Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:cijfernerd schreef op 14 februari 2016 @ 15:15:

[...]

Mooi, nu Nederland nog.+1
http://www.huisartsengenetica.nl/consan ... kinderwens

Bloedverwantschap en kinderwens.
verba volant, scripta manent.
Wat familiehuwelijken betreft: hoe je er ook over mag denken, het is gewoon een bekend feit dat dat in die landen al generaties lang plaatsvindt. Neven trouwen met nichten en de kinderen die daaruit voortkomen, trouwen ook weer in de familie. Generatie op generatie. Vaak om bepaalde bezittingen binnen de familie te houden, of omdat de familie geen middelen had de bruidsschat te voldoen. Dus dan gaat het niet over één keer een neef en nicht die samen trouwen, maar over generatie na generatie dat er binnen de familie getrouwd wordt. En ja, dat kan consequenties hebben en heeft dat vaak ook.

En het vindt nog steeds plaats, zelfs vanuit Nederland. De zus van een Turkse collega van me trouwde een jaar of 7 geleden met haar neef uit Turkije. Tot daar aan toe. Mijn collega zelf ging "op vakantie" naar Turkije en kwam plotseling getrouwd terug. Met de andere neef. De broer van haar zwager. Maar nee, zo werd verteld, dat was écht niet gearrangeerd, ze waren écht zomaar opeens verliefd op elkaar geworden... Hoe graag ik mensen ook het voordeel van de twijfel geef, echt plausibel klinkt het gewoon niet.

Uiteraard moesten die mannen naar Nederland gehaald worden, want om de één of andere reden is het dan blijkbaar niet de bedoeling dat de vrouw naar Turkije gaat... Ik bedoel, je zou zeggen dat het dan 50/50 is als je een partner uit je eigen moederland treft, soms komt die hierheen, soms ga je daarheen, maar blijkbaar is het dan de bedoeling dat die ook vrijwel allemaal hiérheen komen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 14 februari 2016 @ 19:26:

Wat familiehuwelijken betreft: hoe je er ook over mag denken, het is gewoon een bekend feit dat dat in die landen al generaties lang plaatsvindt. Neven trouwen met nichten en de kinderen die daaruit voortkomen, trouwen ook weer in de familie. Generatie op generatie. Vaak om bepaalde bezittingen binnen de familie te houden, of omdat de familie geen middelen had de bruidsschat te voldoen. Dus dan gaat het niet over één keer een neef en nicht die samen trouwen, maar over generatie na generatie dat er binnen de familie getrouwd wordt. En ja, dat kan consequenties hebben en heeft dat vaak ook.

En het vindt nog steeds plaats, zelfs vanuit Nederland. De zus van een Turkse collega van me trouwde een jaar of 7 geleden met haar neef uit Turkije. Tot daar aan toe. Mijn collega zelf ging "op vakantie" naar Turkije en kwam plotseling getrouwd terug. Met de andere neef. De broer van haar zwager. Maar nee, zo werd verteld, dat was écht niet gearrangeerd, ze waren écht zomaar opeens verliefd op elkaar geworden... Hoe graag ik mensen ook het voordeel van de twijfel geef, echt plausibel klinkt het gewoon niet.

Uiteraard moesten die mannen naar Nederland gehaald worden, want om de één of andere reden is het dan blijkbaar niet de bedoeling dat de vrouw naar Turkije gaat... Ik bedoel, je zou zeggen dat het dan 50/50 is als je een partner uit je eigen moederland treft, soms komt die hierheen, soms ga je daarheen, maar blijkbaar is het dan de bedoeling dat die ook vrijwel allemaal hiérheen komen...

Als we dan toch persoonlijke anekdotes gaan uitwisselen:

Ik ken een Surinaams - turks stel dat in Suriname is gaan wonen. Zijn denk ik geen familie.

Verder ken ik verschillende mensen die in het land van hun ouders, Turkije, zijn gaan wonen.

Ik ken zelf best wat Turkse mensen maar niet 1 met een familielid getrouwd.

Zolang er geen onderbouwing is van dit verhaal kan ik er dus niet uit eigen ervaring in meegaan. En die onderbouwing kan ik niet vinden.
quote:MarianneDavids schreef op 14 februari 2016 @ 18:23:

http://www.huisartsengenetica.nl/consan ... kinderwens

Bloedverwantschap en kinderwens.

De lonk werkt niet bij mij maar het is natuurlijk duidelijk dat inteelt risico's oplevert. Ga niet net doen of ik hier inteelt promoot, ik vind het alleen belachelijk dat op niks af wordt beweerd dat moslims minder iq zouden hebben en dat in Nederland iedere moslim aan inteelt doet.

Is gewoon onzin.

Wat is de link van je linkje met dit topic?
quote:Het-groepje schreef op 14 februari 2016 @ 20:06:

[...]

Als we dan toch persoonlijke anekdotes gaan uitwisselen:

Ik ken een Surinaams - turks stel dat in Suriname is gaan wonen. Zijn denk ik geen familie.

Verder ken ik verschillende mensen die in het land van hun ouders, Turkije, zijn gaan wonen.

Ik ken zelf best wat Turkse mensen maar niet 1 met een familielid getrouwd.

Zolang er geen onderbouwing is van dit verhaal kan ik er dus niet uit eigen ervaring in meegaan. En die onderbouwing kan ik niet vinden.Een Turkse vriendin trouwde ooit met een neef, niet vrijwillig. Het is héél slecht afgelopen, ze kijkt nog steeds over haar schouder zodra ze buiten komt.
quote:Het-groepje schreef op 14 februari 2016 @ 20:09:

[...]

De lonk werkt niet bij mij maar het is natuurlijk duidelijk dat inteelt risico's oplevert. Ga niet net doen of ik hier inteelt promoot, ik vind het alleen belachelijk dat op niks af wordt beweerd dat moslims minder iq zouden hebben en dat in Nederland iedere moslim aan inteelt doet.

Is gewoon onzin.

Wat is de link van je linkje met dit topic?Lijkt me duidelijk. Je kunt de link ook even in je adresbalk zetten, dan werkt hij wel.
quote:Boomheide schreef op 14 februari 2016 @ 15:29:

Ik stel eerder voor dat Nederland eens wat sneller de procedures doorloopt en zij die uitgeprocedeerd zijn uitzet. Ik vind niet dat echte asielzoekers de dupe moeten worden van de gelukzoekers.

Het eerste gaat niet gebeuren. De termijn is juist verlengd.

En uitzetten is een illusie. Mensen verdwijnen in de illegaliteit. Wat helemaal een mensonwaardig leven is.

Dat stuk over iq lijkt mij je reinste onzin.
Duitsland hangt financieel aan haar vingertoppen

.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Het-groepje schreef op 14 februari 2016 @ 18:02:

[...]

Deze onzin over het iq in het midden oosten en de vermoedens van ibl over het aantal getrouwde neven en nichten hier in nl (geen bron van te vinden) is al zo vaak weerlegd.

Snuffel eens in eerdere edities van dit topic en leer eens van je ban.

Het slaat kant noch wal en het is beledigend en racistisch op niks af.
Ik twijfelde eerst nog maar nu weet ik zeker wie 'hetgroepje' eerst was..
quote:Het-groepje schreef op 14 februari 2016 @ 18:02:

[...]

Deze onzin over het iq in het midden oosten en de vermoedens van ibl over het aantal getrouwde neven en nichten hier in nl (geen bron van te vinden) is al zo vaak weerlegd.

Snuffel eens in eerdere edities van dit topic en leer eens van je ban.

Het slaat kant noch wal en het is beledigend en racistisch op niks af.De reden van de ban, las je in het bericht hierboven. Namelijk dat ik schreef dat moslims onder elkaar een incestueuze kliek zijn. Dat is mijn mening, mijn visie. Daar kun je het mee eens zijn, maar nog steeds leven we in een land waar je je mening mag uiten. Evenzo vind ik dat ik mag zeggen dat ik een cultuur een achterlijke cultuur vinden als mannen doordraaien als dr vriendin met een andere man praat/appt en zij het da heel gewoon vinden om dan door te draaien. Behalve van Viva, want die jorist dat stukje omdat het ongepast is. Dat was overigens in een ander draadje. Leverde geen ban op, maar wel werd dat bewuste stukje verwijderd omdat het 'ongepast' was. Dat ging over een Turkse, christelijke jongeman trouwens ;)

Huwelijken binnen de familie zijn niet ongewoon in de moslimgemeenschap. Moslims klieken samen, omwille van het geloof. Kijk alleen maar naar de Jodenhaat en de plaatjes die gedeeld worden in het Palestina/Israel conflict. Moslims vormen in naam van het geloof een groter familie van broeders en zusters.

En qua intelligentie. 100% zeker dat deze lager ligt hier. Vraag eens aan een aantal willekeurige Nederlandse jongens en meisjes of het 'die meisje' of 'dat meisje'. En stel dezelfe vraag ook eens aan wat jongens en meisjes met een moslimachtergrond ;) Een heel simpel vraagje, maar het juiste antwoord erop geven? Oei...
quote:Boomheide schreef op 14 februari 2016 @ 22:02:

[...]

De reden van de ban, las je in het bericht hierboven. Namelijk dat ik schreef dat moslims onder elkaar een incestueuze kliek zijn. Dat is mijn mening, mijn visie. Daar kun je het mee eens zijn, maar nog steeds leven we in een land waar je je mening mag uiten. Evenzo vind ik dat ik mag zeggen dat ik een cultuur een achterlijke cultuur vinden als mannen doordraaien als dr vriendin met een andere man praat/appt en zij dat heel gewoon is. Behalve van Viva, want die jorist dat stukje omdat het ongepast is.

Huwelijken binnen de familie zijn niet ongewoon in de moslimgemeenschap. Moslims klieken samen, omwille van het geloof. Kijk alleen maar naar de Jodenhaat en de plaatjes die gedeeld worden in het Palestina/Israel conflict. Alles om het geloof. Moslims vormen in naam van het geloof een groter familie van broeders en zusters.

En qua intelligentie. 100% zeker dat deze lager ligt hier.Ik zeg niets
Viva jorist dat stukje omdat iemand je gestaft heeft en het is niet zo moeilijk om te raden wie dat was..
quote:MalleBabbe1 schreef op 14 februari 2016 @ 22:04:

Viva jorist dat stukje omdat iemand je gestaft heeft en het is niet zo moeilijk om te raden wie dat was..

Dat bedoel ik. Laf om het lekker anoniem te doen, terwijl je ook gewoon in discussie kan gaan of iemand erop kan wijzen

Maar ik heb zo het idee dat het 'Het groepje' is geweest die zeer gekwetst is door de opmerking.

Is zij zelf moslim? Zoja, krijg ik heel erg de drang om een plaatje te posten en daar de naam van de profeet Mohammed aan te hangen. Ook zoiets achterli aparts. Rellen omdat jouw 'profeet' afgebeeld is. Maar dat heeft niets met intelligentie of het gebrek daarvan te maken hoor ;)
Het groepje, heb jij mij gestaft? En zoja, waarom precies?

Als het zo is, mag je het gerust zeggen hoor en mag je gerust je mening geven. Daar kan ik tegen. Ik wel, al ben ik het er nog zo mee oneens. Don't worry, ik zal je niet staffen. om jouw mening.
Ik vrees dat je bericht van 22:02 ook gestaft en bestraft gaat worden..
quote:Boomheide schreef op 14 februari 2016 @ 22:12:

Het groepje, heb jij mij gestaft? En zoja, waarom precies?

Als het zo is, mag je het gerust zeggen hoor en mag je gerust je mening geven. Daar kan ik tegen. Ik wel, al ben ik het er nog zo mee oneens. Don't worry, ik zal je niet staffen.

Iedereen die ingelogd is op het forum kan je gestaft hebben. Die persoon hoeft niet eens in dit topic te reageren, sterker nog hij/zij kan ook een meelezer met een account zijn. Wat schiet je hier mee op? Feit is dat de stafjes beoordeeld worden door een mod. Blijkbaar was je opmerking in hun ogen ook niet passend.

Ontopic: ik kan niet zoveel met het verbinden van gemiddelde intelligenties aan ras of etniciteit. Uit meerdere onderzoeken is ook gebleken dat het bewijs voor zo'n verband tamelijk zwak is. Dat is hier inderdaad allemaal al eens aan de orde geweest.
quote:barbaracartland schreef op 14 februari 2016 @ 22:19:

[...]

Iedereen die ingelogd is op het forum kan je gestaft hebben. Die persoon hoeft niet eens in dit topic te reageren, sterker nog hij/zij kan ook een meelezer met een account zijn. Wat schiet je hier mee op? Feit is dat de stafjes beoordeeld worden door een mod. Blijkbaar was je opmerking in hun ogen ook niet passend.

Ontopic: ik kan niet zoveel met het verbinden van gemiddelde intelligenties aan ras of etniciteit. Uit meerdere onderzoeken is ook gebleken dat het bewijs voor zo'n verband tamelijk zwak is. Dat is hier inderdaad allemaal al eens aan de orde geweest.

Ik schiet er niets mee op. Maar ik ben wel benieuwd ;) Passend of niet; ik vind niet dat iemands mening/visie tot censuur (en ban) moet leiden. Dat doen ze maar in Noord Korea ofzo, niet in een vrij land als Nederland.

Wel vreemd dat mijn bericht met excuses nog niet tot een ban geleid heeft, want ik herhaal precies datgeen wat banwaardig was.

Maar ik stel voor dat we weer verder gaan met waar het draadje over gaat. Duitsland schaft het niet meer. Frankrijk gooit de grenzen dicht bij 30 duizend man. Het groepje neemt er geen op, maar wil enkel de knuffels.

Wat gaat er gebeuren als er opeens 100 duizen voor de deur staan, maar alles overvol zit. Zou Nederland ook de grenzen sluiten? Heel Europa misschien?
Mening/visie is niet hetzelfde als haatzaaien, racisme of discriminatie. Ik heb jouw oorspronkelijke post niet gelezen en ik ben bepaald geen fanatieke staffer, maar ik begrijp best dat Viva geen platform voor ultieme vrijheid van meningsuiting wil zijn en echt racistische opmerkingen wegpoetst. Dat gebeurt op geenstijl, om maar een dwarsstraat te noemen, net zo goed.

Maar dat geheel en al terzijde.
quote:barbaracartland schreef op 14 februari 2016 @ 22:33:

Mening/visie is niet hetzelfde als haatzaaien, racisme of discriminatie. Ik heb jouw oorspronkelijke post niet gelezen en ik ben bepaald geen fanatieke staffer, maar ik begrijp best dat Viva geen platform voor ultieme vrijheid van meningsuiting wil zijn en echt racistische opmerkingen wegpoetst. Dat gebeurt op geenstijl, om maar een dwarsstraat te noemen, net zo goed.

Maar dat geheel en al terzijde.

Haatzaaien, racisme of discrimanitie is niet mijn bedoeling. Dat zijn dingen die eenieder voor zichzelf moet weten.

Maar om een zinsnede weg te halen omdat je iemands cultuur achterlijk vind, omdat het daar normaal is dat de man bijv. stikjaloers is als zn vrouw/vriendin met een andere jongen appt? Dat mag ook al niet.

Hahaha, op GeenStijl heb ik een permban :D Meerdere eigenlijk, maar die gaan ook nergens over. Zo ben ik ok hier aanbeland ;)
quote:Boomheide schreef op 14 februari 2016 @ 22:42:

[...]

Haatzaaien, racisme of discrimanitie is niet mijn bedoeling. Dat zijn dingen die eenieder voor zichzelf moet weten.

Maar om een zinsnede weg te halen omdat je iemands cultuur achterlijk vind, omdat het daar normaal is dat de man bijv. stikjaloers is als zn vrouw/vriendin met een andere jongen appt? Dat mag ook al niet.

Hahaha, op GeenStijl heb ik een permban :D Meerdere eigenlijk, maar die gaan ook nergens over. Zo ben ik ok hier aanbeland ;)

Een permaban op GeenStijl is eigenlijk best knap

En Fok dan?
quote:barbaracartland schreef op 14 februari 2016 @ 22:19:

[...]

Het is evenzeer zwak als het bewijs voor een aarde ouder dan 4500 jaar.

IQ en inkomen, en IQ en welvaart zijn verbonden. Het is ook logisch dat mensen met een hoger IQ een hoger inkomen weten te genereren.

Aziaten hebben van alle bevolkingsgroepen het hoogste inkomen in de VS. Volgens IQ tests hebben zij ook het hoogste IQ. Dit komt ook weer naar voren in het gemiddelde IQ van landen als Japan, Korea, China, etc.

Tests in de VS tussen bevolkingsgroepen uit andere werelddelen bevestigen dat de uitkomst ongeveer gelijk is, dus onafhankelijk van een ingezetene van een bepaald continent die de test maakt, of nazaten van emigranten in de VS uit dat gebied.

Je kunt die gegevens vergelijken met het gemiddelde inkomen van groepen in de VS, of het gemiddeld inkomen in het land waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen en dan klopt het nog steeds.

Een land met een hoog gemiddeld IQ heeft niet opeens een laag gemiddeld inkomen en omgekeerd.

M.a.w. het verband is er, en het klopt aardig. Dat je het niet politiek correct vindt is een ander verhaal.

Zo'n IQ gemiddelde zegt natuurlijk niets over de Syrier die tegenover je staat. Maar juist in een geval als dit, als maar even gevraagd wordt of je even honderdduizenden blijvend wil opvangen, is het wel van belang.

Overigens er is ook een relatie tussen IQ en criminaliteit. Is vast ook beledigend.
quote:Boomheide schreef op 14 februari 2016 @ 22:29:

[...]

Wat gaat er gebeuren als er opeens 100 duizen voor de deur staan, maar alles overvol zit. Zou Nederland ook de grenzen sluiten? Heel Europa misschien?Krijgen ze onderdak maar geen asiel dus ook geen gezinshereniging etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:MalleBabbe1 schreef op 14 februari 2016 @ 22:45:

[...]

Een permaban op GeenStijl is eigenlijk best knap

En Fok dan?

Nee hoor, een permban op GeenStijl is heel makkelijk. Ik heb er twee.

Eentje omdat ik bijdehandt vroeg of iemand het adres van Quidt (de auteur van het stukje) wist, zodat we onze chipszakjes ed in zijn voortuin konden kieperen want dat vond ie vast niet erg. Dat was in het stukje waarop ie schande! sprak omdat twee jochies (van 12 dacht ik)n een boete kregen omdat ze een blikje en chipszakje al fietsend op straat flikkerden. Een andere ban ging ook nergens over.

En op Fok heb ik ook een ban. Ik noemde Danny een kontenlikker in een reactie. Permbanwaardig, niet? Mja, liever een ban dan schijnheilig zijn. En ik had meerdere kloonaccounts. Eigenlijk opvolgende accounts; ik had er nooit meerdere in gebruik tegelijkertijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven