Proberen zwanger te worden - deel 3
dinsdag 10 november 2015 om 20:09
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt
| naam | leeftijd | ronde | #kind | NOD | bijzonderheden |
| flipje2 | 29/41 | ICSI1, tp5 | eerste | 15 aug? | kan alleen zwanger worden via ICSI 3x mk (jun '16, dec '16, jul '17) |
| Praatje | 34/42 | 58 | eerste | ? | 1 mk (feb '15) Gaat niet de mmm in |
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden!
Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
| naam | leeftijd | #kind | afspraken | uitgerekend |
| Ylva | 31/30 | eerste | afspraken | 31 augustus '17 |
| Unicorn32 | 34/32 | eerste | 24 november '17 |
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.
Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
woensdag 10 februari 2016 om 15:30
@Bliss We posten tegelijk haha! Maar het is dus positief jaloersmakend he! Zie hierboven wat ik tegen @Kiml zei.
Wil echt niet de indruk wekken dat jullie dit niet mogen doen, want (als ik voor mezelf spreek) ik vind het serieus mooi om te lezen. Niemand gun ik het meer dan jullie! (En mezelf uiteraard hihi!)
Wil echt niet de indruk wekken dat jullie dit niet mogen doen, want (als ik voor mezelf spreek) ik vind het serieus mooi om te lezen. Niemand gun ik het meer dan jullie! (En mezelf uiteraard hihi!)
woensdag 10 februari 2016 om 16:52
Wat een onwijs lief bericht ylva en Sorry dat ik je steeds nerveus maak
Ik dacht overigens ook na mn laatste bericht dat er nu wel heel veel zwangere praat achter elkaar was.
En hoewel ik weet dat het ons natuurlijk gegunt wordt, wéét ik dat het erg confronterend kan zijn!
Zo, dus nu weer plek om te ventileren voor de "nog niet- maar wel heel snel- zwangere"!
Ik dacht overigens ook na mn laatste bericht dat er nu wel heel veel zwangere praat achter elkaar was.
En hoewel ik weet dat het ons natuurlijk gegunt wordt, wéét ik dat het erg confronterend kan zijn!
Zo, dus nu weer plek om te ventileren voor de "nog niet- maar wel heel snel- zwangere"!
The finest pleasure is kindness to others.
woensdag 10 februari 2016 om 23:11
Da4ntje klopt ik sta niet in de tabel eigenlijk omdat hier nieuw binnen kwam en eerst even rustig wou mee praten
Maar ik doe al een tijdje met jullie mee
Vind het fijn te lezen en meeste praten
Dus kan ik mij voorstellen dat het voor jullie ook duidelijker is dat ik mij dan even "voorstel" en in de tabel kom
Praatje - leeftijd 33 - leeftijd partner 41 - eerste kindje - nod ik denk zo 27 februari - bijzonderheden 》 1 miskraam februari 2015 - gaan niet medisch wereld in
Ik denk dat dit het zo ongeveer is
Hier de vakantie ook geboekt zoals ik het nu een beetje kan zien op de menstruatie app ben ik de tweede week op vakantie ongesteld
Hmmm. Jammer
Want net wat jij schrijft
Vakantie doet het sex leven bij ons vaak ook extra goed
Verder leuk om alle verhaaltjes te lezen van onze zwangere dames
Zeer fijn dat alles goed gaat
En dat er mooie baby kamers komen
Maar ik ga er niets te veel op in
*sorry*
Ik probeer er hoop uit te halen en mooie dromen voor onze toekomst
Blijf vooral schrijven dat het goed met jullie gaat
Proeliewoeli
Hoe is het??
Heb je al nieuws voor ons?
Dames slaap lekker allemaal
Liefs
Dus kan ik mij voorstellen dat het voor jullie ook duidelijker is dat ik mij dan even "voorstel" en in de tabel kom
Praatje - leeftijd 33 - leeftijd partner 41 - eerste kindje - nod ik denk zo 27 februari - bijzonderheden 》 1 miskraam februari 2015 - gaan niet medisch wereld in
Hier de vakantie ook geboekt zoals ik het nu een beetje kan zien op de menstruatie app ben ik de tweede week op vakantie ongesteld
Hmmm. Jammer
*sorry*
Proeliewoeli
Hoe is het??
Liefs
woensdag 10 februari 2016 om 23:15
Da4ntje klopt ik sta niet in de tabel eigenlijk omdat hier nieuw binnen kwam en eerst even rustig wou mee praten
Praatje - leeftijd 33 - leeftijd partner 41 - eerste kindje - ronde ....
Uhmm ik denk 54 <weet niet precies>
(Ruim 4 jaar bezig)
- nod ik denk zo 27 februari - bijzonderheden 》 1 miskraam februari 2015 - gaan niet medisch wereld in
Hmmm. Jammer
*sorry*
Proeliewoeli
Hoe is het??
Liefs
Praatje - leeftijd 33 - leeftijd partner 41 - eerste kindje - ronde ....
Uhmm ik denk 54 <weet niet precies>
(Ruim 4 jaar bezig)
- nod ik denk zo 27 februari - bijzonderheden 》 1 miskraam februari 2015 - gaan niet medisch wereld in
Hmmm. Jammer
*sorry*
Proeliewoeli
Hoe is het??
Liefs
donderdag 11 februari 2016 om 18:09
@praatje, heh bah ongesteld. Ik hoop dat je wel lekker op de bank hebt gezeten me een wijntje, en of chocola en of popcorn en of een goede film!
@ylva, dank je wel. Werken is een echt een goede afleiding!
@daantje en @praatje, iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt! De natuurlijke weg is toch ook hartstikke prima! Ik snap dat wel, hoor. Ik weet zelf ook niet zo goed hoe ik zal reageren wanneer die over hormoonbehandelingen beginnen. En toch snap ik ook weer de meiden die voor de medische kant gaan. Zit zelf nog op de wip. De einige goede keuze is de keuze waar jij je goed bij voelt!
@flipje, je bent hartstikke dapper!!! Wat goed dat je geen bijwerkingen hebt gehad! Op naar het echte werk!
@zwangeren, ik hoop dat jullie misselijkheid snel voorbij is!!
@kiml en Bliss, wat fijn dat alles zo goed gaat!
@proeloewoeli, en en en?
@hier, in wachtmodus, niks nieuws!
@ylva, dank je wel. Werken is een echt een goede afleiding!
@daantje en @praatje, iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt! De natuurlijke weg is toch ook hartstikke prima! Ik snap dat wel, hoor. Ik weet zelf ook niet zo goed hoe ik zal reageren wanneer die over hormoonbehandelingen beginnen. En toch snap ik ook weer de meiden die voor de medische kant gaan. Zit zelf nog op de wip. De einige goede keuze is de keuze waar jij je goed bij voelt!
@flipje, je bent hartstikke dapper!!! Wat goed dat je geen bijwerkingen hebt gehad! Op naar het echte werk!
@zwangeren, ik hoop dat jullie misselijkheid snel voorbij is!!
@kiml en Bliss, wat fijn dat alles zo goed gaat!
@proeloewoeli, en en en?
@hier, in wachtmodus, niks nieuws!
donderdag 11 februari 2016 om 19:35
donderdag 11 februari 2016 om 22:05
Ha meiden! Vandaag naar de gyn geweest en ze willen IUI met hormonen gaan toepassen. Dan moet ik dus 3 keer in de 1e 2 weken voor echo's langskomen om te checken of het er goed uitziet van binnen, of ik niet teveel eitjes aanmaak en word de eisprong kunstmatig opgewekt. De 4e keer is dan het inspuitmoment. Ik schrok daarvan (van het hormonengedeelte) omdat er niets mis is met mijn eisprong. Maar goed: de kans op zwangerschap met hormonen wordt dus groter zei mijn gyn. Na 4 pogingen gaan ze evalueren en kijken of het zin heeft om door te zetten. Eindstation is IVF.
Jeetje. Dit is best pittig. Maar het geeft me weer wat rust en nieuwe hoop. Mijn vriend wil wachten tot mei, tot na onze huwelijksreis. Ik niet. Ben er klaar mee en eigenlijk vooral klaar voor.
Verder zit ik middenin mijn ei. Dus toch maar weer hopen op een klein wonder .
@Proeliewoelie Herken jij dit? Of heb je geen hormonen? Heb je veel bijwerkingen?
@Flipje Dat klinkt best positief! En nog steeds heel spannend!!
Jeetje. Dit is best pittig. Maar het geeft me weer wat rust en nieuwe hoop. Mijn vriend wil wachten tot mei, tot na onze huwelijksreis. Ik niet. Ben er klaar mee en eigenlijk vooral klaar voor.
Verder zit ik middenin mijn ei. Dus toch maar weer hopen op een klein wonder .
@Proeliewoelie Herken jij dit? Of heb je geen hormonen? Heb je veel bijwerkingen?
@Flipje Dat klinkt best positief! En nog steeds heel spannend!!
donderdag 11 februari 2016 om 23:56
Helaas ongesteld geworden.
@Ylva ik spuit nog geen hormonen dat komt de 4e keer pas.
Sorry dat ik even afwezig ben geweest en nu zo kort door de bocht ben maar zit er behoorlik doorheen op het moment.
Mijn oma ligt in het ziekenhuis en daar gaat ook behoorlijk wat tijd in zitten op het moment.
Gewoon even bleghhh op dit moment.
@Ylva ik spuit nog geen hormonen dat komt de 4e keer pas.
Sorry dat ik even afwezig ben geweest en nu zo kort door de bocht ben maar zit er behoorlik doorheen op het moment.
Mijn oma ligt in het ziekenhuis en daar gaat ook behoorlijk wat tijd in zitten op het moment.
Gewoon even bleghhh op dit moment.
vrijdag 12 februari 2016 om 09:37
Proeliewoelie: wat heftig
Ylva: best even slikken denk ik, maar wel fijn dat je nu wordt geholpen en ze erin gaan vliegen om ervoor te zorgen dat je zwangerschapskansen verhogen! Ik duim voor je! En dat ei, benut het alvast goed wie weet...
Spannend flipje, ook voor jou gaan mijn duimen de lucht in!!
Meivo: ook aan jou denk ik!
gadget hoe gaat het met jou?
Ylva: best even slikken denk ik, maar wel fijn dat je nu wordt geholpen en ze erin gaan vliegen om ervoor te zorgen dat je zwangerschapskansen verhogen! Ik duim voor je! En dat ei, benut het alvast goed wie weet...
Spannend flipje, ook voor jou gaan mijn duimen de lucht in!!
Meivo: ook aan jou denk ik!
gadget hoe gaat het met jou?
Happiness is only real when shared
vrijdag 12 februari 2016 om 10:20
He.
Vanuit de wachtkamer van de gyn zit ik even eea terug te lezen. Fijn dat het zo goed met de zwangeren allemaal gaat!
Hier zo druk met van alles. Dat is wel lekker natuurlijk. Leidt de boel beetje af.
Voorbehoedmiddelen zijn er gewoon nog hoor. Denk pas in maart/ april weer echt proberen. Ik weet het nog niet echt.
Vanuit de wachtkamer van de gyn zit ik even eea terug te lezen. Fijn dat het zo goed met de zwangeren allemaal gaat!
Hier zo druk met van alles. Dat is wel lekker natuurlijk. Leidt de boel beetje af.
Voorbehoedmiddelen zijn er gewoon nog hoor. Denk pas in maart/ april weer echt proberen. Ik weet het nog niet echt.
vrijdag 12 februari 2016 om 12:26
@Praatje Nog een knuffel!! Balen dat je weer ongesteld bent... Fijn dat je een vakantie in het vooruitzicht hebt! Ik ga kijken of ik je gegevens in de tabel kan zetten voor je.
@Proeliewoelie
((. Wat shit allemaal! Sterkte!
@gadgetfreak Hoe was jouw ervaring bij de gyn? Hoop echt dat ze je niet weer hebben weggestuurd met weinig!
@Proeliewoelie
@gadgetfreak Hoe was jouw ervaring bij de gyn? Hoop echt dat ze je niet weer hebben weggestuurd met weinig!
vrijdag 12 februari 2016 om 15:36
Flipje, succes morgen met de echo. Is dat om te kijken of de eitjes goed groeien?
Ylva, er is dus een plan van aanpak. Ik snap dat je er klaar voor bent! Wat gaan jullie doen? Direct komende menstruatie starten? Kun je je vriend overtuigen dat dat voor jou toch wel fijn is?
Flipje is dan wel bezig met ICSI maar moet ook hormonen spuiten, ondanks dat haar eisprong goed is (zo zeg ik het goed toch Flipje?). Dus het komt wel vaker voor, ze zullen wel in elk ziekenhuis een ander protocol hebben. Raar eigenlijk dat het overal verschillend is, maar dat terzijde.
Je hebt 4 pogingen nu Ylva, en ik lees wel eens een beetje rond op het forum (er bestaan diverse IUI, ICSI, IVF topics) en daar lees je toch wel vaak positieve verhalen hoor meid! Spannende tijden komen eraan.
Proeliewoelie, gets. Het geeft helemaal niks dat je afwezig bent geweest en dat je even niet reageert, heel logisch in jouw situatie. Wat een k*tzooi, en dan ook nog eens je oma in het ziekenhuis. Neem je tijd, zorg goed voor jezelf en als jij weer de behoefte hebt om mee te schrijven, kom je gewoon weer eens buurten.
Gadget ik hoop dat je een fijn gesprek hebt gehad. Heb je wat rust nu, nu er even een pauze is?
Ylva, er is dus een plan van aanpak. Ik snap dat je er klaar voor bent! Wat gaan jullie doen? Direct komende menstruatie starten? Kun je je vriend overtuigen dat dat voor jou toch wel fijn is?
Flipje is dan wel bezig met ICSI maar moet ook hormonen spuiten, ondanks dat haar eisprong goed is (zo zeg ik het goed toch Flipje?). Dus het komt wel vaker voor, ze zullen wel in elk ziekenhuis een ander protocol hebben. Raar eigenlijk dat het overal verschillend is, maar dat terzijde.
Je hebt 4 pogingen nu Ylva, en ik lees wel eens een beetje rond op het forum (er bestaan diverse IUI, ICSI, IVF topics) en daar lees je toch wel vaak positieve verhalen hoor meid! Spannende tijden komen eraan.
Proeliewoelie, gets. Het geeft helemaal niks dat je afwezig bent geweest en dat je even niet reageert, heel logisch in jouw situatie. Wat een k*tzooi, en dan ook nog eens je oma in het ziekenhuis. Neem je tijd, zorg goed voor jezelf en als jij weer de behoefte hebt om mee te schrijven, kom je gewoon weer eens buurten.
Gadget ik hoop dat je een fijn gesprek hebt gehad. Heb je wat rust nu, nu er even een pauze is?
vrijdag 12 februari 2016 om 23:56
Dames ik ben niet nu op dit moment ongesteld . Nee mijn ei verwacht ik dit weekend.
Er werd geschreven over de vakantie en het daarbij horende sex leven
Als mijn menstruatie app het een beetje goed heeft op kijn telefoon en ik word met regelmaat ongesteld
Dan word ik in de laatste week
(wij gaan twee weken weg)
op onze vakantie ongesteld
Wat een beetje jammer zou zijn ...
Dank je wel Ylva ik zag mezelf in de tabel staan
Is wel leuk voor de anderen dat ze mijn verhaal kunnen lezen
Hier morgen nog een dagje werken
En dan is het zondag valentijns dag
Iemand nog leuke plannnen?
Voor ons is de ondertrouw alweer 5 jaar geleden
Wij gaan uit eten in het restaurant waar wij de ondertrouw gevierd hebben
Samen met mijn verwachte ei
Moet dit toch wel een gezellig Weekend worden
Wat denken jullie...
Fijn weekend allemaal
Liefs
Er werd geschreven over de vakantie en het daarbij horende sex leven
Als mijn menstruatie app het een beetje goed heeft op kijn telefoon en ik word met regelmaat ongesteld
Dan word ik in de laatste week
(wij gaan twee weken weg)
op onze vakantie ongesteld
Wat een beetje jammer zou zijn ...
Dank je wel Ylva ik zag mezelf in de tabel staan
Is wel leuk voor de anderen dat ze mijn verhaal kunnen lezen
Hier morgen nog een dagje werken
En dan is het zondag valentijns dag
Iemand nog leuke plannnen?
Voor ons is de ondertrouw alweer 5 jaar geleden
Wij gaan uit eten in het restaurant waar wij de ondertrouw gevierd hebben
Samen met mijn verwachte ei
Moet dit toch wel een gezellig Weekend worden
Wat denken jullie...
Fijn weekend allemaal
Liefs
zondag 14 februari 2016 om 22:16
He meiden.
Gesprek bij gyn was goed. Erg fijn dat ik gewisseld ben van dokter.
Vermoeden is dat ik toch endometriose heb. Ze wil nu een kijkoperatie uitvoeren. Wanneer ze wat vinden en het gelijk weg kunnen halen zullen ze dat gelijk doen.
Ook spuiten ze als het goed is de eileiders door. Dit is nog betrouwbaarder en grondiger dan een hsg.
Al met al. Een heel prettig gesprek. Fijne dokter.
Al is de vermoedelijke diagnose endometriose natuurlijk allesbehalve fijn. Ik ben daar niet echt van geschrokken vooralsnog. Dat vermoeden heb ik al jaren maar is 6 jaar geleden niet gevonden en vorig jaar ook niet.
Het is ook nog niet zeker natuurlijk. Al komen m'n verhaal (onregelmatige cyclus, darmklachten, zeer pijnlijke menstruatie en tussentijdse bloedingen) en de onregelmatigheden zie zij voelde om mijn baarmoeder wel perfect overeen.
Gyn gaf aan dat dit vaak gemist wordt en slecht op de echo te zien is.
De operatie zal tijdens of net na m'n menstruatie plaatsvinden. Deze ronde dus toch ovutesten gebruiken om ovulatie te bepalen en zodoende m'n menstruatie uit te reken.
Weer een hoop gebeurd dus. Maar wel even actie in de tent.
Gesprek bij gyn was goed. Erg fijn dat ik gewisseld ben van dokter.
Vermoeden is dat ik toch endometriose heb. Ze wil nu een kijkoperatie uitvoeren. Wanneer ze wat vinden en het gelijk weg kunnen halen zullen ze dat gelijk doen.
Ook spuiten ze als het goed is de eileiders door. Dit is nog betrouwbaarder en grondiger dan een hsg.
Al met al. Een heel prettig gesprek. Fijne dokter.
Al is de vermoedelijke diagnose endometriose natuurlijk allesbehalve fijn. Ik ben daar niet echt van geschrokken vooralsnog. Dat vermoeden heb ik al jaren maar is 6 jaar geleden niet gevonden en vorig jaar ook niet.
Het is ook nog niet zeker natuurlijk. Al komen m'n verhaal (onregelmatige cyclus, darmklachten, zeer pijnlijke menstruatie en tussentijdse bloedingen) en de onregelmatigheden zie zij voelde om mijn baarmoeder wel perfect overeen.
Gyn gaf aan dat dit vaak gemist wordt en slecht op de echo te zien is.
De operatie zal tijdens of net na m'n menstruatie plaatsvinden. Deze ronde dus toch ovutesten gebruiken om ovulatie te bepalen en zodoende m'n menstruatie uit te reken.
Weer een hoop gebeurd dus. Maar wel even actie in de tent.
zondag 14 februari 2016 om 23:30
Gadget, ik kan me zomaar voorstellen dat dit best een goed gevoel geeft.
Actie!
En ja endometriose, ik blijf het nog steeds belachelijk vinden dat de diagnosetijd gemiddeld 9 jaar duurt..
Gelukkig wordt de operatie ook nog snel gedaan.
Hoe kijk je er zelf tegenaan?
Actie!
En ja endometriose, ik blijf het nog steeds belachelijk vinden dat de diagnosetijd gemiddeld 9 jaar duurt..
Gelukkig wordt de operatie ook nog snel gedaan.
Hoe kijk je er zelf tegenaan?
The finest pleasure is kindness to others.
maandag 15 februari 2016 om 09:14
Gadget, dit klinkt als een goede overstap. Het lijkt erop dat je nu eindelijk serieus genomen wordt.
Ik schrik ervan wat Lisette schrijft, gemiddeld 9 jaar tot de diagnose. Niet te geloven!
Maar jij wordt dus komende menstruatie direct geopereerd?
Wat fijn dat er nu stappen worden ondernomen, al is het natuurlijk niet niks.
Nogmaals super knap dat je de sprong hebt gewaagd en van arts bent gewisseld. Zo zie je maar dat het heel wijs is om je gevoel te volgen!
Flipje, succes morgen met de echo.
Lisette, wanneer heb jij je echo? Deze week he?
Kus voor alle dames!
Ik schrik ervan wat Lisette schrijft, gemiddeld 9 jaar tot de diagnose. Niet te geloven!
Maar jij wordt dus komende menstruatie direct geopereerd?
Wat fijn dat er nu stappen worden ondernomen, al is het natuurlijk niet niks.
Nogmaals super knap dat je de sprong hebt gewaagd en van arts bent gewisseld. Zo zie je maar dat het heel wijs is om je gevoel te volgen!
Flipje, succes morgen met de echo.
Lisette, wanneer heb jij je echo? Deze week he?
Kus voor alle dames!
maandag 15 februari 2016 om 09:45
Oh gadget, fijn dat je een goed gevoel hebt bij de nieuwe arts. Snap wel dat het niet als een superverrassing kwam. Als je al zo'n lange tijd aan het proberen bent ken je je lichaam ook door en door. Ik hoop dat het snel achter de rug is en je weer verder kan. Ik duim voor je!
Voor flipje ook veel succes morgen!
Voor flipje ook veel succes morgen!
maandag 15 februari 2016 om 11:11
@Suze Dat er een plan van aanpak is, is inderdaad goed! Ik heb het er uitgebreid met mijn vriend over gehad. Hij is vooral bang dat ik mijn hoop teveel vestig op deze behandeling, terwijl de kansen niet zoveel hoger zijn dan wanneer we het natuurlijk blijven proberen. Uiteindelijk steunt hij me in mijn beslissing en gaan we dus eind februari de 1e ronde IUI doen. Als we op huwelijksreis gaan hebben we weer noodgedwongen 2 cyclussen rust, dus heeft hij weer zijn zin . In mei zal ik het dan voortzetten.
Dat ICSI is wel iets anders omdat je zoveel mogelijk eitjes moet produceren. Als ik teveel eitjes produceer dan blazen ze de behandeling af wegens een te groot risico op een meerling (nou pff, kom maar op hoor ;-P). Kan me voorstellen dat @Flipjes hormonenkuur dus nóg heftiger is, of zie ik dat verkeerd @Flipje? (Hoe voel je je trouwens? En: you go girl )
En lief dat je eens hebt rondgeneusd haha, dat heb ik ook maar gedaan! Het is wel een beetje dubbel maar ik lees inderdaad wel meer succesverhalen over IUI met hormonen dan zonder hormonen, dat zeker. Maar wat mijn vriend zei: ik durf niet te hard te hopen.
@Praatje Toen ik je gegevens in de tabel zette besefte ik dat al ja, dat je ongesteldheid alweer voorbij moest zijn.
Ik hoop dat je een hele mooie, fijne en gezellige Valentijnsdag hebt gehad
@Gadgetfreak Wat een dubbel nieuws! Aan de ene kant worden je zorgen tenminste serieus genomen en pakken ze goed door. Aan de andere kant is de diagnose best heftig... Maar anders had je inderdaad nog geen verklaring voor die onregelmatige cyclus ed. Spannend hoor voor jou. Hoop dat de behandeling niet te heftig is! Ik vind je sowieso erg stoer
Dat ICSI is wel iets anders omdat je zoveel mogelijk eitjes moet produceren. Als ik teveel eitjes produceer dan blazen ze de behandeling af wegens een te groot risico op een meerling (nou pff, kom maar op hoor ;-P). Kan me voorstellen dat @Flipjes hormonenkuur dus nóg heftiger is, of zie ik dat verkeerd @Flipje? (Hoe voel je je trouwens? En: you go girl )
En lief dat je eens hebt rondgeneusd haha, dat heb ik ook maar gedaan! Het is wel een beetje dubbel maar ik lees inderdaad wel meer succesverhalen over IUI met hormonen dan zonder hormonen, dat zeker. Maar wat mijn vriend zei: ik durf niet te hard te hopen.
@Praatje Toen ik je gegevens in de tabel zette besefte ik dat al ja, dat je ongesteldheid alweer voorbij moest zijn.
Ik hoop dat je een hele mooie, fijne en gezellige Valentijnsdag hebt gehad
@Gadgetfreak Wat een dubbel nieuws! Aan de ene kant worden je zorgen tenminste serieus genomen en pakken ze goed door. Aan de andere kant is de diagnose best heftig... Maar anders had je inderdaad nog geen verklaring voor die onregelmatige cyclus ed. Spannend hoor voor jou. Hoop dat de behandeling niet te heftig is! Ik vind je sowieso erg stoer
maandag 15 februari 2016 om 11:15
@Ylva spannend zeg! en ik wil toch even zeggen dat ik jou ook heel moedig vindt! (alle dames hier trouwens) - beetje raar van de 'meerlingredenering', ik zou dan denken, dan zijn het er maar 3 ineens, maar dat brengt ook weer meer risico en complicaties mee.. dus ik duim voor 1 gezonde baby voor jou! wie weet ben je al zwanger tijdens je huwelijksreis, dat zou technisch gezien kunnen, toch?
maandag 15 februari 2016 om 15:55
@meerlingen Dat lijkt heel leuk en schattig, maar bijna alle meerlingen worden véél te vroeg geboren, met alle risico's en stress van dien. Als de kindjes dat overleven hebben ze vaak een groeiachterstand ook nog eens een verhoogd risico op luchtweg problemen (o.a. asthma), leerachterstand op latere leeftijd en ga zo maar door... dus heel goed dat de artsen dat zoveel mogelijk proberen te voorkomen!
@Ylva ik heb inmiddels in totaal 21 injecties gezet, en vermoedelijk nog 15 tot 20 te gaan.
Bij ICSI/IVF moet je eerst remmen en daarna remmen en stimuleren tegelijk, vandaar zoveel prikken.
Bij IUI alleen kort stimuleren en een ongeveer 3x lagere dosis.
Bijwerkingen vallen bij mij gelukkig onwijs mee!
@Ylva ik heb inmiddels in totaal 21 injecties gezet, en vermoedelijk nog 15 tot 20 te gaan.
Bij ICSI/IVF moet je eerst remmen en daarna remmen en stimuleren tegelijk, vandaar zoveel prikken.
Bij IUI alleen kort stimuleren en een ongeveer 3x lagere dosis.
Bijwerkingen vallen bij mij gelukkig onwijs mee!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog