Even in navolging op het 'kindermishandeling' verhaal

23-10-2008 19:12 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus zo'n alleenstaande moeder, die niet altijd alles volgens het boekje doet. Ik laat mijn kind ook wel eens alleen omdat de hond uit moet en ik dus niet mijn kind (van bijna vijf) uit bed wil halen daarvoor. EN ja dat doe ik al sinds hij negen maanden is. Ik moet wel zeggen dat ik altijd een briefje in mijn zak heb met gegevens en inmiddels weet kind hoe de telefoon werkt (door mij voorgeprogameerd) Ook eten we wel eens pizza/patat (regelmatig). Moet iemand nu het AMK bellen? Het huis is een rommeltje, de financiele administratie ook, maar kind heeft genoeg te eten/drinken en doet het goed (krijg geen klachten) Doe ik het nu verkeerd? Wat denken jullie?
Ho ho, ik heb nooit gezegd dat ik TO vna het andere topic zou aangeven!, mijn topic is alleen maar bedoelt om aan te geven dat mensen (wel of geen kinderen) iedereen in zijn/haar waarden moeten laten, niks meer, niks minder
Denk je echt dat de kinderbescherming uitrukt voor een tik op de billen, vaak frikandel op het menu en geen warm hemdje onder een trui? Volgens mij hebben die mensen echt wel wat beters te doen. Je wilt niet weten hoeveel mensen echt enorm in de shit zitten met de opvoeding!

Dus dan kunnen we hier allemaal wel enorm cynisch over Jeugdzorg en het meldpunt kindermishandeling doen, maar geloof me maar dat ze hun handen meer dan vol hebben met mensen die hun kinderen alle hoeken van de kamer in slaan, of nog veel erger.

En natuurlijk gaat het fout, het is ongelofelijk ingewikkelde materie en missers zijn onvergeeflijk. Maar doe nu niet alsof de kinderbescherming, jeugdzorg, consultatiebureau en het meldpunt AMK de devil in disguise is.

Het is afwegen: onderzoeken terwijl het soms niet nodig is, of terughoudend beleid voeren en kinderen helemaal de stront in laten draaien. Wie de oplossing heeft, mag zich melden.
Heerlijk zo'n topic. Maar ja ik val volgens sommige hier op het forum dan ook in de categorie ontaarde moeder.

Mijn kind ligt alleen thuis te slapen als ik aan het werk ben. Wel met de babyfoon aan en ik woon schuin boven mijn werk.

Mijn kind ligt ook alleen thuis te slapen als ik een borrel haal om de hoek. Weer de babyfoon aan, maar nu staat die bij mijn collega. En dan kom ik met een slok op thuis, wie weet zelfs een hijsje van een blowtje. Vreselijk natuurlijk, verschrikkelijk onverantwoord en er is vast en zeker sprake van ernstige verwaarlozing.

Verder krijgt hij ook wel eens een tik, eten we rustig pannenkoeken als ontbijt, sla ik wel eens een dag het bad over, hoeft hij geen zwembandjes om als we bij het meertje zijn en als hij s' morgens wakker wordt zet ik hem voor de tv zodat ik nog even een half uurtje in bed kan liggen.
Teigetje, natuurlijk moet je anderen in hun waarde laten. Maar wat vind je van het voorbeeld wat ik gaf, van een kindje dat niet te eten krijgt, niet groeit, ziek wordt en geen medicijnen krijgt? Dat heeft niks met ontaard zijn te maken. Dan is er sprake van onvermogen en moet gekeken worden of de ouders wel voor dit kindje zorgen kunnen. Door een melding toe doen bij Jeugdzorg.
maar de punten die TO aangeeft op het andere topic vind ik niet vallen in de categorie "ontaarde moeders". Die vind ik ook zorgelijk te noemen. Dat heeft niet te maken met iemand in z'n waarde laten.

Ontaard ben ik waarschijnlijk ook regelmatig. Een blowtje zo nu en dan, heb hem weleens in de kamer gelaten omdat ik de was moest doen en ja hoor. Hij stoot z'n hoofd hard.
quote:dewit schreef op 23 oktober 2008 @ 19:55:

Heerlijk zo'n topic. Maar ja ik val volgens sommige hier op het forum dan ook in de categorie ontaarde moeder.

Mijn kind ligt alleen thuis te slapen als ik aan het werk ben. Wel met de babyfoon aan en ik woon schuin boven mijn werk.

Mijn kind ligt ook alleen thuis te slapen als ik een borrel haal om de hoek. Weer de babyfoon aan, maar nu staat die bij mijn collega. En dan kom ik met een slok op thuis, wie weet zelfs een hijsje van een blowtje. Vreselijk natuurlijk, verschrikkelijk onverantwoord en er is vast en zeker sprake van ernstige verwaarlozing.

Verder krijgt hij ook wel eens een tik, eten we rustig pannenkoeken als ontbijt, sla ik wel eens een dag het bad over, hoeft hij geen zwembandjes om als we bij het meertje zijn en als hij s' morgens wakker wordt zet ik hem voor de tv zodat ik nog even een half uurtje in bed kan liggen.Tsja....
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:dewit schreef op 23 oktober 2008 @ 19:55:

Verder krijgt hij ook wel eens een tik, eten we rustig pannenkoeken als ontbijt, sla ik wel eens een dag het bad over, hoeft hij geen zwembandjes om als we bij het meertje zijn en als hij s' morgens wakker wordt zet ik hem voor de tv zodat ik nog even een half uurtje in bed kan liggen.Uhhh..
quote:calvijn1 schreef op 23 oktober 2008 @ 20:03:

[...]

Tsja....

Inderdaad.

Want tegen dat alles in ben ik 's nachts gaan werken zodat ik fulltime kan werken en hij toch maar 2 dagen per week naar het KDV hoeft. Kook ik 6 keer in de week, die zevende keer eet hij op het KDV. Eten we iedere dag fruit en is het leven van zoonlief in tegenstelling tot dat van mij wat eten en slapen betreft zeer regelmatig.
Kindermishandeling is in veel gevallen een groot woord.

Mensen doen zaken nu eenmaal anders en hoef ik het er niet mee eens te zijn.

Mijn insteek...

Ik vind mijn kinderen belangijker dan mijn tasje met portomonee. (sommige mensen zijn zuiniger daarmee dan met hun kind. Mijn portomonee laat ik al niet onbeheerd achter)

En...

Onder invloed van alcohol/drugs als je alleen bent met kind vind ik echt not done!
@dewit, oh gelukkig ik ben niet de enige ;o) en nee die van mij eet niet elke dag fruit/groenten, maar hij is gezond en groeit goed, dan doe ik toch ook iets goed... Wij (moeders) zijn toch ook mensen, doen wel eens dingen 'verkeerd' en niet volgens het boekje, ik geloof niet dat onze kinderen daar echt slecht(er) van worden
Hij leeft wel regelmatig, deWit, maar als je huis in de fik staat hoor je dat niet op de babyfoon als jij om de hoek een borrel zit te halen, met ook al heel gezellige mensen meen ik me te herinneren uit een eerder topic van je.

Zoals TO het beschrijft denk ik 'ja, dat snap ik, ik doe het zelf ook niet volgens 'het boekje' (wie wel), en je moet wat als je alleenstaand bent. Maar zo achteloos met je kind omgaan, en daar dan ook trots op zijn (kijk is wat ik durf met mijn kind) dat snap ik dan weer niet.
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 oktober 2008 @ 20:10:

Onder invloed van alcohol/drugs als je alleen bent met kind vind ik echt not done!

Dus bij jullie thuis wordt nooit een wijntje of biertje gedronken als de kinderen thuis zijn? Jullie zijn dan nooit aangeschoten maar er is altijd tenminste 1 volwassene compleet nuchter?

Als ik verder weg ben dan om de hoek dan ligt hij echt niet alleen thuis. En als ik een avondje wil trippen dan doe ik dat ook alleen als zoonlief niet thuis is. Maar als ik in de kroeg om de hoek een borrel haal, ja dan ligt hij gewoon lekker in zijn eigen bed en heeft hij 's morgens gewoon zijn moeder bij zich.
@domnaiefmutsje, ben ik ook mee eens, ik laat idd mijn portemonnee niet onbeheerd achter maar als ik 15 seconden mijn kind niet zie, gaat mijn hart meer tekeer dan wanneer ik mijn tas oid kwijt ben. Ik drink ook wel eens iets maar nooit zo dat ik niet in de auto kan stappen als er iets met kind is. Oh het valt nog wel mee met mij ;o)
Dewit, als ik even voor ons spreek: we drinken weleens een wijntje of biertje ja, maar er is altijd iemand nuchter genoeg om in de auto te kunnen stappen als het nodig is, sinds we kinderen hebben. Lijkt me heel normaal en verantwoordelijk.
quote:Eowynn_ schreef op 23 oktober 2008 @ 20:14:

Hij leeft wel regelmatig, deWit, maar als je huis in de fik staat hoor je dat niet op de babyfoon als jij om de hoek een borrel zit te halen, met ook al heel gezellig mensen meen ik me te herinneren uit een eerder topic van je.En wat hebben de mensen met wie ik een borrel haal precies te maken met mijn kind?! En als je thuis in de tuin zit heb je het echt niet sneller door dat je huis aan de voorkant in de fik staat als dat ik of mijn collega het brandalarm hoor door de babyfoon en de benedenbuurman of mijn collega boven is.
De mensen waarmee je een borrel zit te drinken terwijl je kind in bed ligt te slapen zeggen heel wat over in wat voor kringen je je begeeft en dat zegt weer heel wat over hoe je kind wordt opgevoed.
Geinig hoor Teigetje en DeWit, dat jullie zulke lekkere gekke moeders zijn allebei, maar doe effe normaal zeg: hier wordt het Meldpunt Kindermishandeling echt niet warm of koud van hoor. Wat zou je doen als een vriendin het echt veel te bont maakte en er met de opvoeding niet uitkwam? En waar ligt de grens?
quote:dewit schreef op 23 oktober 2008 @ 20:15:

[...]

Dus bij jullie thuis wordt nooit een wijntje of biertje gedronken als de kinderen thuis zijn? Jullie zijn dan nooit aangeschoten maar er is altijd tenminste 1 volwassene compleet nuchter?

Als ik verder weg ben dan om de hoek dan ligt hij echt niet alleen thuis. En als ik een avondje wil trippen dan doe ik dat ook alleen als zoonlief niet thuis is. Maar als ik in de kroeg om de hoek een borrel haal, ja dan ligt hij gewoon lekker in zijn eigen bed en heeft hij 's morgens gewoon zijn moeder bij zich.een glas wijn ok, maar 1 wel compleet nuchter. En het andere is gevalletje dat IK het niet vind kunnen Dus ik het niet zo zou doen. Alcohol en drugs vind ik echt niet kunnen, de rest kan ik hooguit niet begrijpen waarom mensen dat zo doen, maar zal ik niks van zeggen.
En nog los van het feit met wíe je er zit, dát je in de kroeg zit terwijl je kind ligt te slapen vind ik eigenlijk ronduit schokkend. Dat de hond 5 minuten uit moet, ok, dat snap ik nog, dat je moet werken vind ik al ver gaan, maar dat je voor je lol in de kroeg gaat zitten vind ik onbegrijpelijk en dát vind ik nou net óver de grens en zou ik wél melden aan het AMK als het in mijn omgeving voorkwam.
oh en even OT mijn kind loopt nog rond, terwijl het al 20:20 is... ok het is herfstvakantie en hij is zeer teleurgesteld dat nickelodeon al is afgelopen (in zijn beleving gaat dat de hele nacht door...)
quote:Appelsientje schreef op 23 oktober 2008 @ 20:19:

Geinig hoor Teigetje en DeWit, dat jullie zulke lekkere gekke moeders zijn allebei, maar doe effe normaal zeg: hier wordt het Meldpunt Kindermishandeling echt niet warm of koud van hoor. Wat zou je doen als een vriendin het echt veel te bont maakte en er met de opvoeding niet uitkwam? En waar ligt de grens?

De grens ligt bij ernstige verwaarlozing/ lichamelijke en/of geestelijke mishandeling/ seksueel misbruik.

Niet bij Ik zou het anders doen, dus het is fout.
Dus bij jullie thuis wordt nooit een wijntje of biertje gedronken als de kinderen thuis zijn? Jawel

Jullie zijn dan nooit aangeschoten maar er is altijd tenminste 1 volwassene compleet nuchter? in ieder geval altijd 1 volwassene met niet meer dan 1 of 2 drankjes op nee.

Dat brand verhaal vind ik een beetje ver gezocht als de babyfoon schuin tegenover bij de collega staat. Als je zelf de TV aan hebt en de kinderen liggen boven hoor je brand ook niet. Als je regelmatig op de babyfoon moet vertrouwen (en sowieso) is het wel heel belangrijk om goede brandmelders te hebben. Lijkt me belangrijker dan of je nu beneden of schuin tegenover bent. Ik laat de babyfoon ook regelmatig bij de buren (en zij bij ons).
Op grove uitzonderingen na. kan het nog zo zijn in een gezin zoals ik het niet zou doen. Er is NIEMAND beter dan eigen ouders.
@eowynn, dat ben ik ook met je eens, ik moet idd de hond wel eens uitlaten maar de kroeg zou ik op die manier ook niet ingaan. ZOu niet lekker zitten en daarbij drinken? Nee!
Daar gaan we...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven