Napraattopic deel 54
woensdag 27 januari 2016 om 13:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 10 februari 2016 om 16:44
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 10 februari 2016 @ 16:38:
Een vraagje voor de taalpliessie:
Een topic heeft als titel "hoe word ik een hoer". Voor mijn gevoel moet dat zijn "hoe wordt ik hoer". Maar waarom? Omdat je het hebt over een beroep in het algemeen?
Uitleg welkom.Moet ik jouw gevoel uitleggen? Eh....jij denkt dat " hoe " het onderwerp is. Maar dat is niet zo; " ik " is het onderwerp.
Een topic heeft als titel "hoe word ik een hoer". Voor mijn gevoel moet dat zijn "hoe wordt ik hoer". Maar waarom? Omdat je het hebt over een beroep in het algemeen?
Uitleg welkom.Moet ik jouw gevoel uitleggen? Eh....jij denkt dat " hoe " het onderwerp is. Maar dat is niet zo; " ik " is het onderwerp.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 10 februari 2016 om 16:48
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 10 februari 2016 @ 16:38:
Uitleg welkom.Ik is het onderwerp, eerste persoon enkelvoud. En de eerste persoon enkelvoud van een werkwoord krijgt nooit een t, ook niet als de stam per ongeluk eindigt op een d. Je zegt toch ook niet 'hoe loopt ik naar Groningen'? Nou dan .
Uitleg welkom.Ik is het onderwerp, eerste persoon enkelvoud. En de eerste persoon enkelvoud van een werkwoord krijgt nooit een t, ook niet als de stam per ongeluk eindigt op een d. Je zegt toch ook niet 'hoe loopt ik naar Groningen'? Nou dan .
woensdag 10 februari 2016 om 16:49
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 10 februari 2016 @ 16:47:
Hahaha, mijn taalfout leidt tot grote onduidelijkheid.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik denk dat het woordje "een" weggelaten moet worden, niet dat ik word met een T aan het einde geschreven moet worden. Hoe word ik hoer? Hoe word ik een hoer?
Ik bedoelde eigenlijk dat ik denk dat het woordje "een" weggelaten moet worden, niet dat ik word met een T aan het einde geschreven moet worden. Hoe word ik hoer? Hoe word ik een hoer?
woensdag 10 februari 2016 om 16:49
quote:Lady_Voldemort schreef op 10 februari 2016 @ 16:48:
[...]
Ik is het onderwerp, eerste persoon enkelvoud. En de eerste persoon enkelvoud van een werkwoord krijgt nooit een t, ook niet als de stam per ongeluk eindigt op een d. Je zegt toch ook niet 'hoe loopt ik naar Groningen'? Nou dan .Ben ik wel benieuwd naar hoe jij dat doet ik zet de rosé vast koud
[...]
Ik is het onderwerp, eerste persoon enkelvoud. En de eerste persoon enkelvoud van een werkwoord krijgt nooit een t, ook niet als de stam per ongeluk eindigt op een d. Je zegt toch ook niet 'hoe loopt ik naar Groningen'? Nou dan .Ben ik wel benieuwd naar hoe jij dat doet ik zet de rosé vast koud
woensdag 10 februari 2016 om 16:50
quote:Lady_Voldemort schreef op 10 februari 2016 @ 16:48:
[...]
Ik is het onderwerp, eerste persoon enkelvoud. En de eerste persoon enkelvoud van een werkwoord krijgt nooit een t, ook niet als de stam per ongeluk eindigt op een d. Je zegt toch ook niet 'hoe loopt ik naar Groningen'? Nou dan .Wil je daar nog wat mosterd bij?
[...]
Ik is het onderwerp, eerste persoon enkelvoud. En de eerste persoon enkelvoud van een werkwoord krijgt nooit een t, ook niet als de stam per ongeluk eindigt op een d. Je zegt toch ook niet 'hoe loopt ik naar Groningen'? Nou dan .Wil je daar nog wat mosterd bij?
woensdag 10 februari 2016 om 16:51
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 10 februari 2016 @ 16:47:
Ik bedoelde eigenlijk dat ik denk dat het woordje "een" weggelaten moet worden, niet dat ik word met een T aan het einde geschreven moet worden.
Nu denk ik dat je gelijk hebt, als de TO tenminste het beroep ambieert (vgl. 'hoe word ik minister-president'). Als ze bedoelt dat ze graag wil leren hoerig gedrag te vertonen denk ik dat die 'een' wel kan (vgl. 'hoe word ik een goed mens').
Ik bedoelde eigenlijk dat ik denk dat het woordje "een" weggelaten moet worden, niet dat ik word met een T aan het einde geschreven moet worden.
Nu denk ik dat je gelijk hebt, als de TO tenminste het beroep ambieert (vgl. 'hoe word ik minister-president'). Als ze bedoelt dat ze graag wil leren hoerig gedrag te vertonen denk ik dat die 'een' wel kan (vgl. 'hoe word ik een goed mens').
woensdag 10 februari 2016 om 16:53
quote:Lady_Voldemort schreef op 10 februari 2016 @ 16:51:
[...]
Nu denk ik dat je gelijk hebt, als de TO tenminste het beroep ambieert (vgl. 'hoe word ik minister-president'). Als ze bedoelt dat ze graag wil leren hoerig gedrag te vertonen denk ik dat die 'een' wel kan (vgl. 'hoe word ik een goed mens').Ja, zoiets denk ik. Dat het om het beroep gaat en niet om de persoon die het beroep uitoefent. Als je die vraag stelt "wat moet ik doen om dat beroep te kunnen uitoefenen".
[...]
Nu denk ik dat je gelijk hebt, als de TO tenminste het beroep ambieert (vgl. 'hoe word ik minister-president'). Als ze bedoelt dat ze graag wil leren hoerig gedrag te vertonen denk ik dat die 'een' wel kan (vgl. 'hoe word ik een goed mens').Ja, zoiets denk ik. Dat het om het beroep gaat en niet om de persoon die het beroep uitoefent. Als je die vraag stelt "wat moet ik doen om dat beroep te kunnen uitoefenen".
woensdag 10 februari 2016 om 16:55
woensdag 10 februari 2016 om 16:57
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 10 februari 2016 @ 16:51:
[...]
Ik ben blij dat Nous en Solo er op dit moment niet zijn. pfieuw!
Ik vond dat iedereen zeer dom reageerde, omdat voor mij de vraag duidelijk was. Maar door de reacties begrijp ik dat je 'wordt' had geschreven?
[...]
Ik ben blij dat Nous en Solo er op dit moment niet zijn. pfieuw!
Ik vond dat iedereen zeer dom reageerde, omdat voor mij de vraag duidelijk was. Maar door de reacties begrijp ik dat je 'wordt' had geschreven?
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 10 februari 2016 om 16:59
En ik denk dat het helemaal niets uitmaakt: hoer of een hoer.
Hoe word ik leerkracht, of hoe word ik een leerkracht.
Dat laatste klinkt iets vreemder, maar bij hoer vind ik dat dan weer niet.
Hoe word ik leerkracht, of hoe word ik een leerkracht.
Dat laatste klinkt iets vreemder, maar bij hoer vind ik dat dan weer niet.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.