Alleen weg

14-02-2016 18:47 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw op dit forum, hi allemaal

Omdat ik een heel roerige tijd achter de rug heb en nog steeds door maak (burn out geweest, nu werk weer aan het opbouwen. Huwelijk crisis, we zijn in relatietherapie maar dat ziet er niet goed uit. En zo nog wat dingen) en ben ik toe aan even rust en tijd voor mezelf. Ik ben altijd aan het rennen en vliegen en vooral met anderen bezig, om maar niet met mezelf bezig te zijn. Daarom denk ik erover om even alleen weg te gaan. Binnenland, buitenland. Geen idee waar ik heen wil.

Wie heeft hier ervaring mee? Om welke reden ben je alleen weg gegaan? Waar ben je heen gegaan? En hoe is dat bevallen?
Ik ga alleen weg om een positieve reden. Niet als vluchtgedrag.

Problemen binnen een relatie moet je de oplossing niet daar buiten gaan zoeken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik reis bijna altijd alleen en vind het fantastisch, lekker doen wat ik zelf wil. Heb wel eens impulsief een ticket gekocht toen relatie uitging moet ik bekennen (het was heel goedkoop!), maar over het algemeen reis ik dus alleen omdat ik het leuk vind en makkelijker in planning.
Dubbel
quote:hamerhaai schreef op 14 februari 2016 @ 18:49:

Ik denk dat even afstand zeker wel goed kan werken, even alleen met je gedachtes, afleiding.

Ik zou kiezen voor een stad waar het lekker weer is, ergens zuid Europa?
Ik ben eens 3 weken alleen naar Thailand gegaan, alleen ticket geboekt, de rest daar ter plekke per dag/paar dagen bekeken. Heerlijk! Maar was gewoon omdat ik van Thailand hou en een keer geen zin had om me aan te passen aan een vriend/vriendin
quote:hamerhaai schreef op 14 februari 2016 @ 18:49:

Ik ga juist wel weg als het niet lekker gaat. Als ik ga lopen malen en vast kom te zitten in mijn hoofd. Works like a charm. Weekje je zinnen verzetten en je kijkt overal weer fris tegenaan. Je hoofd wordt gereset en al je probleempjes lijken opeens een stuk trivialer. Ik ga wel wat actiefs doen. Rondreizen, iets sportiefs of een stad bezoeken. Van aan een zwembad liggen knap ik niet op. Dan lig ik daar alsnog te malen.

Waar ik heenga hangt af van het weer en de ticketprijzen. Of soms van een activiteit die ik zou willen doen.

De laatste keer heb ik een flydrive naar Florida geboekt en daar natuurparken opgezocht en paardgereden. Arke/Tui had toen hele goede prijzen en schijnt in maart ook altijd goedkoop te zijn. Maar het maakt eigenlijk niet veel uit waar je heengaat, als je maar gaat
.
3/4 jaar na scheiding, om een periode af te sluiten. 2 weken rond gereisd in Andalusie, heerlijk.
Hoi,

Ik ben in sept 2015 in m'n eentje op vakantie geweest. Ik vond het top!! Dus ik zou het doen! Wel vantevoren goed bekijken wat je wilt in je vakantie. Ik heb er voor gekozen om met mensen te gaan die allemaal alleen kwamen. (Singles maar ook met een relatie) Heel veel leuke mensen ontmoet. Ik ben naar een retraite in Malaga geweest. (Massages, gezamenlijk eten, wel zo gezellig enz) Ik ben single (gescheiden helaas), ik had zoiets van ik kan in m'n eentje gaan of thuis blijven in m'n vakantie, m'n vriendinnen hebben allemaal een man of vriend en gaan dus niet mee! Ik ga dit jaar weer, ik heb al iets op het oog!
Ik reis meestal alleen omdat ik single ben en alleen reizen ook nog 'ns leuk vind.

Thailand is wel 'n goeie bestemming voor de tijd van 't jaar en voor 'n vrouw alleen.

Roadtrippen door Noord Amerika vind ik zelf ook 'n zaligheid, maar nu is het er nog te koud, behalve in Florida.
Shoot first, ask questions later!
Ik ga graag naar Engeland/ Wales om te wandelen en na te denken. Het kan regenen, maar er is zoveel ruimte en rust (zeker in het laagseizoen buiten het weekend kom je geen kip tegen) een kippeneindje vliegen. Ik kan vooral national Park Brecon Beacons aanraden. Ik ga er dit jaar voor de 3e keer een paar dagen heen.

http://www.breconbeacons. ... ll-country-walking-trails

Deze site is ook tof als je van wandelen in het VK houdt

http://www.nationaltrail.co.uk/
I choose happy!
Ik ben twee keer alleen op relaxvakantie geweest, gewoon even helemaal niets doen in fijne hotels. Een paar daagjes mee op excursie met de reisorganisatie en voor de rest gewoon chillen met een wijntje bij het zwembad. Nadeel hiervan is dat je dan ook alleen 'moet' eten maar ik vond dat alleen de eerste en tweede avond een beetje gek, daarna vond ik het wel lekker om gewoon met een boekje rustig te genieten van het eten en het uitzicht.

Ik heb ook één roadtrip van 3 weken gemaakt in mijn eentje, wauw, wat een ervaring! Doordat je steeds weer verder reist en alleen overal binnenkomt krijg je ook veel makkelijker contact met mensen onderweg merkte ik, plus dat je helemaal je eigen plan kan trekken. Dus met niemand rekening hoeft te houden. Als jij zin hebt om op dag X nog in het plaatsje waar je bent te blijven dan doe je dat en als je die dag 820KM wil rijden is het ook prima, haha.

Zoals @ILoveHealth al zei is het wel handig om je van tevoren een beetje in te lezen over de plek waar je naartoe gaat maar als je eenmaal gewend bent aan het feit dat je in je uppie bent en het gevoel van ultieme vrijheid omarmt is het echt genieten!! Dus, doen!
Ik ben eens een dag alleen naar de sauna geweest, heeeerlijk!
Ik reis ook vaak alleen gewoon omdat dat heerlijk is, veel flexibiliteit en lekker je eigen ding doen.

Maar ik reis om heel andere redenen dan jij dus ik denk niet dat je veel hebt aan mijn verhalen of tips daarover.

Ik zou gewoon een bestemming kiezen waar je zelf interesse in hebt en waar wat leuke dingen te doen of bezichtigen zijn. En niet denken dat al je problemen thuis blijven. Je neemt jezelf natuurlijk gewoon mee.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alleen weg vind ik prima te doen. Je bestemming ligt aan je budget, hoeveel tijd je weg wil zijn en je interesses.

Als je wil nadenken zou ik persoonlijk niet naar een grote stad gaan maar meer de natuur opzoeken. In NL kan je b.v. naar een waddeneiland gaan of naar de Veluwe. Je kan iets met wellness er bij zoeken of juist een plek kiezen waar bezienswaardigheden in de buurt zijn.

UK of Ierland ook heel goed te doen alleen (ook evt. met ov). Wil je naar een warmer oord dan even kijken bij een reisbureau voor een leuke last-minute.

Ik ben overigens alleen gegaan omdat ik graag op vakantie wilde maar niemand had om mee te gaan. En ook wel omdat ik het fijn vond, lekker alles zelf beslissen.
Thanks allemaal! Veel verschillende redenen en reizen gemaakt door mensen alleen.

Ik besef me heel goed dat ik met alleen op reis gaan mijn problemen niet achter me laat natuurlijk. Maar het zou voor mij heel goed zijn om eens echt alleen te zijn. Teruggeworpen op mezelf. Geen invloeden van anderen. Ik en alleen ik

Ik heb vanavond wat rond zitten zoeken. Van waddeneilanden, naar wintersport, naar New York, naar Bali... Kortom, ik weet het nog niet 😆

Ik ben 12 jaar geleden een paar weken alleen naar Amerika geweest en vond dat toen heerlijk! Dus ik weet dat ik dat nu hoop ik ook zo ga ervaren
Ik ga ook regelmatig alleen weg..

Ff niks..zinnen verzetten en je hoeft met niemand rekening te houden..

In de zomer meestal aan strand en in de winter skien etc.

Alles heeft voor en nadelen, maar gewoon doen..why not
quote:Blabla01 schreef op 14 februari 2016 @ 22:39:

Ik besef me heel goed dat ik [...]

<taalpurist die het niet kan laten>

'ik besef me' (of zich beseffen) bestaat niet.

Het is 'ik besef heel goed dat ik...' (zonder 'me') of:

'ik realiseer me heel goed dat ik...'.

</taalpurisme>

Veel plezier en succes met bedenken waar je heen wilt, ook dat mag je helemaal lekker zelf weten en niemand die er wat over te zeuren heeft. :-)
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik reis ook graag alleen.

Ben laatst in een international guesthouse geweest in portugal

Bijna iedereen die daar komt, komt alleen

Yoga en meditatie elke dag, maar niet verplicht

Je kunt er heerlijk wandelen, ligt vlakbij zee

Elke dag heerlijk gegeten, helemaal verzorgd

Kwam als een ander mens terug!

Als je interesse hebt kan ik het adres geven.
Ik heb wel interesse in dat adresje :-)
.
Ik heb je een pb gestuurd!
Thanks ik ga kijken.
.
quote:Elisabeth1988 schreef op 14 februari 2016 @ 23:47:

Als je interesse hebt kan ik het adres geven.

Dat klinkt wel goed, wil je hem mij ook sturen?

Mijn vriend gaat elk jaar een week wintersporten met vrienden. Ik ga dan ook vaak nog een weekje weg. Een vriendin van me woont in Engeland, de laatste twee jaar heb ik het met een bezoek aan haar gecombineerd. Afgelopen jaar heb ik mijn ouders meegenomen. Samen naar Bath, Salisburry en London geweest, daar was ik allemaal al eens geweest, dus af en toe heb ik ze bewust ergens alleen heen gestuurd en ben ik wat anders gaan doen :D. Het jaar daarvoor was ik een weekend met die vriendin in London en daarna nog 4 dagen zelf.

Ik ben ook naar Porto en Coimbra geweest een aantal jaren terug. Vond ik ook heel fijn. Ik heb overigens altijd als ik alleen weg ga altijd dat ik de laatste dag wel weer naar huis wil. Maar het blijkt niet uit te maken hoe lang ik ga dus dan kun je net zo goed wat langer gaan.

Voor Maart of April zou ik naar Andalusie kijken. Mooie steden waar je je goed kunt vermaken en heel ongedwongen sfeer waardoor je makeklijk ergens aan de bar gaat zitten met een drankje en een boek en vervolgens wat tapas besteld om zo een fijne avond te hebben
Kaatje, volgens mij staan je priveberichten uit.

Als je die even inschakelt gooi ik m je kant uit
quote:Elisabeth1988 schreef op 14 februari 2016 @ 23:47:

Als je interesse hebt kan ik het adres geven.Mag ik ook!?
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven