Zo boos om niks

06-02-2016 16:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw van 24 en leef gelukkig met mijn vriend sinds meer dan een jaar.

Toch voel ik me vaak geïrriteerd, boos, droevig,... voor niets. Ik begrijp niet waarom ik zo doe/ben...

Hij zorgt zo goed voor mij en doet niets om me kwaad te maken of te kwetsen. Ik wil er graag iets aan doen, maar weet niet goed hoe...

Ik heb op een ander forum gelezen dat de pil een oorzaak zou kunnen zijn. Ik neem deze al enkele jaren niet meer, maar heb wel een hormonenspiraal.

Zou iemand me advies kunnen geven?
Laat je bloed testen op vitamine D
Geen idee kan de laatste tijd ook niets hebben en gebruik zelf geen anticonceptie.

Ik wenk het aan alles wat ik heb mee gemaakt laatste tijd
https://www.mijnmedicijn.nl/anticonceptie-overig/mirena

Heb je een mirena?

Heel veel vrouwen krijgen daar klachten door. Je zou eens kunnen kijken of je dingen herkend.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik had heel veel last van de mirena.

Waar ik echter ook 'zonder reden' heel boos en geïrriteerd van raak zijn bepaalde voedingsmiddelen. In mijn geval voornamelijk m&m's en wodka-red bull. Klinkt belachelijk maar ik merk het verschil echt.
zit je toevallig vlak voor je ongesteld moet worden, dat deed het bij mij nadat ik met de pil gestopt was.
die ik wilde bestaat al...
Misschien heb je last van onverwerkte emoties, boosheid die er nog uit moet?
Is er een patroon? Is het vaker wanneer je moe bent, slecht gegeten hebt, ongesteld moet worden, een deadline hebt bijvoorbeeld?

Noem eens een voorbeeld waarbij je onterecht boos bent?

Zelf geen ervaring dat de pil zoiets kan doen maar kan wel je stemming beïnvloeden. Ik voel me bijvoorbeeld minder luchtig, iets zwaarder op de hand door sommige anticonceptie. Als je denkt dat dat het is, lijkt het me gewoon een kwestie van een ander middel gebruiken.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:Hurpeldurp schreef op 06 februari 2016 @ 17:42:

Ik had heel veel last van de mirena.

Waar ik echter ook 'zonder reden' heel boos en geïrriteerd van raak zijn bepaalde voedingsmiddelen. In mijn geval voornamelijk m&m's en wodka-red bull. Klinkt belachelijk maar ik merk het verschil echt.Het zijn dan ook pittige rakkers

Sorry, flauw grapje.

To, laat je bloed eens testen op vitamines.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Bedankt voor de vele reacties! Jullie hebben me aan het denken gezet, en idd is er wel een patroon.

Ik had (voor mijn spiraaltje) altijd erg veel last van mijn menstruatie. Sinds mijn spiraal ging het veel beter, geen bloedingen meer en 1x per maand wat last en op die momenten af en toe heel lichte bloedvlekjes. Nu heb ik m'n spiraal al 3j en heb ik op die momenten wel hevigere pijn en meer bloedverlies.

Voor mijn menstruatie voel ik me idd heel vaak moe en humeurig, dus misschien is dit idd de link?

Ik heb nog niet zo lang geleden een bloedtest laten doen en alles was in orde, enkel mijn schildklier zat niet heel goed, maar dat had geen invloed zei de dokter. Het verschil was niet groot genoeg.

De laatste keer dat ik kwaad ben geworden voor niets is eergisteren en vandaag voel ik lichte buikkrampen die wijzen op menstruatie.

Dus dit zou een uitleg kunnen zijn?

Iemand een tip hoe ik hier toch mee kan omgaan?

Want het zorgt voor erge ruzies hier en dat wil ik mijn vriend niet meer aandoen.
Ik zou in dat geval toch eens langs de huisarts gaan, toch laten weten dat je menstruatie patroon is veranderd. Zit de spiraal nog goed bijvoorbeeld? Andere klachten aan je baarmoeder? Als het de hormonen zijn zou je ook een koperspiraal kunnen overwegen, of heb je die al?
Doubt kills more dreams than failure ever will
Dat zal ik dan zeker eens doen, bedankt VivaFleur

Ik heb een Mirena, dus geen koper geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven