeesteren. Heel naar.

Hier wordt regelmatig aangebeld 's nachts. We wonen aan de doorgaande weg tussen de stad en een aantal omliggende dorpen, dus veel uitgaanspubliek fietst hier langs als ze terug naar huis gaan. We roepen altijd door de deur om te vragen wie er is maar dat is niet altijd goed verstaanbaar door de deur heen. Mijn man werkt in het onderwijs en zijn leerlingen weten heel goed dat wij hier wonen. Soms is het belletje trekken voor de fun, maar niet altijd. Er is wel eens aangebeld door een leerlinge die op de fiets was lastiggevallen door een groepje jongens. Ze moest nog 15 km fietsen en was helemaal overstuur. Dan ben ik toch blij dat we open hebben gedaan en haar niet voor een dichte deur laten staan... Helaas geen raampje boven waardoor we kunnen zien wie er aan de deur staat. Misschien toch eens een spionnetje plaatsen.
Gelukkig is er geen oorlog hier, die gaan we niet winnen met jullie bibberend naast de intercom, stoere vent ook.
Door de deur schreeuwen: Wat mot je? En aangeven dat je de politie belt, meteen melding doen. Ik zou dit ook even melden bij de politie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het is een hele logische reactie van je hoor TO, sowieso rond dat tijdstip ramen en deuren lekker gesloten houden, je kunt inderdaad zelf een paar van die schuifjes op de deur monteren, door een intercom vragen wie het is met een bibberende stem is mijn inziens ook niet verstandig en als je een lamp aan had gedaan was die persoon of waren die personen vast en zeker ook nog veel harder tekeer gegaan.

Maar een beveiligingscamera bevestigen bij je voordeur is dan weer wel een goed idee, zeker als er vaker bij jullie en/of in de buurt dit soort dingen gebeuren.

quote:lilyjo schreef op 30 januari 2016 @ 09:25:

Is zo Lys. Ik kom er achter dat ik gewoon een schijterd ben blijkbaar ;) Maar de schrik van de deurbel midden in de nacht in combinatie met 3 kinderen die schrikken van de keiharde deurbel maakt waarschijnlijk dat de angst er teveel inzat om logisch na te denken ;) Overvallen via de intercom gaat inderdaad niet lukken, haha.

Ik snap ook best dat je schrikt, dat belgeluid midden in de nacht en dat ook nog meermaals.

Ik heb zelf helaas wat pech gehad en op meerdere locaties waar ik woonde dit soort voorvallen gehad.

En ik heb ook meerdere keren met een baseballbat achter de voordeur gestaan.

O.a.: een ex-zwager die het zó leuk vond om rond 4 uur 's nachts dronken bij mij aan te bellen (want ik mis je zooooooo), een onderbuurvrouw die een relatie had met een junk en die dan bij alle anderen aanbelde als hij er bij haar niet in mocht, een bovenbuurvrouw die dealde en dan kwamen ze per abuis bij mij aan de deur en ooit toen ik 17 was in een flatje gaan wonen, waar eerder dealers woonden: maaaaaandenlang werd er te pas en te onpas aangebeld. Dit alles over een periode van 30 jaar, dat dan wel)))

Dan heb ik het nog niet eens over mijn zwaar psychisch getroubleerde bovenbuurman die men uiteindelijk heeft opgehaald, nadat die wéér door het lint was gegaan en een van de buurvrouwen had gestoken met een mes...

Ik woon al 15 jaar rustig en ik waardeer het iedere dag)))
Known to cause insanity in laboratory mice
Of via de intercom.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Soms gaan mensen proberen om, via wie er dan ook maar opendoet, een flat in te komen. Dus het kan goed dat het niet voor jullie bedoeld was, maar dat iemand gewoon de flat zelf in probeerde te komen om te kijken of hij ergens kon inbreken bijvoorbeeld, of om een bekende op te zoeken.

Vervelend, kan me voorstellen dat je wakker schrikt, maar het hoeft zeker niet voor jullie specifiek te zijn.

Dat gezegd hebbende, zou ik wel je voordeur op slot doen. Gewoon altijd.
Goed dat jullie niet open hebben gedaan! Het is echt een misverstand om te denken dat inbrekers niet aanbellen maar inbreken. Het is juist een nieuwe trend om op deze manier binnen te dringen. Heel agressief en naar.

Ze maken dan misbruik van slaperigheid en angst en als je opendoet staan ze inderdaad zo binnen.

Doe wel melding bij de politie! Ze moeten weten wat er gebeurt in de wijk, hoe laat en op welke wijze!!!
Hier ook een keer, man je schrikt je lam.

Bleek later dat het mijn broertje was die even wilde bellen ( mobiel was leeg en wilde ouders bellen dat hij eraan kwam ) hij dacht dat we nog wel wakker waren

ok hij had iets teveel gedronken
Bij mij gebeurt het ook en het duurt vaak lang voordat ik wakker ben en dan ben ik ook niet helder. Ik ben vaak te laat bij de intercom. 1x stond iemand al voor mijn deur en ik heb een kijkgat maar daar dacht ik slaapdronken helemaal niet aan. Dat zei de volgende dag een vriendin: waarom keek je niet door het kijkgat.

Blijkbaar kan ik slaapdronken niet goed en snel beslissingen nemen.
kan je ook zachtjes bellen? Mijn voordeurbel doet het of doet het niet, zit geen volumeknop op
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Dubbs schreef op 30 januari 2016 @ 10:00:

Goed dat jullie niet open hebben gedaan! Het is echt een misverstand om te denken dat inbrekers niet aanbellen maar inbreken. Het is juist een nieuwe trend om op deze manier binnen te dringen. Heel agressief en naar.

Ze maken dan misbruik van slaperigheid en angst en als je opendoet staan ze inderdaad zo binnen.

Doe wel melding bij de politie! Ze moeten weten wat er gebeurt in de wijk, hoe laat en op welke wijze!!!Het was in een appartement met een intercom. Zelfs als je die deur al open doet, staan ze nog niet bij je binnen meteen. Dan heb je ook nog je eigen voordeur.
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 30 januari 2016 @ 10:10:

[...]

Het was in een appartement met een intercom. Zelfs als je die deur al open doet, staan ze nog niet bij je binnen meteen. Dan heb je ook nog je eigen voordeur.Ja? Als je die deur opendoet (zoals de man dat met zijn slaapdronken hoofd bijna deed), weten ze dus dat je toehapt, dan lopen ze zo naar je voordeur die je dan waarschijnlijk ook opendoet, want slaapdronken, bang dat er nood is, etc
Inbrekers gaan toch niet eerst via de intercom vragen of ze naar binnen mogen? Misschien wel op de begane grond en daarom zou ik dan niet de voordeur open doen, een junk die in de war is en geld nodig heeft kan ook heel wat schade aanraken maar om nou de intercom niet aan te nemen na indringend gebel.. jullie zijn toch geen kwetsbare bejaarden, wat een gek voorbeeld voor de kinderen, die zien twee angstige ouders hup daar ga je van je voetstuk en zo maak je er angstige mensen van, nou hopelijk zijn ze nog klein en hebben ze er niet veel van meegekregen een puberzoon zou het wel gek vinden denk ik.
Dat is heel vervelend; ik heb een poos in een huis gewoond waar dit soort ellende telkens gebeurde. Het euvel zat in het contactje op het belbord buiten. Als de bel ingedrukt wordt moet hij contact maken met twee koperen lipjes en als de bel losgelaten wordt drukt een veertje hem weer terug. Maar dat functioneerde niet meer goed. Ik kreeg ook klachten van bezoekers die vergeefs langsgeweest waren maar dan was de bel kennelijk niet overgegaan en een keer begon hij uit zichzelf nonstop te zoemen en de eigenaar wilde voor zoiets in het weekend niemand sturen. Dus dan heb je geen keus dan zelf de schroevendraaier ter hand te nemen.

Ik hoop dat het bij jou iets anders is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou nooit de deur opendoen. Of je moet echt kunnen zien wie het is, of horen. Bij mijn ouders heeft de overbuurvrouw ooit in een kraampsychose voor de deur gestaan 's nachts. Dat moet voor mij heel duidelijk zijn met wie ik van doen heb, anders zou ik de deur dicht laten.

Wel akelig, zeker na overvallen in de flat. Je kunt je gevoel van veiligheid vergroten door licht te installeren, daar zijn inbrekers niet zo van, en inderdaad de deur op slot draaien. Het eigenlijk een inbreker/overvaller zo moeilijk mogelijk maken binnen te komen.
Als er gebeld wordt doe ik open. Het aantal psychopatische moordenaars dat aanbeld is schrikbarend klein.
quote:Lys schreef op 30 januari 2016 @ 09:19:

[...]

Idem dito. Hij zat er 2 woningen naast. Eerst aanbellen, uiteindelijk schelden, krijsen, tegen de deur aantrappen.

Door de verwensingen die hij hij uitkrijste was het mij na een tijdje duidelijk waar hij moest zijn... Was zeer boos/agressief. Politie gebeld, die hebben hem bij mijn voordeur weggehaald.Hier ook regelmatig aanbellen erg laat in de avond en soms ook na twaalven. Vage gasten voor de deur en auto's voor de deur die na 5 minuten weer weg waren. Iedereen had zijn vermoedens maar het heeft nog een tijd geduurd voordat de politie de wietplantage van de bovenbuurman had gevonden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven