April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Hahaha mazzelaar ik kon kiezen voor 19.30 of een week later ja dan maar om 19.30 hahahaha

Wil je weten wat het word??
jaaaa!!! maar ben steeds bang dat de beeb niet wil meewerken, en we het niet kunnen zien enzo. En wat nou als ze het niet zeker weet??? etc etc etc
@Elamanita:

Ik ben 30 jaar, het is mijn eerste kindje (ik heb wel full time een stiefzoontje van 4). Mijn 20 weken echo heb ik op 14/11.

Ik ben vandaagprecies 17 weken en ik ben uitgerekend op 2 april. Dank je wel!

@Tammie:

Je kindje is wel zo groot dat ze het nu wel zien hoor en anders kunnen ze altijd een inwendige echo doen. Kan niet missen dus!

Ik heb al 4 echo's gehad. eerst de termijnecho, toen was eriets en toen 2 controles. alles oke nu maar heb al 4 echo;s gehad. In de 20 weken heb ik er veel zin. Dan zie je wel echt veel denk ik. Met 9 weken is het echt meereen soort larfje:-)
Vanmiddag bij vk geweest.Alles goed. Bloed, urine enz enz. Hartje weer gehoord !!!! Heerlijk. Ben nu 0,5 kg gegroeid sinds de laatste keer. Vond ze erg netjes. Moet zeggen dat dat dwang eten nu ook wel zo goed als over is.

Ben wel weer het mannetje. Alleen hoesten en heel schor. Maarja, wie niet ??

Noerie; welkom !! Wat was er dan dat je nog 3 echo's kreeg ?? Of lees ik er overheen ?? Nu alles goed toch ??

Tammie; toch schrikken he als je bloed ziet. Hoort gewoon niet bij zwanger zijn op 1 of andere manier.....

Ik wil niet weten wat het wordt.......denk ik......vroeg donderdag ineens; zie je al een piemel ??? Denk toch dat het een jongen wordt......Gelukkig zag ze niks omdat de navelstreng in de weg zat :-) (Of een heule lange lus)

Nou snel naar mijn bedje, morgen naar de efteling met Timo.

Truste !!
@Floddertje:

Haha, een hele lange... Net zoals die van pappa zeker:-)

Ik had behoorlijke bloedingen ineens. 2 dagen achter elkaar. Bleek toen te komen door een bloeding die is ontstaan door de aanleg van de placenta. Omdat ik daar een behoorlijke interne bloeduitstorting van had hebben ze mij, en de baby, een paar keer extra gecheckt. Nu is de bloeduitstorting weer weggelukkig. Dus alles helemaal goed!

Veel plezier in de Efteling!
@floddertje gefeli met al het goede nieuws ik kom nog steeds geen gram aan hmmmm terwijl buikkie echt de lucht in gaat.

@Tammie Als ze het niet kunnen zien op de 20wk dan gooi ik er een pret echo achteraan hahahaha wil het zoooo graag weten! Have fun in de efteling.

@Noerie Wil jij het weten?? Je bent een van de eerste met een 20wk echo.
@ Pammie: Nee, ik wil het niet weten...Geloof ik... Eerlijk gezegd ben ik ook nog niet echt heel benieuwd. Ben vooral nog steeds een beetje ondersteboven van het feit dat er uberhaupt een baby in zit . Het was niet echt gepland zeg maar :-). Maar als ik jou dan zo lees dan word ik ook wel nieuwsgierig. Wel makkelijker met namen...

@ Iedereen: Hoe gaat het bij jullie met namen? Al begonnen?

Want dat is bij ons best een toestand. ik noemde mijn leuke namen op en mijn vriend keek me aan alsof ik gek was geworden. andersom precies hetzelfde...

En ik was 3 weken geleden nog niks aangekomen, 1 kilo afgevallen zelfs. Nu gebeurt er ook nog weinig heb ik het idee.

Hoe is dat bij jullie?

Hoe gaat dat bij jullie?
Ben nu 5 kilo afgevallen sinds mijn eerste bezoek aan de verloskundige.

Wij zijn ook wel al aan het verzinnen kwa namen maar nog niks staat vast we kunnen het niet eens worden hahahaha word nog wat.
Wat is het stil hier......

Joehoeeeeeee waar zijn jullie???
hoi Pam en anderen,

hier ben ik!

we zijn druk aan het verhuizen voorbereiden. Man is Ikea kasten in alkaar aan het zetten en ik ben in het oude huis aan het inpakken. Dadelijk ga ik een 2e hands kinderbedje halen.

Wel een hoop gedoe om een paar tientjes uit te sparen. Het is 40 minuten rijden (enkele reis)! Had ik me niet helemaal gerealiseerd. De volgende keer ga ik toch maar gewoon naar de winkel in de stad hier.

Wij zijn ook al wat over namen aan het nadenken maar die schrijf ik liever niet op omdat mogelijk iemand ons hier zou herkennen.

De oudste heet Wilger dus het moet daar wel bij passen. Wilbert is dus minder geschikt. Qua kleren ben ik aan het dimmen. Ik heb al een aantal leuke pakjes in maat 50 en die kan ik nog een half jaar niet gebruiken.

vv
Ik geloof in leven voor de dood
Hoi meiden,

Hier alles goed, Nova ligt lekker te slapen. Vanmorgen het dressoir verkocht via MP, dus weer lekker veel ruimte hier in de kamer. Ik had bij Ikea een tafeltje en twee stoeltjes gekocht voor m'n dochter. Deze heb ik geschilderd, in rood met witte stippen. Erg leuk geworden en nu hebben we er ook wat meer de ruimte voor dus het staat nu op z'n plek.

Vanavond nog even de tv kast verschuiven. En vanmiddag komen er ook nog mensen voor onze oude eetkamerstoelen. Stonden nog op zolder en omdat ik toch weer een beetje opruimwoede begin te krijgen, die ook maar op MP gezet.

Namen; meisjesnaam zijn we wel al over uit, jongensnaam nog niet helemaal.

Ik heb trouwens nog niets gekocht van pakjes ofzo Ik had toen voor Nova een pakje gekocht bij de Kidsfactory in A'dam. Denk dat we daar ook maar weer eens heen moeten over een paar weekjes. Kan ik daar meteen een leuk geboortepak halen. Nu wel neutraal want deze keer willen we het niet weten.

Maandag voor het laatst plassen voor de MoedersvoorMoeders!

Lekker hoor, weer normaal, haha!

Fijn weekend allemaal!
Hoi, ben r ook nog hoor, maar was beetje afgeleid door April 2007 forum van mijn zusje deze week. Die meiden schrijven nu nog steeds, heel intensief en delen echt alles met elkaar. Bijzonder hoor!

@noerie, @pamster en de rest, wij willen het wel weten, lijkt me zo leuk om het kleintje nog beter te kunnen visualiseren! 28 november 20 weken echo, dus kan een leuk Sinterklaascadeautje worden..:-). Namen nog nauwelijks mee bezig, heb het gevoel dat we nog zoveel tijd hebben...

De kilo's wiebelen er een beetje aan en af, maar ben ik denk ik ongeveer een kilo aangekomen nu bij week 15. Heb wel duidelijk buikje, echt zo'n naar voren groeiend bolletje is het! Kan mn kleren nog net aan maar bepaalde broeken moeten echt heel binnenkort verhuizen naar de plank voor volgend jaar.

Afgelopen week gesprek in ziekenhuis gehad, ben daar onder controle voor schildklier en mocht nu kiezen of ik naar gewone traject bij verloskundige wilde of onder medische indicatie in ZH bevallen. Laatste dus, erg lekker gevoel. Waar willen jullie bevallen?
hoi allemaal,

hier niet veel te melden gisteren lange dag gehad op het werk en nu zou ik eigenlijk ook wat moeten doen maar kan geen zin maken haha

namen: de meisjesnaam hebben we nog van de vorige keer en de jongensnaan is ook al binnen dus we zijn er klaar voor!

geslacht: vorige keer wisten we het niet omdat manlief het niet wilde weten. deze keer krijg ik mijn zin dus nu zal de kleine smurf het wel niet toelaten om te kijken wat het wordt haha

Fijn weekend nog allemaal!
Namen pfffff, praat me er niet over !!! Wat een remp is dat. Keer na keer !! En het wordt steeds lastiger vind ik omdat het bij de rest `moet' passen.....

Hier geen misselijke vlagen meer en minder eet dwang. Ook lekker :-). Buik(je) groeit aardig door hier hoor. He een leuke pos rok gekocht. Nu nog een panty met buik en dan ben ik er helemaal klaar voor :-)

Ik ging mijn zoontje halen op het kdv van de week en er kwam een leidster naar de deur geholt. Toen ze me zag zei ze; o, ben jij het ?! Ik dacht dat je je kwam inschrijven hier als nieuwe ouder (en ze wees naar mijn buik) haha. Dussss, kan niet ontkennen dat ie aan het groeien is :-).

Ik kan niet wachten tot ik boven aan de gang kan !!

Asjemenou; ik schrijf nog steeds ook met de meiden van maart 2005. We gaan ook 1x in de zoveel tijd uit eten en afspreken met de kids. Het klikt gewoon erg leuk.

Fijn dat je mocht kiezen. Ik ben 2x thuis bevallen dus daar ga ik nu ook voor. Trouwens, had de laatste keer het zh niet eens gered. De auto niet eens denk.....

Mette; k zou mvm eigenlijk moeten bellen dat ik een week langer kan plassen (ivm de datum die vooruit is gezet). Maar he er eerlijk gezegd weinig zin an. Ik heb na de laatste echo een wit pakje gekocht. Ik hou erg van wit bij die hele kleintjes. Asociatie met rein denk ofzo.... Maar een truitje met een schaapje er op en een broekje (zonder voetjes, heb ik een hekel aan) en een mutsje met een schaapje. Heel subtiel, heel schattig. Kan me dan nog niet voorstellen het nog een keer mee te maken eigenlijk.....

Dat pakje is trouwens maat 56. Maat 50 hebben ze hier eigenlijk nooit echt gepast :-)

Fijne avond !!
Hallo allemaal,

Lekker van het weekend aan het genieten. Wat grappig om te lezen dat de opruimwoede heeft toegeslagen, hier dus ook! Volgend jaar verhuizen we naar een nieuwe woning, dus we zijn ons huidige huis aan het opfrissen. Dit weekend dus flink aan het opruimen geslagen en even het plafond van de huiskamer geschilderd .

De afspraak voor de 20 weken moet ik nog gaan maken en ik wil wel graag weten wat het geslacht wordt. We vertellen het aan niemand dan hoor, daar zit nog een theorie achter ook. Zolang de families niet weten wat het geslacht is, blijven ze daar naar raden en over praten. Stel dat men het weet, dan wordt de volgende stap vragen naar de namen en dat is helemaal nog een geheimpje

De kinderkamer hebben we vorige week opgehaald en die staat nu op de logeerkamer te wachten totdat de rommelkamer is leeggehaald en de spulletjes erin kunnen. En 40 minuten versla ik wel hoor, we hebben de kamer op anderhalf uur rijden opgehaald Doen we ook nooit meer!

Ik vraag me af hoe vaak jullie er in de nacht uitmoeten om naar het toilet te gaan. Ik heb nu al een week dat ik rond vijf uur eruit mag! Er zit gewoon een ritme in lijkt het wel.

Nog een fijn weekend allemaal!
ZOOOO Gister naar HET babypark geweest..... lees: een pretpark vol met kinderkamers en wandelwagens jeetje mina wat een walhalla zeg pfff niet normaal meer. Heel die winkel met de Quinny gelopen en getest hihihihi heb je zon baan voor waar je de wagen kan testen, op zich wel geinig hahaha en ik denk dat het hem wel gaat worden alleen wil ik nu nog het 2008 model scoren want het scheelt 175 euro met het 2009 model (alleen nieuwe kleuren wil toch een zwarte)

Misschien een tip voor jullie omdat de 2009 spullen nu binnenkomen worden de 2008 modellen vet afgeprijsd.

Tot zover mijn verbazing op dat gebied hahahahahahaha

Ik voel me echt super begin mijn energie terug te krijgen alsmede mijn eetlust en heb weer zin om vrienden te ontvangen (had ik echt ff geen behoefte aan, om mensen te zien)

Heb nu alleen wel constant bonje met vriendlief doordat ik lekker hormoniaal tegenstrijdig ben en hij er niet zo goed mee om weet te gaan en erop in gaat waardoor ik dus nog erger word grrrrr

En het ergste is dat ik het weet van mezelf dat ik onredelijk ben maar er vreemd genoeg aan toe geef. Hmmm iemand hetzelfde????

Wat wel weer heerlijk is is dat ik die kleine steeds vaker voel kriebelen aan de binnekant echt geweldig.

Voelen jullie je ukkie al???
Zo, weer even een kleine up-date: de badkamer is nog steeds niet klaar (zucht...) en ik ben er nu eigenlijk helemaal klaar mee! Maar als alles goedgaat, zal hij binnen een dag of 10 helemaal klaar zijn (hoop ik). En dan moeten we aan de slaapkamers beginnen, zucht.....

Deze keer willen wij niet weten wat het wordt, of eigenlijk wil ik het niet weten. Manlief wil eigenlijk wel ,maar omdat hij al zo vaak zijn zin heeft gekregen, wil hij nu solidair met mij zijn... De meisjesnaam staat nog steeds vanaf de zwangerschap van de oudste en is altijd blijven staan, maar ik denk dat we toch weer naarstig op zoek moeten naar een jongensnaam. Manlief zou het heel erg leuk vinden als we hem naar hem zouden vernoemen, ik twijfel nog omdat het me niet zo handig lijkt (alhoewel de naam zelf wel mooi is).

@ Pamster: tja, de onredelijkheidshormonen vieren ook bij mij hoogtij en na de bevalling gaat het nog allemaal gewoon door. Dus zeg tegen je man dat hij nog even zal moeten doorbijten :-))).

@ Asjemenou: ik wil ook deze keer weer thuis bevallen. Tot nu toe is alleen de oudste in het ziekenhuis geboren. Hij werd uiteindelijk met de pomp gehaald. De andere twee zijn thuis geboren en dat vond ik toch wel heel erg fijn. Gelukkig heb ik tot nu toe hoe heel korte bevallingen gehad. Ik had het ws. niet gered om naar het ziekenhuis te gaan. Bij de tweede was de VK zelfs te laat....

Verder heb ik eigenlijk nog niets gekocht. Daar wil ik mee wachten totdat ik de 20-wekenecho heb gehad. Dan gaan we daarna standaard even shoppen.

Overigens zijn wij erover aan het nadenken om een kraamfeest te houden. Hebben we nog nooit gedaan omdat ik het eigenlijk niet zo leuk vind (erg onpersoonlijk). Maar nu het nummer 4 is en ik ook al 2 schoolgaande kinderen heb, lijkt het me voor hun ook leuker om er 1 groot feest van te maken en dan weer snel in het gewone ritme proberen te komen. Wat doen jullie?

Zo, ik ga er een punt aan breien!

Liefs, Ruma
@Ruma

Als het goed is word er een babyshower voor mij geregeld hihihihih voor de geboorte en daarna geven wij ook een kraamfeest weekend ben al een beetje gaan tellen en kom rond de 70 kaartjes dus we doen het in 2 weekenden eerst de familie en weekend erna de vrienden.

Dit hebben vrienden van ons ook gedaan en vond wel erg makkelijk moet ik zeggen. Dit zetten we ook in de kaartjes (mijn vader werkt bij een drukkerij dus wij bedenken het kaartje zelf en laten we mijn vader uitvoeren!

Wij gaan dit weekend de wandelwagen kopen jippie. Wel een beetje vroeg maar ik wil graag van de 2008 prijzen profiteren (zie mijn laatste post)

En jeetje ik krijg mijn jas bijna niet meer dicht en het word wel erg fris. Hoe lossen jullie dat op met je buik in een winterjas????

Kus Pam
Lange shawl er overheen (zo'n breede). En meestal heb ik het bij 30 plus weken zo warm dat ik zelfs zonder dekens slaap...

Bij mijn eerste moest ik vanwege 16 dagen overtijd in het ziekenhuis bevallen. Pethedine en een vacuumverlossing later had ik een schitterende kraamtijd, want mijn eerste liet me veel slapen (zeker 6 uur tussen avond- en nachtvoeding). Bij mijn tweede bevalling ging het zo makkelijk; zelfs de verpleegkundigen in het ziekenhuis dachten dat ik nog niet aan het bevallen was. Ik moest namelijk vanwege fluxus bij de eerste in het ziekenhuis bevallen. Ik vond het zelf ook wel te makkelijk gaan, maar toen de verloskundigen 9 cm constateerde en de vliezen brak, kwam het hoofdje van mijn zoon er meteen uit en nam mijn lichaam het echt compleet over. Na twee van zulke persweeen waar ik zelf absoluut geen kracht voor bij heb gezet, was mijn zoon er al. Had toen echt zoiets van: is dit alles? Wilde ook echt gelijk naar huis toe, want ik voelde me heerlijk. Kraamtijd was toen minder, vanwege een niet zo'n leuke kraamverzorgster en mijn zoon die om de twee uur wakker was.

Hopelijk gaat de derde ook lekker makkelijk. Ik mag nu thuis bevallen omdat ze me bij de tweede een prikje hebben gegeven toen ik weer hevig begon te vloeien en dat hielp toen goed.
Goeiemorgen!

Pam heel herkenbaar van die jas. Hier ios de oplossing of manlief z'n jack aan of inderdaad dikke trui eronder. En ook ik zweette me aan het eind van m'n 1e zwangerschap kapot dus toen was die jas dicht echt niet nodig haha

Ruma: balen joh van die badkamer, en daaarna nog verder met verbouwen. Respecht hoor! Hier geen kraamfeest we hadden bij de 1e ook niet overdreven veel visite en ik verwacht nu eigenlijk niet zo'n storm als toen. Hadden bij de 1e bv ook echt 60 gefeliciteerd kaartjes voor de zwangerschap en nu welgeteld 5 dus schijnbaar is een 2e niet zo boeiend...........

Verder gaat alles wel z'n ganagtje alleen op het werk is het bal. Ineens wordt er gezeurd over van alles waar ik het niet mee eens ben (zoals bv deze week ben ik vrij aangezien man een cursus heeft en mijn schoonouders op vakantie zijn, wat betekent dat ik kleine man moet halen en brengen naar het KDV en dat ik 2 hele dagen zelf thuis moet zijn om op te passen. Dus ik heb een hele week vrij genomen, uren zat). Gaan ze dus compleet over de zeik ik heb het zo gehad! Maar goed nieuwe baan zoeken heeft nu geen zin aangezien niemand zo dom gaat zijn om een zwangere aan te nemen. Dus zal toch nog vol moeten houden...........
Vandaag naar de verloskundige geweest. Ben in een maand tijd 2,5 kilo afgevallen. De maand daarvoor 1,5 kilo. ik heb nog steeds niet zoveel eetlust maar ik eet wel genoeg en gezond. Volgens de verloskundige hoef ik me er totaal geen zorgen om te maken. Prima dan! Nog niet echt een buikje. Een echt ieniemienie bolletje. Hoop dat het wel snel komt! Ben er nu wel klaar voor dat iedereen het kan zien! Ik ben nu 17,5 week dus het moet echt snel komen nu!

Ik ben er nog niet uit. Het ziekenhuis heeft nu de voorkeur. Meer in het kader; wat als er echt iets misgaat? Dan ben je er alvast. Wij wonen hier 25 minuten rijden van het ziekenhuis.

Maar thuis lijkt me wel echt fijner.

Verder nog niks gekocht. Maar veel dingen heeft mijn vriend nog van zijn kindje (kinderwagen, maxi cosi, box, commode). Scheelt weer dus! Een bedje moeten we nog. Doen jullie eerst zo;n klein wiegje? En houden jullie de baby de eerste periode op jullie kamer of meteen in zijn/haar eigen kamertje?
Hoi meiden,

Ruma, balen van je badkamer zeg.

Louise: Zulke bevallingen wil ik ook wel! wat is trouwens fluxus.

Elma: jammer dat ze op het werk zo moeilijk doen. Komt dat doordat je zwanger bent of is er iets anders aan de hand?

Ik zit in de verhuizing. We gaan zaterdag over en vandaag bedacht ik me (beetje laat) dat we internet. telefoon en tv nog moeten overzetten. Jeetje wat een gedoe allemaal. We hebben ook al veel in dozen zitten maar ook nog heel veel niet. Zie er even geen gat meer in maar dat komt wel weer.

Vandaag heb ik wel de griepprik gehaald dus baby (en mij) kan niks meer overkomen.

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
@vrolijkevrouw: Slim zeg zo'n griepprik!

En dat overzetten duurt vaak wel 1,5 week ofzo. Maar tv sluiten ze bijna nooit meer af, dus ook al is het nog niet overgezet dan kan je in je nieuwe huis waarschijnlijk wel gewoon tv kijken. Hou je taai! zaterdag ben je over en ziet alles er vast weer veel zonniger uit. Ik vind 2 huizen hebben altijd zo heftig en stressvol.
O, ik had begrepen dat dat niet mocht als je zwanger was, een griepprik, dat zei mijn huisarts vorige keer tenminste.

Wat vallen jullie allemaal af zeg! Ik begin nu echt aan te komen. Inmiddels al 2 kilo. Vind ik wel ok bij 18 weken hoor trouwens. Ik ben eigenlijk bij alle drie de vorige zwschappen uiteindelijk zo'n 12 kilo aangekomen, dus dat zal nu ook wel weer gebeuren. Maakt verder niet uit of ik nou veel of weinig eet (laat ik dus maar veel eten...).

Buik is ook echt al erg aanwezig.

Succes met verbouwen/verhuizen!

Ben trouwens ook wel benieuwd wat fluxus is.
Hier een blije moeder in spé! Gisteren voor het eerst het het kindje gevoeld! Eerder volede ik wel een soort van vage plopjes maar nu echt een klein schopje. Mijn vriend kon het ook voelen. Helemaal leuk! Hebben jullie dat ook al?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven