Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Hee dames! Goed om te zien dat jullie zo actief schrijven, maakt het alleen wel lastig om alles bij te lezen haha dus dat doe ik dan maar niet helemaal. Ik las iemand die zei dat ie weinig tot niets afviel terwijl het eetlijstje er wel goed uit zag. Kan het zo even niet terugvinden op de mobiel. Kan het zijn dat je onbewust veel extratjes erbij neemt? Tel je bijvoorbeeld wel het boter of de olie mee die je gebruikt op brood/vlees bakken/etc? Ik gebruik zelf een app om mijn voeding bij te houden en dat geeft veel inzicht. Is dat iets voor je?

Hier gaat het goed. In het kader van de challenge (de beste verliezer) ga ik mezelf twaalf weken niet wegen. Mijn definitieve startgewicht van de challenge is 89,6 kilo. Morgen begint het Spanneeeeend!!
Het verleden kun je niet veranderen, de toekomst wel. Dat begint bij het heden. Begin dus vandaag!
Wow wat is er weinig gepost haha.

Single, thanks voor de info. heb de test gemaakt

Fem: Kun jij mij misschien vertellen wat het verschil is tussen de drie boeken en met welke je het beste kunt beginnen of welk boek het beste is? Echt superfijn dat bij jou daardoor nu de kilo's eraf vliegen!!!! Top!

Zo zo.. na nog ff met m'n handen in het haar gezeten te hebben wat betreft mijn fitbit.. want hij meette maar ongeveer een tiende aan kilometers van wat ik daadwerkelijk fietste.. is het opgelost Nu kan ik tenminste mijn kilometerdoel ook gaan halen. 10.000 stappen zetten viel me nog wel tegen. Ik heb er nu ongeveer 7500 gezet en weet nu dat ik tot nu toe gewoonlijk veel minder stappen zette. Ben wel benieuwd hoeveel ik er morgen op het werk zet! maar vrees niet zoveel haha. Ook handig om te zien hoeveel calorieen ik verbrand heb, dat viel me ook nog wel tegen. Al heb ik natuurlijk vandaag geen lange afstanden gefietst. hoeveel calorieen verbranden jullie op een dag of wat is jullie doel? De fitbit heeft mijn doel gezet op 2670.
quote:Saladebakje schreef op 31 januari 2016 @ 19:10:

Hee dames! Goed om te zien dat jullie zo actief schrijven, maakt het alleen wel lastig om alles bij te lezen haha dus dat doe ik dan maar niet helemaal. Ik las iemand die zei dat ie weinig tot niets afviel terwijl het eetlijstje er wel goed uit zag. Kan het zo even niet terugvinden op de mobiel. Kan het zijn dat je onbewust veel extratjes erbij neemt? Tel je bijvoorbeeld wel het boter of de olie mee die je gebruikt op brood/vlees bakken/etc? Ik gebruik zelf een app om mijn voeding bij te houden en dat geeft veel inzicht. Is dat iets voor je?

Hier gaat het goed. In het kader van de challenge (de beste verliezer) ga ik mezelf twaalf weken niet wegen. Mijn definitieve startgewicht van de challenge is 89,6 kilo. Morgen begint het Spanneeeeend!!Wow! Twaalf weken niet wegen! Knap hoor! Heb je ook een doel van hoeveel kilo eraf moet in die twaalf weken ofzo? Iig heel veel succes!! Het klonk allemaal zeer intensief.
@ Kruidentheetje123 welke saboteurs kwamen er bij jou hoog uit? Bij mij de erkenningsjunk, genie en angsthaas

@ saladebakje 12 weken niet wegen ik zou mij niet kunnen inhouden succes met de uitdaging
Kruidenthee,

Ja gisteren op het oog weinig gegeten maar toch kwam ik ruim aan mijn calorieën omdat er vrij veel bladerdeeg bij de pie zat.

Meestal ontbijt ik wel gewoon, was denk ik nog wat moe door mijn griep.

Ik voel me echt stukken beter. Sinds vrijdagmiddag ging ik met sprongen vooruit. Nu alleen nog verkouden maar dat is niet zo erg.

Morgen dus weer lekker zwemmen!

Succes salade. Eerlijk? Ik denk dat ik die 12 weken niet wegen regel nog 1 van de moeilijkste zal vinden.

Ik was op een verjaardag vandaag dus mijn eetlijstje ziet er wat anders uit dan normaal.

O: havermout

T: klein beetje chocola

L 2 stukjes quiche zonder bladerdeeg

T: handje oven chips

D: kaasburger, sperziebonen en aardappeltje

T: bakje magere yoghurt

Gisteren ben ik wel op de 10.000 gekomen maar vandaag nog niet veel gelopen. Zit rond de 3000 maar ga toch kijken of het me lukt om het nog flink omhoog te krikken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
@Single: bij mij ook erkenningsjunk en angsthaas!! Moet me er nog verder in verdiepen hoor

@IBI: kan me voorstellen dat als je niet helemaal beter bent je te lang in bed blijft liggen Ik heb zelf echter toch echt 6 eetmomenten nodig en meer eten dan jij anders ga ik echt van mijn stokje, dus sta er echt van te kijken dat iemand hier op kan leven en dan (als ik me het goed herinner) niet eens honger heeft?
Even een snelle post, zo komt een vriendin dus geen tijd alles bij te lezen. Maar! Ik heb de brunch doorstaan. En zo goed, ben ontzettend trots op mezelf!

Heb bij de eerste gang een bruin broodje uitgekozen, en belegd met een plak kaas, 1 gekookt ei, komkommer en tomaat, en daarna nog wat zalm en twee schijven watermeloen opgeschept. Er lagen allerlei taartjes, cake, chocolade maar heb ik allemaal laten liggen. De soep heb ik overgeslagen, en bij het warme eten de schnitzels en alle aardappelproducten laten liggen, maar 1 stukje witte vis met allerlei warme groenten opgeschept. Was heerlijk!

Heb het dessertbuffet helemaal overgeslagen omdat ik al aardig vol zat en het er niet ontzettend bijzonder uit zag, dus de dag waar ik de hele week al tegenop zag, heeft helemaal niets verpest of wat dan ook. Net nog ruim een half uur snel gewandeld door behoorlijke regen, dus ben blij!

Hoop dat jullie er ook allemaal een goed weekend op hebben zitten, lees morgen bij! Fijne avond!
Goed bezig dames! Een paar met een mindere week, maar gewoon de boel weer oppakken en ervoor gaan!

Tabel weer bijgewerkt, dus check maar even of ik alles heb of toch iets heb gemist. Ik zag vanmorgen 136,9 op de weegschaal, nice! Heb de weegschaal nog verplaatst en toen nog eens op gaan staan, omdat ik het niet kon geloven, maar precies hetzelfde resultaat!

De oudste lijkt inmiddels te zijn opgeknapt, maar nu is ons mini ukje ineens aan het overgeven, arm ding :(
Ik ben er ook snel.

Sorry dat ik zo afwezig ben de laatste dagen, ik heb ineens een echt leven ofzo.

En daarbij ook nog elke keer zien dat ik mijn 10.000 stappen haal, maakt dat ik niet heel veel tijd heb om lekker rustig te forummen.

Probeer 's avonds ook gewoon wat rustig aan te doen op de bank, filmpje kijken enzo, dus laptoptijd schiet er bij in.

Meestal lees ik wel mee, maar zelfs dat is er dit weekend bij ingeschoten.

Ga ik zometeen eerst eens doen trouwens.

Wie het leuk vindt om te zien wat 16 kilo verschil al doet, ik heb op mijn topic voor- en nafoto's gezet

Eerst teruglezen en ondertussen film kijken!
668, the neighbour of the Beast
Zo.

Bijgelezen;

Qua netjes eten en niet afvallen; bij mij waren het vaak de ongemerkte calorieen die het probleem waren.

Teveel boter op brood, al snoepen van gehakt wat ik aan het rullen ben, een lepel mayonaise bij het eten, stukje vlees hier, koekje daar, allemaal kleine dingetjes, maar alles bij elkaar tikte het aan.

Vooral de dingen die ik tussendoor at op het werk (kom nogal veel met eten in aanraking daar) en wat ik binnen kreeg tijdens het koken. Dat maakte dat ik als ik eetlijstjes opschreef, het heel netjes leek maar ik toch niet af val.

Allemaal verborgen kcal.

IBI, ik vind dat zo maf om te lezen he, 5000 stappen op en neer in de woonkamer? Waarom ga je niet gewoon lekker naar buiten een stuk wandelen? Veel leuker en nog gezonder ook, frisse lucht.

Man en ik zijn vandaag samen geweest. Volgens de fitbit 68 minuten, rondje van bijna 6 kilometer. Door de regen, maar uiteindelijk werd het wat droger.

Ik ga élke avond nu, door weer en wind, heerlijk!

Qua werk en uit eten; ik merk inderdaad ook dat keuzes maken de boodschap is. Salade kiezen ipv schnitzel met patat, bij lunch een bruin broodje rosbief ipv broodje hamburger, noem maar op.

Die keuzes maakte ik vroeger ook allemaal verkeerd en daar probeer ik nu echt wel op te letten. Al eet ik kindermenu porties natuurlijk.

Zo, ik ben weer een beetje bij
Marels even in je andere topic gekeken wow wat een verschil ga zo door.

Ik heb als het goed is de komende tijd geen eet afspraken staan pas eind februari weer dus ga knallen deze maand kwa afvallen
Tien kilo zou inderdaad een mooie mijlpaal zijn en wie weet, eind februari!!

Je bent ook hartstikke goed bezig, al zoveel afgevallen!
Toevallig dat je dat schrijft marels. Heb net met mijn vriend een stukje buiten gewandeld, gewoon even een rondje. Ik vind het buiten in mijn eentje wandelen een beetje saai. Hier in de woonkamer kijk ik ondertussen tv en klets ik met mijn vriend.

Als ik buiten ben fiets ik liever, dat doe ik dan wel weer als ik alleen ben.

Moet er nu nog 4000 vandaag maar moet nog even bedenken of ik daar zin in heb. Gewoon even zitten kleuren en tv kijken is ook wel fijn.

Goed dat jij door weer en wind bent gaan wandelen en er enthousiast over hebt!

Single, fijn is dat he als je even geen eet afspraken hebt. Ik heb er as. donderdag weer 1 dan ga ik uit eten met mijn werk.

Kruidenthee, nee hoor ik heb totaal geen honger gelukkig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
4000 heb je buiten binnen een half uurtje gedaan. Je kan het!

Ik was gisteren niet aan mijn stappen, kwam terug van verjaardag dus heb man mij om 11 uur aan het begin van het dorp af laten zetten

Toen heb ik het uiteindelijk nog gered, was om half 12 thuis en moest toen nog 200 stappen ofzo, die zette ik wel door gewoon bezig te zijn. Uiteindelijk de laatste stappen om 10 voor 12 gedaan met de was opvouwen

Vandaag ook net aan de 10.000 maar op werkdagen kom ik met mijn dagelijkse stappen op het werk en een drie kwartier wandelen ongeveer (da's ongeveer mijn rondje) makkelijk aan 11.000 - 12.000.
Ik doe het nu elke dag trouwens. Kan het niet uitstaan dat ik mijn sterretje niet zou halen
Dat sterretje is verslavend ik wil die reeks ook niet onderbreken
Ik hoor vuurwerk te krijgen bij 10.000 stappen maar gisteren kreeg ik die niet. Snik!

Ga zo idd nog even lopen dank je voor de aanmoediging
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb nu 11 sterretjes achter elkaar

En ik heb mijn fitbit net anderhalve week, dus ja.

Ik vind het wel irritant dat ik gisteren niet aan mijn active minutes kwam maar ja, het was echt half 12 dus ik vond het ook niet zo handig om nog 10 minuten langer rond te lopen. Op mijn hakken
Hoera ik ben ook aan de 10.000 stappen gekomen en mijn vuurwerk deed het weer!!!

Geen idee waarom die dat gisteren niet deed maar het was de moeite waard. Voel me er toch wel goed bij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hier hebben we net that sugar film gekeken, is echt een aanrader. Ook daarin wordt het weer heel duidelijk dat calorieën tellen geen goede methode is. De man in de film eet evenveel calorieën voor als tijdens zijn experiment en hij komt 8,5 kg aan in 2 maanden, heeft leververvetting en zit tegen diabetes aan. En dat allemaal enkel door producten te eten die gezond zijn volgens de overheid en de suikerindustrie.

Ik raad iedereen aan deze film te bekijken, erg interessant!

Hier zojuist de laatste stappen nog gezet binnen, tijdens het kijken van de film, en heb mijn 10000 gehaald, hoera! Hier kan ik lang niet altijd buiten lopen trouwens, aangezien ik vaak alleen met de kindjes ben en die zowel overdag als 's avonds vaak op afwisselende tijden in bed liggen.
Hier de 10 kilo gehaald! gisteren was er 10,2 kg af! jeejjj.. nog 15 te gaan maar het begin is er.. volgende stap wordt de 85 kg.. kleine stapjes werkt beter voor mij..

@Noukie ik heb juist wel een hele tijd calorieën geteld mbv voedingscentrums eetmeter. deze geeft ook aan of je van allerlei stoffen als zout, koolhydraten, suikers, vetten enz enz wel voldoende of onvoldoende inneemt.. ik vond het een eye opener om zo te weten te komen wat ik at en dat aan te passen.. nu maanden later, heb ik het wel in hoofd zitten en vul ik het niet zo vaak meer in..

ik eet trouwens alles nog. ook snoep en ander lekkers. maar niet elke dag en met mate.. daar waar eerder e chips zak leeg ging, eet ik nu zo'n mini zakje en dat is genoeg.. teveel slaat ook meteen op mijn darmen enzo. avondeten gewoon met het gezin mee, ook als ze iets eten wat minder gezond zou zijn..

ik wil de kilo's kwijt maar mijn patroon veranderen en niet als ik ze straks kwijt ben en ik ga een weekendje weg dat ik dab een keer pizza en ijs meteen 2 kilo aankom :-) een me dan niet kan bedwingen..

het gaat hierdoor niet snel..maar wel gestaag.

(klein voordeel; door ziekte kan ik en geen frisdrank meer drinken en geen chocolade meer eten, terwijl die laatste toch echt verslaving was :-))
Wow Marels, geweldig resultaat al! Wat zul je trots zijn En Noekie, bedankt voor de tip. Waar heb je 'm gekeken? Staat ie toevallig op Netflix?

@Goal: goed bezig! Lekker, 10 kg!

Fijne dag allemaal!
@marels wat goed die fotos je ziet echt goed verschil!en wat ben je goed bezig met die stappen!

@noekie o zal eens kijken of ik die film kan vinden!

@goal super goed!!!

@hier heb een super drukke week gehad en ook nog sinds zaterdag de kleine weer ziek:( maar heb me vandaag eindelijk gewogen haha en ik weeg nu 101.1 dus 0.5 kilo eraf! en in totaal al 5.9!

en ik vanavond ook weer sporten en heb er echt zin in! en ik ga straks naar buiten even een frisse neus halen met de kleine!
Life is like an hourglass glued to the table.
Ik heb de film gedownload, staat helaas nog niet op netflix voor zover ik weet.

@goal: als die net zoals my fitness pal doodleuk aangeeft dat mijn doel voor de dag 93 gram suiker is, schiet het weinig op ;) De film is echt wel een eyeopener wat betreft verborgen suikers en hoeveel we er met zn allen van binnen krijgen.

Hier vanmorgen alvast een rondje gewandeld en daarna nog ff in bed gelegen, was vreselijk misselijk ineens, bleh. Man bleef ff iets langer thuis, die is nu net vertrokken naar zn werk.
Bah Noekie, hopelijk iets van korte duur!

@ Kruidentheetje; ik zal vandaag de boeken er weer even bij pakken van Mieke en kijken of ik je een mooie samenvatting/beste koopkeuze kan geven!;-)

Verder ben ik benieuwd naar jullie meest lekkere maar, of courseeee.., gezonde recepten voor het avondeten! Ik ben al mijn favorieten in een schriftje aan het opschrijven en merk dat internet zó veel heeft, maar ben benieuwd naar jullie favo's om zeker te weten dat het wat is;-)

Nu ga ik hopen dat het droog wordt, zodat ik een rondje kan wandelen. Fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven