Geld & Recht alle pijlers

52 Weeks Money Challenge

20-12-2015 16:54 1822 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met het nieuwe jaar dat eraan komt, ook alvast een nieuw goed voornemen - De 52 weeks money challenge.

Het principe is simpel.

Spaar het aantal euro's dat gelijk is aan het nummer van de week in het jaar.

Als volgt dus: in week 1 van januari spaar je ¤1, in week 2 spaar je ¤2,..., in week 12 spaar je ¤12, ...

Zo heb je tegen het einde van het jaar alweer ¤1378 extra gespaard!

Ook al geraak je niet tot het einde omdat de bedragen dan hoger oplopen,en stop je vroeger, dan is het toch ook al een mooi spaarcentje :-)

Wie dit maar niets vindt, negeer gerust deze post. Aan al diegene die graag met me meedoen, wees welkom!

Het leek me leuk om dit samen te doen, zodat het niet een voornemen is wat na enkele weken tussen al die andere voornemens in de prullenmand belandt, maar we elkaar er helpen aan herinneren.
Oh, happyowl, wat leuk!
Wij hebben het financieel niet zó riant, maar ik kan vol trots vermelden dat week 52,51 1 en 2 afgestreept zijn.

Ik probeer de ene week een hoog bedrag te sparen en de andere week een laag bedrag.

Géén idee of ik het ga halen maar het begin is er!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb tot nu toe alleen de lage bedragen weggestreept, ik heb binnenkort best wel wat flinke uitgaven en dan wordt het wel erg veel. Maar het begin is er. Verder heb ik nu bijna 2 boekjes vol met AH-koopzegels, die wil ik zo lang mogelijk sparen zonder ze tussendoor in te leveren.
Ik heb nog geen idee waar ik voor spaar, ik denk iets leuks voor vriend en mij. Misschien weekendje weg, misschien dingen voor het huis. We zijn aan het verbouwen. Mocht het zwanger worden lukken, misschien iets leuks voor de kinderkamer. Pff geen idee dus nog :D

Ik probeer daarnaast ook iedere keer wat geld op de gezamenlijke bouw/spaarrekening te zetten.
Zondag spaardag

Deze week afgesptreept: week 10. Ik heb spullen verkocht via een verkoophoek, het was helaas maar ¤3,00
Deze week maar 1 euro. Volgende maand hopelijk een paar hoge bedragen. Ik spaar voor een nieuw zadel voor m'n paard. Ze wordt dit jaar 4 en mijn huidige zadel past nog prima, maar ze is volop in ontwikkeling nog qua spieren e.d. dus ik denk dat we volgend jaar wel aan een nieuw zadel toe zijn. Hopelijk vind ik dan een goede tweedehandse die past, anders red ik t nog niet met de money challenge. Maar dan zijn we iig wel al een heel eind onderweg met het bedrag!
Deze week voor mij ook maar een klein bedrag, ¤2.

Moest turnen en dansen betalen voor de kinderen voor het komende half jaar en dat kwam tot ¤610

Jemig wat zou ik rijk geweest zijn zonder kinderen... dan zou ik die hele money challenge niet nodig hebben!
Kinderen zijn een hele dure hobby
quote:melbrw schreef op 31 januari 2016 @ 12:05:

Kinderen zijn een hele dure hobby

Had je me daar niet ff voor kunnen waarschuwen

Ik ga komende week ¤49 proberen over te maken.

De euroclicks wil ik bewaren voor de weken dat ik echt geen geld heb. Voor nu gaat het nog goed zonder extra hulp 😉
Joehoe net weer ¤20,- euries voor een paar verkochte laarzen. Als dit zo door gaat is het blik in no time vol...dan maar weer opnieuw
Nadat mijn salaris is gestort, maak ik geld over naar mijn doelspaarrekening. Tot nu toe heb ik de weken 19, 20, 25, 28, 31, 49, 51 en 52 afgestreept. Mijn laatste salaris bleek een stuk gunstiger te zijn door de nieuwe belastingregels, dus dat kwam mooi uit. Ik spaar voor de inrichting van ons nieuwe huis.
The only difference between the animals we love and the animals we eat, is our perspective.
Mijn laatste salaris was een hele drue euro meer... dat zijn niet echt opschieters
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:ainne schreef op 31 januari 2016 @ 11:59:

Deze week voor mij ook maar een klein bedrag, ¤2.

Moest turnen en dansen betalen voor de kinderen voor het komende half jaar en dat kwam tot ¤610

Jemig wat zou ik rijk geweest zijn zonder kinderen... dan zou ik die hele money challenge niet nodig hebben!Inderdaad, ik schrik er soms van. Net ook weer overgemaakt voor dansen en voetbal en dinsdag de zwemlessen weer voor 8 weken vooruit. Dan deze maand ;-)nog schoolkamp betalen, ook weer 150 euro. Zonder kinderen was ik ook rijk geweest
quote:Dualla schreef op 31 januari 2016 @ 15:36:

Nadat mijn salaris is gestort, maak ik geld over naar mijn doelspaarrekening. Tot nu toe heb ik de weken 19, 20, 25, 28, 31, 49, 51 en 52 afgestreept. Mijn laatste salaris bleek een stuk gunstiger te zijn door de nieuwe belastingregels, dus dat kwam mooi uit. Ik spaar voor de inrichting van ons nieuwe huis.Je spaart dus niet per week? Waar zit voor jou de challenge in?
Klinkt inderdaad niet echt als een uitdaging. Dan kun je ook in mei je vakantiegeld apart zetten, ben je metern klaar voor heel het jaar.
quote:thee schreef op 31 januari 2016 @ 17:13:

[...]

Je spaart dus niet per week? Waar zit voor jou de challenge in?Dat ze de eerste is met een volle bingokaart
52,00 weggestreept vandaag, totaal 129,00 De rest vd maand de wat lagere bedragen waarschijnlijk.
Morgen ga ik weer strepen!
Challenge zit in volhouden en dat je de bedragen niet weer zomaar terugboekt naar de gewone rekening.

Ik heb zelf vanaf week 42 tot week 52 afgestreept. Iets van 500 euro nog wat op de rekening. Vanaf nu ga ik wel elke week 1 bedrag storten.

Wanneer de bingokaart vol is, kan ik altijd een nieuwe bingokaart maken toch.
Ik heb week 46 afgestreept. (ik ga van 52 naar 1).

Voor mij is het volhouden en niet tussendoor het geld gebruiken de challenge!
Deze week 13 uur meer werken dan normaal, voor mijn normale spaarrekening
ik heb net ¤33 overgeschreven naar de spaarrekening.... Verschil tussen wat mijn man verdiende in 2015 en wat ie nu krijgt
Ik heb nu net week 5 (5 euro ) weggestreept.

Deze maand wordt ook nog wat duurder, maar vanaf maart ga ik ook met de hogere bedragen beginnen.

Succes verder allemaal!!!
Vanochtend week 3 overgemaakt, zitten een beetje krap.

Komt hier allemaal even tegelijk... Gisteravond huilbui in restaurant gehad... Ik overzag het even niet meer, appartement van vriend verkocht, gaan schuld in, willen mijn appartement te koop gaan zetten, maar dan eert hier en daar wat opknappen. Salaris van vriend nodig om nieuw huis te kunnen kopen, met de schuld gaat dat niet zo snel, met mijn salaris kunnen we hooguit 10m2 meer kopen dan we nu hebben, schiet niet op. En daarnaast krijg ik deze maand te horen of ik hier over 5 maanden nog 'mag' werken of dat ik in de reorganisatieronde zit.

Was me gisteravond allemaal eventjes teveel
Door het gedoe met het lekkende dak zal ik trouwens aan het eind van het jaar hoogstwaarschijnlijk niet het bedrag bij elkaar hebben wat ik had gehoopt, maar in elk geval blijf ik wel gewoon stug meedoen. Misschien tegen beter weten in, maargoed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven