Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten
maandag 20 oktober 2008 om 16:01
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.
Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.
N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.
N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
donderdag 23 oktober 2008 om 18:26
Nu alpha en beta verschillen genoemd zijn, wil ik naar aanleiding van Zamirah 18:05 (geen bijbeltekst), even een vraag de groep ingooien.
De eigenschappen van pi krijg je geleerd op de middelbare school, ik schat zo in de 2e klas. Echt moeilijk is het niet. Toch is er geen schaamte om te erkennen dat men het niet (meer) weet. Rekenfouten, geen gevoel voor statistiek of elementaire natuurkunde het 'mag' allemaal. Je bent er niet minder 'intellectueel' door.
Fouten of gebrek aan kennis op het gebied van taal, literatuur, kunst of geschiedenis worden veel zwaarder aangerekend.
Waar zou dat door komen ?
De eigenschappen van pi krijg je geleerd op de middelbare school, ik schat zo in de 2e klas. Echt moeilijk is het niet. Toch is er geen schaamte om te erkennen dat men het niet (meer) weet. Rekenfouten, geen gevoel voor statistiek of elementaire natuurkunde het 'mag' allemaal. Je bent er niet minder 'intellectueel' door.
Fouten of gebrek aan kennis op het gebied van taal, literatuur, kunst of geschiedenis worden veel zwaarder aangerekend.
Waar zou dat door komen ?
donderdag 23 oktober 2008 om 18:33
Omdat het in gezelschap heel interessant en elitair staat, als je wat namen in de kunst, literatuur e.d. kunt opnoemen. Het expootje dat je hebt bezocht in Madrid, zo zalig samengesteld. Een unieke display van imperssionisme, een overzichtstentoonstelling van tijdegenoten van Mondriaan. En dat je Plato en Kant op je nachtkastje hebt liggen, nadat je Donna Tart net hebt neergelegd.
Exacte wetenschappers worden meer geassocieerd met stoffige nerderigheid, niet met de elite.
Kortom, de alfaatjes doen het beter op de golfclub en de tennisclub borrel!
Exacte wetenschappers worden meer geassocieerd met stoffige nerderigheid, niet met de elite.
Kortom, de alfaatjes doen het beter op de golfclub en de tennisclub borrel!
donderdag 23 oktober 2008 om 18:34
donderdag 23 oktober 2008 om 19:22
Goh, dan ben ik zeker een vreemde eend in de spreekwoordelijke bijt, maar ik heb een duidelijke voorkeur voor beta-slimheid. Juist met kennis van bijvoorbeeld natuurkunde word je slimmer geacht en worden je taalfouten vergeven. Als net-niet-gratis corrector van thesissen (voornamelijk uit de beta-hoek) kan ik dat helaas weten.
Bovendien kan iedere debiel lezen. Of Shakespeare citeren. Alpha-kennis is veel toegankelijker en vergt minder inzicht.
Natuurlijk verdedig ik hier mijn eigen hachie, maar toch: exact pakket plus alle talen. Ik noem mezelf het liefst een Omega, maar ja, dat klikt weer zo geleerd arrogant. Het meeste respect heb ik voor mensen die iets van economie begrijpen, want serieus, ik zal het nooit bevatten.
En Mevrouwdekees, ik trap niet in de verkooppraatjes. Ik weet dat hij christelijk is. Ha!
Bovendien kan iedere debiel lezen. Of Shakespeare citeren. Alpha-kennis is veel toegankelijker en vergt minder inzicht.
Natuurlijk verdedig ik hier mijn eigen hachie, maar toch: exact pakket plus alle talen. Ik noem mezelf het liefst een Omega, maar ja, dat klikt weer zo geleerd arrogant. Het meeste respect heb ik voor mensen die iets van economie begrijpen, want serieus, ik zal het nooit bevatten.
En Mevrouwdekees, ik trap niet in de verkooppraatjes. Ik weet dat hij christelijk is. Ha!
donderdag 23 oktober 2008 om 19:38
quote:Mevrouwdekees schreef op 23 oktober 2008 @ 19:35:
Maar kwezel doen toch helemaal niet sexen? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
/ druipt af naar de Havettes...Hoe lelijker hij is, hoe minder hij te sexen heeft. Ik las toevallig nog vandaag op www.nu.nl dat het allemaal om het uiterlijk draait, in partnerkeuze.
Maar kwezel doen toch helemaal niet sexen? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
/ druipt af naar de Havettes...Hoe lelijker hij is, hoe minder hij te sexen heeft. Ik las toevallig nog vandaag op www.nu.nl dat het allemaal om het uiterlijk draait, in partnerkeuze.
donderdag 23 oktober 2008 om 19:41
quote:Zamirah schreef op 23 oktober 2008 @ 19:38:
[...]
Hoe lelijker hij is, hoe minder hij te sexen heeft. Ik las toevallig nog vandaag op www.nu.nl dat het allemaal om het uiterlijk draait, in partnerkeuze.Wat een verrassing
[...]
Hoe lelijker hij is, hoe minder hij te sexen heeft. Ik las toevallig nog vandaag op www.nu.nl dat het allemaal om het uiterlijk draait, in partnerkeuze.Wat een verrassing