Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Peetje, wat fijn dat de vruchtzak alweer gegroeid is en dat het HCG niveau weer gestegen was! Dat is goed nieuws. Hopelijk 3 november nog meer bevestiging dat het goed zit.

weatherwax: succes met vertellen op je werk. Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel spannend is, zo vroeg in de zwangerschap. Maar ja, ongemerkt overgeven de hele tijd is ook niet fijn. Hopelijk krijg je nu ook een beetje steun van je collega's als je je niet lekker voelt.

Leuk dat ik nu ook in de tabel erbij sta, bedankt Angela! Ik ben trouwens 32 jaar oud.
Welkom en gefeliciteerd herfst!

Weatherwax, had jij nou wel of geen medicijnen? Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts en dan krijg ik medicijnen tegen de misselijkheid mee. Als ze helpen dan kan ik met een beetje geluk maandag weer gaan werken.

Slikken jullie allemaal braaf elke dag foliumzuur? Ik ben er eerlijk gezegd nogal vergeetachtig in...
Hoi zwangere dames!

Vibeke, gefeliciteerd!

Ik laat me uitschrijven bij jullie, want ik zit al op een ander forum en kan daar eigenlijk ook mijn ei kwijt. En zoveeeel heerlijke zwangere dames kan ik niet meer bijhouden

Dus.... Veel plezier, geluk, afzien en genieten van je zwangerschap dames! Ik kom af en toe nog wel even spieken....
Kiekeboe, jij ook nog gefeliciteerd! Leuk om weer wat van je te horen en veel succes verder met je zwangerschap .
Ja, jij ook Vibeke! Bij jou nog heel pril zie ik... Spannend hoor! En o zo leuk... Geniet ervan
Kiekeboe, ik kan me voorstellen dat op 2 topics veel meeschrijven een beetje te veel is.

Over foliumzuur: dat probeer ik wel elke dag te nemen, ben het tot nu toe nooit vergeten. Dat ging met de pil ook altijd goed. De pilstrip (nu foliumzuurstrip) ligt nu bij mijn tandenborstel, dus iedere ochtend na het ontbijt en voor het tandenpoetsen neem ik een tablet. Tot hoe lang in de zwangerschap moet dat ook al weer?

Ik heb nog wel een vraag over sporten. Ergens las ik dat je gewoon kan doorsporten zo lang het gaat, maar dat je geen buikspieroefeningen mag doen (geen rechte buikspier, wel schuine). Is dat ook al meteen van het begin af aan, dat rechte buikspieren niet mag?

Vibeke, heb je nog leuke cadeaus gevonden?
Herfst gezellig dat je meeschrijft.

weatherwax, heb erg moeten lachen om je verhaal (sorrie) Wel een schat van een dochter hoor dat ze je komt troosten.

Tja ook hier een zorgmiep, gelukkig zijn bij ons nu een aantal kids wel zindelijk en de rest gaat nog wel. Mijn directe collega´s weten dat ik zwanger ben dus in geval van nood kan ik op bijstand rekenen :-)

succes bij de huisarts phillipa.

foliumzuur slikken gaat hier aardig, maar ben wel laat begonnen, heb zo´n multivitamine pil en kan de rest van mijn vitamientjes ook wel goed gebruiken.

peet, fijn dat je goed nieuws hebt gekregen
Sporten?? Wat is dat?? T is heel erg, maar vanaf dat het moment van de positieve test heb ik al niet meer gesport; moet nu echt nodig weer eens gaan, maar ja, eerst was ik veel te wiebelig (letterlijk en figuurlijk), en nu veel te misselijk (al dan niet van de buikgriep??). Planning is om maandag weer te gaan. Wordt er normaal gesproken wel altijd lekker relaxed van.

Heb vandaag mijn afspraak met moeders voor moeders gehad. Heb de eerste flessen meegekregen, en ook de "cadeautjes". O.a. een DVD: het wonder van een nieuw leven. Zo maar even kijken of het wat is.

Doen er nog meer mensen mee met moeders voor moeders? Ik wilde gelijk meedoen, als ik om me heenkijk zijn er zoveel vrouwen die moeilijk zwanger worden. Prijs mezelf gelukkig dat het bij ons nog zo snel ging (wel nog hopen dat alles goed gaat natuurlijk)..

Ben benieuwd of die bussen n beetje vol komen..
Hoi allemaal,

Welkom herfst.

Peetje ik ben blij om te horen dat je goed nieuws hebt gekregen, dat zal vast een hele opluchting zijn.

Ik ga op vakantie, nou ja vakantie ik ga naar Nederland, mijn familie opzoeken. Ik zeg liever nog niet waar ik woon, pas als iedereen weet dat ik zwanger ben, voor het geval er iemand meeleest.

Ik neem mijn foliumzuur elke dag in, nam het ook voordat ik zwanger ben in. (ongeveer 40 dagen nu).

Wat betreft sporten, dat is eigenlijk wel een goede vraag.

Ik heb altijd gedacht als ik zwanger ben, ga ik veel sporten en veel buikspieroefeningen doen zodat ik snel op mijn gewicht terug ben. Maar ik voel mezelf een beetje breekbaar nu, stel nu dat ik ga sporten en ik een miskraam krijg. Misschien komt het omdat het de eerste is, ik weet het niet.

Ik vind het nog steeds onwerkelijk en maak me toch druk over dat bloedverlies van maandag. Mijn borsten doen wat minder pijn dan de andere dagen (volgens mij geen goed teken), ben nog steeds niet misselijk, maar ben wel heel erg moe...

Ik weet het niet. Ik heb besloten om als ik in het weekend in NL ben nog een test te doen, voordat ik het tegen mijn familie zeg. Wil toch 100% zeker zijn....
Anoniem, vervelend die onzekerheid. Hopelijk is de test dit weekend ook nog positief, vast wel. Veel plezier met het vertellen aan je familie!

Sporten lukt mij ook niet zo goed op dit moment. Ben toch bang om 'teveel' te doen... Misschien niet realistisch, maar zo voelt het wel. Herfst, weet niet precies hoe het zit met buikspieroefeningen. Het is trouwens goed gelukt met de cadeautjes!

Foliumzuur neem ik elke ochtend in. Zelfde tijd als vroeger de pil, dus het is nog gewoon een automatisme .

Anicha, hier heb je geen moeders voor moeders of iets vergelijkbaars, dus ik kan helaas niet meedoen. Anders graag. Hoe was de dvd?

Prettige vrijdag allemaal!
anicha, ik heb bij mijn vorige zwangerschap mee gedaan, we zijn nu aan het twijfelen. Vooral het wegbrengen na mijn werk was de laatste weken zo zwaar, ga kijken of het wegbrengen ook in het weekend kan en dan doen we weer mee.

Anoniem, klachten kunnen telkens anders zijn, ik heb de ene dag wel last van m´n borsten en de andere dag niet. Extra testen kan, maar geeft helaas geen zekerheid. Het zwangerschapshormoon blijft een poosje in je lichaam ook al gaat de zwangerschap niet goed. Het is natuurlijk wel leuk om een test te kunnen showen aan je familie. Hoe moeilijk het ook is vanaf nu ben je mama en zul je altijd in je achterhoofd je zorgen maken of alles ok is met je kind, hoe ver in je zwangerschap of na de geboorte of als ze 20 zijn er kan altijd wat gebeuren (lekker gerustellend he ) Je kan alleen maar super genieten van wat je nu hebt.
Vraagje, wat voor excuus vertellen jullie voor het niet drinken ? Heb vanavond een feestje en hou normaal gesproken wel van een biertje - en dat weten ze . Zou eerst de BOB zijn en dan heb je natuurlijk meteen een goed excuus, maar nu rijden we met andere mensen mee. Er gaan zeker opmerkingen komen, wat zeg ik? (Ik kan namelijk niet zo goed liegen en vind het nog te vroeg om te vertellen...)
Hoi allemaal!

Peetje: fijn dat de vruchtzak er nog zit en het hcg-hormoon gestegen is. Klinkt hoopvol! Sterkte tot 3 november. Ik zou zelf op zijn van de zenuwen. Je wilt niet dat iets hoopvol lijkt, je wilt het gewoon zeker weten! (Zo zou het bij mij tenmiste zijn...)

Wat foliumzuur betreft: ik slik het vanaf 2 weken voor de bevruchting. Ik had eigenlijk minimaal 4 weken foliumzuur willen slikken, de planning was dan ook niet helemaal om vorige maand al zwanger te raken... maar het ging allemaal iets sneller dan verwacht! Wel ben ik de tablet (multivitamine met foliumzuur) nog geen dag vergeten.

Sporten gaat mij ook niet goed af. Ik probeer regelmatig even de fiets te pakken voor een frisse neus en een leeg hoofd, maar dat is niet echt sporten te noemen. Wel sport ik één keer per week bij de fysiotherapie, om mijn spieren weer sterker te trainen na een blessure. Ik merk wel dat dat me zwaar valt: ik ben sneller duizelig en trillerig. En die rare moeheid helpt ook absoluut niet mee! Ik heb gisteren wel veel buikspieroefeningen gedaan. Volgens de fysio mag je na de 20 weken geen oefeningen meer doen voor je rechte buikspieren.

Verder doe ik aan judo, en ik had eigenlijk verwacht dat ik daar de eerste 3 maanden wel in een rustig tempo mee door zou gaan. Nou, mooi niet dus! Vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben staat het me zó tegen.... Gelukkig kan ik me nog even achter die blessure verschuilen, maar ik ga binnenkort toch maar even bij de trainer melden dat ik een jaartje uit de running ben...
Vibeke, misschien kun je zeggen dat je buikgriep hebt? Daar lopen heel veel mensen mee rond momenteel, dus dat klinkt als een goed excuus. Gewoon vertellen dat je je vandaag weer net een beetje beter voelt, dus even rustig aan doet met de alcohol en vette dingen. Ik heb ook vrijdag, zaterdag en zondag feestje, maar ik ga dus drie keer BOB zijn. Mijn vriend vind het dus ook geweldig dat ik zwanger ben
Vibeke: gooi het op maagklachten! Werkt bij mij prima. Nou dronk ik toch al niet veel, maar als iemand er nu naar vraagt zeg ik dat ik behoorlijk last heb van maagzuur. (Pittig gegeten gisteravond...) En dat ik daarom even een avondje niet drink.

Ook kun je zeggen dat je flinke hoofdpijn had, en dat je daarom aardig wat ibuprofen genomen hebt. Je wilde het feestje absoluut niet missen! Gelukkig is je hoofdpijn nu weer weg, maar ja iboprofen dat gaat nou eenmaal niet goed samen met alcohol. Het was het één of het ander: óf niet naar het feest, óf geen alcohol. Heb je meteen een excuus om eerder naar huis te gaan: de hoofdpijn komt weer opzetten!
Buikgriep, hmm, daar kom ik misschien wel mee weg . Veel plezier op je feestjes, herfst!
Ilta, jij ook bedankt voor je tips! Maagklachten is ook een goede.
Pfff veel geschreven!!

Peetje, dat is toch goed nieuws!! Super.

Hele fijne vakantie. Wanneer ben je terug? En waar ga je heen? Heel veel plezier in ieder geval.

En Ilta, had de HA iets vor je?

Kiekeboe, veel plezier en succes!!!

Anoniem, wat vervelend die onzekerheid. De test is vast nog positief!!

Ennuh klachten die komen en gaan, de hele zwangerschap. De een heeft er wel meer last van als een ander.

Oh kan niet wachten om het tegen ouders/schoonouders te zeggen. Maar man wil nog wachten. Ik ook zo ie zo tot na 5 nov. Pfffffff.

Ik kan niet mee doen aan MvM. Had mij wel opgegeven, maar ze komen hier niet in de buurt. Dus helaas.

Hoe was de dvd?

Foliumzuur, elke ochtend en avond. Heb die van t etos merk. Moet nog 4 dagen en dan ga ik over op zwangerzijn, 1 doosje en dan stop ik. Dacht dat t tot de 12 weken moest?? Maar pin me er niet op vast. Het mag ook de hele zwangerschap!!

Haha Herfst, ja dat is wel makkelijk, wij bobben!!!

Veel plezier met je feestjes!!

Ilta jij ook, veel plezier!!

Gister etentje gehad met team. Was erg gezellig, maar oh zo vermoeiend omdat ik echt snot en snot verkouden ben. Het zit allemaal een beetje dicht.

Was afscheid van 1 collega en stagiaire. Hun gingen allemaal nog een kroeg in, het was al 23u geweest. Ik ging naar huis, vergeet ik toch helemaal afscheid te nemen. Oh echt erg. Gelukkig dacht collega er wel aan, en rende nog ff naar mij toe. maar de stagiaire heb ik vergeten. Zaterdag maar even bellen als ik op het werk ben.

Maandag echo, zo spannend!! Hopelijk is het hartje dan al te zien!!

Nou tot straks, alvast fijn weekend iedereen!!!
Indian, spannend zeg, maar wel fijn dat je zo snel een echo hebt. Zal voor je duimen.

Oh hier werkte vorige keer de medicijn truuk ook. Oh en dat ik geen alcohol dronk omdat ik aan het afvallen was (zit namelijk enorm veel calorieen in) Maar ja die werkt niet als je maatje 36 hebt en is ook niet relax als je lekker uit eten wil
He Dames!

Alle nieuwen gefeliciteerd! En wat is er veel geschreven!! Oneglofelijk!

Leuk hoor, volgend jaar hebben we allemaal kleine babietjes...

Ik merk ook dat het niveau van de hormonen stijgt en stijgt, pffff. Voel me gewoon een beetje ellendig, met heftige aanvallen van misselijkheid (niet kotsen gelukkig). Het directie-uitje van gisteren was niet zo'n groot succes. 's ochtends vliegen in zo'n windtunnel (mag niet als je zwanger bent, en normaal sta ik vooraan), 's middags een smikkel smakkel wandeling in Antwerpen (ik ben dol op exotisch alcohol, maar nu sloeg ik de elixer over). Van alle chocola en snoepjes werd ik alleen maar misselijker. En nog uit eten.. toen ben ik afgehaakt en op de trein gestapt naar huis. Wel veel vragen natuurlijk vandaag, maar ja. Als nu mensen nog steeds niets vermoeden weet ik het ook niet meer, maar heb nog geen directe vragen hoeven te ontwijken.

Nog anderhalve week tot de echo!! Heb er zoveel zin in!
Oh Roro, wat vervelend. Dan is het bedrijfsuitje niet meer zo leuk!! Misselijk van zoetigheid (chocolade, snoepjes) herken ik. Pfff en vanmorgen chocolade vla op, ook geen succes heb er nu nog last van!!!

1,5 week schiet ook al op!!

Duim voor iedereen voor goede en mooie echo's. Met kloppende hartjes!!!

Hihi, ja truukjes hebben we nu wel nodig zolang weinig mensen het nog (mogen) weten. Afval truuk, is wel een hele goede. Helaas niet van toepassing hier (heb maatje 34/36) Maar vind hem echt goed verzonnen.

En medicijnen werkt ook altijd goed!! Ik gooi het altijd op mijn darmen, ook errug handig om je achter te verschuilen.

Net een kleurplaat gezicht van een ooievaar met een baby. manlief wil graag dat zoon iets kleurt en dat we de tekst erop zetten met Hiep,Hiep Hoera, ik word grote broer.

Is er hier iemand goed in nederlands, is het grote of grootte broer?? Ken het verschil niet zo goed. Niet dat daar iemand op let...maar toch!!!

Zal hem dadelijk wel eens hier plakken. Heb de tekst via paint erbij gezet. Dan staat het er al. Als zoon klaar is met kleuren is hij ook echt klaar. En dan mag er niks meer aan gedaan worden. Heel zelden mogen we er dan nog iets opschrjiven. Kleuren is zo ie zo niet zijn favoriete hobby, haha.

Angela en kosmic veel plezier en succes vandaag. krijgen jullie ook een echo??
volgens mij is het grote, leuk idee om het zo duidelijk te maken. Wij gaan denk ik onze dochter een tshirt aangeven met daarop ik wordt grote zus of iets dergelijk en dan kijken hoe snel mensen het in de gaten hebben, Nou ja eerst maar eens een goede echo.
Girafje, dat is ook een leuk idee. Wordt erg veel gedaan!!!

Ik wil er eigenlijk nog chocolade beschuitjes met muisjes bij halen. (zijn bij ons bij een bakker te koop)

Wij hadden bij de zw van zoon een taart besteld met Hartelijk gefeliciteerd opa en oma!! Bij ons thuis wisten ze het meteeen, mijn schoonmoeder niet. Die dacht...we zijn niet jarig, geen vader/moeder dag. We zijn al opa en oma (ja leuk om te horen dan!!) Dus zij deelt de taart uit. Na 10min nog niks, dus man vraagt heb je gelezen wat er op stond. Ja zegt ze...gefeliciteerd opa en oma. En zegt dus bovenstaand regeltje op (niet jarig enzo) En mijn schoonvader snapte hem wel meteen!!!

Ben erg benieuwd hoe snel het kwartje dit keer gaat vallen!!

haha wat een grappig verhaal, tja de vorige keer hebben we het het zonder veel poespas verteld, alleen lekkere taart erbij. M´n schoonmoeder weet het al, dat wilde manlief graag. Met mijn ouders wachten we nog even, misschien rond de sinterklaas, leuk kadootje toch?

Heb vandaag totaal geen energie, gelukkig lekker vrij dus hoef ook niet zo veel. Vanavond nog een verjaardag en voor de rest een rustig weekend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven