Terechte ergernissen

02-01-2016 14:11 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle terechte ergernissen die niet onbenullig zijn
Zo was het toch niet bedoeld. Ik volg je andere topic en heb daar ook meerdere malen supportend gereageerd. En ik hoop dat jullie snel terecht kunnen. Ik heb je echt niet willen kwetsen.
Dat sommige mensen niet begrijpen dat ik wel eventueel een hond wil, maar niet zo erg dat ik mijn katten die al tweedehands zijn erom weg ga doen.
quote:MarianneDavids schreef op 02 januari 2016 @ 14:18:

Iemand die in de supermarkt alle broodjes in de bakken aan het bepotelen was om ze daarna weer terug te leggen, die tangen liggen er niet voor decoratieve doeleinden. Toen ik er een opmerking over maakte werd ze nog kwaad ook.Brrrrrrrrrr!!!!
quote:Matisse schreef op 02 januari 2016 @ 16:16:

[...]

Oh.... dit is zo herkenbaar! Ritsen van broeken die geen lang leven beschoren zijn, voeringen van jassen die snel stuk gaan, een shirt waar spontaan een rafelrand in komt omdat er een naadje los zit. Vreselijk! Maar ook sokken die snel slijten (vroeger stopte men die dingen, tegenwoordig koop je een nieuw voordeelpak bij de Hema/Hennes of waar dan ook). Ook bij de wat duurdere merken ontkom je er niet aan. Het enige dat bij mij in zeer goede staat blijft is vintage! Een jas uit de sixties, een jurkje uit de sixties. Vreemd! Was de kwaliteit van kleding vroeger dan echt beter? Was men er misschien zuiniger op omdat het minder een wegwerpartikel was?

Dertig jaar vind ik ook een normale levensduur voor een goed. Opa en oma hebben nog wel linnengoed in de kast dat ouder is dan dat.Ja, het was vroeger kwalitatief echt beter. Toen ik eind jaren negentig op kamers ging had ik twee stapeltjes theedoeken, handdoeken, washandjes etc. De ene helft van thuis mee genomen, ongeveer twintig jaar oud, de andere helft nieuw gekocht. Na een jaartje of drie, vier zagen de oude jaren zeventig handdoeken er nog goed uit en de nieuwe handdoeken hadden al gaten en rafels. :(
quote:clemance schreef op 02 januari 2016 @ 18:19:

Zo was het toch niet bedoeld. Ik volg je andere topic en heb daar ook meerdere malen supportend gereageerd. En ik hoop dat jullie snel terecht kunnen. Ik heb je echt niet willen kwetsen.Oke het is je vergeven. Wij kunnen woensdag 13 januari pas terecht bij de oncoloog.
Mensen die in de klantenservice werken, maar geen sociale vaardigheden bezitten.
quote:ietsanders schreef op 02 januari 2016 @ 15:44:

Ik erger me er aan dat t kattegrit wat mij en m'n kat goed bevalt opeens grotere korrels heeft!Er staat ook niet op de verpakking dat t vernieuwd is ofzo.

Kattegrit is een natuurproduct, dat wil weleens wat anders van structuur zijn.

Ik erger me aan mensen die nu nog vuurwerk aan het afsteken zijn.
quote:Kunai schreef op 02 januari 2016 @ 16:52:

Ik ga een klacht indienen, ben blij dat jullie het ook zeggen, dan heb ik tenminste niet het idee dat ik me aanstel.

Wiezel, 20 euro? Vier jaar is nog helemaal niet oud.

Je stelt je zeker niet aan! Klacht is zeer terecht.

Ja 20 euro... en dan moest er ook eerst nog een eigen reperateur langskomen waar ik twee weken op moest wachten (en dus al die tijd zonder koelkast zat)
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
quote:Blondie456 schreef op 02 januari 2016 @ 18:26:

[...]

Oke het is je vergeven. Wij kunnen woensdag 13 januari pas terecht bij de oncoloog.

Geheel off-topic, maar ik wilde het wel even zeggen.

Mijn vader is ook ziek, ook kanker. Wat ik ervan geleerd heb, is dat aan de snelheid waarmee je in het ziekenhuis terecht kan, ook de ernst en de agressiviteit van de kanker af te meten is. Als jullie het voor Kerst gehoord hebben (en dat maak ik een beetje op uit je reactie) en jullie kunnen 13 januari terecht, is dat relatief goed nieuws. Dat wil (volgens mij) zeggen dat het niet extreem ernstig of agressief is.

Uiteraard is het nog steeds heel erg vervelend, een rottijd en al het andere. Daar doe ik niets aan af. Ik wil je hooguit een beetje gerust stellen.

Overigens vind ik vuurwerk dat nu nog steeds afgestoken wordt ook een heel terechte ergernis. En app's die steeds haperen.
quote:Sorcha_ schreef op 02 januari 2016 @ 14:14:

TO begint:

Mijn kat die dus allergisch blijkt te zijn voor krab. Ik zag de bui al aankomen en zette hem in de keuken, omdat ik niet wilde dat hij op het tapijt in de woonkamer overgeeft.

Gaat hij dus op het kleine vierkantje tapijt dat bij de deur ligt zitten projectielbraken.

Waarom doet ie dat nou nooit op de tegels .

Omdat het spettert als ie op de tegels kotst of plast, en op het tapijt of een matje niet....
Van die mensen die standaard 'Ach da's toch niet erg' roepen. Dat ik geen kinderen heb: 'Ach da's toch niet erg!' Dat ik niet op vakantie kan: 'Ach da's toch niet erg!' Dat ik geld was misgelopen: 'Ach da's toch niet erg!' Variant: 'Ach da's toch niet belangrijk!' Dat was weer toen ik zei dat ik cursussen op alternatief gebied wilde doen maar dat het uit geldgebrek niet kon.
Dat vriend niks laat horen, nadat hij naar z'n vakantiebestemming is gevlogen, ik slecht nieuws heb gehad en hij m'n berichtjes heeft gelezen.
Mijn ergernis: dat al het feestdag-spul in de winkels al weeeeken vooraf aan feestdag in de schappen liggen. Maar vlak voor de feestdag is verdwenen!

2 dagen voor kerst wilde ik nog wat leuke versierseltjes voor op de kersttafel, alles weg! En vandaag bedacht ik me tijdens het boodschappen doen dat ik zondag een valentijnsontbijtje ga maken voor mijn vriend. Dus ik naar de Xenos/Action/Kruidvat. En ja hoor, nog geen rozenblaadje te vinden! Zo jammer voor de late beslissers zoals ik
Mensen die bij de kassa in de supermarkt op hun dooie akkertje hun kar leeghalen, wachten tot alles gescand is, rustig afrekenen en dan met veel preciesie hun boodschappen in hun tassen gaan stoppen terwijl de rij aan de kassa maar groeit en mijn spullen niet gescand kunnen worden omdat die hele band nog vol ligt...

Ik sluit natuurlijk áltijd precies achter zo'n figuur aan...
quote:mukske schreef op 12 februari 2016 @ 16:33:

Mensen die bij de kassa in de supermarkt op hun dooie akkertje hun kar leeghalen, wachten tot alles gescand is, rustig afrekenen en dan met veel preciesie hun boodschappen in hun tassen gaan stoppen terwijl de rij aan de kassa maar groeit en mijn spullen niet gescand kunnen worden omdat die hele band nog vol ligt...

Ik sluit natuurlijk áltijd precies achter zo'n figuur aan... Zeer terechte ergernis. Net als mensen die niet aansluiten in de rij bij de kassa, waardoor jij je boodschappen niet op de band kunt gaan leggen, terwijl er eigenlijk ruimte zat is. En mensen die pas als de caissière een bedrag heeft gezegd, bedenken dat er voor boodschappen betaald moet worden. Dan hun tas (het zijn eerlijk gezegd meestal vrouwen) pakken, op zoek gaan naar hun portemonnee en dan bij voorkeur te weinig geld geven, waardoor de caissière moet gaan uitleggen dat het te weinig is, dan weer op zoek naar het resterende geld.....zucht!
Oh dear, how sad, never mind.
Ja , eerst alles rustig in de tas /doos pakken dan pas de portemonnee pakken en afrekenen. Terwijl iedereen staat te wachten.... Heeeel ergerlijk en irritant!
quote:elf12 schreef op 12 februari 2016 @ 16:06:

Mijn ergernis: dat al het feestdag-spul in de winkels al weeeeken vooraf aan feestdag in de schappen liggen. Maar vlak voor de feestdag is verdwenen!

2 dagen voor kerst wilde ik nog wat leuke versierseltjes voor op de kersttafel, alles weg! En vandaag bedacht ik me tijdens het boodschappen doen dat ik zondag een valentijnsontbijtje ga maken voor mijn vriend. Dus ik naar de Xenos/Action/Kruidvat. En ja hoor, nog geen rozenblaadje te vinden! Zo jammer voor de late beslissers zoals ik

+ 1!

En mijn ergernis is dat tegenwoordig alles zo snel op is, dan twijfel ik nog ergens over en huppa weg! En als ik dan vraag of het nog bijgevuld word, kijken ze je glazig aan.
quote:mukske schreef op 12 februari 2016 @ 16:33:

Ik sluit natuurlijk áltijd precies achter zo'n figuur aan... Daarom ga ik naar de zelfscan-supermarkt heerlijk! Nooit dat gesemmel bij de kassa.
Mensen die een gesprekje met je aanknopen en dan zogenaamd geïnteresseerd zijn, maar in werkelijkheid niet luisteren naar wat je zegt. Dus eigenlijk krijg je ongevraagd een rol in een toneelstukje dat zo iemand zelf bedacht heeft. Dat vooral ook over die ander gaat, al begint het meestal met 'hoe is het met je?'.

Heb ik echt een schijthekel aan.
maar alleen als 'ie ijs- en ijskoud is
Eén keer per jaar naar MacDonald's voor een sudae...

Ik bestel: 'Een sundae met caramelsaus en nootjes graag'.

Steeeeeevast komt er dan: 'Een sundae? Wilt u er saus op? En wilt u ook nootjes?'

Gggrrrrrraaaaaauuuuwww...
quote:mukske schreef op 12 februari 2016 @ 17:10:

Eén keer per jaar naar MacDonald's voor een sudae...

Ik bestel: 'Een sundae met caramelsaus en nootjes graag'.

Steeeeeevast komt er dan: 'Een sundae? Wilt u er saus op? En wilt u ook nootjes?'

Gggrrrrrraaaaaauuuuwww...

En je krijgt erna niet het obligate "wilt u ook nog vier garnalen voor één Euro?" of weet ik veel wat ze je proberen aan te smeren?

Trouwens ook een ergernis: bij de wasstraat zeg ik welk programma ik wil en letterlijk elke keer komt er dan "ik zie dat uw auto erg vies is, ik zou u aanraden om het VIP-pakket erbij te nemen". Ik hoef geen VIP-pakket, ik weet of m'n auto erg vies is en ik kom al jaren bij die wasstraat en weet precies welk pakket ik moet hebben. Dus ik zeg dan maar weer braaf dat dat niet hoeft, komt er meestal nog tegengas "nou, ik weet niet of 'ie dan wel helemaal schoon wordt hoor".

Binnenkort vraag ik een keer hoe vaak ze nou eigenlijk bij de uitgang staan te kijken of een auto wel schoon is. Ik weet het antwoord al.......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:water_ontherocks schreef op 12 februari 2016 @ 17:07:

Mensen die een gesprekje met je aanknopen en dan zogenaamd geïnteresseerd zijn, maar in werkelijkheid niet luisteren naar wat je zegt. Dus eigenlijk krijg je ongevraagd een rol in een toneelstukje dat zo iemand zelf bedacht heeft. Dat vooral ook over die ander gaat, al begint het meestal met 'hoe is het met je?'.

Heb ik echt een schijthekel aan.

O ja vreselijk.

Mijn moeder is er zo een:

-'Hoe gaat het?'

- 'Goed, ik...'

- 'ik heb daar en daar pijn *noemt 236 hypochondrische klachten* en *een hoop geroep zonder inhoud*'

Ik ben altijd compleet uitgeput als ik bij haar ben geweest

'Voordeel' is dan weer dat ik er zelf erg goed op let wél te luisteren als mensen mij iets willen vertellen.
quote:MonicaGeller schreef op 12 februari 2016 @ 17:17:

[...]

O ja vreselijk.

Mijn moeder is er zo een:

-'Hoe gaat het?'

- 'Goed, ik...'

- 'ik heb daar en daar pijn *noemt 236 hypochondrische klachten* en *een hoop geroep zonder inhoud*'

Ik ben altijd compleet uitgeput als ik bij haar ben geweest

'Voordeel' is dan weer dat ik er zelf erg goed op let wél te luisteren als mensen mij iets willen vertellen.Ja vreselijk zijn dat soort gesprekken. Dat heb ik altijd bij mijn opa. Dan zeurt hij later ook altijd over ziektes, ruzies en doden.
quote:missdory schreef op 02 januari 2016 @ 14:20:

Mijn katten die van buiten uit de regen komen en dan via het kattenluikje naar binnenkomen en een spoor van water achterlaten en dan op de bank ploffen

Mijn collega die binnensmonds boert Ik heb een hond die het heerlijk vind om in de bagger te spelen en vervolgens super vrolijk binnenkomt en je begroet met die vieze baggerpoten/ lichaam. En dan vervolgens ook snel weer door rent zodat alles onder de bagger zit voordat ik haar eindelijk kan wassen.
Mannen die hun vrouw voor de deur van de supermarkt uit de auto laten om dan zelf, onbetaald, een parkeerplek in beslag te nemen of rondjes blijven rijden op de parkeerplaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven