Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
quote:Auran schreef op 02 februari 2016 @ 17:57:

@single, balen maar je klinkt heel positief! En fijn he, een weegschaal die niet schommelt? Echt een verademing.

@ibi, actieve dag zeg! Dat recept ziet er goed uit. Ga ik ook eens proberen. Heb je het al eens eerder gemaakt? Is het wat?

Net weer de 10.000 stappen vol gemaakt. Ik loop met de raarste omwegen van mijn werk naar huis, zodat ik 's avonds niet meer de deur uit hoef. Vind het ook fijner om met daglicht te lopen dan in het donker. Wel opmerkelijk hoe snel je eraan went om zo'n rondje te lopen, als ik het niet doe, mis ik het echt.

Ik eet vanavond weer een halve portie lasagne uit de vriezer en dan extra groenten erbij.Haha wat zo'n fitbit al niet doet! Ik ben net ook al vanaf het station lopend naar huis gegaan zodat ik toch beweging kreeg (was met de bus ipv fiets want was te lui en moe vanochtend). Je avondeten klinkt ook erg lekker en gezond . Ik ga ook maar weer eens zelf lasagne maken binnenkort Goed idee.
quote:Auran schreef op 02 februari 2016 @ 17:57:

@ibi, actieve dag zeg! Dat recept ziet er goed uit. Ga ik ook eens proberen. Heb je het al eens eerder gemaakt? Is het wat?

Ja ik maak dit recept regelmatig! Ik vind het erg lekker. Doe het wel gewoon met diepvriesspinazie ipv vers dat scheelt nogal in de kosten. Verder doe ik die kruiden wel op de varkenshaas maar niet in de yoghurt dan vind ik de smaak overheersen. Ik doe een beetje gedroogde munt door de yoghurt.

Nu eet ik het met couscous maar soms doe ik het ook met naanbrood.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
@Single: mazzel dat je op je nieuwe weegschaal lichter bent En fijn dat je ook een psycholoog hebt waarbij je terecht kunt. Hopelijk kun je alles tezamen ditmaal de stress de baas.

@ Ibi: sportief zeg!!!! Je zult het wel eens gezegd hebben maar heb je een aandoening/handicap dat je moeite hebt balans te houden oid?

@noekie: beterschap!!

@recepten: ik zal nog iets posten.

Verder vanavond nog bewegen.. en hopelijk ook ontstressen/ontspannen. Heb nu al geen zin om morgenochtend weer naar 't werk te moeten... voel de tegenzin/stress etc weer opstapelen.. dus tijd om 't weer naar beneden te brengen om een eetbui voor te zijn.. maar dat vind ik wel lastig.
quote:Kruidentheetje123 schreef op 02 februari 2016 @ 19:19:

@ Ibi: sportief zeg!!!! Je zult het wel eens gezegd hebben maar heb je een aandoening/handicap dat je moeite hebt balans te houden oid?

Niet zozeer een handicap maar ik loop bij de fysio vanwege pijnklachten in mijn linkerenkel (daar is vorig jaar een enkelband gescheurd waar ik nu nog last van heb) maar de fysio die heeft naar van alles gekeken en kwam dus tot de conclusie dat ik te weinig kracht in mijn benen heb en bovendien heb ik een slecht evenwicht.

Nu moet ik dus allerlei oefeningen doen om in balans te komen (ik dacht altijd dat het heel normaal was dat ik moeite had met gewone dingen maar blijkbaar ben ik juist een uitzondering) en om meer kracht te krijgen in mijn benen.

Ook krijg ik binnenkort op maat gemaakte steunzolen omdat ik voornamelijk op mijn grote teen loop en daar te veel druk op staat, zeker omdat ik nu al artrose in mijn tenen heb.

Mijn fysio zegt: je hebt klachten aan je linkerenkel maar problemen met beide enkels.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik heb trouwens donderdag een teamdag van mijn werk. Eerst was de planning om in de avond uit eten te gaan met zijn allen. Daar was ik voorstander van want dan beslis ik zelf wat ik wel en niet bestel.

Helaas kreeg ik vandaag mail dat er pizza's besteld gaan worden, daar baal ik wel van. Zo lekker vind ik pizza niet als ik daar zin in heb maak ik zelf een magere variant ervan. Maar ja het is niet anders ik denk dat ik 1 of 2 stukjes neem en dan thuis nog wat gezonds erbij.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Zie je wel dat het een goeie weegschaal is Single

Was toch ook "de mijne"?

Verder niet veel reageerzin vandaag, sorry.

Heb van vanmorgen 8 uur tot 2 uur vanmiddag pannenkoeken staan bakken (nou ja, tussen 8 en 9 voorbereiden en deeg maken) en daarna met de voorraad pannenkoek naar beneden, weer opwarmen en uitdelen. Dus tussen 8 en 2 continue op mijn benen staan, bakken, meer deeg maken, meer bakken.

Daarna tussen 2 en 4 als gekke Henkie rondrennen met pannenkoeken, bordjes en beleg.

Lang verhaal kort; ik kan geen pannenkoek meer zien of ruiken, laat staan dat ik zin heb om ze op te eten. En ik ben dood.

Heb vandaag veeeeeel te weinig gegeten, mijn eetlijstje is echt om te huilen

Dus ik zal hem wel posten voor de leuk.

Ontbijt; 1 banaan

Tussendoor; glas melk

Lunch; 2 cracottes met 30+ kaas (totaal 2/3 van een voorgesneden plak)

Diner; Gewokte kipreepjes en 1 stokje saté zonder saus. 2 happen bami.

Omdat ik zo weinig gegeten had nog maar 2 van die Snack-a-jack's wafels met kaas gegeten net.

En nu ben ik dood en ga ik slapen, morgen meer!
668, the neighbour of the Beast
Voor de mensen die die inventum weegschaal hebben klopt het dat je er 2 keer op moet gaan staan voor je het goede gewicht heb? De eerste keer gaf die van morgen 127.0 aan en daarna 125.1 en daar bleef die wel op staan? (op zich verbaasd mij dat gewicht niet want ik heb het gevoel dat ik mijn vocht kilo`s van mijn ongesteldheid van vorige week aan het kwijtraken ben)
@ibi, mag je wel zelf kiezen? onze pizzeria heeft bijvoorbeeld ergens verstopt op de lijst nog een gegrilde kip in knoflook staan.. daar zitten groenten bij en in een ander bakje de aardappelen enzo (dus daarvan kun je zelf pakken wat je wilt)

ik bestel altijd zoiets als vrienden pizza willen halen.. dan hoef ik niet zo'n in vet/olie doordrenkte pizza te eten en kan ik toch lekker meedoen!
quote:Goal2016 schreef op 03 februari 2016 @ 09:51:

@ibi, mag je wel zelf kiezen? onze pizzeria heeft bijvoorbeeld ergens verstopt op de lijst nog een gegrilde kip in knoflook staan.. daar zitten groenten bij en in een ander bakje de aardappelen enzo (dus daarvan kun je zelf pakken wat je wilt)

ik bestel altijd zoiets als vrienden pizza willen halen.. dan hoef ik niet zo'n in vet/olie doordrenkte pizza te eten en kan ik toch lekker meedoen!Goede tip! Ik weet het eerlijk gezegd nog niet, ik hoop het want dan zal ik zeker naar zoiets uitkijken.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik zal trouwens eens kijken welke weegschaal ik nu heb, heb er een aantal gekocht maar steeds ook het probleem van enorm schommelend gewicht maar deze is geweldig!

Ik ga vandaag eerst samen met mijn vriend naar mijn psycholoog. Daarna lekker winkelen in Duitsland, ow ik hou ervan. Denk dus wel aan de 10.000 stappen te komen vandaag.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hallo! Mag ik even inbreken? Gebruiken jullie een app om je vet/koolhydraat/eiwit inname te meten?

Welke app gebruiken jullie?

(net ook op een ander topic geplaatst, maar ook maar hier, iedereen houdt zich vaak aan haar eigen topic)
quote:Asinum schreef op 03 februari 2016 @ 10:13:

Hallo! Mag ik even inbreken? Gebruiken jullie een app om je vet/koolhydraat/eiwit inname te meten?

Welke app gebruiken jullie?

(net ook op een ander topic geplaatst, maar ook maar hier, iedereen houdt zich vaak aan haar eigen topic)Ik gebruik de Eetmeter van het Voedingscentrum. Houdt standaard kcal, vetten, verzadigde vetten, eiwit, koolhydraten, vezels en zout bij. Als je wilt, kan je er nog meer dingen aan toevoegen die ie ook bij houdt. Ik vind m erg fijn, heeft me heel veel inzicht gegeven. Bij mij vooral op verzadigd vet en zout gebied. Succes!
Dank!
Wat een rust hier.

Eetlijstje van vandaag, 1500 kcal:

O: boterham met appelstroop + gekookt ei

L: twee boterhammen met humus en een paprika

D: bami met veel groenten, een ei en satesaus

T: griekse yoghurt met dadelstroop

Wat ik nog wel lastig vind is dat ik enerzijds denk dat het beter is om wat meer kcal te eten bij het ontbijt en wat minder bij het diner, maar dat ik het anderzijds helemaal niet zie zitten om dat te doen. Ik heb nu nooit honger en ben bang dat dat wel zo is als ik meer ontbijt en minder avondeet. Nu is mijn avondeten vaak meer dan mijn ontbijt en lunch samen.

Hoe is die verhouding bij jullie en hoe denken jullie daarover?
Bij mij is mijn avond eten ook meer dan ontbijt en lunch samen, maar ik voel mij er goed bij dus laat ik het zo.

Kijk vooral naar hoe jij je er bij voelt zolang je er op afvalt zou ik het niet aanpassen. Pas als je echt stil komt te staan zou je kunnen kijken naar dingen die je kan veranderen.

Bij mij vandaag

O: 2 boterhammen met gebraden gehakt en 30gram havermout zo uit het vuistje

T: thee en water

L: 2 boterhammen met jam en een appel

T: banaan, snack a jack en klein glas optimel

A: stamppot boerenkool met een rundervink

Owja toetje bijna vergeten Vanille yogurt met chocoflakes 2 eetlepels of zo.
Inderdaad wat stil hier! Ik heb vandaag een leuke, drukke dag gehad maar wel te weinig aandacht voor eten overdag. Uiteindelijk eenmaal thuis wel lekker gekookt, dus al met al wel tevreden.

Mijn lijstje:

O: 1 boterham met plakje casselerib en mosterd

T: koffie, koffie en nog eens koffie, 1 peer

L: 1 banaan en 1 "snelle Jelle" (als ik dit niet in mijn tas gehad had, was ik bij de KFC tercht gekomen)

T: 1 boterham met plakje gebraden rundergehakt

D: gebakken pangasiusfilet, gekookte aardappelen, geroosterde wortelen, griekse koolsalade

T: thee, 1 blokje chocolade
Ik kom hier wel vaker maar ik vecht de hele dag om geen bergen suikers naar binnen te werken ik vecht echt op dit moment tegen het emotie eten. Op dit moment lukt het mij om er niet aan toe te geven maar dan komen er andere emoties los en dat vind ik toch wel erg confronterend.
Dat klinkt heel lastig, Single. Sterkte.
Bedankt ga morgen de psycholoog bellen liever een keer te veel praten dan te weinig. Ben nu lekker bezig met afvallen en wil graag zo door gaan
Lastig Single, ik heb ook van die dagen. Maar je doet het hartstikke goed, alle keren dat je er niet aan toegeeft!

Qua drukte, ik ben de laatste dagen ook heel druk geweest, zieke kids, slapeloze nachten etc. Maar wil toch even melden dat ik toch ben gaan sporten, ondanks een vriendin die afzei en t slechte slapen. Ben helemaal voldaan nu

Qua eten gaat het deze week super! Ontzettend fijn! Maar weer even een lijstje dan:

O: havermout pannenkoeken (ilovehealth, aanrader!) met bosbessen

T: 1 appel

L: 2 speltboterhammen, 1 met roomboter, een plak Milner komijn en komkommer, 1 met filet americain, 1 kop zelfgemaakte groentesoep, na 1 kop koffie met opgeklopte melk (weer zonder suiker, yes!)

T: 15g amandelen

D: +-150g zalm, blikje Hak dorperwtjes/wortel, Lassie zilvervlies/quinoa/spelt
Ik was vandaag ook gewoon druk.

Vanavond voor het eerst gesport in het ziekenhuis, onder begeleiding van de fysio. Was erg leuk.

Maar nu geen zin meer om laptop aan te zetten dus een kort berichtje.

Single, goed dat je met een psycholoog gaat praten!
668, the neighbour of the Beast
Verstandig single om je psycholoog te bellen.

Ik was vandaag bij mijn psycholoog en daar weeg ik ook altijd. De laatste afspraak was 3 weken geleden en er is nu 4.5 kilo af sinds die afspraak, toch leuk om dat zo bevestigd te zien.

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: havermout

L: 3 boterham mager beleg

T: ijskoffie

D: wokgroenten, kipfilet en noodles

T: bakje yoghurt

Ik denk dat ik ongeveer wat calorieën betreft ook het meest eet in de avond. In de middag eet ik ook wel wat meer eigenlijk.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Bedankt allemaal straks even bellen hoop dat ik er volgende week nog terecht kan gelukkig gaat de weegschaal wel omlaag en dat motiveert mij wel om door te gaan.

Maar ik zoek gewoon even een luisterend oor en dit waar ik nu tegen aanloop deel ik liever met een professional.
Zo, eindelijk de boel weer even bijgewerkt. Hele gezin is ziek geweest, maar inmiddels zijn we allemaal gelukkig weer beter!

Afgelopen dagen de 10000 stappen niet gehaald door al het ziekzijn enzo, merk dat het ook wel lastig is met de kindjes om te halen. Als het bijvoorbeeld regent ga ik niet met 2 ukkies gezellig een half uurtje wandelen. Gisteravond nog een half uur met de hond gewandeld en aardig doorgestapt, voelde me goed daarna, ook al ben ik niet op de 10000 uitgekomen.

Gisteren trouwens 135.5 op de weegschaal gezien, handig dat ziek zijn haha. Maar zal wel weer iets bijkomen natuurlijk. Ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt voor de tabel!

@Single: Sterkte! Wat misschien goed is om te doen, wat ik tijdens mijn therapie heb meegekregen, is een actieplan maken. Wat te doen bij een dreigende eetbui. Je noteert hoe je een eetbui kunt voorkomen (bijvoorbeeld voldoende maaltijden en tussendoortjes op een dag) en voor als je er toch een dreigt te krijgen, noteer je dingen die je kunt doen om er niet aan toe te geven, zoals een stukje gaan wandelen, een vriendin bellen, etc. Ook kun je tegen jezelf zeggen dat je, als je over een uur nog steeds die behoefte hebt, de eetbui dan mag hebben van jezelf. Dan heb je dus wel een eetbui, maar controleer je hem zelf, omdat je hem hebt uitgesteld. En daardoor leer je je eigen gedrag te controleren en uiteindelijk de eetbuien zoveel mogelijk uit te bannen.
I'm not myself, I'm a replica of me
Goedemorgen!

Fijn Noekie, dat je weer beter bent. Ik kan me goed voorstellen dat die 10000 stappen niet lukt met kleine kindjes, mij lukt het al niet met grotere pubers.

Ik heb het nog niet eerder genoemd, maar ik heb ook (al een paar jaar) een fitbit, een Flex. Ik heb hem toen ik begon aan mijn goede voornemens weer uit de kast opgeduikeld en draag hem braaf. De ene dag haal ik vrijwel ongemerkt de 10000 stappen, de andere dag kom ik maar net aan de 5000, het hangt enorm van mijn daginvulling af. Ik let er wel wat op, vind het leuk als het ding begint te trillen (=10000 stappen gehaald) maar ik ga er niet speciaal nog voor de deur uit. Ik ga 3x per week naar de sportschool + een yogaklas van 1,5 uur en dat vind ik wel genoeg.

Ik kreeg vandaag een mailtje dat er een nieuwe fitbit aankomt, de fitbit altra en die ziet er wel heel gaaf uit. Je kunt er verschillende mooie bandjes bij kopen, er zit ook een klok op (dat mis ik nu, zeker als ik werk draag ik graag een horloge) en hij kan meer kunstjes. Misschien ga ik mezelf wel een mooi doel stellen en mag ik dan die nieuwe kopen, als traktatie. Eerst maar eens kijken of hij in de VS niet goedkoper is, dan koop ik 'm deze zomer als we op vakantie daar zijn.

Verder gaat het hier goed. Ik ga vanmiddag weer sporten en dan het wekelijkse weegmoment (deze keer op donderdagmiddag ipv vrijdagmiddag) en heb thuis al gezien dat er echt wel weer wat af is. Ik ben benieuwd, zou betekenen dat ik de 90-kg hobbel genomen heb.

Voor wie het moeilijk heeft: zorg goed voor jezelf. En goed voor jezelf zorgen doe je door hulp te zoeken als dat nodig is, door manieren te zoeken om eetbuien te vermijden/beperken.

Sterkte voor wie worstelt, voor wie het goed gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven