opstaan

24-10-2008 11:09 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn lieve schat heeft erge moeite met opstaan, is een avond mens en absoluut geen ochtend mens.

Nou zet hij dus de wekker een uur van tevoren aan s'ochtends. Hij vindt het nml "lekker als hij dan weet dat hij nog een uur kan liggen". Prima,ik bedoel, ik ben dan ook wel een uur eerder klaarwakker, maar oke, kan ik mee leven. Maar hij zet de wekker dan NIET zo dat 'ie na een uur pas weer gaat, nee, hij laat 'm op de zoemer -of-hoe-noem-je-dat staan en dus gaat elke 10 minuten die wekker keihard af, waardooor ik me elke 10 minuten rotschrik als ik net even weer weggedommeld ben, en de kinderen zijn ook meteen allemaal weer wakker.

Als ik er iets over zeg wordt hij boos.Of hij zegt dat hij het niet meer doet, maar dan gebeurt het toch en als ik dan ietz zeg zit ik weer te "zeuren".maar ik vind het erg egoistisch! Hij heeft het zelfs wel eens klaargespeeld toen hij iets af moest maken voor zijn werk, en de wekker om 5 uur zette,en uiteindelijk rond 7 uur/half 8 eruit kwam en al die tijd elke keer weer ging die wekker af! Hij hoort het soms bijna niet, maar ik/wij wel!

Heb al eens bedacht dat ik hetzelfde bij hem moest doen,maar da's zo kinderachtig en de kinderen worden ook wakker dan. En hij slaapt er ook nog half doorheen dus dat werkt dan niet echt.. Maar ik vindt het zo egoistisch alsof wij allemaal maar ons aan hem aan moeten passen..Maar goed, ben ik nu zo'n zeurpiet of hoe zit dat? Iets "simpels"maar het wordt zo "groot"
Ik vind het wel een tikje egocentrisch van je man en zou hem dan ook vriendelijk verzoeken een minder storend ochtendritme aan te wennen. Hij zou een ander wekkergeluid kunnen proberen, of, rekening houdend met zijn gezin, zijn wekker pas kunnen zetten op het tijdstip dat hij er daadwerkelijk uitmoet.

Mocht hij dat niet doen, dan zou ik na een week al zo chagrijnig zijn dat ik hem bij de eerste de beste piep op zijn smoel zou rossen .
anoniem_69819 wijzigde dit bericht op 24-10-2008 11:15
Reden: spelling
% gewijzigd
Ik voorvoel weer een melige vrijdag vandaag

Ik ben het overigens compleet eens met Parnell.

Woodie, hoe lang hou je dat al zo uit? Ik zou knettergek worden zeg.
Ik vind ook dat dit echt niet kan!! Aso naar je kinderen en jou toe.

Misschien kun jij hem persoonlijk wakker maken op het tijdstip dat hij er echt uit moet, want van het telkens de wekker uit zetten kun je ook niet goed uitslapen.

Als hij echt pas gewekt wordt op het moment dat hij daadwerkelijk op moet staan, slaap je dus echt vast tot het moment dat je op moet staan.

Iets in de trant van "schatje wakker worden en hem dan "porren" om op te staan moet toch lukken? Het is toch geen kind meer.

Tevens kunnen jij en je kinderen dan lekker doorslapen en niet steeds wakker worden van de rot wekker. Wel zo eerlijk.

Succes! En als hij er niet aan wil, dan is het een echte egoist.
Doet ie dat echt zo met die wekker!?

Dat er zulke mensen bestaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nee, jij bent geen zeurpiet. Duw hem gewoon het bed uit als de wekker gaat of schreeuw keihard: "Rise and shine!" in zijn oren. Sorry, werd een beetje melig, maar ik vind je vent een beetje ego...
Als ik jou was zou ik na de eerste keer wekker-afgaan meteen uit bed springen en de slaapkamer gaan stofzuigen met harde muziek aan (liefst iets vreselijks, msischien zelfs wel K3). En als hij zich dan rot schrikt zeggen: ja ik vind het altijd zo lekker om dat meteen te doen als ik opsta! Kan je toch wel mee leven? Wel jammer dat de kinderen er wakker van schrikken, ga jij ze even troosten?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Wat vervelend! Ik zou het niet accepteren. Hij moet toch echt ook rekening houden met jou en jullie kinderen. Ik zou dat ding weggooien en een wekker kopen die geen zoemer heeft.
Vroeger... toen ik klein was... toen maakte mijn vader me op een hele vervelende manier wakker. 's Winters ging het grote licht aan, 's zomers de gordijnen open. Niks lekker doorsoezen dus - het bed moest je sowieso uit om dat klerelicht uit te doen.

Misschien valt dit gedrag af te leren door na de eerste keer er even uit te gaan en op weg naar de wc het licht te aan te doen. Word je ook zelf wakker van, maar misschien is het een paar ochtenden doorbijten voor de boodschap overkomt?
Ik zou het ook niet pikken.

Wat een bal zeg.
Heerlijk van die hardleerse mannen.

Ik zou gewoon recht in eigen handen nemen en zelf de wekker op een acceptabele 7 uur zetten. Zodra de eerste bel klinkt geef je hem een harde trap onder zn hol en schopt hem het bed uit. "het is al zoooo laat en je hebt de andere keren niet gehoord dat ie afging'

Ja, hij is nu toch wel oud genoeg dat ie zichzelf ff uit bed kan hijsen toch? Bedoel... toen ik puber was deed ik dat ook wel, maar een volwassen vent mét kinderen!

Succes!

(die van mij staat trouwens om 5 uur op en ik word daar ook wakker van helaas... maar goed, hij gaat er wel gelijk uit)
Beetje ego, (wij doen het allebei dus k mag eigenlijk niets zeggen) maar is het wakeup-light van philips niet iets voor hem?

Sterkte, als je een manier heb om het hem af te leren mail me ff, ik vind het een rot eigenschap van mezelf.
quote:Suzeli schreef op 24 oktober 2008 @ 11:23:

Beetje ego, (wij doen het allebei dus k mag eigenlijk niets zeggen) maar is het wakeup-light van philips niet iets voor hem?

Sterkte, als je een manier heb om het hem af te leren mail me ff, ik vind het een rot eigenschap van mezelf.Wat is dat dan? Een 500 watt lamp die om 7 uur gelijk in je ogen staat te branden? Moet je hem wel goed richten gehghe
Oja, ik heb het mezelf afgeleerd ( ja ik deed het ook wel, many moons ago) om de wekker aan de andere kant van de kamer te zetten.. dan moet je er namelijk dus gewoon uit
quote:LouiseP schreef op 24 oktober 2008 @ 11:20:

Duw hem gewoon het bed uit als de wekker gaat of schreeuw keihard: "Rise and shine!" in zijn oren.
mijn man deed t vroeger ook, en ik werd daar echt heel chagrijnig van!!! toen het voor de 100ste keer gebeurde heb ik in een vlaag van woede die wekker een slinger de slaapkamer in gegooid (die wekker heeft nooit meer gepiept :P) en toen was het afgelopen! hij gaat er nu gelijk uit of laat hem nog 1x afgaan, maar daar kan ik meeleven.
Kun je niet een glas water naast je bed zetten. Als dan de wekker gaat, in zijn gezicht gooien. Is hij gelijk klaarwakker, hoeft ie zijn gezicht niet meer te wassen (scheelt tijd) en nog even lekker blijven liggen in dat natte bed is er dan niet meer bij. Wel goed richten, anders is ook jouw helft nat.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Er bestaan wekkers zonder geluid maar met een trilbandje:

http://www.techfresh.net/silent-alarm-clock

.
Als ik alleen slaap wil ik ook graag tig keer snoozen, maar dat ga ik mijn man echt niet aandoen hoor. twee keer is de max.
.
Man in de logeerkamer als hij dit blijft doen?

Ik zou er gék van worden en het zou de sfeer niet ten goede komen.... Je stelt je absoluut niet aan, het ís mijns inziens ook asociaal en egoistisch om het hele huis (jou en de kinderen) een uur vroeger wakker te laten worden omdat híj moeilijk opstaat....

Ik zou zeggen... voorwaarden stellen:

Óf de wekker maximaal 2 keer snoozen óf man slaapt de volgende nacht niet in hetzelfde bed/kamer als jij...
Peas on earth!
Hij kan ook twee wekkers neerzetten. Een die een uur van tevoren af gaat en een die af gaat op het moment dat hij er uit moet!
Spreek af dat hij 1x mag 'snoozen'..... Dat betekend dat hij de wekker een kwartier voor daadwerkelijk opstaan zet en zodra de eerstvolgende snooze komt, hij eruit gaat. 1 kwartier de tijd dus en geen uur. (een uur is écht overdreven)
Ik vind het ook echt niet kunnen...

Weet uit ervaring dat een natte washand opt gezicht gooien wel helpt :-) hoef je hooguit 2x te doen (moet je er helaas wel zelf uit) maar dan is het wel klaar hoor....

Waarschijnlijk wil hij dan wel praten over t feit dattie die washand niet wilt, kun jij meteen aangeven dat jij gat gesnooz niet wilt

Suc6 ermee
Hilarisch, ik doe precies hetzelfde... Vroeger vond de man naast me het erg vervelend, inmiddels heeft hij deze gewoonte overgenomen...
haha bedankt voor de reacties.. Ja dat glas water in zijn gezicht of hem er hardhandig uitschoopen kan wel,maar dat kot de relatie denk ik niet ten goede (-; laat ik ook even zeggen dat ik trouwens OOK mijn kleine EN GROTE fouten heb, wilde het even tegen jullie aanhouden omdat ik niet weet of ik me soms aanstel of niet - want aanstellen KAN ik wel nml af en toe erg goed (-; Punt is: hoe kan ik hem gewoon laten inzien dat hij egoistisch bezig is?! want ik wil dat hij eruit komt, maar OOK gewoon dat ie WEET WAAROM: omdat het egoistisch is en het niet om HEM alleen draait.. MANNEN (&^$*E*) grrrrr - oke sorry, niet ALLE mannen..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven