Alcohol en psychose?

06-02-2016 10:09 67 berichten
Hallo allemaal,

Ik maak me momenteel zorgen om mijn vriend. Hij heeft altijd al graag een borrel gelust en helaas is 'binge drinking' iets wat voor hem en zijn omgeving/cultuur normaal is.

Tot op heden was dat niet zo'n probleem, hij was altijd vrolijk na alcohol consumptie en een lichte kater de volgende dag en that's it.

In de zomer van 2015 echter dacht hij coke te proberen na alcohol gebruik en achteraf bleek dat crystal meth te zijn? Lang verhaal kort...het resulteerde in 2 dagen ziekenhuis opname omdat het schijnbaar een psychose had veroorzaakt.

Daar was hij gelukkig zelf zodanig van geschrokken dat experimenteren er niet meer bij is.

Nu vind ik hem sindsdien verandert als hij veel drinkt. Als hij gewoon enkele biertjes drinkt is het prima maar het is nu al enkele malen voorgekomen dat hij zo dronken is dat hij echt contact met de realiteit verliest.

Niet hetzelfde als vant zomer want toen had hij daadwerkelijk hallucinaties, zag beestjes, hoorde stemmen etc. Maar nu als hij veel gedronken heeft lijkt het alsof hij waan ideen heeft. Ik kan er echt geen touw aan vast knopen aangezien hij dan onsamenhangende verhalen heeft en het er op neer komt dat met wie hij ook uit was 'zij zich allemaal tegen hem keren'.

Ik vind het moeilijk te beschrijven maar het is echt apart gedrag. Nu heb ik sowieso niet zo heel veel verstand van alcohol omdat ik het zelf amper drink..en ik weet dat mensen agressief/emotioneel etc kunnen worden van alcohol, maar ik vind het zo raar dat hij tegenwoordig zo anders op alcohol reageert.

Kan het zijn dat aangezien hij een psychose heeft gehad vant zomer dat overmatig alcohol gebruik een terug keer 'triggert'?

Ik heb echt geen idee. Ik wil er heel graag met hem over praten maar ik vind het nu even zo 123 moeilijk omdat ik er gewoon niets van snap

Ik begin iig zelf een onwijze hekel aan alcohol te krijgen omdat ik er inmiddels al zoveel negativiteit mee associeer.

advies is dus heel welkom
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-05-2018 01:59
Reden: privacy
99.70% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2016 @ 22:38:

[...]

Waarom stalk je mij nooit ? Heb je wat tegen mij?de afspraak was dat jij mij eerst zou stalken en na drie maanden wisselen. je hebt nog zeker 2 maanden te gaan en ik zie je te weinig dus je bent er niet goed in
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 februari 2016 @ 22:59:

[...]

de afspraak was dat jij mij eerst zou stalken en na drie maanden wisselen. je hebt nog zeker 2 maanden te gaan en ik zie je te weinig dus je bent er niet goed inMaak even een excelsheetje, anders.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 februari 2016 @ 22:59:

[...]

de afspraak was dat jij mij eerst zou stalken en na drie maanden wisselen. je hebt nog zeker 2 maanden te gaan en ik zie je te weinig dus je bent er niet goed inOoooo, stalken ! Ik dacht schaduwen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zucht
Ik heb een vraag aan blijfgewoonbianca, vind je Paparazzi een legale manier van stalken of niet?
quote:stembanderen schreef op 07 februari 2016 @ 23:16:

Ik heb een vraag aan blijfgewoonbianca, vind je Paparazzi een legale manier van stalken of niet?

goeie vraag

denk jij dat blijfgewoonbianca een papparazzo is?
quote:stembanderen schreef op 07 februari 2016 @ 23:16:

Ik heb een vraag aan blijfgewoonbianca, vind je Paparazzi een legale manier van stalken of niet?moeilijk. Ik neig naar een " ja " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zie dat mijn opmerking niet goed is overgekomen. Stalken was niet het juiste woord. Ik bedoelde: Haar steeds weer een advies opdringen waar ze niet om vraagt.

To geeft meerdere keren vriendelijk aan dat ze geen probleem heeft met de relatie en zijn drinken an sich en alleen meer info wil over alcohol en psychoses. En toch blijft meds er maar over doorgaan dat de relatie niet deugt. Why??

Nu TO meer weet over psychoses kan ze die info delen met vriend, en als hij verstandig is kiest hij ervoor om minder te gaan drinken. Pas als hij dan toch doorgaat, wordt het tijd het te gaan hebben over het verbreken van de relatie. Niet bij voorbaat al. En bij herhaling, terwijl TO vraagt daarmee op te houden.
.
quote:impala schreef op 08 februari 2016 @ 09:12:

Ik zie dat mijn opmerking niet goed is overgekomen. Stalken was niet het juiste woord. Ik bedoelde: Haar steeds weer een advies opdringen waar ze niet om vraagt.

To geeft meerdere keren vriendelijk aan dat ze geen probleem heeft met de relatie en zijn drinken an sich en alleen meer info wil over alcohol en psychoses. En toch blijft meds er maar over doorgaan dat de relatie niet deugt. Why??

Nu TO meer weet over psychoses kan ze die info delen met vriend, en als hij verstandig is kiest hij ervoor om minder te gaan drinken. Pas als hij dan toch doorgaat, wordt het tijd het te gaan hebben over het verbreken van de relatie. Niet bij voorbaat al. En bij herhaling, terwijl TO vraagt daarmee op te houden.Tuurlijk.
TO, je vriend moet stoppen met drinken en naar een psychiater gaan. En als hij dat niet doet zou ik ook weggaan. Ik was al eerder weggeweest maar als hij lekker blijft drinken... eigen schuld dikke bult voor hem.
Zo, sinds mijn laatste post niet weer online geweest en toch nog weer een hoop reacties

Ik wou eigenlijk niet ingaan op het relatie gedoe en mij focussen op de reacties die inhoudelijk op mijn OP ingingen. Zeker veel aan gehad.

Ach, ik snap het wel, op een forum krijg je allerlei soort advies en dan is het aan een to om te filteren welk advies ze bruikbaar vind. Maar ik snap impala wel want ik heb idd meerdere malen aangegeven dat ik het niet over 'de kwaliteit' van mijn relatie wil laten gaan maar over de combinatie van alcohol en een psychose.

Ik ben zelf nog maar sinds vant zomer actief op het forum en er komen heel wat aparte relaties voorbij dus op een gegeven moment word het gemakkelijk om als advies maar uitmaken/relatie verbreken te hanteren.

Enfin, ontopic.

Zaterdag avond een goed gesprek gehad met mijn vriend en ik heb hem laten googlen op psychoses en alcohol gebruik in combinatie ed (helaas kon ik hem de links van dit topic niet laten lezen aangezien hij geen nederlands spreekt haha)

Hij is deze week op reis voor werk maar volgende week heeft hij een afspraak bij de HA. Dat lijkt me een goede eerste stap en in overleg met de ha maar kijken wat de volgende stap is.
Fijn dat je het vervolg laat weten, en wat goed dat hij er serieus mee aan de slag gaat! Valt mij mee, moet ik eerlijk zeggen. (Je hoeft voorlopig je relatie niet te verbreken )
quote:impala schreef op 08 februari 2016 @ 09:12:

Nu TO meer weet over psychoses kan ze die info delen met vriend, en als hij verstandig is kiest hij ervoor om minder te gaan drinken. Pas als hij dan toch doorgaat, wordt het tijd het te gaan hebben over het verbreken van de relatie. Niet bij voorbaat al. En bij herhaling, terwijl TO vraagt daarmee op te houden.Iemand beschuldigen van een misdrijf? Nee dat komt niet zo goed over. Het is nog een leugen ook bovendien. Daarbij vind ik dat ik gewoon gelijk heb en dat mag ik op een openbaar forum uiten. Net zo goed als TO mag uiten dat ze dat liever niet wil horen. Misplaatst was je reactie, buitensporig en provocerend.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 februari 2016 @ 23:17:

[...]

Iemand beschuldigen van een misdrijf? Nee dat komt niet zo goed over. Het is nog een leugen ook bovendien. Daarbij vind ik dat ik gewoon gelijk heb en dat mag ik op een openbaar forum uiten. Net zo goed als TO mag uiten dat ze dat liever niet wil horen. Misplaatst was je reactie, buitensporig en provocerend.

Die van jou doet er niet voor onder. Beschuldigen van een misdrijf?

Goed dat je vriend met de dokter gaat praten dwyn. Het zal best lastig voor hem zijn om zijn drinkgewoontes te veranderen, maar hij zal vast begrijpen dat hij weinig keus heeft. Waarschijnlijk zal hij er straks alleen maar blij mee zijn, dat hij gedwongen werd minder te drinken.

Ik vind het wel gek dat ze hem dit allemaal niet goed duidelijk hebben gemaakt na zijn psychose. Of zou hij het niet zo serieus hebben genomen?
.
quote:impala schreef op 09 februari 2016 @ 06:07:

[...]

Die van jou doet er niet voor onder. Beschuldigen van een misdrijf?

Goed dat je vriend met de dokter gaat praten dwyn. Het zal best lastig voor hem zijn om zijn drinkgewoontes te veranderen, maar hij zal vast begrijpen dat hij weinig keus heeft. Waarschijnlijk zal hij er straks alleen maar blij mee zijn, dat hij gedwongen werd minder te drinken.

Ik vind het wel gek dat ze hem dit allemaal niet goed duidelijk hebben gemaakt na zijn psychose. Of zou hij het niet zo serieus hebben genomen?

Ik denk een combinatie van beide. Wij en de HA niet. Waarschijnlijk omdat het een door drugs getriggert iets was dat overduidelijk eenmalig was?

Ze hebben dus wel flink ingehamerd op dat hij niet weer moet experimenteren en daar bleef het eigenlijk bij.
Ze vergaten er kennelijk bij te vertellen dat alcohol óók een drug is.

Maar dat is nu wel duidelijk. Neemt je vriend het wel van je aan, dat hij raar doet als hij gedronken heeft?

En dat je bij elke psychose cognitief achteruit gaat, zodat het dus extra belangrijk is om een tweede te voorkomen?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven