Even in navolging op het 'kindermishandeling' verhaal

23-10-2008 19:12 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus zo'n alleenstaande moeder, die niet altijd alles volgens het boekje doet. Ik laat mijn kind ook wel eens alleen omdat de hond uit moet en ik dus niet mijn kind (van bijna vijf) uit bed wil halen daarvoor. EN ja dat doe ik al sinds hij negen maanden is. Ik moet wel zeggen dat ik altijd een briefje in mijn zak heb met gegevens en inmiddels weet kind hoe de telefoon werkt (door mij voorgeprogameerd) Ook eten we wel eens pizza/patat (regelmatig). Moet iemand nu het AMK bellen? Het huis is een rommeltje, de financiele administratie ook, maar kind heeft genoeg te eten/drinken en doet het goed (krijg geen klachten) Doe ik het nu verkeerd? Wat denken jullie?
quote:Eowynn_ schreef op 23 oktober 2008 @ 20:21:

En nog los van het feit met wíe je er zit, dát je in de kroeg zit terwijl je kind ligt te slapen vind ik eigenlijk ronduit schokkend. Dat de hond 5 minuten uit moet, ok, dat snap ik nog, dat je moet werken vind ik al ver gaan, maar dat je voor je lol in de kroeg gaat zitten vind ik onbegrijpelijk en dát vind ik nou net óver de grens en zou ik wél melden aan het AMK als het in mijn omgeving voorkwam.Eh... vriend en ik gaan ook regelmatig uit eten oid. En ja, dan slaapt zoon. Soms komt een buurmeisje oppassen, soms leggen we hem zelf in bed en gaat de babyfoon naar de buren. Wat is daar zo schokkend aan?
Wat een flauw topic. Als iemand zich werkelijk zorgen maakt over een kind is het enige juiste iets doen en niet maar aankijken omdat de moeder het je niet in dankbaarheid af zal nemen.
Alle ouders hebben wat op andere ouders en diens opvoeding te mekkeren. Zelfs de ouders van hetzelfde kind hebben regelmatig wat op elkander aan te merken, zeker als ze uit elkaar zijn.

Het wordt pas echt naar als er een instantie bijgesleept wordt als men vindt dat de ander toch echt moet doen wat er bevolen wordt. Dat de andere ouder het volste recht heeft om dat niet te doen is helaas te moeilijk.

En de kinderen die echt mishandeld worden die worden niet gezien want ze zijn wel netjes gewassen en met merkkleding aangekleed. Nee, de moeders op het schoolplein roddelen liever over die ene alleenstaande werkende moeder die een aantal weken terug vergeten was om het broodtrommeltje in de tas te doen(bijvoorbeeld). Tsssskkk.... Amk bellen! Lekker klikken...
quote:Poezewoes schreef op 23 oktober 2008 @ 19:45:

[...]

Die mensen kunnen toch helemaal niet zien dat jij alleenstaand bent....

Ik hoor alle moeders klagen over bemoeizucht, niet alleen de alleenstaande moeders.

Jou situatie is toch heel anders dan wat Marahbloem beschrijft in haar topic. Dat zij aangeeft dat haar vriendin helemaal niet blij is met haar kind, dat is de essentie van dat verhaal. Niet het feit dat het kind wel eens alleen is.

Nou, in mijn buurt en in mijn Appie snapt iedereen dat ik alleenstaand ben, hoor. Want ze zien mij nooit met een man, zien mij altijd met kind, ook op momenten dat andere mensen hun kind lekker thuis bij de andere ouder zouden laten. Is niet zo moeilijk te bedenken dat ik alleenstaand ben.

En ja, ook ik krijg bijvoorbeeld de vraag of mijn kind soms alleen thuis is als ik eens zonder hem boodschappen doe. Wat ik een behoorlijk aanmatigende en bemoeizuchtige vraag vind, ik zou het niet in mijn hoofd halen om aan iemand die ik alleen van boodschappen doen ken waar haar kind is, of wie er bij haar kind is. Maar die vraag wordt me echt regelmatig gesteld, omdat mensen inderdaad gewoon door observatie begrijpen dat er geen partner in mijn leven is.
Am Yisrael Chai!
Lika, dat is totáál anders, vind je niet? Dan zijn er dus volwassenen in de buurt om te reageren, er is oppas, of de buren letten op. Zelf in de kroeg gaan zitten om een borrel te halen met de babyfoon op zak vind ik wel een ander verhaal.
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 oktober 2008 @ 20:21:

[...]

De grens ligt bij ernstige verwaarlozing/ lichamelijke en/of geestelijke mishandeling/ seksueel misbruik.

Niet bij Ik zou het anders doen, dus het is fout.En hoe pik je dat op? Want dat stiften mensen toch niet met neonmarker op hun voorhoofd? Als je denkt dat kindermishandeling alleen maar voorkomt bij Tokkies, heb je het mis... Ik hoor bij kindermishandeling vaak achteraf dat veel mensen in de omgeving dachten: dat gaat wel raar, daar. Maar wat er nou precies was... dat wisten ze niet. En iets ondernemen durfden ze ook niet goed. Jammer hoor, voor die kinderen, dat alle grote mensen geen zin hadden in een confrontatie of hun angstige vermoedens wegredeneren met 'er is altijd wel wat' en 'opvoeden doet iedereen toch anders'.
quote:domnaiefmutsje schreef op 23 oktober 2008 @ 20:21:

[...]

De grens ligt bij ernstige verwaarlozing/ lichamelijke en/of geestelijke mishandeling/ seksueel misbruik.

Niet bij Ik zou het anders doen, dus het is fout.

Juist. Helemaal mee eens.

Hoewel ik zelf ook niet zo snel mijn kind alleen zou laten om in de kroeg te gaan zitten, maar goed.
quote:Eowynn_ schreef op 23 oktober 2008 @ 20:25:

Lika, dat is totáál anders, vind je niet? Dan zijn er dus volwassenen in de buurt om te reageren, er is oppas, of de buren letten op. Zelf in de kroeg gaan zitten om een borrel te halen met de babyfoon op zak vind ik wel een ander verhaal.Dat schrijft ze helemaal niet eowyn. Ze schrijft dat de babyfoon dan bij haar collega is (en ze woont schuin boven haar werk).
Ik snap niet dat ouders hun kind alleen durven laten als ze nog klein zijn. Ik snap ook niet dat je dronken cq stoned thuis zit als je kids boven liggen te pitten. Sowieso snap ik niet dat je nog überhaupt stoned wordt als je kids hebt.

Als er bij mij logeetjes zijn dan haal ik dat wel uit m'n hoofd. Ik ga echt niet weg en ik blijf nuchter.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Lika schreef op 23 oktober 2008 @ 20:24:

[...]

Eh... vriend en ik gaan ook regelmatig uit eten oid. En ja, dan slaapt zoon. Soms komt een buurmeisje oppassen, soms leggen we hem zelf in bed en gaat de babyfoon naar de buren. Wat is daar zo schokkend aan?Ja allicht. Ik ga ook wel eens een avond stappen maar dan is er altijd een oppas. Er wordt nergens gezegd dat dat schokkend is.
Tja, ik heb vanuit mijn werk weleens een melding moeten maken. Kinderen werd niet geslagen, kregen netjes te eten en hadden gewoon alle spullen die ze nodig hadden. Moeder was ook stapelgek op de kinderen En toch zijn ze inmiddels uit huis geplaatst. Er was wél sprake van ernstige verwaarlozing, maar dat zag je er niet aan af op het eerste gezicht.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 23 oktober 2008 @ 20:28:

Ik snap niet dat ouders hun kind alleen durven laten als ze nog klein zijn. Ik snap ook dat je dronken cq stoned thuis zit als je kids boven liggen te pitten. Sowieso snap ik niet dat je nog überhaupt stoned wordt als je kids hebt.

Als er bij mij logeetjes zijn dan haal ik dat wel uit m'n hoofd. Ik ga echt niet weg en ik blijf nuchter.Dat snap ik dus niet
Oeps, dat moet natuurlijk zijn dat snap ik NIET
quote:fashionvictim schreef op 23 oktober 2008 @ 20:25:

[...]

Nou, in mijn buurt en in mijn Appie snapt iedereen dat ik alleenstaand ben, hoor. Want ze zien mij nooit met een man, zien mij altijd met kind, ook op momenten dat andere mensen hun kind lekker thuis bij de andere ouder zouden laten. Is niet zo moeilijk te bedenken dat ik alleenstaand ben.

En ja, ook ik krijg bijvoorbeeld de vraag of mijn kind soms alleen thuis is als ik eens zonder hem boodschappen doe. Wat ik een behoorlijk aanmatigende en bemoeizuchtige vraag vind, ik zou het niet in mijn hoofd halen om aan iemand die ik alleen van boodschappen doen ken waar haar kind is, of wie er bij haar kind is. Maar die vraag wordt me echt regelmatig gesteld, omdat mensen inderdaad gewoon door observatie begrijpen dat er geen partner in mijn leven is.Oh bah! Ik vind het zo naar als mensen dat durven te vragen. Dan zit ik op een terrasje met een vriendin, mijn vader logeert dan meestal bij mij en past dan op, en dan komt iemand mij wel ff vragen waar mijn kinderen wel niet zijn. De arrogantie zeg.... Ik antwoord tegenwoordig, vooral laat op de avond, dat ze net ff naar de wc zijn en dat ze zo terugkomen
quote:Appelsientje schreef op 23 oktober 2008 @ 20:25:

[...]

En hoe pik je dat op? Want dat stiften mensen toch niet met neonmarker op hun voorhoofd? Als je denkt dat kindermishandeling alleen maar voorkomt bij Tokkies, heb je het mis... Ik hoor bij kindermishandeling vaak achteraf dat veel mensen in de omgeving dachten: dat gaat wel raar, daar. Maar wat er nou precies was... dat wisten ze niet. En iets ondernemen durfden ze ook niet goed. Jammer hoor, voor die kinderen, dat alle grote mensen geen zin hadden in een confrontatie of hun angstige vermoedens wegredeneren met 'er is altijd wel wat' en 'opvoeden doet iedereen toch anders'.

Ik zou iig niet bij kleine zaken meldingen gaan maken of gaan wantrouwen. Dan mag je iedereen aangeven.

Helaas weten anderen het ook meestal niet. Het is vaak een leerkracht die mss afwijkend gedrag signaleerd. Of buren die je hard hoort schreeuwen.

Er zijn zat 'nettere' kinderen die mishandeld worden, evenals Tokkie achtigen.

Voor mij valt kindermishandeling ook onder kinderen die perse heel erg moeten presteren en er meer voor de ouders uiterlijkheden zijn dan dat ze gewaardeerd worden om wie ze zijn
Ok, de babyfoon ligt bij collega, maar wat wou je doen als je zelf een slok op hebt en je kind krijgt iets?
Sja, ik heb nu al 2 wijntjes op. En ben alleen thuis. Heb ook weleens meer dan 2 wijntjes op, en ben dan ook alleen thuis. Want tja, ik ben nu eenmaal altijd alleen thuis.

Dat bedoel ik nou, ik ken zát gezinnen waarin door beide ouders 's avonds wat wordt gedronken. Maar als je alleenstaand bent, dan is dat ineens onverantwoordelijk?
Am Yisrael Chai!
Ik ben níet alleenstaand, maar als ik in de kroeg ben (met of zonder man, maakt niet uit) vragen mensen óók 'waar zijn de kinderen?'. Ik zeg dan altijd 'Kinderen? Welke?' of 'shit, ik wíst dat ik iets vergeten was'. Lijkt me dus niet voorbehouden aan alleenstaande moeders.
Drugs gebruiken als er een kind in huis is vind ik ook echt niet kunnen. Maar je kan best een feestje hebben en wat wijntjes drinken terwijl de kinderen lekker liggen te slapen.

Ik ga ervan uit dat je als ouders niet beiden strontlazarus wordt, tijdens een feestje in je huis.
quote:fashionvictim schreef op 23 oktober 2008 @ 20:31:

Sja, ik heb nu al 2 wijntjes op. En ben alleen thuis. Heb ook weleens meer dan 2 wijntjes op, en ben dan ook alleen thuis. Want tja, ik ben nu eenmaal altijd alleen thuis.

Dat bedoel ik nou, ik ken zát gezinnen waarin door beide ouders 's avonds wat wordt gedronken. Maar als je alleenstaand bent, dan is dat ineens onverantwoordelijk?Nee hoor, als je dat met zijn tweetjes doet ook.
Je hebt ze er tussen die vinden dat je gehuld in een coltrui en lange rok de rest van je leven alleen maar muntthee mag drinken en nooit meer de deur uit mag voor iets anders dan boodschappen en de speeltuin, zodra je kinderen hebt.... Dus tja, of je nou altijd maar rekening met andermans ideeën moet gaan houden? Neuh...
FV tussen 2 wijntjes en ladderzat zit natuurlijk eenw ereld van verschil.

Ik zou het doodeng vinden, maar goed ik vind heel veel wat met kids te maken heeft eng
FV, 2 wijntjes vind ik iets anders dan flink aangeschoten raken. Over een drankje of 2/3 valt er niemand lijkt me, als je niet meer normaal en alert kunt reageren op je kind vind ik dat wel kwalijk ja.
quote:Eowynn_ schreef op 23 oktober 2008 @ 20:32:

Ik ben níet alleenstaand, maar als ik in de kroeg ben (met of zonder man, maakt niet uit) vragen mensen óók 'waar zijn de kinderen?'. Ik zeg dan altijd 'Kinderen? Welke?' of 'shit, ik wíst dat ik iets vergeten was'. Lijkt me dus niet voorbehouden aan alleenstaande moeders.Wat een rare vraag is dat toch....
Eowynn, waar bestond die ernstige verwaarlozing dan uit?

Ik voldoe niet aan de normen van tegenwoordig. Simpel, punt. Voorbeeld: als ik de energie niet op kan brengen om drie kinderen keurig te corrigeren laat ik oudste 'oudste broertje' spelen en dat mag niet van de hulpverlening. Jammer dan, ik moet wel zien te overleven met die drie.

Boodschappen zijn véél sneller gedaan in mijn uppie dan met drie aanhangers.

En stel nou dat ik die baan van 24 uur krijg, en mijn kersverse gastouder laat het afweten. Dan wordt het wel heel moeilijk om níet de kinderen een keer alleen thuis te laten na schooltijd als het alternatief is die baan weer verliezen.

Dingen waar ik me nu al zorgen om maak ja, terwijl ik de baan nog niet eens heb. Ik denk dat je grenzen rekbaar worden als je er totaal alleen voor staat. Bij mij wel dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven