Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ahh zo herkenbaar Ylva, zo frustrerend dat je er alles aan doet wat binnen je mogelijkheden ligt (en waarschijnlijk zelfs nog meer....) pffff wat machteloos voelt dat dan soms!! Dikke knuffel voor jou, als je daar tenminste behoefte aan hebt als je boos bent, ik wil ook wel even voor virtuele boksbal spelen anders

En Meivo, wat gek hè, dat die eisprong niet gevonden wordt, maar mogelijk nu toch wel later? Heb je vandaag nog een test gedaan of begrijp ik het nu verkeerd?

En @ gadgetfreak, hoe doe jij dat, "on hold" staan? Gebruiken jullie dan voorbehoedsmiddelen?? Wij bedenken dat wel eens (bv als we een vakantie gepland hebben oid), maar dat lukt dat uiteindelijk nooit echt omdat we het dan uiteindelijk gevoelsmatig toch belangrijker vinden om de kans te benutten. Wij gaan waarschijnlijk trouwen in juli, tenzij ik deze maand zwanger ben.... dus nog even twee weekjes afwachten. Mijn eisprong was maandag of dinsdag en vandaag had ik een aantal keer het gevoel dat ik ook heb wanneer ik ongesteld ga worden, heel vreemd... maar zal wel weer een gevalletje van overdreven zelf/lichaamsbewustzijn zijn

Nog beterschap @ Praatje!

En @ schoonmoeders: de mijne doet altijd een opsomming van 'wie er nu aaaaaallemaal weer zwanger is in de familie', en dat zij ook zooooo graag oma wil worden, en of ze ons misschien een keer uit moet leggen hoe dat werkt??! Haha, meestal vind ik dat wel grappig maar op sommige momenten trek ik dat ook echt slecht.... We hebben mijn schoonmoeder en mijn ouders trouwens niets verteld over dit "traject" omdat we ze nog steeds hopen te verrassen...
He newskies. Wij hadden ook afgelopen cyclus gezegd dat de "laatste kans" was. Anders zou de bruiloft 1 juli zijn en blijven. Wanneer is jullie trouwdatum?

On hold is nu maar even condooms gebruiken. Handig is anders maar van de andere kant ook even geen "spul" wat er weer uit komt lopen. Goeie oude tijd.

Condooms trouwens alleen echt rondom vermoedelijke eisprong.

Living on the edge!

@ylva. Wat balen zeg.

Ik herken je gevoel zo goed....
@elliepie; wat een heerlijk nieuws dat de 12 weken echo goed was!

@Suze; spannend joh dinsdag de termijnecho!! We gaan ervanuit dat de kleine het gewoon nog doet! Laat je weten hoe het was?!

@Ylva; dikke dikke dikke knuffel voor jou Onze verhalen lijken zoooo veel op elkaar. Ook wij zijn al nu bijna 20 maanden alles 'goed' aan het doen en van kussentjes onder de bips tot ovulatietesten hebben de revue al gepasseerd en nog steeds geen guppekoppie. Wel fijn dat je een afspraak bij de gyn hebt staan om een eventueel traject te bespreken toch of vind je dat niet fijn? Ik snap dat je het op de natuurlijke manier wilt doen (wil denk ik iedereen) maar ik heb ondertussen het punt bereikt dat ik open sta voor het traject.

@hier; nog niet ongesteld maar ik heb gisteren getest en er kwam 1 streepje in beeld dus ik ga ervanuit dat ik ongesteld wordt. Geen positieve instelling, ik weet het, maar na 20 maanden is dat een beetje mijn survival modus In maart staat de intake voor IUI gepland en ik hoop natuurlijk dat die niet door hoeft te gaan dus ik hou stiekem toch wel een beetje hoop op een positieve test over een paar dagen. Ooohhh word zo moe van mezelf
@Elliepie Jeej, mooi zo! Gefeliciteerd!

@Gadgetfreak We trouwen 2 april alweer! Jij in juli dus? Begin de hoop op een wijnloze bruiloft echter steeds meer op te geven.Knap dat jullie het even on hold zetten hoor. en inderdaad een knuffel: wij hadden uiteindelijk ook liever de bruiloft uitgesteld vanwege een kindje.

Wat wil je eigenlijk bespreken met de gyn? Ik ga de 11e... Leef er echt naartoe merk ik.

@Meivo Daar kan ik inderdaad heel boos om worden haha! Hoor soms over mensen die te maken hebben met jeugdzorg en nog steeds besluiten om nog maar even een kindje te nemen :'(.

En ik hoop zo voor jou dat er snel zicht is op een oplossing!!

@Suze <3

@Newskies Haha, aaaw . De boosheid is gelukkig gezakt, doe maar gewoon de knuffel! Knap dat jij de opmerkingen van je schoonmoeder zo luchtig opneemt. Ik vond dat erg lastig!

@Flipje Hoe is het met jou meid? Ben zo benieuwd hoe IVF verloopt en natuurlijk duim ik keihard voor direct succes!

@unicorn Echt he!! Echt alles! Ik weet het niet meer! Ik slik ook vitaminepillen, zorg dat de seks leuk blijft... Maar helemaal niets.

En die survival modus is ook echt mijn standaard modus. En toch: als ik dan ongesteld word of 1 streepje heb dan wil ik het liefst in een hoekje wegkruipen en er niet meer uitkomen. Je houdt toch hoop tot die ongesteldheid. Hoe is het nu met je?

En je hebt gelijk hoor. Vlak na het bericht gister kwam het besef dat er wel iets is om nu naar uit te kijken en dat is een gesprek met de gyn over een soort van perspectief ofzo.

@hier Zoals ik dus zei, vlak na mijn huilbui waar jullie van mee hebben mogen genieten heb ik lang gesproken met een goede vriendin (ook collega, héél fijn). Terwijl ik aan het praten was kwam ik erachter dat het goed is zo. Ik heb nog februari om het zelf te proberen en over 2 weken een gesprek met de gyn. Mijn vriend denkt niet dat ze IUI gaan doen, omdat die kansen net zo groot zijn en wellicht kleiner dan de kansen die we zonder hebben. Dat laat ik graag aan de gyn over. Ik hoor het wel. Mocht er IUI worden gestart dan wordt dat maart en ivm huwelijk+reis vanaf mei pas weer. Mocht ik tot IUI alsnog 6 maanden de tijd krijgen, dan so be it. Al denk ik van niet, mijn gyn wist van wanten :').

Liever geen behandeling natuurlijk, maar met IUI weet ik iig zeker dat ik de eisprong niet mis. Misschien brengt dat al wat meer rust. Al merkte ik dat ik baalde toen het bij @Proeliewoelie mislukte, je hoopt natuurlijk direct op veel succesverhalen.

Een andere vriendin vertelde over een meisje dat precies hetzelfde had als ik. Niets gevonden, toen onsuccesvol IUI (wel jammer...) en toen IVF. Poging 1 mislukt en poging 2 uitgesteld wegens het huwelijk. Werd ze toen toch plots zwanger en zat ze met 2 maanden zwanger in haar bruidsjurk vet gelukkig te zijn. Ik zag foto's van haar bruiloft en ik moest er bijna van huilen zo mooi hahaha! (Al huil ik al 1,5 jaar om alles hoor. Damn you hormones!)

Sorry, verhaal. Maar het gaat dus weer beter en dat is sneller dan normaal (een week).
Gadgetfreak, dat is dan waarschijnlijk wel een beetje raar met condooms, of niet? Maar dan kan je iig lekker veel wijntjes drinken en feesten!

Unicorn, ik hoop dat je niet ongesteld wordt, ik duim voor je!!

Wat een mooi verhaal, Ylva, dat geeft ons moed! Misschien lukt het bij ons allemaal wel heel plotseling en overwacht!

Ik heb net de resultaten van de tweede keer testen "misschien is de eisprong wel gewoon te laat" terug. De gyn was heel lief aan de tel. Ze zei: "Het is toch dat, dat we al gevreesd hadden. We hebben het er zelfs al helemaal in het begin over gehad." (Daar had ik toen al blaasjes, geen eisprong en rare cyclussen.) Nu dus weer geen eisprong dus. De vraag is of ie er ooit geweest is. Ik ben zo verdrietig. Mijn man moet nu zijn sperma laten testen, voordat we een behandeling kunnen beginnen. Als zijn sperma gestest is, gaan we samen naar de gyn enhoren we wat de volgende stappen zijn. Ergens wist ik het natuurlijk al wel, maar dat neemt niet weg dat ik het even niet zo zie zitten. Sorry, meiden. Hopelijk volgende keer een wat opbeurend berichtje, ook naar jullie toe.

Oh lieve @Meivo, wat een naar bericht! Niet zo vreemd dat je het niet meer ziet zitten. En blijf ons erover informeren, of het de volgende keer opbeurend is of niet. Daar zijn we voor en we leven allemaal onwijs mee.

Heeft de gyn al een beetje laten weten wat de mogelijkheden zijn? Lief dat ze het zo voorzichtig bracht. Bewijst wel dat ze meeleeft en snapt wat dit voor jullie moet betekenen. Mijn gyn had namelijk soms de neiging om te zakelijk door te denderen naar stap 3 terwijl ik nog stap 1 aan het verwerken was.
Ik probeer nu een beetje te relativeren, na een jaar proberen als 31-jarige,

maar de dingen die ik tegenkom in kranten en tijdschriften maken me niet bepaald gerust.

Toevallig kwam ik net dit tegen: http://www.metronieuws.nl/node/864236

Daar herken ik me wel heel erg in. Jullie?
Meivo wat een rot bericht hopelijk kunnen jullie nu toch redelijk snel overstappen op een behandeltraject, en moet je daar nu niet weer een tijd op wachten...

Ik kwam even gauw inbreken want wilde vragen hoe het met flipje gaat?

Vandaag eerste spuit afspraak in ZH hè?
The finest pleasure is kindness to others.
Ylva en Lisette, dank jullie wel. Lisette, goed dat je naar Flipje vroeg! Hoe gaat het, Flipje?

Ja, heel fijn dat de gyn zo aardig is. Ik herken dat zakelijke gelukkig niet, Ylva. Dat lijkt me heel vervelend. Mijn gyn is denk ik ook niet veel ouder dan ik. En die van jullie?

Het sperma kunnen we in onze stad op zijn vroegst eind februari laten testen, dan nog 1, 2 weken wachten en op naar de uroloog om het te analyseren. Daarna kunnen we eerst naar de gyn en zoals het er nu uitziet wordt dat op zijn allervroegst midden maart. Ik kan het niet geloven dat alles zo lang duurt. Eerst moesten we 4 maanden wachten tot we überhaupt konden beginnen en in april is dan een jaar voorbij, zonder eisprong. Nou ja, misschien kunnen we dan eind maart met een behandelproject beginnen, ik weet het niet. Het voelt zo als weggegooide tijd! Dan te bedenken dat velen van jullie al zo lang bezig zijn.. Mijn man is blij dat we nu wat kunnen ondernemen en hij probeert mij wel te troosten, maar snapt geloof ik niet helemaal dat ik dat wachten en die weggegooide tijd zo erg vindt.

Sorry voor dit lange egobericht.
@Meivo; oh nee!! Ik snap helemaal dat je zo baalt van de tijd die je nog langer moet wachten voordat jullie verder kunnen. Als je iets zo graag wilt dan is iedere minuut dat het langer duurt frustrerend Hele dikke knuffel voor jou!!!

@Ylva85; wat een mooie verhalen die toch hoop geven heb je met ons gedeeld. Ik ben gisteren ongesteld geworden en was toen behoorlijk verdrietig. Hoop nu dat wij ook een wonder krijgen en zwanger worden voordat de IUI intake is in maart maar als dat niet zo is dan wil ik met een positieve mindset in maart in het traject stappen. Maar ja, we kijken het rustig aan. Eerst nu maar weer de rode zee bevaren

@Flipje: hoe gaat het?

@Proeliewoelie; wanneer is jullie volgende afspraak in het ziekenhuis? Of is het nu een kwestie van op het wachtbankje zitten?

@Newskies; de opmerkingen van je schoonmoeder! Moest ook wel ff lachen toen ik het las maar is natuurlijk niet leuk! Knap dat jullie nog niet hebben gedeeld waar jullie mee bezig zijn. Komt de drang hiervoor niet naarmate het langer duurt?
Hoi meiden, lief dat jullie naar me vragen. Ik schrijf momenteel even niet veel hier omdat ik even een beetje genoeg heb aan mezelf. Ik lees wel elke dag met jullie mee!

Ik vond het echt heel erg spannend om de eerste keer te moeten prikken gisteren, maar het ging heel goed en het viel me erg mee. Een half uurtje na de injectie heb ik wel even last van hoofdpijn gehad, maar ook dat viel mee want een uurtje later ging het al beter. Vanavond voor het eerst zonder hulp proberen!

Ik moet nu verder met de pil en deze injecties tot de pilstrip leeg is, dan stoppen met de pil maar wel doorgaan met de injecties. Als ik dan ongesteld word weer bellen voor een echo, en dan komen er nog andere injecties bij om de follikels te laten groeien.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje
The finest pleasure is kindness to others.
Flipje;
Ooh Flipje, dat is veel! Knap dat je dat allemaal doet!!
Ff spieken op dit forum. Ik zie dat er zwangeren zijn bijgekomen. Gefeliciteerd dames, superleuk!

N89 gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Alle dames die bezig zijn om zwanger te worden. Heel veel succes, hopelijk hebben jullie snel een positieve test in handen!

Hier is Lenn intussen alweer 5 maanden oud. Hij is een lieve vrolijke baby die erg weinig huilt. Echt een makkelijk jochie
@ Meivo, wat een naar bericht en wat een onzekerheid voor jou dan nu, zoooo lastig om dan nu te moeten afwachten! Weet je eigenlijk hoe het komt dat je geen eisprong hebt? Komt dit door de blaasjes of iets anders? En weet je dan wel of je een eitjes voorraad hebt? (misschien heb ik dit gemist?) Hele dikke knuffel voor jou en sterkte met het laten bezinken en in deze hele afwachtperiode... (ik zal er nog wel eens een paar sturen)

@ Flipje, heel goed te begrijpen dat je nu even op jezelf gericht bent, heel veel sterkte voor jou voor vanavond en schrijf het vooral van je af als je toch iets kwijt wilt!!

@ Unicorn, ondanks die "survival modus" blijft het toch zo balen om toch weer ongesteld te worden...!!! ik hoop heeeel erg met je mee op een wondertje voor jou, en tot die tijd natuurlijk heel veel sterkte daar op de rode zee (waar is de piraat-smiley als je m nodig hebt )

@ Ylva, fijn dat je even je hart hebt kunnen luchten bij een vriendin... Ik herken ook heel erg wat je schrijft, over de multivitaminepillen en "het allemaal goed doen" en die vervelende (harten-)pijn als je je stiekem toch weer opgebouwde hoop toch weer overboord moet gooien...

@ Gadgetfreak, dus echt "hardcore" met condoom, knap hoor; dat zal toch ook een heel dubbel gevoel zijn (figuurlijk dan ) Wij gaan waarschijnlijk half juli trouwen, we zijn hier nog niet zo lang mee bezig (mijn vriend heeft me eind vorig jaar ten huwelijk gevraagd ) dus het begint nu langzaam een beetje tot mijn werkelijkheid door te dringen en vorm te krijgen, maar het kan nog alle kanten opgaan en stiekem hoop ik er nu nog het allermeeste op dat ik deze maand zwanger ben en dat we dan later een keer gaan trouwen (volgens mij ook omdat ik het stiekem een beetje eng vind om de knoop door te hakken om de trouwdag definitief te maken, en ook om definitieve keuzes te maken rondom de invulling, ook omdat het allemaal nogal wat kost en ik vind het best moeilijk om zoveel te geld te gaan uitgeven! En ik vind het ook spannend om me die dag voor te stellen, ik vind het ook zoiets "groots" om zo'n dag helemaal om ons te laten draaien ... terwijl ik het ook heel erg mooi vind om te vieren dat we deze keuze kunnen maken en het lijkt me ook heel erg leuk om daar op onze manier vorm aan te geven en dat te kunnen delen met de mensen met wie we dat graag willen delen!)

De neiging om het tegen mijn ouders en schoonouders te vertellen is bij mij niet zo groot, ik denk dat dit ook komt omdat ik denk dat ik er meer "last" dan steun van ga ervaren als we hen daarbij gaan betrekken. Ik weet dat zij dan ook gaan meeleven en uit ervaring weet ik helaas ook dat mijn ouders niet zo goed kunnen aanvoelen wat wel/niet helpend is voor mij, dus ik behoed mezelf een beetje voor teleurstellingen op dat gebied. Mijn zus, een aantal vriendinnen en een collega zijn wel op de hoogte dus ik kan er meestal wel iets over kwijt als ik dit wil (en ook op dit forum natuurlijk, wat ik een heel fijne aanvulling vind omdat ik dit even op kan zoeken op het moment dat ik daar behoefte aan heb, en dan dus niet afhankelijk ben van de aanwezigheid van anderen)
@Suze27 haha dank je wel voor je dansje. Hopelijk helpt het.

@Ylva ik snap dat je erg verdrietig bent en op ziet tegen iui. Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze dat je 10% meer kans hebt om zwanger te raken dus dat is niet bijster veel. Toch moet ik zeggen dat ik de behandelingen niet vervelend vind. Alleen de wacht weken maar die zijn altijd wel spannend. Het grote voordeel van iui is dat je zeker weet dat de zaadjes op het juiste moment bij het eitje terecht komen. Jullie voordeel zou nog kunnen zijn dat er heel veel zaadjes worden terug geplaatst omdat er bij jullie niks uit de onderzoeken gekomen is. Als je verder nog vragen hebt dan stel je ze maar hè. Wil je graag helpen.

@Unicorn voor nu is het afwachten. Volgende week maandag zou ik mogen testen. Maar bij mij komt het nooit van testen want bij mij kun je er bijna de klok op gelijk zetten. Meestal weet ik na 13 dagen al of het wel of niet gelukt is doordat ik dan bruine afscheiding krijg. Dus zaterdagavond weet ik waarschijnlijk al meer of het wordt heel spannend vanaf dan....

@hier is alles goed. Tot nu toe heb ik nog niet zo'n moeite met het wachten. Dat komt vaak pas de tweede week...

Over rare opmerkingen gesproken daar heb ik ook ervaring mee. Bij ons weten veel mensen dat we er mee bezig zijn. Daarom hadden we op de (schoon) familie app gezet dat de eerste poging mislukt was. Zegt schoonvader doodleuk dat we maar aan leuke dingen moeten denken want op die manier had hij ook twee kinderen gekregen. Pffff was het maar zo simpel hè. En mijn schoonzus zei: het komt wel goed. Ook dat schoot me verkeerd want dat is dus helemaal niet zeker anders was het ook niet zo spannend en zenuwslopend.

Nu ook maar besloten om ze niet meer in te lichten over wanneer de behandeling e.d. zijn.

Fijn weekend nog allemaal. X
Arghh ja op zo'zo'n moment zit je echt niet op zulke loze opmerkingen te wachten zeg.. "het komt wel goed" vind ik ook zo'n enorme dooddoener! Maar hopelijk gaat ze wel gelijk krijgen natuurlijk!

Wij zitten dus samen op het wachtbankje Proeliewoelie! Gezellig Mijn eisprong was wat laat dus mijn NOD is nu rond 9/2...
Pffff, zo goed als het de eerste twee keer ging, zo kut ging het vandaag. En ik moet er nog zoveel! Respect voor iedereen die al veel meer prikken in haar buik heeft gezet! Ik kan maar een ding zeggen: hopelijk morgen beter.. Iedereen bedankt trouwens voor de succeswensen en knuffels, dat is echt heel erg fijn (Lisette, Unicorn, NewSkies, Meivo... terug!!).

@Meivo een extra dikke voor jou! Ik heb je berichten steeds gelezen en ik werd er ook een beetje treurig van, zo herkenbaar! Bij ons zat er ook veel wachttijd tussen de afspraken en je wordt er echt moedeloos van.

@wachtbankje succes met wachten...

@teacup wat goed om te horen dat jullie zoon het zo goed doet!

@CynthiaL 'Mooi' stukje. Ik herken mezelf er niet zo in (geen pushende ouders, nog geen dertig), maar ik snap het gevoel helemaal!

@Ylva wat een mooi verhaal! Ik hoop echt dat er een wondertje gebeurt en dat jij 2 april ook vet gelukkig zit te zijn. En hormonen, tja... die zijn soms nergens goed voor lijkt het.... (maar hopelijk fixen ze intussen wel even een zwangerschap voor ons!)

@unicorn de survivalmodus, het hopen, het moe worden van jezelf... Zo herkenbaar!!
Hallo dames,

suze hoe is het nu met je?

ik las een bericht van afgelopen woensdag

dat je niet meer zo misselijk was.

dat is een fijn idee, maar geeft meteen de twijfels

zo kon ik bij je lezen.

Elliepie, wat goed dat de 12 weken echo goed was.

dat geeft toch weer een fijn gevoel..

ylva, in je bericht van donderdag las ik dat je weer ongesteld bent geworden.

wat enorm balen. een dikke knuffel voor je.

het is allemaal zo oneerlijk..

meivo, dit is ook geen goed bericht wat ik hier over jou lees.

wat enorm kl*te

hopelijk heb je nu dinsdag iets beter nieuws te vertellen.

dikke knuffel.

flipje dikke knuffel

lisette succes dinsdag,

dan heb je toch weer een echo?

hoe is het met de jonge spruit van n89

en hoe gaat het met moeders zelf?

hier vandaag ongesteld geworden.

tja dat was te verwachten, doordat deze maand vanwege mijn ziek zijn

niet nuttig besteed is.

dus de menstruatie was te verwachten.

wat dan wel zo vreemd is

dat hij precies op de goede dag komt

en geen enkel klachtje geeft

dan bedoel ik met klachtje

dat je normaal flink aan het twijfelen en hopen bent

dat je misschien zwanger kan zijn

zere borsten, rare steekjes of twee drie dagen "overtijd" enz enz

helemaal niets

maar gewoon ongesteld precies op de goede dag

dat is toch ook eigenlijk raar....

maar goed wij gaan wel langzaam weer naar de leuke

dagen die wij dan weer nuttig kunnen gaan besteden.

vorig jaar 15 februari hadden wij een positieve zw test in handen.

en nu inmiddels bijna een jaar verder heeft dat nooit meer zo mogen zijn.

dat is toch wel iets wat je een zware domper geeft.

ik laat steeds meer de moed zakken,

terwijl ik na alle positieve verhalen hier er ook nog hoop uit wil halen.

ik mag zo hopen dat het dit jaar voor ons allemaal goed mag komen...

weltrusten allemaal...
He meiden!

Meivo, wat een rotberichten, weer. BAH! Nu alles in gang zetten om met een behandeling te kunnen starten. Er gaat zo te horen flink wat tijd overheen. Snap heel goed dat je ervan baalt. Terecht!

Ylva, wat een mooi verhaal van dat meisje in haar trouwjurk. Ik zie het bijna voor me, haha. Ik hoop voor jou op net zo'n succesverhaal, en anders een succesverhaal met een behandeling. One way or the other, het kindje is je zooo gegund!

Unicorn.. voor jou hoop ik dat je te vroeg hebt getest. Snap je survival-instelling volkomen. Dat "moet" bijna wel he om hierdoor heen te komen.. Het is zwaar!

Newskies: fijn dat je het wel met iemand gedeeld hebt. Je moet het delen met de personen waar jij je prettig bij voelt. Fijn om er af en toe met iemand over te kunnen praten.

Trouwen is echt een ding, super spannend en groot, maar het is het dubbel & dwars waard, zo gaaf!

Proeliewoelie we zouden een heel topic kunnen vullen met stomme, ondoordachte "goedbedoelde" opmerkingen van buitenstaanderds. Je hebt er helemaal niks aan. Succes nog even op het wachtbankje.

Flipje, wat klinkt het vreselijk dat prikken :( Ik hoop dat het niet steeds zo rot zal gaan. Ik lees & leef met je mee!

Praatje: bij mij was de ongesteldheid ook erg wisselend. De ene maand erg beroerd met krampen en blegh-gevoel, de andere maand had ik niet eens door dat ik ongesteld was op het bloed na. Je lichaam doet vanalles, er is geen pijl op te trekken!

Teacup wat leuk dat je even komt buurten. Wat gaat dat snel zeg, Lenn is alweer 5 maanden! Dikke kus voor hem!

Gadget

Hier is de misselijkheid weer terug gekomen na twee goede dagen vorige week. Te vroeg gejuicht

Morgen de termijnecho, vind het erg spannend!

X voor iedereen.
@CynthiaL Heeeel herkenbaar! Gelukkig ben ik nog maar 30, maar sinds het zwanger worden niet lukt vind ik mijn verjaardagen niet zo leuk meer als normaal.

@Lisette Haha, ik las in plaats van ‘spuit’ ‘spruit’ afspraak. Maar ach, dat is óók waar @Flipje het voor doet

@Flipje Spannend!! Hoop echt zo dat je met een mooi buikje de zomer in gaat straks!

En heel lief van je, hopelijk zitten we inderdaad straks beiden met een mooi buikje gelukkig te zijn

@Meivo Pfff. Het schiet niet op zo, kan me het ongeduld ZO voorstellen! Mijn gyn is echt 20 jaar ouder en heeft volgens mij zelf zonder problemen kinderen gebaard. Op zich vind ik het niet zo erg hoor, iemand die to the point en zakelijk is. Maar ik moet wel echt altijd mijn vriend meenemen om zeker te weten dat ik alles goed heb meegekregen.

@unicorn Ohnee, jij dus toch weer. Kansloos dit :(. Ik weet nog niet eens zeker of het IUI gaat worden hoor, maar even een bezoek aan de gyn om weer eens een waslijst aan vragen en zorgen voor te leggen is wel waar ik behoefte aan heb. Al zei ze wel dat ik na een half jaar proberen echt terug moest komen; dat zegt ze vast niet voor niets. En eigenlijk… Heb ik ook wel behoefte aan IUI nu. Gewoon het idee dat er iets gebeurt en ze me serieus nemen: die positieve mindset inderdaad. Al weet ik dondersgoed dat de slagingspercentages laag zijn. (De huidige slagingspercentages zijn voor mijn gevoel inmiddels 0%, dan is 10% tot 15% al een hele vooruitgang hihi.) En ik hou nog steeds vast aan jouw opmerking over het meesterwerk! Mijn vriend zei laatst ook toen mijn nichtje al een hele middag aan het huilen was: "Gelukkig komen alleen leuke kindjes jouw baarmoeder binnen, daarom duurt het gewoon wat langer." Hahaha! Overigens houden wij van ons nichtje hoor, maar huilen kan ze wel.

@newskies In juli is het al zover!! Spannend! Ik over 2 maanden en het komt echt enorm dichterbij. Ik had altijd gehoopt op een wijnloze bruiloft, maar dat laat ik maar varen. Voor jou hoop ik natuurlijk op een complete bruiloft met alles erop en eraan: dus met een mooi kindje in je buik . Ik snap trouwens wat je bedoelt met het niet willen vertellen. Ik kon het niet voor me houden omdat ik gek werd van de opmerkingen, maar nu krijg ik steeds opmerkingen waar ik niets aan heb.

@Proeliewoelie Dat heb ik ook! 12/13 dagen na de eisprong weet ik genoeg. Kan er vaak de klok op gelijk zetten. En omg, die opmerkingen zijn zo herkenbaar. Heb je echt helemaal niets aan. Mijn schoonmoeder zei een keer: “Ik deed ook echt 8 maanden over je schoonzusje hoor!” Flikker op. Ik zou er een hoop voor over hebben om er “zo lang” over te doen om zwanger te worden.

En dankjedankje voor je verhaal over IUI! Ik hoop dat ik (en @unicorn) je tips uiteindelijk niet nodig hebben, maar anders zijn ze welkom. Ik hou je op de hoogte! En nu duimen voor een succesvolle behandeling voor jou! Spannend hoor.

@Praatje Balen!! En best confronterend ja, dat je nu nog steeds met lege handen zit terwijl het jullie zo ongelooflijk hard is gegund. Wil je vriend nog steeds niet kijken of er medisch wat zaken uitgesloten kunnen worden? Zoals controle van slecht zaad of een echo? Ik kan natuurlijk absoluut niet inschatten hoe jullie er over denken, daar moet ik me eigenlijk ook niet mee bemoeien, maar kan me voorstellen dat jij hier echt enorm onzeker van wordt.

@Suze Lief weer <3. Hmmm, misselijk! Lijkt me nu heerlijk, maar als ik het zou zijn zou ik er niet heel gelukkig van worden hihi. Spannend ook voor jou hoor, hopelijk hoor je dat mooie hartje nog harder kloppen! Zo leuk voor je!

@hier Afschuwelijk, die opmerkingen. Vandaag weer een voorbeeld van een collega aan de lunchtafel. Twee naaste collega’s zijn net bevallen. Wordt alleen aan hen gevraagd: “en hoe is het nu thuis??!” En mij negeren. Ik heb niet gebaard, dus ja, dan ben ik niet zo interessant natuurlijk. Klinkt misschien beetje cynisch, maar het valt me wel steeds meer op.

En de “het komt wel goed” kan ik niet meer horen. Mijn moeder snapt ook niet dat bijvoorbeeld IVF erg heftig kan zijn, lichamelijk en psychisch. Maar zegt ze wel: ‘Ach, er is zoveel mogelijk!’ Ja joh, dat gaan we allemaal eens ff doen.

Mijn afspraak met de gyn is 11 februari… Ben wel steeds meer benieuwd wat daaruit gaat komen!
@hier

Kennen jullie het boek spuiten en snikken? Dit slaat misschien niet op ons allemaal want het gaat over icsi. Ik heb het boek gelezen en toch herken ik er echt heel veel in. Dit is ook wel een boek wat je aan familie oid kunt geven. Ik denk dat ze na dit boek alles misschien iets beter begrijpen..

@trouwen

Ik ben nu echt heel erg benieuwd naar jullie trouwen! Ik mag nog steeds hopen dat mijn vriend ooit een keer wil trouwen.

Ik ben vrijdag gestopt met de primolut. Alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik zo ongeveer in een depressie hang. Ik heb vrijdag echt een diepte punt bereikt en dus direct de gyn gebeld en de huisarts. Moet deze week weer naar de gyn om te kijken hoe het met de cystes is en hopelijk eens een keer beginnen met de volgende stap(spuiten)

Verder ben ik in afwachting op een gesprek bij de ggz omdat ik op het moment dus echt niet meer goed in mijn vel zit.

Ik werk niet meer voor m'n (nieuwe) werk. En hoop weer uren te kunnen maken bij m'n werk waar ik nog wel een contract heb. En anders dus weer opzoek naar iets nieuws.

De pup houdt mij gelukkig wel echt bezig! Hoewel dat soms ook wel frustrerend is.. Overal op kauwen enz!

Hij leert verder wel redelijk snel hij kan al zitten, liggen, een poot geven en hij snapt blijf ook al een beetje. Nog 2 weekjes dan krijgt hij de laatste inenting en kunnen we naar puppycursus. Lekker wat afleiding hoop ik!
En??? Lisette???
Ja Lisette hoe is het gegaan? Zit het allemaal op de goede plek?

Miss94 wat ga jij door een moeilijke tijd heen. Het is heel goed te begrijpen dat je er even helemaal doorheen zit, wat heb jij een hoop rotberichten gehad de afgelopen tijd. Ik wens je heel veel sterkte en denk vooral heel goed aan jezelf!

Ylva ik duim dat jullie 11 februari een fijn en helder gesprek hebben met de gyn!

Hier vanochtend de termijnecho gehad.. Ben er stil van! Een bewegend kindje gezien die heerlijk lag te chillen met zijn armpjes achter het hoofd. Het hartje klopt, we hebben het zelfs al kunnen horen. Termijn klopt, vandaag 10+1 en 29 augustus uitgerekend. Opluchting alom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven