Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Maar dit is ook niet te bedoeling.

http://www.spiegel.de/pol ... omstimmung-a-1075096.html
Ondertussen zet de segregatie gestaag door:

https://www.facebook.com/ ... 185108771/?type=3&theater

Het zwemmen is dus alleen voor voor islamitische vrouwen bedoeld. Het bewuste zwembad rept er met geen woord over, dus het is zeker niet een gewoon "vrouwenzwemuurtje". We krijgen in Nederland steeds meer parallelle samenlevingen. Het enige waar de autochtoon nog goed voor is, is de hele zaak financieren.

Ik vraag mij af of ik zomaar een zwemuurtje voor niet-moslims mag organiseren? Dat is dan toch discriminatie?
Ik zou zeggen...gaat allen! Al dan niet in bikini. O nee, dat mag niet. Behalve als je je aura bedekt??

quote:2Italy2 schreef op 01 februari 2016 @ 16:11:

Maar dit is ook niet te bedoeling.

http://www.spiegel.de/pol ... omstimmung-a-1075096.html

Mocht het tot een pogrom komen, wat ik niet hoop, is Merkel hiervoor verantwoordelijk.

Deze bestuurlijke chaoot heeft Duitsland in de afgrond gedreven en de wrange vruchten moeten plukken van haar WANBESTUUR
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het ging weer lekker met onze asielzoekertjes, nu weer ambulancepersoneel bedreigen omdat ze iemand in het AZC wilden helpen. Vast weer Nep Syriërs oftewel Noord Afrikanen die hier in Nederland meerdere malen Ambulances, Brandweer en de Politie lopen te sarren en te beetteren en bedreigen als ze een ander willen helpen. Echt een aanwinst voor ons land en Europa absoluut. En er komen er nog veel meer aan, er staan nog miljoenen aan de Turkse en Libische kust te wachten tot het beter weer word om naar het continent van goud, honing en pamperen te trekken onder het mom van een beter leven willen maar het leven van ons een stuk minder beter te maken, denk aan de bezuinigingen bij de ouderen en de arme kant van de samenleving die niet om deze exodus gevraagd heeft.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Uitgeprocedeerd = uitgerangeerd

Sobere opvang zonder scholing, zakgeld of recreatie en geen scholing voor de kinderen tot ze er naar snakken om naar het thuisland terug te gaan.

Gewoon met het eerste beste vliegtuig terug naar het land van herkomst, zo moeilijk kan het toch niet zijn? Het lijkt zo af en toe wel of ze daar op het Binnenhof en de EU hun hersencellen kwijt zijn geraakt. Nee we pamperen lekker verder, net zo lang tot ze een generaal pardon krijgen omdat de kinderen "geworteld" zijn en ze niet meer terug kunnen.....
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:hollebollegijs schreef op 01 februari 2016 @ 15:55:

[...]

Wat hebben we toch een stelletje mega-zoutzakken als bestuurders.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn.

Uitgeprocedeerd = uitgerangeerd

Sobere opvang zonder scholing, zakgeld of recreatie en geen scholing voor de kinderen tot ze er naar snakken om naar het thuisland terug te gaan.Jij zegt opvang? Ik zeg detentie, heel sober, ik denk dat ze er dan eerder naar snakken om weer te vertrekken.
quote:hollebollegijs schreef op 01 februari 2016 @ 16:44:

[...]

Mocht het tot een pogrom komen, wat ik niet hoop, is Merkel hiervoor verantwoordelijk.

Deze bestuurlijke chaoot heeft Duitsland in de afgrond gedreven en de wrange vruchten moeten plukken van haar WANBESTUUR

Heel veel mensen kunnen het bloed van Merkel wel drinken momenteel in Duitsland. Mijn vrienden in Duitsland wonen in een kleine plaats, 5.000 zielen. Kom er al 20 jaar, altijd een gezellige en veilige gemeenschap geweest. Maar er zit nu een opvangcentrum. In de sporthal van de lokale school.

Dat betekent gewoon dat de lagere school geen sportonderwijs meer krijgt - maar ouders mogen/moeten er nog wél steeds de bijdrage voor betalen. Want tja, hoort bij het schoolgeld.

De lokale hoofdstraat en het boemeltreinstationnetje zijn vergeven van de asielzoekers die om sigaretten of geld bedelen, mensen lastigvallen, op bankjes zitten te zuipen, enz.

Mijn vrienden waren aanvankelijk nog vrij positief, weliswaar niet helemaal "wir schaffen das", maar wel "wir werden es versuchen". Maar binnen een half jaar tijd is het hele sociale leven in dat kleine dorp op zijn kop gezet, zijn de straten bezaaid met klaplopers en geen mens die kan vertellen hoe lang dat nog duurt of wat er mee gedaan wordt.

Mijn vrienden én vele anderen in dat dorp zijn het nu spuugzat.

Komt nog bij dat men daar toch al betaalt voor de toenmalige eenwording, want die belasting gaat ook nog steeds door. Dus dat tot daar aan toe. Maar dan ook nog eens extra te gaan betalen voor de gelukzoekers uit andere landen, nee, het draagvlak houdt wel een beetje op.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
En je mag er niets van zeggen want dan ben je een racist en xenofoob. Kom maar binnen, of we het schaffen of niet maar de westerse maatschappij doet er niet meer toe, we passen ons gewoon aan.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 01 februari 2016 @ 18:54:

En je mag er niets van zeggen want dan ben je een racist en xenofoob. Kom maar binnen, of we het schaffen of niet maar de westerse maatschappij doet er niet meer toe, we passen ons gewoon aan.

Of je het nou "wir schaffen das" of anders noemt, het is natuurlijk al 30 tot 35 jaar aan de gang.

De politieke elite predikte multiculturele kleurrijkheid, en de gewone man in de arbeiderswijk mocht ervoor betalen. Want die werden daadwerkelijk geconfronteerd met het onaangepaste volk uit andere landen dat opeens hún straat- en wijkbeeld ging bepalen. Maar daar mocht je niks van zeggen. Want dat was op zijn minst racistisch en xenofoob, en misschien zélfs wel eng rechts.

Dus dat werd onder het tapijt van de politieke correctheid geveegd.

De elite die de kleurrijkheid en verrijking van de multiculturele samenlevingen predikte, woonde zelf ondertussen in keurige spierwitte villawijken, waar de enige allochtoon die je misschien wel eens zag, de Filipijnse au-pair van de buren en de Turkse tuinman van de andere buren was. En oh ja, natúúrlijk gingen ze ook naar die enorm leuke multiculturele braderie in het centrum, keken naar de volksdansjes, proefden de buitenlandse hapjes en snapten dan écht niet dat die mensen in de oude wijken er zo'n probleem mee hadden, mensen, het was toch juist enórm gezellig? En vervolgens stapte men weer in de dikke BMW of Mercedes om terug te keren naar de eigen witte enclave...

Islam, of een andere cultuur, daar moest je "respect" voor hebben. Ook al hadden zij dat niet voor jou. Geen enkel weldenkend mens heeft er ooit over gedacht Mariakapellen of protestante bezinningsruimten te creëren in bedrijven, maar voor de nieuwkomelingen moesten er opeens rustige ruimtes komen om 5 keer per dag een kleedje uit te rollen. Kregen Nederlanders meer en meer te horen dat religie een privé-aangelegenheid was, voor moslims gold dat niet. Die moesten het overal en altijd kunnen uitdragen. Respect, weet je wel?

Maar met het respect voor ouderen, gehandicapten, hulpbehoevenden, werd het steeds slechter gesteld. Blijkbaar is "respect" selectief. En blijkbaar valt de dobbelsteen steeds op de "6" voor de nieuwkomers, en mogen mensen die hebben meegewerkt aan onze welvaart en aan de de opbouw van onze verworvenheden, het steeds vaker gewoon zelf uitzoeken. Terwijl ze er vaak decennia lang gewoon trouw aan meebetaald hebben. Maar blijkbaar kan je beter binnenkomen, nooit ergens aan meebetaald hebben, want dan krijg je wél een huis, een inkomen, alle toeslagen, enz.

Raar hè, dat mensen het een keer zat worden?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
O nou het wordt steeds mooier,nou welkom allemaal hoor:

Liet Nieuwsuur Dijkhoff toch even mooi schrikken gisteren. Wisten ze ineens dat Dijkhoff een mogelijke aanwas van 90.000 asieleisers onder de pet hield. Maar Dijkhoff is een politieke straatvechter. Oog om oog, tand om tand. Dus nu jaagt hij Nederland even de stuipen op het lijf. Het zijn er namelijk helemaal geen 90.000. Dat getal is namelijk helemaal niet onheilspellend en cinematisch genoeg voor die dystopische B-film die Nederland 2016 heet. Het zijn er namelijk 114.000. Inderdaad, het aantal inwoners van een stad als Leiden of Dordrecht. Tenminste, als we uitgaan van een ongunstig scenario. Noem ons een stelletje zwartkijkers, maar misschien is dat inmiddels wel het meest waarschijnlijke, en bovendien meest veilige scenario, om vanuit te gaan. Maar Dijkhoff heeft er blijkbaar alle vertrouwen in, want hij sluit eind deze maand alle crisisopvangcentra voor Ontheemdiërs. Raak die sleutels maar niet kwijt Klaas, die heb je over een half jaar weer nodig.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... onzin.html
De politie heeft het er druk mee vanavond in Burgum was het ook weer raak massale vedhtpartij . Ruiten gesneuveld 10 voertuigen op het terrein en de poltie ging met wapenstokken en een hondenbegeleider naar binnen. Er is weer rust in de tent.En dit moeten we allemaal maar laten gebeuren .Laatst was het hier ook all raak.
quote:Gisselle schreef op 18 december 2015 @ 23:10:

Hoe moeilijk is het om te zorgen dat ze niet in die bootjes stappen?!

Kennelijk erg lastig. Maar hoe wou je ze tegenhouden? De enige manier is ze letterlijk doodschieten. Dat kan ook weer niet. Bootjes halverwege lekprikken ook niet.

Enige manier is dus oppakken en per direct terugsturen Australie doet het zo gek nog niet.
Migranten van Duitse opa's aan

Een inwoner van München heeft gefilmd hoe een groep immigranten van niet-Duitse afkomst hun woede koelde op twee ouderen nadat een meisje niet op hun opdringerige avances in wilde gaan.

Één van de kerels viel een meisje in de metro lastig. Toen de dame de Ausländer afpoeierde, sloeg de potentiële aanrander kwaad tegen de ramen van het treinstel, zo weet de Daily Mail.

Toen een oudere man hem vroeg daarmee op te houden werd hij door de groep bespot en geïntimideerd om zijn kale hoofd. Een andere oudere die het voor de eerste opnam werd vervolgens door de inwijkeling bij de kraag gegrepen voor een potje agressief duw- en trekwerk.

Bij het eerstvolgende station belde de filmer de politie. Die liet weten er niets meer mee te kunnen doen.

http://www.powned.tv/nieu ... ranten_vallen_duitse.html

Wat als de politie aan dit soort wantoestanden met immigranten niets meer kan doen? Vinden ze het dan gek dat er tegenbeweging ontstaat?
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
quote:Boomheide schreef op 01 februari 2016 @ 23:31:

[...]

Kennelijk erg lastig. Maar hoe wou je ze tegenhouden? De enige manier is ze letterlijk doodschieten. Dat kan ook weer niet. Bootjes halverwege lekprikken ook niet.

Enige manier is dus oppakken en per direct terugsturen Australie doet het zo gek nog niet.

Voordat ze die bootjes instappen , direct lekschieten. Kan er ook niemand instappen. En dan verdrinkt er ook niemand. Waarom wil men dat niet inzien?

Politici vandaag de dag zijn ongelooflijk stom en laf.

En niet alleen hier, in heel Europa. Het aller-aller stomste is ooit geweest om de grenzen wagenwijd open te zetten. Kijk rond en we zien de bevestiging direct.
quote:operator_7 schreef op 02 februari 2016 @ 07:59:

Migranten van Duitse opa's aan

Een inwoner van München heeft gefilmd hoe een groep immigranten van niet-Duitse afkomst hun woede koelde op twee ouderen nadat een meisje niet op hun opdringerige avances in wilde gaan.

Één van de kerels viel een meisje in de metro lastig. Toen de dame de Ausländer afpoeierde, sloeg de potentiële aanrander kwaad tegen de ramen van het treinstel, zo weet de Daily Mail.

Toen een oudere man hem vroeg daarmee op te houden werd hij door de groep bespot en geïntimideerd om zijn kale hoofd. Een andere oudere die het voor de eerste opnam werd vervolgens door de inwijkeling bij de kraag gegrepen voor een potje agressief duw- en trekwerk.

Bij het eerstvolgende station belde de filmer de politie. Die liet weten er niets meer mee te kunnen doen.

http://www.powned.tv/nieu ... ranten_vallen_duitse.html

Wat als de politie aan dit soort wantoestanden met immigranten niets meer kan doen? Vinden ze het dan gek dat er tegenbeweging ontstaat?Kwestie van tijd tot ook hier de welbekende pleuris uitbreekt.

quote:Boomheide schreef op 01 februari 2016 @ 23:31:

[...]

Zorgen dat Turkije beter is dan Europa

Nu krijgen ze in Europa een huis, uitkering etc.

Gewoon een Heumensoord achtige opvang, sober, tenten 3 maaltijden per dag, geen onderwijs, geen zakgeld en vooral geen uitzicht op een langdurig verblijf.

Dan gaan ze GRAAG terug naar hun thuisland of Turkije
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Weet wel wat je in huis haalt....!

Fragmenten uit twee werelden/twee werkelijkheden, rapport Min. van Onderwijs

Bron (Nrc. )

Zulke lieve meisjes – maar na de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo in januari 2015 zeiden ze ineens dat die verzonnen was. Die politieman die je zag worden neergeschoten op dat filmpje, die was helemaal niet dood, die mankeerde niks. Waarom lag er anders geen bloed op straat?

De vmbo-docente die haar leerlingen dit hoorde beweren, was perplex. „Ineens stond er een heel grote muur tussen mij en mijn leerlingen.” Ook een niet-moslimmeisje was het met haar vriendinnen eens. „Ik wist niet wat ik moest doen”, zegt de docente. „Ik ben uiteindelijk maar tot de orde van de dag overgegaan.”

Onzekerheid bij docenten

Leerlinge: alle Joden moeten dood’

Een docente burgerschap van een mbo in Amsterdam was nog maar net begonnen aan de les over discriminatie, toen een meisje met een Marokkaanse achtergrond opstond. Ze deed of ze een wapen vasthield en ermee in de rondte schoot. „Als ik een kalasjnikov had, schoot ik alle Joden dood”, riep ze.

De docente zei haar dat Joden en meisjes zoals zij veel met elkaar gemeen hadden. Ze vroeg haar zich in te leven in een willekeurig Joods meisje van vijf jaar uit Amsterdam. Geen spoor van empathie. Het meisje wist alleen: de Joden moeten dood. Andere studenten, leerlingen van Turkse komaf en niet-moslima’s, begonnen hun klasgenoot bij te vallen. De Surinaamse studenten hielden hun mond. Aan het eind van de les kwam de boze leerling naar de docente toe. Ze was nu helemaal rustig en hoopte dat de docente op het goede pad zou komen. „Dat gun ik u.”

Zelfs het woord ‘handelingsverlegenheid’ dat in Kleijwegts rapportage valt om de onzekerheid van docenten te duiden, heeft al eens in deze krant gestaan. Toen kwam het van Ron van der Wieken, die vanuit de liberale Joodse gemeente in Amsterdam betrokken is bij ontmoetingen met roc-leerlingen, voornamelijk met een moslimachtergrond.

In die lessen wordt leerlingen gevraagd om hun eerste associatie met het woord ‘jood’ op een papiertje te schrijven. Anoniem. ‘Ajax’ wordt vaak opgeschreven, ‘geld’, ‘Israël’ en ‘Palestijnen’. Maar ook: ‘Ik haat jullie. Jullie vermoorden moslims. Ik wil dat jullie doodgaan.’

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:hollebollegijs schreef op 02 februari 2016 @ 08:33:

[...]

Zorgen dat Turkije beter is dan Europa

Nu krijgen ze in Europa een huis, uitkering etc.

Gewoon een Heumensoord achtige opvang, sober, tenten 3 maaltijden per dag, geen onderwijs, geen zakgeld en vooral geen uitzicht op een langdurig verblijf.

Dan gaan ze GRAAG terug naar hun thuisland of TurkijeJa, dat is gewoon de oplossing, je hoeft niet te schieten, ze WILLEN dan niet eens hier komen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Wat een naïviteit. Anderhalf jaar geleden, probeerde Turkije Syriers letterlijk terug Syrie in te schieten. http://www.nu.nl/buitenla ... eleid-crisissituatie.html

Heeft echt geholpen die kogels! Echt waar!
quote:Zonachterdewolk schreef op 02 februari 2016 @ 08:57:

Wat een naïviteit. Anderhalf jaar geleden, probeerde Turkije Syriers letterlijk terug Syrie in te schieten. http://www.nu.nl/buitenla ... eleid-crisissituatie.html

Heeft echt geholpen die kogels! Echt waar!

De migrantenstroom bestaat maar voor een gedeelte uit Syriërs

Daarbij moet het glashelder zijn dat Europa wel bed, bad, brood bied maar geen toekomst dan ben je

voor 80% van de migranten af en de rest bied je onderdak tot de oorlog over is.

De calculerende migrant investeert niet in en mensensmokkelaar als hij onder de streep niets over houd.

Overigens laten Hongarije en Macedonië zien dat je migranten wel buiten de deur kan houden zonder te schieten.
quote:hollebollegijs schreef op 02 februari 2016 @ 09:02:

[...]

De migrantenstroom bestaat maar voor een gedeelte uit Syriërs

Daarbij moet het glashelder zijn dat Europa wel bed, bad, brood bied maar geen toekomst dan ben je

voor 80% van de migranten af en de rest bied je onderdak tot de oorlog over is.

De calculerende migrant investeert niet in en mensensmokkelaar als hij onder de streep niets over houd.

Overigens laten Hongarije en Macedonië zien dat je migranten wel buiten de deur kan houden zonder te schieten.

Ik ben het in grote lijnen eens met je aanpak. In Noorwegen doen ze dat ook. Je biedt vluchtelingen bescherming en onderdak. Niet meer dan dat. Er moet een einde komen aan het idee dat je in Het Westen alles krijgt. Ik zou je nog willen aanvullen:

(1) Permanente verblijfstatus voor asielzoekers die langer dan 10 jaar in de opvang zitten, niet eerder. Met als uitzondering risicogroepen.

(2) Gezinshereniging pas nadat de asielstatus is goedgekeurd. Overigens moet het wel mogelijk zijn om - als het gezin over Europa verspreid is geraakt - om dan het gezin onder te brengen in één asielprocedure.

(3) Voorrang voor risicogroepen (atheïsten, christelijke vluchtelingen, homoseksuelen enzovoort) en vrouwen. Nu zie je voornamelijk mannen hier wat tot grote problemen leidt: bij vrouwen heb je dat minder. In Griekenland (of aan de Macedonische/Kroatische/Slovenische/Hongaarse grens zou je prima op basis van deze risicogroepen kunnen selecteren. Mannen kunnen prima in de wachtrij wat mij betreft.

(4) Een permanente of tijdelijke verblijfstatus is nooit volledig definitief. Wie doorslaggevende feiten heeft achtergehouden tijdens de procedure riskeert het kwijtraken van de permanente als tijdelijke verblijfstatus.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
quote:operator_7 schreef op 02 februari 2016 @ 09:23:

[...]

Ik ben het in grote lijnen eens met je aanpak. In Noorwegen doen ze dat ook. Je biedt vluchtelingen bescherming en onderdak. Niet meer dan dat. Er moet een einde komen aan het idee dat je in Het Westen alles krijgt.

De huidige migratie wetgeving stamt uit de jaren 50

Toen had je te maken met vluchtelingen uit het Oostblok

Dat waren hele andere aantallen in 1956 vluchtte 225.000 Hongaren naar het Westen daarvan kregen er 3300 asiel in Nederland

http://www.isgeschiedenis ... uchtelingen-in-nederland/

Het wordt hoog tijd de asielwetgeving te herzien zoals Noorwegen, België, Denemarken en zelfs Zweden en Duitsland afgelopen maanden hebben gedaan.
quote:hollebollegijs schreef op 02 februari 2016 @ 09:49:

[...]

De huidige migratie wetgeving stamt uit de jaren 50

Toen had je te maken met vluchtelingen uit het Oostblok

Dat waren hele andere aantallen in 1956 vluchtte 225.000 Hongaren naar het Westen daarvan kregen er 3300 asiel in Nederland

http://www.isgeschiedenis ... uchtelingen-in-nederland/

Het wordt hoog tijd de asielwetgeving te herzien zoals Noorwegen, België, Denemarken en zelfs Zweden en Duitsland afgelopen maanden hebben gedaan.

Dat is één ding. Verder zullen de buitengrenzen toch echt beter moeten worden bewaakt. Noorwegen heeft de afgelopen tijd Syriërs teruggestuurd naar Rusland, maar deze weigert nu deze groep terug te nemen. Dus terugsturen is in de praktijk lastiger dan gedacht.

En verder moet er veel meer aandacht voor een geoliede machine bij DT&V (Dienst Terugkeer & Vertrek). Europa moet zich gereed maken om tienduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers terug te sturen. Als dat niet gebeurd dan daalt het vertrouwen in het systeem verder met alle negatieve gevolgen van dien.
quote:operator_7 schreef op 02 februari 2016 @ 09:55:

[...]

Dat is één ding. Verder zullen de buitengrenzen toch echt beter moeten worden bewaakt. Noorwegen heeft de afgelopen tijd Syriërs teruggestuurd naar Rusland, maar deze weigert nu deze groep terug te nemen. Dus terugsturen is in de praktijk lastiger dan gedacht.

En verder moet er veel meer aandacht voor een geoliede machine bij DT&V (Dienst Terugkeer & Vertrek). Europa moet zich gereed maken om tienduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers terug te sturen. Als dat niet gebeurd dan daalt het vertrouwen in het systeem verder met alle negatieve gevolgen van dien.

Noorwegen kan ze nog tegenhouden, dan zit Rusland er mee.

DT&V (Dienst Terugkeer & Vertrek) doet wat ze kan, probleem is alleen dat een onwillige migrant vreselijk veel mogelijkheden heeft om zijn / haar vertrek te frustreren.

Buiten de vele bezwaar mogelijkheden "verdwijnen" ze vaak gewoon vlak voor vertrek, melden zich ziek en zieke personen mogen niet worden uitgezet, ze kunnen fysiek verzet bieden zodat de piloot besluit ze niet mee te nemen.

De migrant wordt omringt door knuffelaars en advocaten die ze op kosten van de overheid adviseren en als niets meer werkt zie je ze terug aan tafel bij Pauw of Jinek

Niet toelaten is een betere optie dan proberen uit te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven