's Nachts aangebeld

30-01-2016 08:58 116 berichten
Vannacht om 2:40 uur ging ineens keihard de deurbel... Manlief met z'n slaapdronken hoofd meteen uit bed, en wil de deur open doen (wonen in een appartement, de bel voor de benedendeur ging, geen camera). Ik riep 'm terug, en nadat 'ie wakker was zei hij ook wel dat het niet zo slim is om de deur open te doen ;)

Minuut later weer 2x de bel. En daarna nog 2x, heel lang ingedrukt. M'n hart zat echt in m'n keel, alledrie de kinderen wakker..

Man heeft voor het raam gekeken, of hij iemand zag lopen, of er misschien iets met de auto was (ingebroken ofzo en dat iemand wilde waarschuwen) maar alles zag er rustig uit.

Ik heb nog ruim een uur wakker gelegen. En ook nu zit het nog een beetje in m'n hoofd. 6x doordringend aanbellen is niet iets voor een dronken gast die toevallig langsloopt lijkt me? (Ook niet echt uitgaansgelegenheden hier)

Bij de buren geinformeerd, maar behalve bij ons is er bij niemand anders aangebeld.

Man draait heel veel nachtdiensten, dan ben ik alleen met de kinderen. Heb ook eigenlijk nooit de voordeur op slot (stom, ik weet het!) Dat ga ik dus vanaf vannacht wel doen. Maar het idee dat er iemand 6x aanbelt wekt het vermoeden op dat diegene specifiek voor ons kwam. Het duurde zo'n 3 minuten, daarna niks meer gehoord. Maar het voelt toch niet prettig en het liefst zou ik weten wie het was.

Wat zouden jullie doen in dit geval? Hebben de lampen uitgehouden, maar misschien hadden we die beter even aan kunnen doen. Ondanks dat we dan niet reageren op de bel, toch even laten 'zien' dat we wel thuis zijn.

Als het een bekende is hadden ze vast wel even mobiel gebeld..

Pff ik ben helemaal niet zo bang aangelegd maar je hart slaat toch wel een paar keer over zo midden in de nacht :O
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen via het videocircuit zien wie er aanbelt, als ik toevallig in de gang ben kijk ik maar ik reageer alleen als ik een bekend gezicht zie en niet wanneer ik een capuchon of petje zie. Dat zijn nooit bekenden.
verba volant, scripta manent.
Hier gebeurt het ook weleens en je schrikt je inderdaad wild. Ik doe 's nachts echt niet open, steek wel mijn hoofd uit het raam op de bovenverdieping om te kijken wie er is. Meestal onbekende dronkelappen, ik woon in de buurt van een uitgaansgebied. Als het iemand met een zielig verhaal zou zijn, dan zou ik nog niet opendoen als ik diegene niet kende, maar wel de politie bellen. Het is hun werk om mensen in nood op te vangen midden in de nacht, niet het mijne, bovendien weet je meteen of het linke soep is als iemand zich gauw uit de voeten maakt als de politie arriveert. Er kunnen wel meer normale mensen rondlopen dan psychopate moordenaars, zoals JollyJ stelt, maar er zijn in mijn stad ook beduidend meer nachtelijke aanbellers zónder dan met een goede reden, is mijn ervaring. En als de politie in een buurt waarschuwt om 's nachts de deur niet open te doen is het natuurlijk krankjorum om eigenwijs te roepen dat je dat wel doet omdat er nou eenmaal maar weinig psychopate moordenaars vrij rondlopen.
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 25-12-2017 11:49
99.55% gewijzigd
quote:swifty schreef op 30 januari 2016 @ 13:55:

Wat vervelend dat je niet even checkte wie het was in de nacht toen Koettie, doe jij overdag dit dan ook? Je kan toch even kijken of zien wie het is zonder open te doen?

Niet bij elk huis kun je dat doen. Ik moet echt mijn hoofd uit de deur steken om te zien wie er staat.

Laat in de avond of 's nachts doe ik dat echt niet, maar om nou de rest van de dag nooit open te kunnen doen...
Veiligheid gaat voor alles. De mensen die hier roepen dat de deur niet openen raar is........mooi dat die dat vinden, dat mag. Dan ben ik met alle liefde raar.

Liever raar dan morgen in de krant staan.
Ik woonde jaren terug in zo een vogelaarwijk in flat en ik had een aardig buurman met een handicap (spasmen). Ik had weinig maar wel vriendelijk contact met hem. Ooit werd er 3.30 uur in de nacht aangebeld, ik had van dat vervormende hokjes glas in de deur, ik zag iemand staan voor de deur van de buurman en het leek of hij met slot aan het klooien was. Ik dacht misschien heeft buur een borrel gedronken in de stad en krijgt hij nu door de spasme zijn sleutel niet in het slot. Dus ik doe open met mijn stomme kop, stond er een vreemde heel erg dronken man voor mijn deur die zo naar binnen widel lopen. Dus ik heb met mijn volle gewicht de deur dicht geslagen en ik denk zijn voet gebroken die tussen de deur zat.

Ik doe echt nooit meer in de nacht open tenzij ik zeker weet wie er voor de deur staat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:S0LEIL schreef op 30 januari 2016 @ 18:39:

[...]

Niet bij elk huis kun je dat doen. Ik moet echt mijn hoofd uit de deur steken om te zien wie er staat.

Laat in de avond of 's nachts doe ik dat echt niet, maar om nou de rest van de dag nooit open te kunnen doen...Een spionnetje in je voordeur plaatsen? (met verlichting buiten, anders heb je er in het donker nog weinig aan)
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:Lys schreef op 30 januari 2016 @ 19:12:

[...]

Een spionnetje in je voordeur plaatsen? (met verlichting buiten, anders heb je er in het donker nog weinig aan)

Kan niet, de deur is van glas (waar je niet doorheen kan kijken).

Ik moet nog eens denken wat ik kan doen, ik woon er nog niet zo lang, want heel erg handig vind ik het zo ook niet.

Maar om nou overdag bang te zijn, daar heb ik eigenlijk gewoon geen zin in, dus ik maak de deur maar gewoon open.
quote:mara2 schreef op 30 januari 2016 @ 12:51:

[...]

Ken je die reclame dat mensen de deur gewoon dichttrekken als ze bv de hond even gaan uitlaten ? Inbrekers zijn zo binnen. Brand dan hang je toch een sleutel altijd op dezelfde plek. Bij opsporing verzocht ook iemand die deur open deed om 23 uur avonds. Wat ja je weet nooit. Nee je weet nooit, waren wel overvallers. En deze mensen hadden de deur nog zelf open gedaan.Het is een appartementencomplex. Met een intercom. Dat is nogal een verschil met een gewoon rijtjeshuis waarbij de deur ook echt meteen je voordeur is. Als hier iemand midden in de nacht aanbelt, kijk ik uit het raam boven wie het is. Natuurlijk doe ik de deur niet zomaar open. Maar door de intercom roepen wie er voor de deur staat is toch niet gelijk aan iemand binnen laten door de voordeur?
quote:Lys schreef op 30 januari 2016 @ 15:33:

Ik schrik een beetje van de verhalen waar de deur nog maar zelden geopend wordt.

Hier wordt regelmatig aangebeld door bijvoorbeeld kinderen die de bal in mijn achtertuin hebben geschopt, collectes die worden gelopen, een buurvrouw die even wat komt brengen (vorige week nog snert van een buurvrouw), gisteren nog een vrouw die compleet natgeregend vroeg waar ze een bepaald huisnummer kon vinden, ze was aan het fietsen en fietsen...

Ook 's avonds open ik de deur, ik kan ze zien zonder de deur te openen. Ik maak een inschatting.

Of een vriendin 's avonds nog even spontaan aanwaait.

Ik zou me echt opgesloten voelen. Ik ben verre van roekeloos, hoor. Maar helemaal nooit de deur meer open doen als het donker is, dan kun je in de winter vanaf 4 uur al niemand meer in huis laten.

Ik ook hoor. Ik doe voor iedereen open. Laatst stonden mijn broer en schoonzus ineens voor de deur toch leuk als ik dan wel open doe, is een hele gezellige avond geworden! En ik sta ook regelmatig zomaar bij vrienden of familie voor de deur hoor. Waarom moet je altijd alles afspreken? Als het niet uit komt, ga ik gewoon weer.

Dat van die pakketjes, die je dan gewoon afhaalt bij het postkantoor, gaat niet op voor select vracht overigens. Die sturen het na 2 keer niet thuis namelijk terug naar de afzender. En de bezorgers zijn gewoon mensen in hun eigen auto met een sticker erop. Fijn als je die steeds voor niks aan de deur laat staan en heb je uiteindelijk je pakketje ook nog niet.
Jee zeg! Je kunt toch heel duidelijk lezen dat sommige mensen uit veiligheidsoverwegingen de deur niet opendoen. Omdat het in hun buurt te gevaarlijk is door vele inbraken, woningovervallen junks en ander gespuis.

Dat is toch van een totaal andere orde dan als je een pakketje verwacht de deur niet ooen doen? Ik snap de vergelijking echt niet hoor.

En inderdaad, als er 's avonds familie aan de deur staat, kunnen die op dat moment ook even bellen/appje sturen. Familie weet dan echt wel dat je de deur niet opendoet.

Waarom zo zwart-wit doortrekken gelijk?
quote:Dubbs schreef op 30 januari 2016 @ 20:14:

Jee zeg! Je kunt toch heel duidelijk lezen dat sommige mensen uit veiligheidsoverwegingen de deur niet opendoen. Omdat het in hun buurt te gevaarlijk is door vele inbraken, woningovervallen junks en ander gespuis.

Dat is toch van een totaal andere orde dan als je een pakketje verwacht de deur niet ooen doen? Ik snap de vergelijking echt niet hoor.

En inderdaad, als er 's avonds familie aan de deur staat, kunnen die op dat moment ook even bellen/appje sturen. Familie weet dan echt wel dat je de deur niet opendoet.

Waarom zo zwart-wit doortrekken gelijk?Het ging over overdag en in de vroege avond, waar ik op reageer hoor. En niet bij mensen waar veel inbraken of woningovervallen voorkwamen. Het ging over dat er mensen zijn die gewoon nooit de deur open doen als ze niemand verwachten. Niet over de OP of midden in de nacht.
Grappig. Sinds een paar dagen belt er elke keer rond hetzelfde tijdstip iemand bij mij aan. Woon in een flat.

Als het iemand was die mij kende had hij of zij me wel een belletje gegeven dus ik negeer het gewoon. Zou ook niet bij de intercom gaan vragen wie het is, je weet maar nooit wie met een smoes de flat binnen probeert te komen. als het echt dringend is laten ze wel een briefje achter.
Hier werd een tijd geleden 's avonds laat bij verschillende mensen aangebeld door iemand die een voormalig bewoonster stalkte. Omdat bijna iedereen op de hoogte was deed niemand open maar door met iemand mee te lopen kwam hij toch een paar keer binnen. Gelukkig is er nooit iets gebeurd.
verba volant, scripta manent.
Ik doe overdag en 's avonds (op een normale tijd) ook gewoon de deur open hoor. Gisteren om 21u kwam er nog iemand aan de deur (en toen was man aan het werk). Dan 'durf' ik de deur best open te doen omdat ik ergens in de loop van de avond iemand verwacht. Maar 's avonds laat of 's nachts verwacht ik niet echt iemand dus dan zit de schrik er toch wel goed in.

Nu gaat in ieder geval de deur op slot en neem ik aan dat we vannacht lekker rustig kunnen slapen zonder de deurbel
Bekenden zullen altijd eerst bij ons melden via smartphone voordat zij midden in de nacht aan de deur bellen.

Wij wonen niet in een flat en daarom geen intercom. We kunnen gelukkig wel zien wie er voor de deur staat. Daar heeft manlief voor gezorgd.

Wij spreken met de bezoeker af middels een 'code' (bijvoorbeeld de bel 5 seconden ingedrukt houden) voordat wij de deur open doen.

Je weet maar nooit wat voor gekken er rondlopen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven