Even in navolging op het 'kindermishandeling' verhaal

23-10-2008 19:12 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus zo'n alleenstaande moeder, die niet altijd alles volgens het boekje doet. Ik laat mijn kind ook wel eens alleen omdat de hond uit moet en ik dus niet mijn kind (van bijna vijf) uit bed wil halen daarvoor. EN ja dat doe ik al sinds hij negen maanden is. Ik moet wel zeggen dat ik altijd een briefje in mijn zak heb met gegevens en inmiddels weet kind hoe de telefoon werkt (door mij voorgeprogameerd) Ook eten we wel eens pizza/patat (regelmatig). Moet iemand nu het AMK bellen? Het huis is een rommeltje, de financiele administratie ook, maar kind heeft genoeg te eten/drinken en doet het goed (krijg geen klachten) Doe ik het nu verkeerd? Wat denken jullie?
Nee. Je doet het zoals ik (okee, de adminsitratie is wel op orde, want dat moet met eigen bedrijfje) en hier draait het ook al jaren prima!

Wat hier ook vaak op het menu staat is prutjes. Saus met rijst of pasta en een zak voorgesneden groente.
Dank je muis, ik ging al bijna twijfelen aan mezelf...ik vind namelijk dat sommige moeders/ouders erg overdrijven, daarom heb ik deze discussie ook gestart. Mijn kind werd net gebeten (niet door) door de hond omdat hij hem weer zat te sarren. Ja ik ben er bij en ik kijk ernaar maar hij moet het nu maar eens leren! En zo'n moeder ben ik dus
Ik denk dat je even moet wachten op wat TO nog verder over de situatie te melden heeft. Als meerdere vriendinnen zich zorgen maken, dan zou er best wel sprake van verwaarlozing kunnen zijn. Misschien ook niet. Ik vind dat er best goede adviezen worden gegeven.

Het is juist goed dat TO zich zorgen maakt. Voor hetzelfde geld is er echt iets niet goed daar en bekommert niemand zich om die moeder met haar kind.

Overdreven om jezelf aangesproken te voelen en er meteen een topic over te openen.
Ik maak me zorgen bij een kind als er geen veilige hechting is, het kind bang is van de ouders.

Of als het kind zo verwaarloosd wordt dat het gewicht verliest en steeds ergere ontstekingen krijgt omdat de ouder het niet naar de dokter brengen of de voorgeschreven antibiotica niet geven.

Met zulke verhalen kom je niet, dus: nee.
Tja, wat ik net al schreef in het topic waar jij volgens mij op doelt: het jammere is dat je als alleenstaande moeder sowieso als risicogeval beschouwd wordt.

Ik ben ook alleenstaand, en inderdaad, het loopt hier niet altijd zo gesmeerd als bij mensen die met zijn tweeën zijn. Maar ja, ik ben ook maar 1 mens, en geen 2. Wat dus wil zeggen dat ik soms steken laat vallen. En dat de relatie die ik met mijn kind heb, ingewikkelder is dan die van mensen die samen ouders zijn.

Ik denk dat mensen zich niet altijd realiseren hoeveel alleenstaand ouderschap van je vraagt. Tuurlijk, ie-de-reen zegt altijd "oooooh, respect hoor, wat knáp van je", maar men doelt dan meestal op het praktische. Wat inderdaad dubbel vermoeiend is, maar daar zit hem wat mij betreft de zwaarte niet. Die zit hem - voor mij tenminste - veel meer in het vormgeven van de relatie ouder-kind.
Am Yisrael Chai!
En wie zegt dat zij overdrijft? Dat weet je helemaal niet. Ik zou daar maar niet klakkeloos van uit gaan. Heb je soms zelf wel eens kritiek gekregen op jouw manier van opvoeden dan, dat je je zo aangesproken voelt?
@phillippa, ik heb geen echte vriendinnen! dus dat scheelt! En ik ben zelf wel eens bezig met het feit of ik goed met mijn kind omga. En nee ik voel me niet geroepen om het AMk oid in te schakelen maar ik lees/ hoor genoeg om me heen om me te verbazen hoe andere mensen met hun kinderen omgaan, net zo goed als zij zich verbazen over hoe ik met mijn kind omga. Leukste is dat in mijn omgeving, ik de enigste ben met een kind en iedereen wel een mening heeft. En dan vooral de mensen die geen kinderen hebben!
Philippa,

Ik weet niet of Teigetje dat ook zo ervaart, maar mijn ervaring als alleenstaande moeder is wel dat mensen zich met veel meer dingen bemoeien en denken zich ermee te mógen bemoeien dan dat ze ooit bij stellen zouden doen. En dan heb ik het gewoon over vriendinnen, buren, kennissen, etcetera.

Ik ervaar wel degelijk dat hoe je functioneert als ouder nogal onder een vergrootglas ligt.
Am Yisrael Chai!
@FV ik ben het helemaal met je eens!
Phillippa uit een topic volgt soms een discussie waarbij het soms zinvol is om daarover een topic te openen, zodat het overzichtelijk blijft.

Dus niks wachten op wat TO te melden heeft, dit staat er verder los van.
anoniem_56853 wijzigde dit bericht op 23-10-2008 19:30
Reden: foutje
% gewijzigd
Mijn moeder bracht en haalde mij wel eens tussen de middag bij school terwijl mijn zusje sliep. Ze had ook mijn (dan door slaapgebrek bloedchagerijnige) zusje wakker kunnen maken natuurlijk (en al tegenstribbelend en gillend op de fiets kunnen laden). Of ze had mijn vader uit zijn werk kunnen laten komen, zodat hij kon kijken hoe zij rustig en diep lag te slapen. Soms is het gewoon wel zo praktisch om je kind even een kwartiertje alleen thuis te laten, zelfs als niet alleenstaand bent. Het is natuurlijk wat anders als je de hele nacht gaat stappen...
@mathilda , mee eens, dat is dus ook de reden dat ik mijn zoon laat slapen. En stappen, wat is dat ook alweer?
Er zijn zoveel ouders die hun kind op een andere manier opvoeden. Ik ben zelf ook geen perfecte moeder, maak echt niet elke dag alles vers en mijn kind kijkt soms veel te veel tv. Ook loop ik wel eens naar de brievenbus als hij ligt te slapen.

Maar dat maakt mij geen slechte moeder vind ik. De voorbeelden die Teigetje noemt vind ik ook niet bepaald schokkend en ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daarop kritiek zouden hebben.

Dat bedoelde ik een beetje met een overdreven reactie. Maar het kan best zijn dat je als alleenstaande moeder meer voor je kiezen krijgt wbt kritieken uit omgeving, dat weet ik niet.

Maar dat er hier soms te hard en te snel geoordeeld wordt, dat ben ik wel met je eens.

Ik werd een tijdje terug hier op het forum beschuldigd van kindermishandeling omdat ik mijn zoontje wel eens een tik op zijn
@FV, ja dat ken ik wel, zelfs wildvreemden in de AH, maar das weer een andere discussie
@phillippa , ik heb zelfs mijn zoon (zonder luier) in een overvolle winkelstraat een tik op zijn billen gegeven, je moet die blikken eens zien! En nee ik ros hem niet af, maar af en toe! grrrrrrrr
Maar nu gaan we samen zijn pokemon kaarten open maken en hij is helemaal enthousiast, dus zo slecht doe ik het niet hahaha
Mijn ex beschuldigde mij van verwaarlozing omdat de kinderen in oktober geen hemd droegen onder hun truitjes. Hemden die, omdat ze zichzelf aankleden bij mij, ze vergeten waren. Dit is breeduit besproken in de wijk, en opgeklopt zodat ik bestempeld werd als slechte moeder. Ook omdat de kinderen naar de oppas gingen enz enz.

Het is al lastig genoeg alleen. Maar als je kijkt in een gemiddeld gezin en je gaat precies letten op wat mensen doen (ipv kijken naar het geheel) dan kun je tig dingen aanwijzen die 'onverantwoord' zijn. Dus als je foute dingen wil zien, zal je ze zeker zien.

En het is zwaar hoor, een kindje als je er alleen voor staat. (nav andere topic)
dag babytijd, welkom marketing
quote:Teigetje29 schreef op 23 oktober 2008 @ 19:38:

@phillippa , ik heb zelfs mijn zoon (zonder luier) in een overvolle winkelstraat een tik op zijn billen gegeven, je moet die blikken eens zien! En nee ik ros hem niet af, maar af en toe! grrrrrrrr

Ja, ik vind dat dat best moet kunnen. Soms halen ze het bloed onder je nagels vandaan. Een een tik op de broek heeft nog nooit een kind een trauma van opgelopen. Maar daar denken sommigen hier op het forum anders over.

Volgens mij was dat het topic over ontaarde moeders. Dat begon heel leuk, maar eindigde in een discussie over kindermishandeling. Oja, diegenen zonder kinderen riepen dat het hardst.
@domnaiefmutsje, oh die hempjes onder die truien...dat is een misdaad hoor / sarcasme mode off/ ik vind dat zo overdreven, niet dat ze hempjes hebben maar je kunt dat toch een keer vergeten...
Mensen zijn zeikerds Teigertje. Zeker een clubje bij elkaar die gewoon negativiteit zoeken.

Waar het mis gaat, zeker bij mensen die in directe omgeving zijn, kan je vragen wat je kunt doen om te helpen. Ipv zeggen wat er allemaal niet goed is. Maar helaas...

Zo ben jij ook behoorlijk ontaard
quote:Teigetje29 schreef op 23 oktober 2008 @ 19:36:

@FV, ja dat ken ik wel, zelfs wildvreemden in de AH, maar das weer een andere discussieDie mensen kunnen toch helemaal niet zien dat jij alleenstaand bent....

Ik hoor alle moeders klagen over bemoeizucht, niet alleen de alleenstaande moeders.

Jou situatie is toch heel anders dan wat Marahbloem beschrijft in haar topic. Dat zij aangeeft dat haar vriendin helemaal niet blij is met haar kind, dat is de essentie van dat verhaal. Niet het feit dat het kind wel eens alleen is.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
je moet uiteraard heel zorgvuldig zijn met dingen aangeven bij AMK. Wat minny aangeeft, er kunnen levens door verwoest worden. Wanneer echter meerdere mensen hun bezorgdheid uiten, zoals bij TO het geval is, denk ik dat het niet een gevalletje is van "ik zou het wat anders doen". Vind dat TO van het andere topic er zorgvuldig mee omgaat.
Ja ik ben echt de 'slechtste' moeder die er ooit bestaan heeft, kind heeft net een ijzeren jojo op zijn voet gemikt en huilde niet eens... ben ik dan slecht of is hij zo'n bikkel.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven