Thailand Topic 2
donderdag 11 februari 2016 om 15:36
quote:poldervrouw schreef op 11 februari 2016 @ 15:28:
[...]
Heb jij ervaring met daar boeken van binnenlandse vlucht .. Ik denk dat ik een week van te voren wel weet dat ik naar de eilanden wil.. Dus dacht ik daar te boeken. Hoe zit het dan met uitprinten instapkaart en al die rommel ?Je krijgt ter plekke een ticket als je ergens op straat boekt. Als je online boekt krijg je je ticket op email dus het volstaat de mail op je telefoon te laten zien. Op het vliegveld krijg je een boardingpass.
[...]
Heb jij ervaring met daar boeken van binnenlandse vlucht .. Ik denk dat ik een week van te voren wel weet dat ik naar de eilanden wil.. Dus dacht ik daar te boeken. Hoe zit het dan met uitprinten instapkaart en al die rommel ?Je krijgt ter plekke een ticket als je ergens op straat boekt. Als je online boekt krijg je je ticket op email dus het volstaat de mail op je telefoon te laten zien. Op het vliegveld krijg je een boardingpass.
donderdag 11 februari 2016 om 15:53
200 euro voor ong 12 overnachtingen in meestal 4 sterrenhotels? Dat is zelfs voor Thailand erg goedkoop!
Chris, ja ben nu een week bezig en vind het geweldig. Net mijn eerste OW geassisteerd. Duik me helemaal het rambam! Ben er alleen nog niet achter of ik ook de IDC er meteen achteraan ga doen. Neig naar alleen DMC en dan wellicht volgend jaar de rest. Geen idee hoe lang ik erover ga doen nu. Denk een week of 6. Het is echt te gezellig hier! Veel DMT's en allemaal wat ouder, grappig genoeg. Leuk hoor!
Chris, ja ben nu een week bezig en vind het geweldig. Net mijn eerste OW geassisteerd. Duik me helemaal het rambam! Ben er alleen nog niet achter of ik ook de IDC er meteen achteraan ga doen. Neig naar alleen DMC en dan wellicht volgend jaar de rest. Geen idee hoe lang ik erover ga doen nu. Denk een week of 6. Het is echt te gezellig hier! Veel DMT's en allemaal wat ouder, grappig genoeg. Leuk hoor!
donderdag 11 februari 2016 om 16:48
quote:yasmijn schreef op 11 februari 2016 @ 15:36:
[...]
Je krijgt ter plekke een ticket als je ergens op straat boekt. Als je online boekt krijg je je ticket op email dus het volstaat de mail op je telefoon te laten zien. Op het vliegveld krijg je een boardingpass.Oke. Nou dan boek ik daar wel. Vroeg zat toch week van te voren ?
[...]
Je krijgt ter plekke een ticket als je ergens op straat boekt. Als je online boekt krijg je je ticket op email dus het volstaat de mail op je telefoon te laten zien. Op het vliegveld krijg je een boardingpass.Oke. Nou dan boek ik daar wel. Vroeg zat toch week van te voren ?
donderdag 11 februari 2016 om 22:13
quote:poldervrouw schreef op 11 februari 2016 @ 15:21:
Wij Gaan uit van ong. 1500 pp incl alles voor bijna 4 weken , vlucht is duurste
Daarin zit vlucht Amserdam Bangkok (rechtstreeks en geboekt ) 1 binnenlandse vlucht , nachttrein , hotel (simpel enige eis is eigen sanitair , wat busvervoer her en der , jungle trek 3/4 dagen , elephant nature park (incl overnachting ) entree gelden Np, Ferry en fietstocht in Bangkok (colours of Bangkok ) eten etc. Geen souvenirs omdat ik daar normaliter niets mee heb ..dit bedrag is indicatief maar gezien alle info die ik heb gevonden is het best realistisch . Duurste is jungle trek en die olifanten Kan tot max 2000 gaan maar is niet de bedoeling , als we gaan duiken lukt dat iig
Alleen vlucht en 1e 2 nachten Bangkok is geboekt , de rest niet . We verwachten qua hotel op eilanden iets duurder uit te zijn mede door kerst / hoogseizoen
Kosten die we niet meenmen zijn vaccinaties (ik heb alles al ivm vorige reis en 75% daarvan werd vergoed door aanvullende verz. ) , backpacks en goede schoenen . Reisverzekering hebben we al en verder gaat er niets bijzonders mee, we reizen met 15 kilo bagage ongeveer pp . Wat we vergeten kopen we daar wel
Ha, dat klinkt al een stik relaxter daen een aantal weken terug
Als je online tickets wilt boeken bij Air Asia: bij bijvoorbeeld Rabobank moet je goedkeuren met de reader, ook als je je creditcard gebruikt, dus denk er aan eentje mee te nemen.
Wij Gaan uit van ong. 1500 pp incl alles voor bijna 4 weken , vlucht is duurste
Daarin zit vlucht Amserdam Bangkok (rechtstreeks en geboekt ) 1 binnenlandse vlucht , nachttrein , hotel (simpel enige eis is eigen sanitair , wat busvervoer her en der , jungle trek 3/4 dagen , elephant nature park (incl overnachting ) entree gelden Np, Ferry en fietstocht in Bangkok (colours of Bangkok ) eten etc. Geen souvenirs omdat ik daar normaliter niets mee heb ..dit bedrag is indicatief maar gezien alle info die ik heb gevonden is het best realistisch . Duurste is jungle trek en die olifanten Kan tot max 2000 gaan maar is niet de bedoeling , als we gaan duiken lukt dat iig
Alleen vlucht en 1e 2 nachten Bangkok is geboekt , de rest niet . We verwachten qua hotel op eilanden iets duurder uit te zijn mede door kerst / hoogseizoen
Kosten die we niet meenmen zijn vaccinaties (ik heb alles al ivm vorige reis en 75% daarvan werd vergoed door aanvullende verz. ) , backpacks en goede schoenen . Reisverzekering hebben we al en verder gaat er niets bijzonders mee, we reizen met 15 kilo bagage ongeveer pp . Wat we vergeten kopen we daar wel
Als je online tickets wilt boeken bij Air Asia: bij bijvoorbeeld Rabobank moet je goedkeuren met de reader, ook als je je creditcard gebruikt, dus denk er aan eentje mee te nemen.
donderdag 11 februari 2016 om 22:42
Oh Mayou, klinkt helemaal super! Voordeel van direct je IDC doen is dat alles er nog vers inzit, ik moest vaak assisteren bij OW & AOW cursussen en moest echt al op instructor level kunnen demonstreren boven en onder water. Ook de theorie is grotendeels hetzelfde. Anders zakt het wellicht toch iets weg. Veel plezier, geniet van deze leuke tijd!
donderdag 11 februari 2016 om 23:07
quote:eva-luna schreef op 11 februari 2016 @ 22:13:
[...]
Als je online tickets wilt boeken bij Air Asia: bij bijvoorbeeld Rabobank moet je goedkeuren met de reader, ook als je je creditcard gebruikt, dus denk er aan eentje mee te nemen.Ja ik heb het maar losgelaten. We hebben soort van lijstje wat we echt willen en de rest zien we wel. Ik heb en creditcard van ING (platinum ) Wel spreiden we ons geld. Niet alles op 1 rekening en wat contanten in tas
[...]
Als je online tickets wilt boeken bij Air Asia: bij bijvoorbeeld Rabobank moet je goedkeuren met de reader, ook als je je creditcard gebruikt, dus denk er aan eentje mee te nemen.Ja ik heb het maar losgelaten. We hebben soort van lijstje wat we echt willen en de rest zien we wel. Ik heb en creditcard van ING (platinum ) Wel spreiden we ons geld. Niet alles op 1 rekening en wat contanten in tas
donderdag 11 februari 2016 om 23:20
Ik heb ook nog een vraag. Heb een ' soort van ' route uitgestippeld met nu als laatste plek de treetops in Kao Sok park (die jij ook noemde poldervrouw). Daarna willen we nog naar een strand om te snorkelen (kinderen) en duiken (wij). Ik heb hier gelezen over Koh Tao, Koh Samui en Koh Lanta. Geen idee welke van die het beste is om te duiken en snorkelen. En wat het handigst bereikbaar is vanaf Kao Sok en daarna naar Bangkok.
Tips zijn welkom
Tips zijn welkom
donderdag 11 februari 2016 om 23:54
Wanneer wil je gaan MarijeMarije? Ik kan Khao Lak vanuit Khao Sok aanraden en dan duiken & snorkelen vanuit daar bij de Similan Islands. Maar in de zomer is het dan Low season, Similan national park is dan gesloten. Bij Koh Lanta is in onze zomer ook een grotere kans op slechter weer en veel leuke restaurantjes ed kunnen tijdelijk gesloten zijn. Die hoek van Thailand is in de zomer wellicht iets minder geschikt.
vrijdag 12 februari 2016 om 00:07
Poldervrouw, ik ben op Koh Lanta dive master geworden, maar ben in Nederland begonnen met mijn Open Water! Duiken en snorkelen zijn echt heel verschillend. Ik vind beide leuk, maar als ik kan duiken heeft dat toch mijn voorkeur. Het is zo stil onder water! Maak eens een proefduik en ervaar hoe je het vindt. Kan ook in Nederland, wel wat kouder en vaak minder zicht... Soms hebben mensen last met klaren of kunnen de knop niet omzetten onder water. Hebben jullie al eens gesnorkeld? Zo ja, hoe vond je dat?
Koh Tao is het goedkoopste om te leren duiken. Maar ook vanaf andere eilanden kan je goed starten! Je kunt ook in Nederland al je theorie en zwembadduiken doen en dan in Thailand alleen nog je open water. Hoef je op vakantie niet meer te blokken!
Koh Tao is het goedkoopste om te leren duiken. Maar ook vanaf andere eilanden kan je goed starten! Je kunt ook in Nederland al je theorie en zwembadduiken doen en dan in Thailand alleen nog je open water. Hoef je op vakantie niet meer te blokken!
vrijdag 12 februari 2016 om 01:38
Ik zou het op Tao doen. Op Lanta vond ik het snorkelen niet zo bijzonder en op Tao wel. PhiPhi kan ook nog, ook beide mooi, maar het eiland zelf is mwah. Koh Tao is ook erg gezellg trouwens. Moest erg wennen toen ik hier weer kwam na 10 jaar, maar de relaxte vibe is er nog steeds en het is hier leuk!
Weet je wat het is Kris, ik kom er beetje bij beetje achter dat ik denk ik geen instructor wil worden. Kan nog veranderen hoor. Ik vind het super om veel te leren over alles qua duiken (en er is nog veel te leren, zelfs met 20 jaar duikervaring!), maar zie mezelf gewoon niet als instructeur, meer als fundiver. Maf he, om daar nu achter te komen! Maar zoals ik al zei, het kan nog veranderen.
Weet je wat het is Kris, ik kom er beetje bij beetje achter dat ik denk ik geen instructor wil worden. Kan nog veranderen hoor. Ik vind het super om veel te leren over alles qua duiken (en er is nog veel te leren, zelfs met 20 jaar duikervaring!), maar zie mezelf gewoon niet als instructeur, meer als fundiver. Maf he, om daar nu achter te komen! Maar zoals ik al zei, het kan nog veranderen.
vrijdag 12 februari 2016 om 06:19
Herken ik Mayou! Daarom ben ik ook niet doorgegaan na mijn DMT. Ik ging destijds ook met het idee dat ik door zou gaan tot instructeur, maar toen ik eenmaal bezig was besloot ik dat ik lesgeven het minst leuke aan duiken vond. En heerlijk he om al die nieuwe dingen te leren? Geniet en veel plezier! Make some bubbles!
vrijdag 12 februari 2016 om 09:01
Wij gaan eind april/begin mei, de meivakantie dus. Het zal vooral snorkelen zijn doordat de kinderen (nog) niet duiken. Dus zelf kunnen we om beurten een duik doen en ook snorkelen. Tao klinkt dan goed.
Ik zit alleen even te kijken hoe we er komen. Vanuit Khao Sok naar Tao kunnen we vliegen naar Samui en daar met de boot, of is er een handigere manier?
En wat is de snelste/makkelijkste manier om vanuit Tao naar Bangkok te komen?
Ik zit alleen even te kijken hoe we er komen. Vanuit Khao Sok naar Tao kunnen we vliegen naar Samui en daar met de boot, of is er een handigere manier?
En wat is de snelste/makkelijkste manier om vanuit Tao naar Bangkok te komen?
vrijdag 12 februari 2016 om 12:11
quote:Kris33 schreef op 12 februari 2016 @ 06:19:
Herken ik Mayou! Daarom ben ik ook niet doorgegaan na mijn DMT. Ik ging destijds ook met het idee dat ik door zou gaan tot instructeur, maar toen ik eenmaal bezig was besloot ik dat ik lesgeven het minst leuke aan duiken vond. En heerlijk he om al die nieuwe dingen te leren? Geniet en veel plezier! Make some bubbles!Oh echt?? Dacht dat jij instructeur was. Ik vind lesgeven leuk (skiles, Engelse les), maar duikles...kan er (nog) niet warm van worden, en het is zo'n bak geld! Ik vind het super, al die nieuwe dingen. Heb nu net en lecture marine conservation gehad en leer echt iedere dag zo veel bij, door fundives, assisting en gewoon door in het zwembad te oefenen.
Herken ik Mayou! Daarom ben ik ook niet doorgegaan na mijn DMT. Ik ging destijds ook met het idee dat ik door zou gaan tot instructeur, maar toen ik eenmaal bezig was besloot ik dat ik lesgeven het minst leuke aan duiken vond. En heerlijk he om al die nieuwe dingen te leren? Geniet en veel plezier! Make some bubbles!Oh echt?? Dacht dat jij instructeur was. Ik vind lesgeven leuk (skiles, Engelse les), maar duikles...kan er (nog) niet warm van worden, en het is zo'n bak geld! Ik vind het super, al die nieuwe dingen. Heb nu net en lecture marine conservation gehad en leer echt iedere dag zo veel bij, door fundives, assisting en gewoon door in het zwembad te oefenen.
vrijdag 12 februari 2016 om 12:15
Van Kao Sok kun je het beste met de (mini)bus naar Surathani gaan en vanaf daar met de ferry via Samui en Phangan naar Tao. Of je kunt met de bus naar Chumphon en van daar rechtstreeks naar Tao. Vanaf Bangkok kun je alleen met Bangkok. Air naar Samui of met Air Asia naar Surathani.
Wat is je budget qua hotels? Wil je rustig of druk zitten? Hoog met uitzicht of laag aan het strand?
Wat is je budget qua hotels? Wil je rustig of druk zitten? Hoog met uitzicht of laag aan het strand?
vrijdag 12 februari 2016 om 13:47
Bedankt voor de reistips. Ga eens kijken wat handig is voor ons.
Qua hotel: liefst aan het strand en wel op een plek dat je meteen kunt snorkelen bij je hotel. In de buurt paar restaurantjes is wel leuk. Niet te druk in elk geval (geen boulevard vol toeristen ) En budget: niet superduur en luxe, maar heel basic hoeft ook niet.
Qua hotel: liefst aan het strand en wel op een plek dat je meteen kunt snorkelen bij je hotel. In de buurt paar restaurantjes is wel leuk. Niet te druk in elk geval (geen boulevard vol toeristen ) En budget: niet superduur en luxe, maar heel basic hoeft ook niet.
zaterdag 13 februari 2016 om 14:02
Bedankt Mayou, ga ik even zoeken naar hotels op die plekken. Eens kijken of ik ergens een kaartje van het eiland kan vinden Als je nog concreet een hotel/resort weet hoor ik het graag. 100 euro per nacht voor familie kamer houd ik wel rekening mee qua budget. Neem wel een hotel met ontbijt, kan je voor avondeten gewoon wat verschillende plekken afgaan. vind ik veel leuker