Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Betty ik begrijp je ook.

En nergens ligt vast dat je helemaal niet mag drinken toch?

Je hebt potdorie al een behoorlijke omschakeling gemaakt!

Lief mens, wees trots op jezelf!
Tja Bella, dat is ook een mindset toch?
Hatsjikideee...
Tzippa, je ZESDE stopweek alweer, wauw!!

Petje af voor jou vrouw!
Je kunt op het moment dat je gewoonlijk een fles open maakt ook bewust iets anders gaan doen en dan verdwijnt de zucht/drang/behoefte weer.

Maar jij bent ook goed bezig toch?
Hatsjikideee...
quote:pausini schreef op 03 februari 2016 @ 00:32:

Tja Bella, dat is ook een mindset toch?

Je bedoelt dat de knop in m'n hoofd om moet?

Ja dat denk ik zeker.
Jouw ontspanning is volgens mij muziek en dat in combinatie met drank ontspant natuurlijk wel goed.
Hatsjikideee...
Jawel, best, maar soms voelt het gewoon niet zo.

En het is mijn eigen stomme schuld want ik doe het zelf.
Drink je overdag? Ik vind overdag of in de ochtend als ik klaar ben met werken ook zo heerlijk.

Kun je niet iets eten als je zo'n moment hebt.
Hatsjikideee...
Doe nou niet zo lelijk over jezelf. Jij hebt ook al grote stappen gemaakt.

Volgens mij ga jij (als ik het zeggen mag), je beter voelen als er duidelijk is over je relatie met je ex.
Hatsjikideee...
Je blijft nu hangen in verdriet/onmacht.
Hatsjikideee...
En toch, ik blijf het herhalen, dat oeverloze gezuip kun je alleen maar doorbreken door het een tijd niet te doen.
Hatsjikideee...
Ja overdag vind ik ook heerlijk. Zo lekker 'mag ik toch zelf weten'

En ja, je hebt helemaal helemaal en helemaal gelijk pausini.
Heb jij ook onregelmatige diensten?
Hatsjikideee...
quote:pausini schreef op 03 februari 2016 @ 00:44:

Heb jij ook onregelmatige diensten?Ja klopt.
Dat maakt het moeilijker hè.
Hatsjikideee...
Eerst dronk ik ook altijd nog na een late/nacht dienst. Dat doe ik niet meer, heb dat gewoon afgeschaft voor mezelf zeg maar.
Zie je, dat is een goed begin!
Hatsjikideee...
Haha ja Pausini, hatsjikideee!

Dat dan weer wel
Dat dan weer wel... haha..
Hatsjikideee...
Tzippa echt heel goed van je! En ik snap je angst wel. Het gaat nu zo goed, ik zou het lekker zo houden!

Dora ook zo goed!

Hoe is het met jou Poes? Nog aan het daten?

Overdag heb ik nooit gedronken. Misschien wel een keer een wijntje op vakantie bij de lunch maar dat is ook al zeker 10 jaar geleden.

Ik zou juist wel helemaal niet meer drinken maar ik heb de illusie (?) dat ik het zo wel kan.

Ik loop zonder na te denken het wijnschap voorbij. We hebben niks in huis en ben gewend aan de thee of water. Ook slaap ik veel dieper en voel ik me fitter. Ik ben weer aan het trainen en dat voelt ook goed. Met drank op is dat echt te zwaar.

Maar als ik dan eens zo'n etentje heb dan wil ik daar gewoon wat kunnen drinken.

Nu afwachten of ik dan niet ineens helemaal los ga.

Als dat gebeurt, dan weet ik het: dan kan ik echt niet meer drinken.

We zullen zien!
Hop, for the record: gisteren twee glaasjes gedronken. Mierzoete schuimwijn, niet lekker, en een lekker glas rode wijn met wat kaas erbij. Dat smaakte wel. Vandaag zonder hoofdpijn op, wel aankomende verkoudheid, van het vervelende type waarbij je niet kan stoppen met hoesten en je jezelf wakkerhoest. Heb is nog niet zover maar ik herken het nu al.
Lieve Pausini, dankjewel en maakt helemaal niks uit dat je me vergat.Ik heb alles bijgelegen en wilde op iedereen reageren maar het was echt teveel, kon het ook niet onthouden

@dora; Ik word niet eens paniekerig van de gedachte aan een drankje. Sterker nog, ik heb eigenlijk best wel weer eens zin in een drankje in gezelschap. En ik weet dat ik het dan beschaafd kan houden, gewoon max 3 of 4 op zo'n avond verspreid bv. Maar ik heb de angst dat ik dan weer steeds vaker mezelf drank toesta en voor ik het weet weer terug bij af ben. Het grote voordeel van stoppen is; ALLES. Lichamelijk, geestelijk en financiële gezondheid kort samengevat. Nadeel: niet af en toe sociaal kunnen drinken en de smaak van een speciaalbiertje.

Daarom snap ik jou heel goed Betty, maar ik heb er bij jou echt vertrouwen in dat je het kan. Jij dronk natuurlijk ook stukken minder dan ik en op een andere manier. Als je het zo kan houden als je nu stelt, lijkt het mee een heel solide plan; geniet ervan!

Thanks Bella! Ik denk dat Pausini gelijk heeft dat je meer rust zal hebben als je eruit bent met je ex. Ik hoop dat je die snel zal krijgen
Ja Tzippa, dat financiële aspect valt me ook al op. Ik heb soms van die aanvallen dat ik wil bezuinigen op huishoudelijke uitgaven en dan ga ik ineens heel knieperig boodschappen doen. Dat is nu eigenlijk niet moeilijk meer, die wijn scheelt een stuk.
Hoi betty en de rest.

Nee het gaat absoluut niet goed. Het voelt alsof mn hele leven aan diggelen ligt. Er is de laatste maand zoveel gebeurd. Ik slaap 2 uur op een nacht, ik krijg geen hap door mijn strot. Ben inmiddels een paar kilo kwijt en ik drink weer om mezelf rustig te maken.

Ik baal zo. Ik wil huilen maar ik kan het niet. Ik voel me eenzaam en ben boos op iedereen om me heen. Ik lig iedere nacht naar het plafond te staren en te piekeren. Ik heb vanavond nachtdienst en ik weet niet hoe ik het allemaal moet doen. Ik ben kapot.

Gelukkig heb ik zo een gesprek in de verslavingskliniek...

Sorry voor de zeurpost.
Wat is er aan de hand poes? Wil je erover hebben? Of heb je al wat gezegd hier? Ik weet t Ff zo niet meer. Hoeft niet hoor.

Wat vervelend dat je je zo slecht voelt. En kloten zo wakker liggen. Is t een optie om naar de dokter te gaan?

Misschien wat rust gevers nodig. En van daaruit minder drinken/stoppen met indersteuning. Ergens gaan praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven