Onderwijskunde
dinsdag 9 februari 2016 om 19:51
Na 10 jaar voor de klas (basisonderwijs) begint een nieuwe studie toch wel te kriebelen. Ik wil me gaan oriënteren op onderwijskunde en ben op zoek naar ervaringsdeskundigen. Ik zou de studie dan deeltijd willen doen naast 3 dagen werken. Wat ik zou willen weten:
- hoe heb je de studiebelasting ervaren? Zou het te doen zijn naast 3 dagen werken en een baby thuis? Man werkt ook nog eens de weekenden
-eventueel zou ik het uit kunnen stellen totdat mijn kind/eventuele kinderen naar school zijn. Ik ben dan wel eind 30. Te oud?!
- wat heb je uiteindelijk met de opleiding gedaan?!
Het lijkt mij leuk om op een PABO les te geven. Is dit reëel? Er zijn natuurlijk niet heel veel PABO'S...
- hoe heb je de studiebelasting ervaren? Zou het te doen zijn naast 3 dagen werken en een baby thuis? Man werkt ook nog eens de weekenden
-eventueel zou ik het uit kunnen stellen totdat mijn kind/eventuele kinderen naar school zijn. Ik ben dan wel eind 30. Te oud?!
- wat heb je uiteindelijk met de opleiding gedaan?!
Het lijkt mij leuk om op een PABO les te geven. Is dit reëel? Er zijn natuurlijk niet heel veel PABO'S...
woensdag 10 februari 2016 om 11:29
Ik ben in de onderwijsontwikkeling en kwaliteitszorg gegaan. Ik snap je zorgen hoor, daarom mijn advies om je goed te laten voorlichten, ook mbt de lerarenbeurs. Je kunt daar studieverlof krijgen. Tentamens vallen ook vrij vaak net na vakanties, die gebruikte ik altijd om een grote slag te slaan bij m'n studie.