ervaring vruchtbaarheidsbehandeling

11-02-2016 13:33 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Hopelijk kunnen jullie mij wat wijzer maken.

Ik heb PCOS en ben bezig met mijn 6de ronde clomid. Gisterenavond pregnyl gespoten, dus eisprong voor morgenochtend ongeveer.

Echter sinds zaterdag heb ik licht bloedverlies (dus ver voor mijn eisprong) en sinds dinsdag heftige krampen in m'n onderbuik.

Ik heb vanochtend even gebeld naar mijn gyn met de klachten, en hij wist het ook niet!

Hij stelt gewoon voor om utrogestan in te nemen omdat hij dacht dat de bloeding hormonaal kan zijn, maar dat vond hij dan ook onwaarschijnlijk omdat ik mijn eisprong nog niet heb.

Misschien een nare bijwerking van de clomid? Iemand ervaring hiermee?

Ik begin het echt beu te worden om telkens al die troep in mijn lichaam te gieten. Nooit gedacht dat de behandeling zo zwaar kon zijn. Ik dacht, eventjes een paar pilletjes nemen, niet dus :(
Er heerst momenteel van alles, is het niet "gewoon" een buikgriep?

Heb je voor jezelf een limiet gesteld aan de behandelingen? Bijvoorbeeld zoveel maanden of tot die behandeling?

Wij hebben toen bijvoorbeeld gezegd dat we 6 IUI's zouden doen en dat is het dan. Dat geeft wel lucht, die behandelingen zijn namelijk ook zwaar. Je hele leven staat in het teken van die behandelingen.
neen geen griep, het is echt een stekende pijn specifiek ter hoogte van mijn eierstokken... en dat in combinatie met mijn bloedverlies...

Geen limiet gesteld, volgens gyn ongeveer 12 cyclussen clomid dan 6 spuiten en IUI en IVF zou voor ons niet aan de orde zijn omdat het zaad van mijn man heel goed is... Hij zeij dat ik tegen dan wel zou zwanger zijn... Maarja :(
Tja, ik voelde altijd mijn eisprong. Misschien is het dat? Maar dat was niet pijnlijk of zo dus ik betwijfel het.
quote:Jc2 schreef op 11 februari 2016 @ 13:45:

neen geen griep, het is echt een stekende pijn specifiek ter hoogte van mijn eierstokken... en dat in combinatie met mijn bloedverlies...

Geen limiet gesteld, volgens gyn ongeveer 12 cyclussen clomid dan 6 spuiten en IUI en IVF zou voor ons niet aan de orde zijn omdat het zaad van mijn man heel goed is... Hij zeij dat ik tegen dan wel zou zwanger zijn... Maarja :(

Gaan jullie 18 rondes iui doen? Dat is best veel.

En waarom kun je daarna geen ivf? Omdat je mans zaad te goed is? Blijkbaar niet goed genoeg of er is iets anders waarom iui niet lukt.

Verder mbt tot je clomid geen ervaringen met stekende buikpijn.
quote:anki schreef op 11 februari 2016 @ 14:06:

[...]

Gaan jullie 18 rondes iui doen? Dat is best veel.

En waarom kun je daarna geen ivf? Omdat je mans zaad te goed is? Blijkbaar niet goed genoeg of er is iets anders waarom iui niet lukt.

Verder mbt tot je clomid geen ervaringen met stekende buikpijn.

12 rondes clomid... Dan nog niet zwanger... 6 rondes met spuiten... Daarna pas IUI en IVF...

Mijn gyn ziej dat IUI en IVF vooral toegepast worden als het sperma van de man niet goed is. En dat was bij ons niet aan de orde.
Is er een echo gemaakt in de tussentijd. Heb je geen overstimulatie?
Ik heb trouwens iui gehad terwijl man heel goed zaadjes had. Was standaard procedure bij ons in het ziekenhuis. Zo had je de meeste kans zeiden ze en dat klopte ook want alle keren ben ik zwanger geworden. Ze deden bij ons geen stimulatie in eigen cyclus.
ja er is een echo gemaakt, neen geen overstimulatie... gewoon 2 folikkels... alles zag er goed uit.
Wij zitten ook in de molen. Vanwege onbegrepen onvruchtbaarheid dus meteen met clomid en iui. En als dat niet werkt ivf. En met mans zaad is ook niks mis.

Nu weet ik niet hoe of wat in jouw situatie mbt de standaardprocedure maar volgens mij heb je gewoon recht op 3 ivf pogingen mocht dit niet werken.
In geval van PCOS is de eerste stap Clomid. Daar is niets raars aan.

Later kan altijd nog besloten worden om IUI toe te passen en daarna komt IVF pas aan de orde. Er is hier geen sprake van onbegrepen onvruchtbaarheid maar er is sprake van PCOS. Met Clomid kun je op een relatief weinig belastende manier succes behalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven