Postcrossing, deel 11

08-08-2015 20:04 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) zie hier deel 10

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Later is nu
Aah dank je wel voor deze info moonlightdreamer en dochter! Ik had eigenlijk al zo'n vermoeden.

Van Disney heb ik helaas niets in huis en ik kan ook geen Disney-kaarten vinden hier in de stad. Hmmmmm.... das lastig.

Succes met de drukte origami! En tot gauw!
Waar is wally misschien?
quote:-Rivka- schreef op 08 februari 2016 @ 15:30:

Ik zou het heel leuk vinden om een keer een kaartje uit Chili te krijgen. En nog leuker om er één naartoe te mogen sturen. Vrienden van ons wonen er. Ben er nu een paar keer geweest en het is een prachtig land, met fijne mensen. Chili heeft 354 postcrossers, dus de kans is ongeveer nul, haha. Maar je weet het nooit.

Chili!

Ik vorig jaar nog geprobeerd een paar Chilenas met het postcrossvirus te besmetten, maar ik vrees dat het niet gelukt is (waarschijnlijk schoot hun Engels te kort voor het begrijpen van de PC site, want ik heb echt mijn best gedaan en ze hebben voor het eerst in hun leven kaartjes naar huis gestuurd toen ze hier waren).

Dus dan rest mij niets dan zelf naar Chili af te reizen en je een kaartje te sturen

Wat betreft de Oekraine: Ik heb echt warme gevoelens door alle kaarten die ik tot nu toe uit de Oekraine heb mogen ontvangen! Stuk voor stuk waren het mooie en met zorg uitgezochte kaarten, volgeschreven met persoonlijke verhaaltjes, echt heel leuk. Dus vandaar.

Dus op die manier is Oekraine tot dus toe mijn favo postcrossland en Chili mijn favoriete land in het algemeen
Volgens mij kunnen J&J nog wel. Daar weten ze toch niet tot welke leeftijd die gaat? En anders een mooi dier?
Later is nu
@moonlightdreamer en moonlightDreamer: bedankt voor de tips vwb de kinderkaarten. Ik zal er nog even over nadenken. Ik zat ook al aan een dierenkaart te denken. Of anders toch maar even weer Stad in. En ze wil ook wel een kunstkaart dus ik kan ook altijd nog een Van Goghje sturen.

@Snorhaar: dat wat jij met Oekraïne hebt, dat heb ik dus met Rusland. Wat ontvangen kaarten betreft is Rusland absoluut mijn lieffulingsland. (Ik ga nu ook even spieken bij mijn kaarten die ik uit Oekraïne heb gekregen.)
Leuk om te lezen wat zo de favoriete landen van mensen zijn.

En zelfs een mede-Chili-liefhebber!

Snorhaar, ik houd me aanbevolen voor een kaartje van jou vanuit Chili!
Hoi allemaal!

Nou ik heb vanmiddag toch mijn lieve mooie kater moeten laten inslapen.

Echt vreselijk. Maar de medicijnen sloegen toch echt niet aan en verdere behandeling had ook niet veel zin meer, gezien zijn achtergrond. Toen ik vanochtend zag dat het slechter ging heb ik ook meteen een afspraak bij de dierenarts gemaakt.

Ik ben er dus niet aan toegekomen om kaartjes te schrijven, dat ga ik morgen wel weer oppakken.

Wel heb ik net nog even een ontvangen kaartje uit Rusland geregistreerd. (Cityview van Wolgograd). En dat blijkt het allereerste kaartje van de Russische te zijn. Mijn Hurray was uitgebreid en blij (nou ja ze moest eens weten... gelukkig kon ik nog wel wat blije woorden typen) dus dat is wel fijn als je iemand De Eerste Hurray bezorgt.

Morgen meer. Ik ga nu eerst op de bank voor pampus liggen en deze dag verwerken.
Aaah labellei.. Wat naar om te horen.. Heel veel sterkte gewenst.
Ach, Labellei, wat akelig. Heel veel sterkte gewenst met het verlies van je lieve kater.
Ach.. Labellei
Later is nu
Wat verdrietig! Lief dat nog wat fijne woorden kon typen. Wees nu maar extra lief voor jezelf.
Sterkte Labellei
Dank jullie wel allemaal!!!
Foutje.
Het is al laat dus postcrossing gerelateerd ga ik niets meer typen.

Wel voor Labellei heel erg veel sterkte, wat naar dat het nu zo, en ook zo snel heeft moeten aflopen.
Labellei, gaat het een beetje?

Hier gisteren weer twee kaartjes in de bus die goed passen bij mijn profiel. Dat maakt het postcrossen toch wel een stuk leuker.
Labellei, wat treurig dat je toch afscheid hebt moeten nemen. Sterkte!

Op PC gebied loop ik qua ontvangsten enorm voor dus mijn brievenbus blijft leeg na een week waar ik bijna elke dag post kreeg. Volgens mij 8-10 kaarten. Misschien toch ook maar eens een doseergesprek met postbode gaan voeren.
Och Labellei, wat naar!

Sterkte
Sterkte Labellei
It ain't me
Hoi!

Wederom hartelijk dank voor jullie lieve woorden, de 's en de 's.

Het is natuurlijk maar een saaie bedoening hier in huis, zo zonder mijn lieve kat (het was echt een gezelligheidsdier en "knuffelkont") dus hij wordt erg gemist.

Ik heb het Postcrossen wel weer opgepakt vanmiddag.

Ik moest nog 2 kaartjes schrijven en inmiddels heb ik een Martinitoren op de bus gedaan richting Keulen.

En voor de Finse oma heb ik uiteindelijk maar besloten om geen Jip en Janneke te sturen maar een andere vrolijke illustratie van Fiep Westendorp. Lijkt mij ook wel okay.
Hurray! Ik heb mijn eerste hurray!!! De kritische Duitse dame vond mijn waar is Wally kaartje leuk. Ik sta nu in de plaatselijke boekenwinkel voor postzegels.
Even een tip (die voor mij goed heeft gewerkt). Ik heb 8 kaarten die expired waren en heb deze mensen gisteren een berichtje gestuurd of ze mijn kaart alsnog willen registreren met het nummer erbij. Hebben 2 mensen gedaan
Mijn volgende 3 gaan naar de USA, China en Hong Kong
Ach Labellei... wat verdrietig Sterkte. Ik kan me voorstellen dat je nu even niet helemaal in de postcross modus zit, maar aan de andere kant kan het ook wel weer even afleiding geven natuurlijk.

Over Jip en Janneke gesproken (die Labellei besloten heeft niet te versturen): ik kreeg een superenthousiaste hurray op mijn Jip en Janneke kaart naar de VS: “Hello Neliva and Thank You so much for the beautiful postcard you chose for me!! I Loved it very much! I also liked the neat stamps! I do have to tell you that you have the prettiest handwriting I have ever read!".

En vlak daarna kwam er nog een berichtje achteraan:

"“I read your profile and think is a very cool idea to fill your walls with postcards. I would like to help you fill those walls. Will you please send me your address?". Leuk leuk! Normaal ben ik niet zo van het 'één op één' kaartjes terugsturen, maar dit vind ik toch wel een erg leuk aanbod, dus ik heb net een berichtje verstuurd met mijn adres erin.

Verder had ik gisteren drie kaartjes in de bus, uit China, Taiwan en de VS. Dus het loopt wel lekker hier deze week!
Ahhh labellei heel veel sterkte

Ik hoop dat het een beetje met je gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven