Uitgerekend eind augustus / begin september 2016

20-12-2015 15:40 2250 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Kindje Geboren Geslacht Bijzonderheden
Eenhoornn Derde 1 augustus 2016 Jongen! Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden :rose:
Meme86 Eerste 23 augustus 2016 Meisje!
Suze27 Eerste 27 augustus 2016 Meisje!
Zjuulz84 Eerste 27 augustus 2016 Meisje! Baby 2 is onderweg! :heart:
Deadpool Eerste 29 augustus 2016 Meisje!
Cillr Tweede 31 augustus 2016 Meisje!
Thisisit Eerste .. augustus 2016 Baby 2 is onderweg! :heart:
Bubje Eerste 6 september 2016 Meisje!
Fitzgerald Eerste 7 september 2016 Jongen!
Dootje2 Tweede Jongen!
Crazycatlady Eerste Jongen!
:hug: Dikke knuffel voor: Zus1987, Bloempje300 & Wolkje82

Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
Maar ik heb wel even een lichtpuntje voor mezelf. Gister zat ik op TLC naar 'one born every minute' te kijken. Een vrouw was helemaal hysterisch aan het doen over de ruggenprik, ook vanwege een naaldenfobie, en die was echt aan het schreeuwen en grommen als een hond en aan t janken dat ze het niet kon. Maar toen ze eenmaal mocht persen kwam er een soort hyper concentratie over haar en flikte ze het maar even hoppakee. Oftewel er is hoop
Ik houd mijzelf maar voor dat het vrouwen al honderden jaren is gelukt zonder ruggenprik, dus wat miep ik hahaha. Maar meneer Chuck kan wel tegen bloed? Ik heb weer zon man die daar niet goed tegen kan haha.

Bang voor naalden ben ik niet, ben ook plasma donor. Ook daar wel eens een fikse blauwe plek aan het infuus over gehouden. Hadden ze door de ader heen gestoken, oeps.
Meneer Chuck kan niet tegen naalden net als ik. Maar waar ik alleen bang ben, gaat hij dus van zijn stokkie.

En ja dat over die ruggenprik als t nodig blijkt te zijn dan verdoven ze me maar hoor! Vroeger werden ook kiezen getrokken zonder verdoving en nu zijn we blij dat het kan dus omdat iets 100 jaar geleden anders gebeurde gaat niet betekenen dat ik mezelf onnodig ga pijnigen. Een vriendin van me loopt daar altijd stoere verhalen over op te hangen dat ze het allemaal zo zonder pijnbestrijding heeft gedaan en ieder voor zich maar ik haat pijn en als het even kan dan doen ze er wat aan. Mietje de luxe.
@bloem: veel sterkte morgen... Wat zal dat een zware dag worden. Echt respect voor jou en zus, ik hoop zo dat jullie heel snel weer komen melden dat jullie zwanger zijn en het dan allemaal goed gaat!

@suze: fijn dat bij jou ook alles goed is! Hier gaat alles goed! Nog steeds geen kwaaltjes, behalve de vermoeidheid. Volgens de verloskundige heel normaal, ook al hebben we het niet in de gaten, maar je lichaam is heel hard aan het werk!

Vervelend dat jij toch nog kwaaltjes hebt, maar na 12 weken is de kans schijnbaar groot dat de ergste kwaaltjes afnemen. Ik hoop het voor je! En uiteraard ook voor de andere dames die klachten hebben!

@chuck: lastig lijkt me dat, angst voor naalden! Zeker als je moeilijk te prikken bent. Gelukkig heb ik daar geen last van, helemaal toen ik het medische traject in ging en mezelf moest spuiten met hormonen. Was gek om zelf te prikken, maar na 1 X wist ik al niet meer beter. Denk maar zo, het prikje is zo over! En vooral niet kijken!

Nou, hier zijn ze voortvarend bezig! Ik kreeg vandaag een brief van het ziekenhuis. 19 februari wordt ik verwacht voor de nekplooimeting en daarachter zat een brief voor een afspraak voor 1 april? Na even snel tellen kom ik tot de conclusie dat dit al de afspraak is voor de 20 weken echo! Alleen ben ik dan 'pas' 18 weken. Maar goed, dat zal dan wel niet veel uitmaken
Ik heb een keer meegemaakt dat ze me aan beide armen wel 6x moesten prikken omdat ze het niet voor elkaar kregen. Ik voelde me net een speldenkussen en vond het verschrikkelijk. Sindsdien heb ik er een rothekel aan.

Moest je die spuiten ook echt in de ader zetten trouwens? Want ik denk dat ik mezelf eerder zou durven prikken als dat je bent overgeleverd aan zo'n ezeltje prik van een ander.
Nog een vraagje: hebben jullie al nagedacht hoe jullie alles gaan regelen qua werk? Hoeveel werken jullie nu en gaan jullie bijv minder werken?

Ikzelf werk nu 40 uur (waarvan 36 betaald en 4 uur verlof), vriend ook, maar ben erover aan het denken om terug te gaan naar 32 uur. En dan nog in het begin 1 dag ouderschapsverlof per week, dus dan moet ik de beginperiode 24 uur werken. Maar ik twijfel heel erg. Ik wil heel graag tijd en aandacht besteden aan ons kindje, vandaar dat ik terug wil in uren. Echter de kans is groot dat als ik nu terugga naar 32 uur, ik later (als het kindje / kinderen naar school gaan) niet meer 40 uur kan werken (ivm bezuinigingen). Daarnaast ga je natuurlijk dan ook in loon achteruit, hoewel dat financieel moet lukken. Ik zou wellicht ook 4 X 9 kunnen werken, maar dan maak ik dus langere dagen en bouw minder verlof op. Loon blijft dan dus wel hetzelfde. Lastig hoor!
@chuck: 6x prikken! Dan kan ik me voorstellen dat je het niet prettig vind geprikt te worden! Die hormoonspuiten moest ik in mijn buik zetten en daar voel je echt bijna niets van! Die naalden zijn zo dun! Alleen dat eerste moment dat je moet prikken, dan blijft die naald zo'n beetje boven je buik zweven en denk je, NU ga ik prikken.... En dan durf je nog niet... Maar na een keer was dat ook over
@ Wolkje per arm he! Ok ik overdrijf aan de kant waar t uiteindelijk lukte was het maar 5x ofzo. Maar man man man... ik wou dat mens echt slaan!
@ wolkje bij mij zit het wat ingewikkelder in elkaar (loep me maar even) het komt er op neer dat ik waarschijnlijk over 2 maanden zonder werk zit :(

Maar ja shit happens ik ga me er niet al te druk om maken. Heb laatst een sollicitatietraining gehad en ze waren laaiend enthousiast over mijn presentatie en CV en hoe ik overkwam. Wellicht optimistisch maar hey ik moet toch de moed erin houden haha.
@chuck: ik lees het nu! Pfff, daar zit je toch ook niet op te wachten hè, die spanning... Je hebt hier helemaal niets aan, maar het zal vast wel goed komen! Als je aan de slag wilt en een potentiële werkgever ziet dat, dan laten ze je echt niet lopen! Een collega van mij solliciteerde bij ons toen ze zwanger was, eerlijk geweest hierover bij het gesprek en aangenomen! Ondanks het feit dat ze kort na haar begin met zwangerschapsverlof kon. Maar onze werkgever zag haar potentieel en had het ervoor over Ik hoop dat voor jou ook zoiets op je pad komt!
@ wolkje het rotte is dat ik nog aan het re integreren ben en ik zit nu pas op 2x2 uur per week dus no way dat ik dan over 2 maanden fulltime aan de slag kan ergens. Heb er net een nogal intensieve traumatherapie opzitten waar ik weliswaar heel goed uit ben komen fietsen maar mijn concentratievermogen is echt nog heel erg prut zeg maar. Ik ga niks forceren nu.
termijnecho 16 februari

Volgens moet je wachten op de uitslag. Ze zeggen wel iets over de nekplooi maar voor het complete plaatje hebben ze meer gegevens nodig.

Ik ben bij de 1e van 40 naar 32 uur gegaan en dat bevalt super goed! Het scheelt financieel zeker wel wat maar heb het er graag voor over. Ik wil nooit meer terug naar 40 ;) 4x9 lijken mij heel lange dagen. Zeker nu mijn dochter wat groter is vind ik het fijn om niet te laat thuis te zijn om op tijd rustig gezamenlijk te kunnen eten enzo.
@chuck: helemaal gelijk hoor en zeker niets forceren! Anders ben he dadelijk terug bij af!

@dootje: dat zijn precies mijn bezwaren bij 4x9 werken. Ik ga in ieder geval eens een proefberekening maken van mij salaris met 32 uur. Eens kijken wat daar uit komt en dan een beslissing nemen
O en ik hoor van mijn zus dat zij de uitslag van de nekplooimeting meteen kreeg!
Bloem, als je dit nog leest: heel veel sterkte morgen!!
Ja bloedafname is vorige week al gebeurd geen idee hoe lang die uitslag op zich laat wachten. Ik ben benieuwd maandag. Vind het stiekem wel eng hoor!
@wolkje... Begrijpelijk dat je zit te piekeren over je uren, alleen ik denk als de kleine geboren is dat je dan niks liever wil dan bij het kindje blijven.. ;)

Ik zelf raak helaas ook bijna me baan kwijt, mijn contract loopt af op 18 maart. Krijg nog wel ziektewet uitkering gelukkig, kan namelijk nu helemaal niet meer werken... Ik kan maar kort lopen en dan moet ik echt weer gaan liggen... Soms weet ik gewoon niet meer hoelang ik het nog volhoud, de pijn wordt steeds erger, en ben 22 loop erbij als een oude vrouw van 80 jaar

Me buik is nu aan het groeien, dus heb grote kans dat ik straks bijna heel de dag op bed lig..

Ik weet waarvoor ik het doe, maar heb nog 6 maanden te gaan... Is effe een rot situatie..

Sorry moest ff klagen..... :$
Bloem, heel veel sterkte vandaag! Ik zal aan je denken.

Marie-Louise, wat rot zeg die pijn! Een collega van mij heeft dat ook zo vroeg, is nu zwanger van de 3e.

Werken, ik ben na de geboorte van dochter van 36 uur (is in de zorg fulltime) naar 24 uur gegaan en zit er nu aan te denken om ouderschapsverlof op te nemen en 20 uur te gaan werken. Ik vind juist nu ze op school zit het heel belangrijk dat ik er veel voor haar ben als ze uit school komt.

Financieel is het gelukkig prima te doen.

Nekplooimeting, volgens mij krijg je meteen de uitslag als je van tevoren al bloed hebt laten prikken. Anders word je een week later gebeld dacht ik.

Wij hebben m nooit gedaan en nu er ook weer voor gekozen om m niet te doen.

Hier gaat het overdag langzaamaan iets beter, maar vanaf een uur of 16 is het weer drama. Misselijk, braken, bekaf en dan ga ik naar bed.

Ik heb dadelijk om 9.15 uur mijn termijnecho.
Oh fijn eenhoorn dat het in ieder geval iets beter met je gaat! Ik heb vanmiddag ook weer een echo en de intake!

Qua werk, ik werk nu 4x9 standaard. In de praktijk vaak meer en ja het zijn lange dagen. Ik moet als ik oo kantoor zit de honden nog halen/brengen bij de oppas en je bent dan zo 11 uur van huis, als je nog even een boodschap haalt.

Omdat mijn man de meeste tijd in het buitenland woont komt de meeste verzorging op mij neer. Ik wil eigenlijk terug naar 28 uur. 2 hele en 2 halve dagen. We moeten het financieel nog even doorrekenen. Maar met ouderschapsverlof kan ik dit bijna 1,5 jaar doen.
Ik heb vanmiddag om 16.00 de termijnecho. Vind het zo spannend!

Qua werk, ik werkte altijd 32 uur maar heb in 2012 een ongeluk gehad en ben daarna 24 uur gaan werken. Na de geboorte van mijn dochter ben ik 16 uur gaan werken en dat blijf ik ook werken. Het bevalt mij prima! Heb alle tijd voor mijn dochter en lichamelijk gaat het nu ook goed. Werk soms wel eens een dag extra wanneer ze personeel te kort hebben ofzo.. Financieel is het gelukkig ook goed te doen!
Leuk alle echo's vandaag! Good luck ladies!

Chuck, wat vervelend dat je zo slecht te prikken bent. En de bevalling... Ik ben er nu nog niet zo bang voor maar dat zal vast wel komen in de loop van de tijd, haha

Marie-Louise wat onzeker van je werk. En nog vervelender dat je je zo rot voelt. Ik kan me voorstellen dat je je heel beperkt voelt. Heb je steun in je omgeving?

Werken. Wat zal ik daar eens over zeggen. Vroeger wilde ik altijd het perfecte plaatje: een huis met minimaal 2 slaapkamers, allebei een goede baan.. financiele zekerheid. Totdat mijn man 2 jaar terug ineens het roer om gooide, en van hardwerkende ZZP-er een fulltime student werd. Weg inkomen.

Gelukkig vond ik een leuke baan (wel als ZZP'er) maar hierin was genoeg werk. Maar doordat de zorg naar de gemeente is gegaan, is het een zooitje, en dit betekent > minder werk voor mij. Minder werk = minder inkomsten. Daarnaast bouw ik niks op, geen pensioen, ik heb geen recht op vakantiedagen enz. Ik spaar wel elke maand een vast bedrag, al is dat soms best lastig met een koopwoning en 1 salaris. We wonen in een kleine benedenwoning met 1 slaapkamer (uitbreiding wel mogelijk, we gaan wat inleveren op de woonkamer). En weet je... dat ideaal plaatje dat ik altijd had kan me gestolen worden. Dit kindje is zo enorm gewenst en krijgt straks zoveel liefde en aandacht als hij nodig heeft. Geld om normaal te kunnen leven hebben we altijd gehad. We gaan gewoon niet meer uit eten, hebben 1 vakantie per jaar en doen geen gekke dingen. I don't care. Ik hoop erg dat mijn man over anderhalf jaar is afgestudeerd en eindelijk een baan vindt die hij WEL leuk vindt. Dan kan ik ook minder gaan werken en zijn we helemaal uit de zorgen. Dan kunnen we eindelijk het grote-mensen-huis kopen dat ik toch ooit nog wel graag wil.

Tot die tijd is hij waarschijnlijk veel thuis voor de kleine en is het zelfs mogelijk dat ik maximaal 4 dagen ga werken. Ik moet wel zeggen dat ons sociale netwerk/vangnet groot is en we daar erg mee boffen. Mochten we het even echt niet redden, hebben we ouders om ons uit de brand te helpen. Maar ik denk niet dat dat nodig zal zijn
spannend weer alle echo's en ergens fijn om te lezen dat lang niet iedereen het ideale plaatje heeft nu qua werk. Heel gek voor ik zwanger werd maakte ik mij daar drukker over dan nu. Ik ben door de zwangerschap veel meer zen geworden en overtuigd van het feit dat het wel goed komt.

Bloem
Knip
Tja ze zijn nu bij mij aan het kijken of t wia of ww wordt straks als ik zonder baan zit. Ik heb sowieso iets van 1,5 jaar recht op WW en mijn verlof valt daar niet onder straks dus het komt er op neer dat ik uiterlijk een jaar en 3 maanden heb om een baan te vinden na mijn verlof. Ik ben niet kritisch en als ik hamburgers moet gaan bakken om werk te hebben dan kom maar op.
Dat wil wel schelen Chuck. Ik bedoel er zijn er zat die zeuren dat ze werkloos zijn maar zo kritisch zijn dat ze eigenlijk niets willen behalve hetgeen wat ze in gedachte hadden. Daarom ben ik zelfstandige, ik vind het maar niks om onder iemands bewind te vallen😂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven