Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
quote:Zamirah schreef op 23 oktober 2008 @ 18:05:

[...]

Die weet vast wat pi is, maar daar snap ik ook geen yota van.
Nu alpha en beta verschillen genoemd zijn, wil ik naar aanleiding van Zamirah 18:05 (geen bijbeltekst), even een vraag de groep ingooien.

De eigenschappen van pi krijg je geleerd op de middelbare school, ik schat zo in de 2e klas. Echt moeilijk is het niet. Toch is er geen schaamte om te erkennen dat men het niet (meer) weet. Rekenfouten, geen gevoel voor statistiek of elementaire natuurkunde het 'mag' allemaal. Je bent er niet minder 'intellectueel' door.

Fouten of gebrek aan kennis op het gebied van taal, literatuur, kunst of geschiedenis worden veel zwaarder aangerekend.

Waar zou dat door komen ?
Wat doe je nou, Vent, probeer jij een serieuze discussie op te starten???
Shit, betrapt.
Omdat het in gezelschap heel interessant en elitair staat, als je wat namen in de kunst, literatuur e.d. kunt opnoemen. Het expootje dat je hebt bezocht in Madrid, zo zalig samengesteld. Een unieke display van imperssionisme, een overzichtstentoonstelling van tijdegenoten van Mondriaan. En dat je Plato en Kant op je nachtkastje hebt liggen, nadat je Donna Tart net hebt neergelegd.

Exacte wetenschappers worden meer geassocieerd met stoffige nerderigheid, niet met de elite.

Kortom, de alfaatjes doen het beter op de golfclub en de tennisclub borrel!
en ik trap er zo in....!
quote:Vent70 schreef op 23 oktober 2008 @ 18:26:

Fouten of gebrek aan kennis op het gebied van taal, literatuur, kunst of geschiedenis worden veel zwaarder aangerekend.

Waar zou dat door komen ?

Geen idee

Probeer het eens uit te leggen aan deze spinazie academische dame
Maar met hun banksaldo is het doorgaans wat minder gesteld, Carlice.
Pi leerde ik al in de brugklas, als ik me goed herinner.
Geen bijzonderheden
Pi .. Ken alleen Pi nokkio

En heb toch echt mijn middelbare school afgemaakt
quote:yasmijn schreef op 23 oktober 2008 @ 18:35:

Pi leerde ik al in de brugklas, als ik me goed herinner......en toen wist ik al, dat er voor mij geen exacte toekomst weggelegd was.
quote:Zamirah schreef op 23 oktober 2008 @ 18:41:

[...]

.....en toen wist ik al, dat er voor mij geen exacte toekomst weggelegd was.Idem.
Geen bijzonderheden
Goh, dan ben ik zeker een vreemde eend in de spreekwoordelijke bijt, maar ik heb een duidelijke voorkeur voor beta-slimheid. Juist met kennis van bijvoorbeeld natuurkunde word je slimmer geacht en worden je taalfouten vergeven. Als net-niet-gratis corrector van thesissen (voornamelijk uit de beta-hoek) kan ik dat helaas weten.

Bovendien kan iedere debiel lezen. Of Shakespeare citeren. Alpha-kennis is veel toegankelijker en vergt minder inzicht.

Natuurlijk verdedig ik hier mijn eigen hachie, maar toch: exact pakket plus alle talen. Ik noem mezelf het liefst een Omega, maar ja, dat klikt weer zo geleerd arrogant. Het meeste respect heb ik voor mensen die iets van economie begrijpen, want serieus, ik zal het nooit bevatten.

En Mevrouwdekees, ik trap niet in de verkooppraatjes. Ik weet dat hij christelijk is. Ha!
Pi is gewoon een getal. Da's toch niet moeilijk? Of gaat het om de toepassing van pi?
quote:Digitalis schreef op 23 oktober 2008 @ 19:22:

En Mevrouwdekees, ik trap niet in de verkooppraatjes. Ik weet dat hij christelijk is. Ha!Hé voor absolute perfectie moet je bij Plato wezen.
Ik wist dat er een addertje onder het gras zat, Keesvrouw! En ja hoor, de aap komt nu uit de mouw: hij is een kwezel!
Maar kwezel doen toch helemaal niet sexen? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

/ druipt af naar de Havettes...
Hoe vinden jullie mijn nieuwe avatar? (Sorry voor de triviale opmerking)...
quote:Mevrouwdekees schreef op 23 oktober 2008 @ 19:31:

[...]

Hé voor absolute perfectie moet je bij Plato wezen. Ja echt niet. Ik moet nergens voor bij Plato wezen. Ik vind dat zo'n zak!
Wie is dat Zam? En wie was de vorige?
quote:Mevrouwdekees schreef op 23 oktober 2008 @ 19:35:

Maar kwezel doen toch helemaal niet sexen? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

/ druipt af naar de Havettes...Hoe lelijker hij is, hoe minder hij te sexen heeft. Ik las toevallig nog vandaag op www.nu.nl dat het allemaal om het uiterlijk draait, in partnerkeuze.
Digi, de vorige was een Marokkaanse actrice, Maryam Hassouni, die van Dunya en Desi.

Deze is een actrice uit een film van Jean Luc Godard, te weten Alphaville. Ze speelt Anna Karina, geloof ik.

'k Had zin an een nieuw plaatje.
quote:Zamirah schreef op 23 oktober 2008 @ 19:38:

[...]

Hoe lelijker hij is, hoe minder hij te sexen heeft. Ik las toevallig nog vandaag op www.nu.nl dat het allemaal om het uiterlijk draait, in partnerkeuze.Wat een verrassing
Mooie avatar.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven