Discussiegroepje voor academici en/of gymnasiasten

20-10-2008 16:01 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel groepjes (voor singles, voor moeders, etc.), maar volgens mij is er nog geen discussiegroepje dat speciaal is opgezet voor mensen met een duidelijk intellectueel profiel.

Gespreksonderwerpen: vrij, maar gezien de aard van de topic liggen onderwerpen als politiek, wetenschap, filosofie, levensbeshouwing, kunst, cultuur, economie en het daten op sites voor hoogopgeleiden voor de hand.

N.B. De afbakening van de doelgroep is niet elitair of buitensluitend bedoeld, maar geeft slechts iets gemeenschappelijks, net zoals dat het geval is voor de klets-topics voor singles of alleenstaande ouders.
Vaak, Dushi, niet altijd. Overigens wel alleen in situaties waarin deze opmerking minstens zoveel bijdraagt aan het opbouwen van een zinnige discussie als de opmerking van Geleerd waarop het de reactie was.
Costello mag ik je mijn complimenten geven

Geleerd is toch al weer wat dagen goed aan de gang en ik had je hier nog niet eerder gezien...

Echt, ik heb mijn best gedaan maar ik kan het gewoon niet

Mijn vlees is zwak...ik MOET reageren...

*gaat Viva therapeut bellen*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Sinds jaap me verlaten heeft ben ik juist blij met de komst van Geleerd, ik moet alleen dat presenteerblaadjes-truukje nog leren!
Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar die Jaap.... hij was vooral actief op de Maatschappij-pijler toch?
Hallo, daar zijn we weer!!!!!
quote:Geleerd schreef op 23 oktober 2008 @ 09:41:

@Snoek: ik negeer jou niet hoor (net zoals ik niemand negeer). Wel is het zo dat ik zo drukbezet ben dat er wel eens een vraag door de mazen van het net kan glippen.

Oké dan! En je vond het onderwerp ook nog leuk dat ik aankaartte... vooruit, ik blijf nog even.

Overigens was het vanochtend nog pagina 49, nu al 63 ofzoiets... help... ik ga echt niet alles nalezen hoor. Vergeef me jongens & meisjes.

Op het gevaar af dat ik iets roep dat inmiddels zwaar uitgekauwd is: ik denk dat dat IQ en humor los van elkaar staan. Tenminste, het is niet zonder meer zo dat een slimme jongen geen humor heeft.

Het maakt wel wat uit volgens mij in welke richting je slim bent. Alpha-tiepjes zijn denk ik grappiger dan betha-tiepjes (ehm.. spel ik betha wel goed eigenlijk?). Humor is natuurlijk ook nog persoonlijk. Wat is grappig? Wat is humor? Waar de één slap ligt van het lachen, kan er bij de ander nauwelijks een opgetrokken wenkbrauw vanaf.

Het soort humor dat je waardeert is denk ik wel weer beïnvloed door intelligentie. En tot slot denk ik dat er mensen zijn, slim en minder slim, die gewoon geen humor hebben. Nul nada niks. Zoooo jammer.
quote:Snoek schreef op 23 oktober 2008 @ 17:14:

[...]

Het maakt wel wat uit volgens mij in welke richting je slim bent. Alpha-tiepjes zijn denk ik grappiger dan betha-tiepjes (ehm.. spel ik betha wel goed eigenlijk?). Humor is natuurlijk ook nog persoonlijk. Wat is grappig? Wat is humor? Waar de één slap ligt van het lachen, kan er bij de ander nauwelijks een opgetrokken wenkbrauw vanaf.Het is alfa en beta. En je hebt gelijk, alfa-types zijn veel grappiger.
Oh heerlijk wat ist´ hier weer gezellig! Van je familie het Viva forum moet je het hebben. Even kijken waar we het over hebben, poffertjes zie ik... nah ik ga nasi eten vanavond, zit wat meer smaak aan dan van die saaie deegballen.

Oeh Russisch, mag ik ook drie woorden meedoen? Da, da? Jani Pani Mayou. Nasdrovje Digi. Zo, is ook weer uit het systeem. Verder nog iets? Oh flirten en compromissen sluiten. Zoals Neerlands grootste filosofe Loesje zou zeggen Hoezo compromis, heb ik het mis dan?

Qua flirten laat ik het maar zitten, ik val op mannen mét emphatisch vermogen danwel EQ

- is er iemand hier die me kan vertellen hoe ik mijn leestekens weer goed krijg? ik word er ramgek van!!
Alt shift
quote:Livre schreef op 23 oktober 2008 @ 17:16:

[...]

Het is alfa en beta. En je hebt gelijk, alfa-types zijn veel grappiger.Over het algemeen hebben jullie gelijk, hoop minder bedeelden qua humor gezien op de beta/afdeling, aan de andere kant heb ik een volstrekt hilarisch exemplaar van de scheikunde afdeling gevist.
Dikke smakkerd voor Charlotte, het doet het allemaal weer! Jeej!
Ja, mwdeKees en dat voor een alfa havistje (eigenlijk VWO, maar roken met de Havettes telt ook).
quote:Mevrouwdekees schreef op 23 oktober 2008 @ 17:23:

[...]

Over het algemeen hebben jullie gelijk, hoop minder bedeelden qua humor gezien op de beta/afdeling, aan de andere kant heb ik een volstrekt hilarisch exemplaar van de scheikunde afdeling gevist.Het is alleen maar dat ik zelf een alfa ben.
Oh ik ook, gamma zelfs geloof ik, die kunnen écht niks. Maar wonderwel dus een die-hard beta getroffen die helemaal puntgaaf is in de humor, EQ en emphatische vermogens afdeling. Jaha weest jaloers viva-dames aller landen. Hij is nog handig ook, kan koken en zet het vuilnis buiten. Als er meer van waren was ik schathemelrijk geworden...
Heb jij de mijne dan? Die is alfa en beta en gamma tot en met omega, en kan gewoon alles. Tis wat.
Mevrouwdekees, wat zou je er dan mee doen? Verkopen ?

(of heb je voor dat wonderexemplaar heel veel moeten betalen ?)

Ik vraag dit omdat ik weet dat er meer van zijn :D
quote:Mevrouwdekees schreef op 23 oktober 2008 @ 17:30:

Oh ik ook, gamma zelfs geloof ik, die kunnen écht niks. Maar wonderwel dus een die-hard beta getroffen die helemaal puntgaaf is in de humor, EQ en emphatische vermogens afdeling. Jaha weest jaloers viva-dames aller landen. Hij is nog handig ook, kan koken en zet het vuilnis buiten. Als er meer van waren was ik schathemelrijk geworden...

Ja hoor, en dat moet ik allemaal geloven?

Opschepster!
Postorderbruidegom. Er kunnen er best meer zijn maar ze zijn bloedzeldzaam. ALs je dan druk aan het forummen bent zou het maar wat handig zijn als je er een uit de webshop kunt halen. Hoef je niet meer zo hard te zoeken.
De leuke zijn (meestal) bezet he, das altijd het probleem.
quote:Charlotte69 schreef op 23 oktober 2008 @ 17:33:

[...]

Ja hoor, en dat moet ik allemaal geloven?

Opschepster! Hell yeah, ikke wel, hij weet ook nog waar mijn clitoris zit en waarvoor die dient. Spreekt Nederlands, 1.90 lang, geen lichamelijke gebreken en... ik ben ff wat persoonlijke gegevens zo her en der uit mijn posts verwijderen, levensgevaarlijk zo...
Doet ie ook aan happen en likken?
/ vreest elk moment naar de sexpeiler verbannen te worden maar..

Ja ook oraal is deze man een aanrader.
quote:Geleerd schreef op 23 oktober 2008 @ 17:07:

Ik ben nu toch wel erg benieuwd naar die Jaap.... hij was vooral actief op de Maatschappij-pijler toch?Op de Maatschappij pijlert is het momenteel ook kommer en kwel, wat een mensch daar nog te zoeken heeft......
quote:Livre schreef op 23 oktober 2008 @ 17:31:

Heb jij de mijne dan? Die is alfa en beta en gamma tot en met omega, en kan gewoon alles. Tis wat.Die weet vast wat pi is, maar daar snap ik ook geen yota van.
quote:Zamirah schreef op 23 oktober 2008 @ 18:02:

[...]

Op de Maatschappij pijlert is het momenteel ook kommer en kwel, wat een mensch daar nog te zoeken heeft......

Inderdaad. Geen goede discussies meer.

En ik hou van Jaap! Hij is mijn vriendje.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven