Terechte ergernissen

02-01-2016 14:11 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor alle terechte ergernissen die niet onbenullig zijn
mosterd geloof ik
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:MonicaGeller schreef op 12 februari 2016 @ 17:17:

[...]

O ja vreselijk.

Mijn moeder is er zo een:

-'Hoe gaat het?'

- 'Goed, ik...'

- 'ik heb daar en daar pijn *noemt 236 hypochondrische klachten* en *een hoop geroep zonder inhoud*'

Ik ben altijd compleet uitgeput als ik bij haar ben geweest

'Voordeel' is dan weer dat ik er zelf erg goed op let wél te luisteren als mensen mij iets willen vertellen.

Ja dat dus.

Zo'n moeder is wel uitputtend ja!

Ik heb het momenteel veel met mensen die reageren op mijn tweelingzwangerschap. Ze hebben dan zelf van tevoren al bedacht dat het wel heel zwaar zal zijn en een hele schok enzo.... nou nee dus. Maar daar luisteren ze dan helemaal niet naar, ze zijn alleen maar bezig hun eigen vooroordelen te spuien. Dat ik er relaxed en vrolijk onder ben, lijken ze totaal niet te begrijpen.
maar alleen als 'ie ijs- en ijskoud is
Dat ik altijd mijn sleutels kwijt ben, of mijn zonnebril of mijn telefoon of mijn enz enz enz........
quote:water_ontherocks schreef op 12 februari 2016 @ 20:06:

[...]

Ja dat dus.

Zo'n moeder is wel uitputtend ja!

Ik heb het momenteel veel met mensen die reageren op mijn tweelingzwangerschap. Ze hebben dan zelf van tevoren al bedacht dat het wel heel zwaar zal zijn en een hele schok enzo.... nou nee dus. Maar daar luisteren ze dan helemaal niet naar, ze zijn alleen maar bezig hun eigen vooroordelen te spuien. Dat ik er relaxed en vrolijk onder ben, lijken ze totaal niet te begrijpen.

Oh wat erg, dat mensen zo op je zwangerschap reageren

Ik hoop dat je je niet te veel laat beïnvloeden door dat soort reacties.

Toen ik zes jaar na de eerste mijn tweede zoon kreeg, hadden veel mensen besloten dat ik wel liever een dochter had gehad.

Na 3 miskramen en ruim een jaar nodig gehad om zwanger te worden, was ik al lang blij dat ik nog een kindje had gekregen, maar dat was voor veel mensen blijkbaar te moeilijk
Tja, het is vooral voor die mensen sneu. Zij zijn dus niet in staat om de wereld wat ruimer te bekijken, te begrijpen dat een andere persoon een andere ervaring kan hebben. Daardoor zullen ze dus nooit zelf een nieuw inzicht hebben, en blijven ze gevangen in hun eigen kleine (vaak bekrompen) wereldje.

Ik stoor me er soms aan, maar laat me er niet door beïnvloeden. Het is hùn probleem, niet het mijne.

Hoop dat dat jou ook lukt! (Wat een lompe reacties die jij kreeg ook zeg!)
maar alleen als 'ie ijs- en ijskoud is
quote:MonicaGeller schreef op 12 februari 2016 @ 20:38:

[...]

Toen ik zes jaar na de eerste mijn tweede zoon kreeg, hadden veel mensen besloten dat ik wel liever een dochter had gehad.

Na 3 miskramen en ruim een jaar nodig gehad om zwanger te worden, was ik al lang blij dat ik nog een kindje had gekregen, maar dat was voor veel mensen blijkbaar te moeilijk Dat is ook echt lomp inderdaad! Zo vroeg mijn schoonmoeder, toen we haar vertelden dat de 2e ook weer een jongetje zou worden, hoe teleurgesteld we waren. Euh nou helemaal niet, dolblij juist dat we een goede 20-weken echo hadden en dat er nog een kindje bij komt.
Volgens de kalender moet ik pas volgende week ongesteld worden, maar *surprise, surprise * het was vandaag al zover.

En het is niet voor het eerst dat mijn periode zich niet netjes aan de kalender houdt....en altijd eerder he. Nooit dat het eens een weekje later komt
quote:Starshine schreef op 13 februari 2016 @ 23:55:

Volgens de kalender moet ik pas volgende week ongesteld worden, maar *surprise, surprise * het was vandaag al zover.

En het is niet voor het eerst dat mijn periode zich niet netjes aan de kalender houdt....en altijd eerder he. Nooit dat het eens een weekje later komt Bij mij is het vaak een weekje of twee later. Ook niet fijn hoor, want dan zit ik te stressen dat ik zwanger kan zijn (wat totaal niet mogelijk is, maar toch)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven