Het Stamcafé IV

07-02-2016 00:56 3028 berichten

Deel vier alweer! Onze kroeg loopt als een trein en daar zijn we trots op! Dit keer heb ik gekozen voor een jaren dertig design, voor de oudere forummers onder ons. Dat die zich ook een keer thuis voelen, en zo. Vooral Yas, daar hadden we echt problemen mee op dit punt.

Voor de rest zijn de regels niet echt veranderd. Zuigen graag, maar dan stof want daar zijn wij zelf te lui voor. En mocht je ruzie willen maken open je daar maar een eigen topic voor of je voegt mekaar toe op FB, in onze kroeg moet het verplicht gezellig zijn. Desnoods tot de dood erop volgt.
Nou ja, plaatje weg.
Ja, goed gezien. Stond bij geneesmiddelen op wikki.

Ik dacht dat het gebruikte rubbers waren. Ik heb hem al weg gehaald.

Deze is beter.

Ik moest er even over nadenken. Vissen hebben een tong om hun scherpe tanden mee schoon te likken.
Lekker
Vissen hebben geen tandenborstel. Die gebruiken hun tong.

Vinnen gaan in de soep. Ik vind dat goor. Maar gegeten toen het 1x gegeten als onderdeel van een menu.

Kwallen schijnt ook een delicatesse te zijn. Oesters, mosselen en al dat andere.

Maar een visje gaat er wel in.
Soep!

Daar heb ik ook zin in.

Aangezien ik met mijn ontstoken vlerk op rechts nog steeds niet kan koken ga ik straks spoep met geroosterd brood en boter derop eten!
Natte sneeuw hier

Ik heb nu zin in pannenkoeken. Met jam. En met spek.
Yas, ik ga me volgende week verstoppen in een hoekje van jouw koffer. Als we dan op plaats van bestemming zijn ga ik lekker aan de boemel. Je hebt er dus geen last van, echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net ook soep op voor lunch, tomaten, van Lidl. Niet zo lekker als zelfgemaakt maar best te pruimen. Nu een bloedsinaasappel maar er zijn maar nauwelijks bloed in. Tegenvaller.
Oh en ik schreef net bijna - bijna - een reactie in het koek-op-school-topic. Kon het nog net op tijd wegklikken!
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 09 februari 2016 @ 14:52:

Yas, ik ga me volgende week verstoppen in een hoekje van jouw koffer. Als we dan op plaats van bestemming zijn ga ik lekker aan de boemel. Je hebt er dus geen last van, echt niet.
Ik heb dat plaatje van die haai onderdelen weg gehaald. Er kijken hier kinderen mee.

Ik keek net een aflevering van de van Rossems over Haarlem. Is best wel leuk om een indruk van zo'n stad te krijgen.

Maar erna is een aflevering van Andere tijden special. Van 1980 met .... Ramses Shaffey als Bhagwan.

Heel jong nog. Ja, Doe maar met de Bom en demonstraties tegen kernwapens. (Van 29 januari 2016 uitgezonden door Ntr-VPRO. Jee, wat zijn al die mannen veranderd!!
quote:ainne schreef op 09 februari 2016 @ 14:58:

Oh en ik schreef net bijna - bijna - een reactie in het koek-op-school-topic. Kon het nog net op tijd wegklikken!

Goed gedaan!

Zo lastig soms om niet te reageren.
Hier zal het soep worden van wok groenten, een blokje. Wat rijst of pasta om het af te maken.

Een blikje vis op brood. Lekker voor de b12 vitamientjes.

Of .... ik heb nog bruine bonen. Zit ook vol eiwitten.

Ik ga kijken of hier nog gedweild moet worden. Dweilen met carnaval is er ook. Maar dat is weg spoelen?

Zo nat.... Genoeg en het komt via wc-potten omhoog. Gelukkig elders.
Oorsprong naam DWEILEN

Het woord 'dweil' in dweilorkesten komt van de term 'dweilen', in de zin van 'doelloos, dan wel dronken, op straat rondzwerven'. In Brabant, en in mindere mate Limburg, is (of vaker, was) het gebruikelijk om tijdens carnaval van café naar café te 'dweilen', dit gebeurde onder begeleiding van kleine carnavalskapellen die voor de muziek zorgden. Zo ontstonden al snel de termen 'dweilband' en 'dweilorkest'.

Een foutieve verklaring van de naam 'dweilorkest' is dat die betrekking zou hebben op de dweilpauzes tijdens schaatswedstrijden, waarin de ijsbaan door een dweilmachine wordt verzorgd, en waarin vaak een muziekkapel het publiek bezighoudt. Dit is een typisch voorbeeld van volksetymologie; deze foutieve uitleg is vooral wijdverbreid in het Noorden van Nederland, waar de carnavalstradities minder bekend zijn.
Pannenkoek met appel/spek is mijn favoriet. Boerenpannenkoek met ham, spek, champignons, paprika, ui en ananas vind ik ook wel erg lekker. Of met warme kersen, maar dan wel door het beslag niet erop gelegd.
Ik maak snelle nasi, ben weer! grieperig

Hoog kneusgehalte hiero
Ik word helemaal kriegel van die supermoeders van tegenwoordig, geen koek, geen pakje sap mee, niets van dat alles. En de scholen die de wet voorschrijven, bizar.
quote:yasmijn schreef op 09 februari 2016 @ 15:43:

Ik word helemaal kriegel van die supermoeders van tegenwoordig, geen koek, geen pakje sap mee, niets van dat alles. En de scholen die de wet voorschrijven, bizar.Ik heb daar ook niks mee hoor...
quote:BridgetteDubois schreef op 09 februari 2016 @ 15:50:

[...]

Ik heb daar ook niks mee hoor... Gelukkig dan maar.
quote:yasmijn schreef op 09 februari 2016 @ 15:50:

[...]

Gelukkig dan maar.Ik vind een marsreep meegeven wel een beetje ver gaan maar een bekertje limo.. zie er het kwaad niet van hoor.
Ik vind mezelf (ondanks de vergeten pannenkoeken vandaag) best wel een supermoeder, maar ze krijgen verder rustig koek en snoep mee naar school naast hun boterham en appel. Gelukkig is de school niet zo streng, alleen frisdrank en chips mag niet en noten (en nutella) mogen niet wegens allergiën.
Bij de oudste werd toendertijd fruitwoensdag geïntroduceerd. Dus op woensdag fruit mee. Overige dagen eigen keuze.
quote:ainne schreef op 09 februari 2016 @ 15:55:

Ik vind mezelf (ondanks de vergeten pannenkoeken vandaag) best wel een supermoeder, maar ze krijgen verder rustig koek en snoep mee naar school naast hun boterham en appel. Gelukkig is de school niet zo streng, alleen frisdrank en chips mag niet en noten (en nutella) mogen niet wegens allergiën.Daar kan ik allemaal heel goed inkomen.
quote:SaveTheDay schreef op 09 februari 2016 @ 15:57:

Bij de oudste werd toendertijd fruitwoensdag geïntroduceerd. Dus op woensdag fruit mee. Overige dagen eigen keuze.Haha wij hebben WOW (walk on wednesday), maar doen we niet aan mee, school zit bijna 10km van ons huis
quote:ainne schreef op 09 februari 2016 @ 15:59:

[...]

Haha wij hebben WOW (walk on wednesday), maar doen we niet aan mee, school zit bijna 10km van ons huis Das pas wow als je dat wel zou doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven