Uitgerekend eind augustus / begin september 2016
zondag 20 december 2015 om 15:40
| Naam | Kindje | Geboren | Geslacht | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|
| Eenhoornn | Derde | 1 augustus 2016 | Jongen! | Eerste dochter, tweede kindje (zoontje) overleden |
| Meme86 | Eerste | 23 augustus 2016 | Meisje! | |
| Suze27 | Eerste | 27 augustus 2016 | Meisje! | |
| Zjuulz84 | Eerste | 27 augustus 2016 | Meisje! | Baby 2 is onderweg! |
| Deadpool | Eerste | 29 augustus 2016 | Meisje! | |
| Cillr | Tweede | 31 augustus 2016 | Meisje! | |
| Thisisit | Eerste | .. augustus 2016 | Baby 2 is onderweg! |
|
| Bubje | Eerste | 6 september 2016 | Meisje! | |
| Fitzgerald | Eerste | 7 september 2016 | Jongen! | |
| Dootje2 | Tweede | Jongen! | ||
| Crazycatlady | Eerste | Jongen! |
Om tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: augsept2016
Wachtwoord: augsept2016
anoniem_266587 wijzigde dit bericht op 09-02-2018 11:45
75.59% gewijzigd
donderdag 4 februari 2016 om 14:58
Nou ja het is heel simpel : van alleen zijn salaris kunnen we niet leven. Dus als ik 3 dagen in de week koekjes moet inpakken aan de lopende band so be it. Ik heb uitgerekend dat ik 3 dagen moet werken om rond te komen (dingen als boodschappen, zorgverzekering en aflossing studieschuld) en het liefst werk ik dan ook op zaterdag zodat ik maar 2 dagen doordeweek wat hoef te regelen. Meer dagen doordeweek betekent betaalde opvang moeten regelen en dan gaat het dus ook weer geld kosten plus ik wil maar 1 kind en wil er ook zo veel mogelijk tijd mee kunnen doorbrengen.
Door de situatie waarin ik nu al twee jaar heb gezeten ben ik anders naar het leven gaan kijken. Voorheen was ik een carriere gericht persoon maar nu vind ik familie en liefde veel belangrijker. Is ook beetje gekomen door het plotselinge verlies van mijn vader.
Door de situatie waarin ik nu al twee jaar heb gezeten ben ik anders naar het leven gaan kijken. Voorheen was ik een carriere gericht persoon maar nu vind ik familie en liefde veel belangrijker. Is ook beetje gekomen door het plotselinge verlies van mijn vader.
donderdag 4 februari 2016 om 15:17
Echo was helemaal goed. Voor de eerste keer kan ik echt zeggen dat ik opgelucht ben. Dat komt vooral omdat het kindje al erg bewegelijk was, dat doet me goed!
In de week van 29 febr ga ik mijn cerclage (bandje om mijn baarmoederhals) krijgen. Erg spannend weer.
Voor in de tabel: uitgerekende datum 27 augustus. Echo: 8 februari, cerclage 29 februari
In de week van 29 febr ga ik mijn cerclage (bandje om mijn baarmoederhals) krijgen. Erg spannend weer.
Voor in de tabel: uitgerekende datum 27 augustus. Echo: 8 februari, cerclage 29 februari
donderdag 4 februari 2016 om 15:27
Tsja en wat is het ideale plaatje? Manlief zal altijd veel van huis zijn/reizen voor z'n werk. Dat weet ik al zolang we bij elkaar zijn. Is het makkelijk? Nee niet altijd. Maar 'men' zal altijd wel commentaar hebben. En ik weet dat ons kind nooit iets te kort zal komen. Als manlief wel weer thuis is, is hij ook een paar dagen thuis/vrij.
Echo was goed. Er is zowaar een beetje een mensje in te herkennen! Is nu 3,2 cm en ik ben 10w1d. Van alles doorgesproken. Ook over de combitest. En ik krijg nog wat extra tests/controles tijdens de zwangerschap omdat ik overgewicht heb.
Hoe zijn de andere echo's gegaan?
voor de tabel: uitgerekende datum 30 augustus, nekplooimeting 22 feb.
Echo was goed. Er is zowaar een beetje een mensje in te herkennen! Is nu 3,2 cm en ik ben 10w1d. Van alles doorgesproken. Ook over de combitest. En ik krijg nog wat extra tests/controles tijdens de zwangerschap omdat ik overgewicht heb.
Hoe zijn de andere echo's gegaan?
voor de tabel: uitgerekende datum 30 augustus, nekplooimeting 22 feb.
donderdag 4 februari 2016 om 15:38
donderdag 4 februari 2016 om 16:19
Ik werd net gebeld door de verloskundige. Ze hadden mijn bloedwaardes binnengekregen en mijn glucose zat op 6.1 (niet nuchter). Nu moet ik opnieuw prikken, maar dan nuchter. Wat ik alleen niet helemaal snap, is dat ik over op het internet lees dat bij niet nuchter prikken 6.1 prima is. Dus hoe ze dat nu berekenen?
Ik ben er wel een beetje van geschrokken...
Ik ben er wel een beetje van geschrokken...
donderdag 4 februari 2016 om 16:41
Het hangt er ook even van af wat je hebt gegeten en hoe lang voor de test. Wat er aan glucose in je bloed kan zitten.
Ik zou gewoon de nuchtere test even afwachten. Grote kans dat die er wel goed uit komt.
Ik moet de bloedtest trouwens wel nuchter doen. Alleen die van de combitest mag ook niet nuchter. Maar dat gaat tegelijk dus ook nuchter
Ik zou gewoon de nuchtere test even afwachten. Grote kans dat die er wel goed uit komt.
Ik moet de bloedtest trouwens wel nuchter doen. Alleen die van de combitest mag ook niet nuchter. Maar dat gaat tegelijk dus ook nuchter
donderdag 4 februari 2016 om 19:19
Ik wil even laten weten dat de echo goed was! Echt zo opgelucht.. Er kwam gelijk een heel beweeglijk kindje in beeld met kloppend hartje. Vandaag 10+5 en kindje is 4,12 cm. Uitgerekende datum blijft 27-8.
16 februari is de intake
Hoe is het trouwens bij jullie met de klachten? Hier gelukkig niks te klagen. Alleen doodmoe en pijn in borsten..
16 februari is de intake
Hoe is het trouwens bij jullie met de klachten? Hier gelukkig niks te klagen. Alleen doodmoe en pijn in borsten..
donderdag 4 februari 2016 om 19:51
@Meme: Ze sturen het formulier met de post, ik ga maandag weer prikken. Als de uitslag goed is, zouden ze niet bellen. Dus ik ga denk ik zelf bellen volgende week donderdag.
Ik voel me er al de hele middag en avond rot over...
@cillr: Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Ik heb dezelfde klachten als jij. Vooral als ik heb gelegen en opsta, voel ik mijn borsten.
Ik voel me er al de hele middag en avond rot over...
@cillr: Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Ik heb dezelfde klachten als jij. Vooral als ik heb gelegen en opsta, voel ik mijn borsten.
zondag 7 februari 2016 om 11:12
Fijn zeg Meme, Eenhoorn en Cillr, de goede echos. Mooi om te zien he? Al helemaal zo'n minimensje. Was op slag verliefd, haha.
Bubje, heb je nog gebeld naar de VK? He bah, wat vervelend dat je wat oud bloed zag. Ergens weet je dat het kan gebeuren en dat het helemaal niks hoeft te betekenen, maar je schrikt er toch van. Hopelijk blijft het hierbij!
Ik voel me vandaag wonderbaarlijk goed, raar.. Maar wel fijn om gewoon weer eens normaal met mijn man te kunnen ontbijten
Bubje, heb je nog gebeld naar de VK? He bah, wat vervelend dat je wat oud bloed zag. Ergens weet je dat het kan gebeuren en dat het helemaal niks hoeft te betekenen, maar je schrikt er toch van. Hopelijk blijft het hierbij!
Ik voel me vandaag wonderbaarlijk goed, raar.. Maar wel fijn om gewoon weer eens normaal met mijn man te kunnen ontbijten
zondag 7 februari 2016 om 12:45
Ach Bubje wat vervelend! Anders morgen sowieso de vk maar even bellen. Kan je al je vragen even stellen!
Echo, echt zo bewegelijk ook en het wordt ook echt steeds meer mensje ipv boon
Gisteravond hadden wij vrienden ip bezoek en zij is 8 weken verder dan ik en zij had ook een foto van de echo op de telefoon van de 10 wkn echo. Daar zag je heel duidelijk de armpjes en beentje op de foto. Ik zag ze ook op de echo, maar steeds als ze een foto maakte dan lag de baby steeds net zo dat je niet alle armpjes en beentjes zag hahaha.
Echo, echt zo bewegelijk ook en het wordt ook echt steeds meer mensje ipv boon
zondag 7 februari 2016 om 13:04
Bij ons lag hij er ook steeds niet echt goed voor, lag met z'n armen achter het hoofd te chillen. Maar beentje staat wel goed op de foto echt zo schattig.
Hebben jullie nu nog een echo? Ik officieel pas weer bij 20 weken, maar ga met 16 weken een keer extra bij een kennis die verloskundige is. Erg fijn, ik vind het nu al lang duren!
Hebben jullie nu nog een echo? Ik officieel pas weer bij 20 weken, maar ga met 16 weken een keer extra bij een kennis die verloskundige is. Erg fijn, ik vind het nu al lang duren!
zondag 7 februari 2016 om 13:52
Ik zou ook schrikken van bloed ook al hoeft het niks te betekenen. Hopelijk kan evt. de VK je geruststellen!
Hier weinig nieuws. Ben nog steeds vooral moe en mijn ogleden plakken aan mijn ogen. Morgen maar eens kijken of ik iets van kunsttranen bij de apotheek kan scoren want het is net alsof ik mijn ogen heb drooggefohnd ofzo.
En stiekem ben ik heel erg zenuwachtig voor de nekplooi morgen.
Hier weinig nieuws. Ben nog steeds vooral moe en mijn ogleden plakken aan mijn ogen. Morgen maar eens kijken of ik iets van kunsttranen bij de apotheek kan scoren want het is net alsof ik mijn ogen heb drooggefohnd ofzo.
En stiekem ben ik heel erg zenuwachtig voor de nekplooi morgen.
maandag 8 februari 2016 om 11:12
Ohja Meme leuk dat je vriend dan ook mee kan. Zo bijzonder!
Bubje, nog bloedverlies of was het eenmalig?
Chuck succes vandaag! Spannend inderdaad.
Thisisit jij hebt de termijnecho vandaag. Spannend, maar vooral leuk als alles goed blijkt te zijn. Ik duim voor je dat jij ook een mooie baby ziet!
JohNatas, de combinatietest vandaag. Moeten ze dan alleen bloed afnemen of krijg je ook een echo? Succes in ieder geval!
Hoe is het met de rest van de dames?
Bubje, nog bloedverlies of was het eenmalig?
Chuck succes vandaag! Spannend inderdaad.
Thisisit jij hebt de termijnecho vandaag. Spannend, maar vooral leuk als alles goed blijkt te zijn. Ik duim voor je dat jij ook een mooie baby ziet!
JohNatas, de combinatietest vandaag. Moeten ze dan alleen bloed afnemen of krijg je ook een echo? Succes in ieder geval!
Hoe is het met de rest van de dames?
maandag 8 februari 2016 om 11:55
Hoi, hier de controle weer achter de rug. Alles was weer goed.
Een rij afspraken meegekregen, dan besef ik me weer hoe anders mijn zwangerschap gaat zijn in vergelijking met anderen (als ik hier lees dat de volgende echo met 20 weken is)
Dus voor in de tabel de volgende afspraken: Uitgerekende datum is nu definitief 27 augustus. 17/2 en 24/2 afspraak gyn, 2/3 cerclage, 9/3 en 18/3 afspraak gyn, 4 april 20 weken echo
Bubje, heb je nog bloedverlies gehad?
Een rij afspraken meegekregen, dan besef ik me weer hoe anders mijn zwangerschap gaat zijn in vergelijking met anderen (als ik hier lees dat de volgende echo met 20 weken is)
Dus voor in de tabel de volgende afspraken: Uitgerekende datum is nu definitief 27 augustus. 17/2 en 24/2 afspraak gyn, 2/3 cerclage, 9/3 en 18/3 afspraak gyn, 4 april 20 weken echo
Bubje, heb je nog bloedverlies gehad?
maandag 8 februari 2016 om 12:41
maandag 8 februari 2016 om 14:01
@ eenhoorn heb je bij al die afspraken met de gyn ook echo's? Kan me voorstellen dat ze bij jou een iets grotere vinger aan de pols willen houden.
Ik krijg verder op nog wel een drietal groeiechos omdat ik wat te dik ben en het meten met een centimeter onnauwkeurig kan zijn. Wil ze voor de zekerheid ook echo's maken. Voor nu heb ik alleen nog een nekplooi meting en de 20 weken.
Wow Chuck, eet jij pokon ofzo hahaha. Donderdag was baby bij ons met exact 10 wkn 3,2 cm haha.
Ik krijg verder op nog wel een drietal groeiechos omdat ik wat te dik ben en het meten met een centimeter onnauwkeurig kan zijn. Wil ze voor de zekerheid ook echo's maken. Voor nu heb ik alleen nog een nekplooi meting en de 20 weken.
Wow Chuck, eet jij pokon ofzo hahaha. Donderdag was baby bij ons met exact 10 wkn 3,2 cm haha.