Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Lieve Marjolein, wat een ellende. Ik kan me jouw drang om te verdoven heel goed voorstellen.

Ik lees uit Nieuwsbrief haar bericht dat je man vindt dat jij niet voor de kinderen kan zorgen.

Probeer sterk te zijn. Laat hem je zwaktes (naast je ziekte) niet zien. Neem die thee en laat die wijn wat meer voor wat hij is. Je kan het!
Lieve Marjolein. Wat bettyboef zegt.

Kom op. Weg die wijn. Neem er dan eentje of twee. Of stel het uit zo laat mogelijk. Laat zien dat je sterk bent. En prima voor jezelf en de kinderen kan zorgen. Ik weet dat je t kan. Kom op. Zet hem op.

Marjolein, we kennen elkaar nog niet maar ik vind het echt goed dat je je weer hier meldt. Voor er ook maar iets gebeurt, zullen we toch in ieder geval moeten erkennen dat we een probleem hebben, dat er iets aan de hand is of hoe je het ook wil noemen. Dat je dat kunt in deze moeilijke tijd, vind ik al heel wat! Ik heb zelf zo lang m'n kop in het zand gestoken, ik kan me voorstellen dat het voor jou nu heel verleidelijk moet zijn om dat ook te doen. Hoop dat we elkaar kunnen steunen de komende tijd!
En ben ik nu heel paranoia? Maar ik denk: zorg ervoor dat je man dit topic niet leest.
Hm, ja, Betty. Heel verstandig van jou.
Marjolein heeft ook een eigen topic. Ze schrijft heel mooi, liefdevol en gevoelig over haar leven en haar naasten.
Jullie zijn lief!

Beetje raar, maar ik heb echt veel steun aan dit forum!

Laat het duidelijk zijn; ik heb mijn wijntje, man heeft een biertje. Ik denk dat hij een 6 pack 9 misschien 7-8?) drinkt? Hij houd niet van wijn. Anders hadden we dat samen gedronken.

Ik hou jullie op de hoogte en dank voor de steun!
Hoi marjolein fijn dat je steun hebt aan het forum en dat je mee schrijft! Ik ben gister voor gaas gegaan op het feestje weet ook waar het aan lag en het was niet gewoon 1 of 2 maar 8 wijntjes pffff ....ok het zat er in, was gezellig wil er volgende keer echt maar 2 nemen....dit was het dan weer voor het weekend/de week. Dus vanavond feest zonder drank.
Ik ook teveel gedronken, Anne. Minder dan voorheen maar nog steeds teveel. Straks weer een feestje, wil het beperkt houden. En dan begin ik morgen aan de volgende stap: de zondag gaat er ook uit als geaccepteerde drinkdag. Dat wordt echt een heel zware kluif voor me maar ik ben vastberaden. Sterkte vanavond, en hou vol!
Oh dora-wee wat goed dat je het gewoon zegt. Steunt mij eigenlijk wel, dat ik niet de enige ben. Bij mij lukt dat wel vanavond ik ben zeker van mijn zaak, ik hoop dat het bij jou ook beperkt blijft. Niet drinken vind ik makkelijker dan weinig drinken...
Oh dora-wee wat goed dat je het gewoon zegt. Steunt mij eigenlijk wel, dat ik niet de enige ben. Bij mij lukt dat wel vanavond ik ben zeker van mijn zaak, ik hoop dat het bij jou ook beperkt blijft. Niet drinken vind ik makkelijker dan weinig drinken...
Marjolein *knuffel*
Ik kreeg gisteren een colaflesje in mijn hand gedouwd. Dus ik neem een slok, bam, mond vol wodka (en klein beetje cola). Vond het me toch een partij smerig! Verder weer een goed feestje, tot half 5 lekker dansen en kletsen en toch fris weer op. Ik denk dat ik er wel aan kan gaan wennen, misschien dat ik mijn challenge gewoon ga verlengen. Steeds meer supporters (fans?) die trots op me zijn ~ en blij dat ik er helemaal niet saaier op word.
Dora en Anne, succes met vanavond en of morgenavond!
Wat is het stil hier.
Hatsjikideee...
Ok, dan zal ik even een update schrijven. Deze week weer zeker niet aan mijn regel van twee dagen per week gehouden. Denk dat ik maar twee of drie dagen niets gedronken heb. Woensdag vier stuks, maar geen heel slecht gevoel bij gehad eigenlijk, noch mentaal, noch fysiek. Donderdag moest ik voor werk tijdje in kroeg zitten, met iemand die een cava bestelde, ik heb het bij koffie gehouden. Flink. Vrijdag na werk was er borrel, daar fout gemaakt toch weer een zwaar bier gekozen en later bij eten een rode wijn. Resultaat: zaterdag was ik grootste deel van de dag 'geen mens', weer migraine van dat ene biertje. Zaterdagavond weer wat gaan drinken met vrienden op plek waar je heel veel keuze in speciale bieren hebt en waar iedereen ook bier drinkt, ik koos fris. Nodig want voel me ondanks twee nachten na elkaar veel slapen toch nog moe. Vandaag gelukkig geen migraine zoals gisteren, dankzij keuze voor frisdrank. Rustig weekend aan het houden nu, miss zo nog wat sporten.

Volgende week eens proberen elke dag uurtje vroeger te gaan slapen. En zowel aantal dagen als aantal eenheden als alcoholpercentage opnieuw proberen te beperken.
Nooit meer doen die migraine biertjes drinken!
quote:bettyboef schreef op 31 januari 2016 @ 12:55:

Nooit meer doen die migraine biertjes drinken!Ja, zou moeten he. Vraag me af hoe vaak ik nog met mijn kop tegen de muur moet lopen eer ik dat besef. Ik denk altijd 'eentje kan geen kwaad, anderen drinken er probleemloos drie' maar dat geldt voor mij dus niet.
Nou ik dan ook maar een update, drink niet maar denk wel veel aan wijn. Maanden niet gehad. Zit natuurlijk niet lekker in m'n vel, maar weet dat ik mateloos ben, dus doe het niet. Kan toch niet 2 jaar door de plee trekken!
Marjolein een hele dikke knuffel!

Ja nieuwsbrief, dat zou zonde zijn hè! Als je al weet dat je dan geen maat kunt houden is het wel slim om niet te doen. Kan me voorstellen dat het frustrerend is!

Mijn update is dat ik aardig wat gedronken heb maar gelukkig wel een rem heb. Gisteren zou mijn ex komen maar die kwam niet, voelde me best shit... Later op de avond, toen ik al wat wijntjes op had, wilde ik hem van alles sturen maar ik heb het niet gedaan en daar was ik vanmorgen erg blij om! Voorheen deed ik dat dan gewoon, want dat vond ik dan altijd een supergoed idee en had ook brilliante teksten waar uiteraard niet aan te tornen viel. Tot ik weer nuchter was...

Poeh ben zo blij dat ik dat niet meer doe!!!

Heb wel (iets heel anders) eindelijk het sound systeem aangeschaft wat ik zó graag wilde dus zit volop te genieten van prachtig geluid!
quote:Charlotte1979 schreef op 31 januari 2016 @ 13:14:

[...]

Ja, zou moeten he. Vraag me af hoe vaak ik nog met mijn kop tegen de muur moet lopen eer ik dat besef. Ik denk altijd 'eentje kan geen kwaad, anderen drinken er probleemloos drie' maar dat geldt voor mij dus niet.

Gisteren liep er een stel voor me in de stad en ik hoorde hem tegen haar zeggen: 'Even 1 pilsje pakken?' (Zoiets)

Ik dacht bij mezelf ja, haha, die ken ik, even 1tje pakken
Pausini hoe gaat het met jou?

En Betty, de draad weer opgepakt?

Lees veel mensen hier heel goed bezig, echt knap hoor!
Heb net een gedeelte van het topic consuminderen gelezen, jee dat stimuleert wel om de financiën en uitgaven onder de loep te nemen!

Heb niets meer op sinds die doorzakavond en nog steeds een naar gevoel in mijn buik, nou dan moet je het wel bont gemaakt hebben he, juist. Ben ook boos op mezelf maar daar schiet ik niks mee op.

Nieuwsbrief, lastig zeg die zucht. Volhouden hoor als je jezelf niet vertrouwd. Je zit nu moeilijk maar dat verandert hopelijk weer toch? Moeilijk diie onzekerheid.

Bella, heeft ex zich afgemeld, nog geen spijkers met koppen?

Bonuh, lekker je gang?

Betty, nog stoer bezig? Top!

Charlotte, mag ik een klein beetje lachen om je migrainebier, wat zijn we toch hardleers he.

Marjolein, veel sterkte.

Sorry als ik iemand vergeten ben.
Hatsjikideee...
Lach me gerust wat uit pausini, ik roloog ook om mezelf. Ik vind het wel spijtig dat ik zelfs eentje niet verdraag. Vind het lekker en zou me wel kunnen beperken tot een of twee op een avond, maar ja, mijn lichaam zegt duidelijk dat het meestal gewoon niet kan. Ik kan er maar beter naar luisteren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven