Verona? Venetië? Budapest?

01-02-2016 17:00 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
In april ga ik samen met een vriendin een weekendje weg.

We wilden heel graag naar Sevilla, maar de vliegtickets zijn die periode erg duur. Dus zijn we verder aan het kijken en komen op Verona uit qua goedkope tickets. Het idee is dan om na 2 dagen met de trein naar Venetië te gaan en daar nog 2 dagen te zijn. Maar nu is mijn vraag, is Verona een leuke gezellige stad? We houden van lekker eten en drinken en wat zonnestralen, het gaat ons niet zo zeer om bezienswaardigheden (maar is leuk als het er is).

Ik zat ook even aan Budapest te denken, moet ook leuk zijn. Iemand bekend mee? Of andere plaatsen? We vinden het wel fijn als het er al een beetje warm is.

Plaatsen zoals Barcelona, Valencia, Lissabon, Berlijn zijn we al geweest...
Budapest en verona beide geweest, beide erg leuk!

Budapest is heel goedkoop ook met uit eten, soms maar 6 euro voor all you can eat

Verona is heel mooi. Het is net wat je het meest aantrekt. Ik vond beide ongeveer even leuk
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Ik vond Verona erg leuk!

Ben een maand of 4 geleden voor de 2e keer naar Venetië geweest.

Het is mooi om een keer gezien te hebben, erg bijzonder. Het is ook heel duur, erg toeristisch uiteraard.

Dus de combi die jij in gedachten hebt zou we erg leuk zijn denk ik. In max 2 dagen heb je Venetië wel gezien (en ben je blut) ;)!
Ik heb altijd als ik in april naar Italie ga, pech met het weer. Een en al regenbui en de laatste keer zelfs nachtvorst!! Maar misschien is dat een wolkje wat boven mijn hoofd hangt. Verona is mooi, ik ben nog eens in gala naar de opera geweest, was te gek!

Is Malaga goedkoop in april? Ook mooi en (nog) meer terrasjeskans!
Verona is erg leuk en gezellig! Leuke terrasjes en ook veel te zien. Venetië vond ik tegenvallen. Allemachtig duur, het stinkt wn enorm toeristisch. Oke het San Marco plein was mooi, maar de rest... Ik zou me er geen twee dagen kunnen vermaken!
Boedapest, erg leuke stad
quote:*bloem schreef op 01 februari 2016 @ 17:20:

Ik heb altijd als ik in april naar Italie ga, pech met het weer. Een en al regenbui en de laatste keer zelfs nachtvorst!! Maar misschien is dat een wolkje wat boven mijn hoofd hangt. Verona is mooi, ik ben nog eens in gala naar de opera geweest, was te gek!

Is Malaga goedkoop in april? Ook mooi en (nog) meer terrasjeskans!Málaga hebben we ook aan zitten denken, maar dat is ook een leuke stad dus? Ik ga gelijk even kijken. Terrasjesweer, daar zijn we wel echt naar opzoek!
Verona is leuk, authentiek en in die periode vast niet zo druk als in de zomer. Wil je niet al te duur eten en drinken ga dan niet op een van de terrasjes zitten rondom het oude opera gebouw, je kan ook binnen trouwens vaak wel een panini halen en op straat opeten, scheelt weer wat euro's.

Je kunt het beste Verona of Milaan als standplaats kiezen, kan je Milaan ook bezoeken en van daaruit kun je met de trein naar Venetie (1 dag is wel genoeg) en Bergamo, vooral Alto Bergamo is leuk om te bezoeken voor een dagje.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Klinkt goed allemaal!

Een dagje Venetië is al wel genoeg als ik het zo lees... Kunnen we altijd nog bekijken als we in Verona zijn.

Bedankt voor de tips!
quote:uk_kie schreef op 01 februari 2016 @ 17:28:

[...]

Málaga hebben we ook aan zitten denken, maar dat is ook een leuke stad dus? Ik ga gelijk even kijken. Terrasjesweer, daar zijn we wel echt naar opzoek!ben er maar een dag geweest tijdens een vakantie in Andalucia maar ik was echt heel blij verrast! Het klonk me altijd een beetje tacky costa del sol in de oren, maar het is een mooie historische stad, leuke terrasjes, wijnbars etc.
quote:*bloem schreef op 01 februari 2016 @ 18:41:

[...]

ben er maar een dag geweest tijdens een vakantie in Andalucia maar ik was echt heel blij verrast! Het klonk me altijd een beetje tacky costa del sol in de oren, maar het is een mooie historische stad, leuke terrasjes, wijnbars etc.Klinkt goed, dankje!
Eens m.b.t. Venetië, één dag is echt genoeg. Dan vond ik Verona nog mooier. Vanuit Verona kun je ook nog een dagje Gardameer doen (neem dan de trein naar Peschiera del Garda) en ook Bergamo vond ik erg charmant (google maar eens!).

Budapest vond ik niet bijzonder.
venetie is wel bijzonder,maar hoef je geen tig dagen te zitten.verona ben ik niet geweest.boedapest is een geweldige stad!
Ik heb in december een week in Venetie gezeten. Prachtige stad als je ook buiten de gebaande paden gaat. Buiten de maand december is Venetie erg druk door de vele toeristen.
Ik ben twee keer in Boedapest geweest, 1 x in april en 1 x in december. Beide keren zo enorm genoten van deze geweldige en mooie stad. Het eten is daar goedkoop en de mensen zijn er super vriendelijk. Het openbaar vervoer is daar heel goed geregeld, we hebben veel gebruik gemaakt van het openbaar vervoer.

Er is echt enorm veel te doen! Ik heb ooit een reisrubriek geschreven over Boedapest, mocht je geïnteresseerd zijn wil ik je wel een linkje sturen via pb

In Verona en Venetië ben ik nooit geweest dus geen tips.
Ik zou kiezen voor Verona, maar Budapest staat ook nog op mijn lijstje :p Wenen schijnt ook mooi te zijn.

@sayhtia: mag ik een linkje naar die reisrubriek van je?
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
quote:Sayhtia schreef op 06 februari 2016 @ 12:55:

Ik ben twee keer in Boedapest geweest, 1 x in april en 1 x in december. Beide keren zo enorm genoten van deze geweldige en mooie stad. Het eten is daar goedkoop en de mensen zijn er super vriendelijk. Het openbaar vervoer is daar heel goed geregeld, we hebben veel gebruik gemaakt van het openbaar vervoer.

Er is echt enorm veel te doen! Ik heb ooit een reisrubriek geschreven over Boedapest, mocht je geïnteresseerd zijn wil ik je wel een linkje sturen via pb

In Verona en Venetië ben ik nooit geweest dus geen tips.

Klinkt goed!

Het is Málaga geworden omdat we ook wel mooi weer willen.

Maar Budapest staat ook nog op m'n wishlist, dus wil je rubriek er graag over lezen!
Ik kom net terug van een lang weekend Budapest en dat was GE-WEL-DIG!

Prachtige stad, veel culturele dingen te doen en alles is er spotgoedkoop. Ik ga zeker nog eens terug en raad het iedereen aan die van culturele stedentripjes houdt.
Sayhtia, ik wil ook heel graag een linkje!
Venetie is juist een stad om langer dan een dag te blijven. Het centrale deel is druk en toeristisch (maar moet je gezien hebben) maar juist daarbuiten vind je echt de sfeer van Venetie. Maar die vind je niet als je er maar een dag blijft. Sowieso moet je er minstens een nacht doorbrengen. Want Venetie is op z'n mooist in de late avond wanneer het stil en donker is en je niks hoort behalve je eigen voetstappen. Venetie is een stad om in te dwalen en verdwalen want dan kom je de mooiste steegjes en kleine pleintjes tegen.

Verder is het ook leuk om de nabijgelegen eilanden te bezoeken (Murana, Burano, San Michele (begraafplaats) en Lido zijn de bekendste maar je hebt ook San'Erasmo, Torcello en veel meer) en natuurlijk Giudecca. Een rustige wijk op een apart eiland waar je heerlijk kan rondzwerven.

Eten is in Venetie wel wat trickier. Veel restaurants in de toeristische gedeeltes zijn duur en niet echt bijzonder. Voor Venetie is een restaurant gids dan ook handig om goede restaurants te vinden (vaak buiten het centrum)

Een aanrader is de reisgids: The secret Venice of Corto Maltese. Fantastic and hidden itineraries

Ik vind Venetie echt een fantastische en sfeervolle stad; april is een goede maand. Buiten het hoogseizoen en in de lente.
quote:Sayhtia schreef op 06 februari 2016 @ 12:55:

In Verona en Venetië ben ik nooit geweest dus geen tips.Ik hoop dat je dit nog leest, ook ik zou graag de link van Budapest willen!!
heb je al besloten wat het wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven