Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
He stuur net een bericht, weg.... Wilde zeggen ben ook net dat topic aan het lezen, moet als ik alleen ga wonen ERNSTIG consuminderen. Stoppen met roken is 1, maar nu nog niet.
Nieuwsbrief er wordt hier niks door de plee getrokken. Ik geloof in je. Je blijft drankloos leven. Snap het gevoel wel. Je wilt gewoon geen wijn je wilt je even niet zo rot voelen. Dat gevoel moet weg.

Bella echt heel knap dat je geen berichtjes hebt gestuurd. Ik weet nog hoe trots ik was dat ik daarmee stopte toen ik t begin in te zien toen ik minderde dat dat echt geen zin heeft. En meestal baal je achteraf. Ook al zeg je deels de waarheid.

Pausini niks aan zon klotengevoel. Dan heb je goed je best gedaan toen. Nu overboord gooien dat gevoel. En weer verder gaan.

Charlotte dat komt vanzelf wel een moment dat je daar zat van bent.

Hier druk met van alles Huis op de kop staan. Ondanks dat doe ik leuke dingen. En heb m'n kop er best goed bij. Met ex na al dat gezeur poosje geleden en ik m'n mond weer eens best losgetrokken heb,hebben we t weer gezellig. Ik blijf nu vaker zeggen wat ik vind. En t interesseer mij minder wat hij zegt of doet. Opluchting. Vooruitgang.

Ben uit geweest en zelfs beetje gedanst zonder drank. En lol gehad. En gister een verjaardag zonder drank. Jeuh. Gaat qua drank wel Ok. Soms wel Ff willen tanken gewoon om dan te verdoven ivm drukte eb onrust daardoor. Maar dat is snel weg. Ik herken dat en ga dan wat anders doen.
Al is het noodgedwongen, het kan best een sport worden om zo bewust mogelijk met geld en goederen om te gaan.

Is de kogel door de kerk Nieuwsbrief, de vorige keer leek je nog te twijfelen (dacht ik te lezen althans)?
Hatsjikideee...
Jaaaa....jij bent echt goed bezig Bonuh

Dat is natuurlijk waar NB, mss wil je nog niet eens per se drinken maar je wilt gewoon van dit gevoel af.
Hatsjikideee...
Ik heb dat ook wel. Denk ik lekker Ff tanken. Maar gaat uiteindelijk om onrust verdriet ergenis of wat dan ook. Wat je dan verdoven wilt. En dan jarenlang drank daarvoor gebruiken. Ja dan moet dat nu anders. Want zonder drank in zulke situaties zitten, gingen ons al velen voor...
Bonus, hoe lang drink jij al niet? Sorry, heb nog niet ieders verhaal op een rijtje.

Nieuwsbrief, 2 jaar, dat zou echt zonde zijn. En je weet als geen ander dat het eigenlijk niks oplost toch?

Charlotte, roepen alleen die speciaalbiertjes migraine op? Het is eigenlijk briljant van jouw lichaam......

Over gisteren kan ik alleen maar zeggen: het had erger gekund maar het had ook beter gekund! Afijn, ik baal er niet echt van. Focus ligt op de eerste alcoholloze zondag. Moeilijk hoor! Maar zit nu braaf aan een glaasje fris.
Half jaar niet meer dora. Ervoor minderde ik een poos. Geeft niks hoor vik kan t ook allemaal niet bijhouden Haha.

Lekker zitten vreten met kind. Ik doe de laatste tijd consumeerderen. Maar nog niet erg veel. Ik ben juist heel zuinig en doe alles zelf.
Lekker bezig Bonuhbakkie! En dansen zonder drank gaat eigenlijk veel beter dan met!

Nieuwsbrief moeilijk. Je moet hier doorheen maar hoe weet ik ook even niet. Kan je nog ergens hulp krijgen voor dit soort momenten? Is er een soort nazorg traject?

Dora succes met de alcoholloze zondag!
Als ik wil kan ik naar de AA, maar daar voel ik me niet thuis. Gewoon doorbijten net zoals iedereen.

Heb nu ook te weinig afleiding, moet ik echt gaan zoeken.

Komt allemaal wel goed, maar soms overvalt het me zo Je denkt dat je alles voor elkaar hebt en dan stort alles als een kaartenhuis in elkaar en shhhhhh wat mis ik dan een wijntje. Als ik zeker wist dat ik het bij 1 avond slempen zou houden, dan zou ik het doen. Maar ben zozo bang weer terug te vallen naar het gezuip van jaren.
Pausini, ex zei dat ie liever een andere keer kwam toen ik ernaar vroeg.

Geen spijkers met koppen nee, wel koppijn..
Nieuwsbrief ik kan het me zo goed voorstellen!

Maar waarschijnlijk is het ook iets wat weer voorbij gaat en ben je morgenochtend blij dat je niet gedronken hebt. Ook al sta je al zo lang droog je kunt daar gerust elke keer weer trots op en blij om zijn!

Ja Bonuh, als jij dat ook gedaan hebt (berichtjes) zul je inderdaad begrijpen hoe blij ik vanochtend was dat ik het niet gedaan heb. En vandaag heb ik het ook niet gedaan gelukkig! Hoe lang heb jij eigenlijk wel gedronken? Nu dus al een half jaar niet, echt super!

Vanmiddag heb ik drie glazen wijn gedronken, na het eten had ik echt zin om nog een fles open te trekken maar in plaats daarvan ben ik een stukje gaan lopen en daarna heb ik thee gezet. En dat is vergeleken met de meeste mensen hier natuurlijk echt geen prestatie maar goed, voor ik hier mee schreef zou ik het zeker wél gedaan hebben. Wat fijn toch, dit topic en jullie allemaal

Pausini, ik denk dat er voorlopig nog geen knopen doorgehakt kunnen worden. De situatie, bij hem nu, is erg lastig. Maar dat kan ik hier niet uitleggen. Hopelijk over een paar maanden wat meer rust en dan zal het wel echt tijd worden om knopen door te hakken. Het duurt al lang genoeg zo.

Dora hoe was je alcoholloze zondag?

Marjolein gaat het met je?

Struik, als je nog meeleest.... Dikke knuffel! Bijna 7 februari!

En iedereen die ik vergeet of het even niet van weet.

We zijn inmiddels met een heleboel hier
Vanavond liep ik trouwens naar de brievenbus in de wijk en wat denk je?

Brievenbus weg! Ik dacht nog, ik ben toch écht niet dronken!!

(Was ik ook niet en hij is echt weg)
Bella, vandaag heb ik een flesje wijn op.. We hadden een feestje voor de verjaardag van mijn zoontje (nu 10).

Met veel schoonfamilie en een hoop wijn. Heel slecht; ik denk dat ik een fles naar binnen heb gegoten..

Verder door de komende scheiding voel ik me nogal rot.
Kan ik me voorstellen Marjolein.

Je 'moet' het niet heel slecht noemen, je voelt je al rot genoeg.
Geen mail maar een ouderwetse brief geschreven Bella?

Hoe voel jij je Marjolein...
Hatsjikideee...
Hoi,

Ik wil me hier graag aansluiten. Wil ook graag minderen of stoppen. Maar lukt me niet en baal daar ontzettend van. Maak me er ook echt zorgen over. Ik heb een deel van de verhalen hier gelezen en herken veel.
Een hele gezellige kaart met een kadobon erin voor een lief vriendinneke van me die opnieuw begonnen is. Dat valt niet mee tegenwoordig maar gelukkig heeft ze uiteindelijk een eigen plekje gevonden. Ik wilde eerst een fles wijn sturen maar die paste niet door de brievenbus die er niet meer staat

Trouwens, gisteren laat in de middag moest ik nog even naar de stad maar ik had al wat wijntjes op dus pakte de fiets. Doe ik bijna altijd maar gisteren bleef het maar regenen. Kom ik in een winkel een supergroot houten hobbelpaard tegen en ik dacht echt, wauw, als ik met de auto was geweest had ik hem meegenomen, zo gaaf!!!

Later dacht ik, OMG wat een geluk dat ik met de fiets was, wat moet ik in godshemelsnaam met zo'n groot houten hobbelpaard?!
Welkom kleinezeemeermin, kom gerust lekker meeschrijven.

Er zijn veel stoere stoppers hier! Ook mensen die minderen, waaronder ik. Nu lijkt het er niet altijd op dat ik minder maar toch ben ik aardig wat geminderd en drink ik soms een paar dagen helemaal niet. Alles wat ik minder drink is meegenomen. Alles wat ik minder blunder door de drank ook trouwens.
Dus jij wordt ook overenthousiast,dat herken ik wel.

Hallo kleinezeemeermin. Heb je een klein idee over de plan van aanpak?
Hatsjikideee...
Nee ik heb geen plan van aanpak. Heb al veel geprobeerd. Tactus, gesprekken voeren bij AA etc. Maar heeft niet geholpen. Voelde me bij beide ook niet thuis. En ook zelf geprobeerd, maar dat werkt dus ook niet. Ik wil dit proberen, elkaar steunen werkt misschien beter voor mij. Maar het is zo'n ingeslopen gewoonte geworden dat het lastig is om een dag niet te drinken. Het ontspant en het hoort erbij. Niet goed dus.
Lachen het hobbelpaard!

Ja ik was dan bijv zo kwaad of emotioneel en gooidecdan alles eruit. In volle overtuiging. En dan baaaaalen de volgende dag. Schuldgevoel hartkloppingen. Hoe maak ik dit weer goed. Maar ik had dan ook wel een punt. Maar het is niet constructief op die manier.

Ik dronk sinds een jaar voor de breuk echt teveel. Breuk is nu 2 jr geleden volg mij. Door een drama vloog ik de bocht uit. kon t niet meer overzien. Raakte mezelf kwijt. Was ik al kwijt denk ik. Toe maar...

Maar ik vind de jaren ervoor dat ik ook doorsloeg met uitgaan bijv. Of als in de relatie gedoe was. En ex weer naar zijn huis ging na een weekend hier. Ff flink drinken. Verdoven. Eruit knallen. Janken om verleden. Zulke dingen. Dat deed mij dan goed. Gaf rust. Ofzo. Al met al al jaren niet zon goede verhouding met bier. Maar echt probleem vond ik het sinds m'n drama. Miss een jaartje daarvoor al. Jawel. Pfffff.
Welkom zeemeermin
Ik vind t hier ook mooi en fijn bella. Leer er veel van. Voel mij gesteund en begrepen. Als er iets is dan is iedereen zo lief. Heb inzichten gekregen. Zo blij mee. Overdag klik ik geregeld de viva app vaak aan. Even kijken of iemand wat gezegd heeft. Even snel lezen. En voor t slapen gaan. Als ik iets heftigs typte/vertelde dan altijd hopen en wachten of iemand wat zegt. Bang voor reacties (ligt aan mezelf. Niet aan jullie hoor!) en dan meestal begrip. Of steunende woorden. Heel fijn.
Welkom zeemeermin!!

Zaterdag feestje overleefd zonder drank gister niet gelukt dacht neem 1 glaasje (werden er 5) pffff ik baal van mezelf. Maar we vallen en staan weer op. We gaan nu voor weer 7 dagen zonder dus ook komend weekend niks hopenlijk gaat het lukken
Welkom Zeemeermin. Schrijf hier van je af en geef aan welke steun je nodig hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven