Kostprijs glazen (bril) / lenzen

15-02-2016 20:02 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik draag sinds een jaar of 3 een bril om naar tv te kijken, computeren en naar het werk te gaan. (Vroeger ook toen ik studeerde).

De bril die ik nu draag is echt niet sterk maar ik merk wel dat ik hij te zwak geworden is. Dus dringend tijd om mijn brilglazen te laten versterken. Nu heb ik totaal geen idee hoeveel dit kost. Dus ik vraag me af of jullie me ongeveer konden zeggen hoeveel dit kost. Ik heb mijn bril destijds gekocht in Pearle en denk daar terug te gaan om nieuwe glazen.

Ik wil eigenlijk via jullie een richtprijs hoeveel ik ongeveer zou moeten rekenen. Want ik heb hier echt totaal geen idee meer van. Is ook net een dure periode (Nieuw huis en auto aangekocht, zwanger van eerste kindje., etc...). Indien het op dit moment even niet in ons budget passen wacht ik wel een paar maand.

Tenslotte lijken lenzen ook wel een goed idee, want ik merk dat mijn ogen het moeilijk hebben om bijvoorbeeld goed te zien tijdens het gewone leven (draag enkel bril bij werk, tv en computer) en ik vind een bril dragen niet echt mooi. Mijn enigste probleem is dat ik gelnagels heb. Is het niet moeilijk om die dingen aan en uit te krijgen met lange nagels?

Mijn zus heeft lenzen gehad en is er echt niet over te spreken, ze heeft ze na 2 dagen het huis uitgeschopt.
Ga naar de opticien en laat een pro forma meeting doen. Wel goed van te voren aangeven dat het een prijsopgaaf betreft en nog geen directe aankoop.
https://www.pearle.nl/act ... MrW3Y-7-soCFcO4GwodDu8Ksg
Een complete bril kost bij Pearle rond de 100 euro en vaak hebben ze de tweede gratis.
Tja of lenzen wel of niet wat zijn zul je zelf moeten bekijken. Ik vind harde lenzen niks omdat ik constant de randen zie, ik vind zachte lenzen niets omdat ik daar heel vermoeide, geirriteerde ogen van krijg als ik die meerdere dagen achter elkaar draag. Draag zachte alleen af en toe als ik bv naar een concert ga of ga zwemmen.

Hoe duur brillenglazen zijn hangt van een hoop af, bv of ze verdund moeten worden (als je sterkte meer dan -2 á -3 is), of je bepaalde andere opties wil als extra kraswering en ontspiegeling. Dus gewoon even naar de winkel gaan. Duurste glazen bij pearle zijn 150 euro per stuk (deze heb ik )
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Mijn glazen (ontspiegeld en krasbestendig) waren 105 euro per stuk. Wel bij een particulier. Mijn bril zelf was wel ietsje duurder dan dat
Ben je er niet voor verzekerd?
hangt toch af wat voor montuur je kiest en de kwaliteit van de glazen. en ook wat voor glazen je zoekt. daglenzen zijn duurder dan maandlenzen die weer duurder zijn dan harde lenzen

persoonlijk kies ik altijd voor een vrijgevestigde opticien en niet voor een keten. ik vind de kwaliteit en zorg gewoon vele malen beter. maar ja, ik heb "rot-ogen" die niet zo makkelijk op te meten zijn. het gaat namelijk ook niet alleen om de oogmeting zelf maar ook het goed bepalen waar je pupil zit en het goed inslijpen van de glazen.

wanneer je alleen je ogen gaat meten bij een opticien, dan geven ze tegenwoordig niet zomaar de meting mee op de brilt via het internet op bij een goedkope keten brillen of lenzen te bepalen.

goed opgemeten glazen en lenzen kijkt wel heel erg plezierig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
O en als je enkel voor beeldscherm werk een bril nodig hebt kan je die misschien via je werk krijgen. Veel verzekeringen bieden ook, als je niet voor de bril bent verzekerd, kortingen bij bepaalde opticiens.
Ik heb een bril gehad omdat harde lenzen niet goed gingen bij mij. In doen was geen probleem maar die ellendelingen zogen zich vast aan mn ogen, kreeg ze er niet uit..

Brillenglazen waren 150 euro ong per stuk inclusief ontspiegelen.

Nu toch lenzen omdat ik me met de dag meer begon te ergeren aan de bril (actief leven/beroep en zakte van mn neus of moest helemaal af). Heb nu zachte maandlenzen die zijn 5 euro permaand ongeveer. Vloeistof 2 euro en doe ik makkelijk een maand of 10 mee. Nagels geen ervaring mee want die zijn em blijven kort.

En ja ik ben moeilijk
quote:hamerhaai schreef op 15 februari 2016 @ 20:15:

hangt toch af wat voor montuur je kiest en de kwaliteit van de glazen. en ook wat voor glazen je zoekt. daglenzen zijn duurder dan maandlenzen die weer duurder zijn dan harde lenzen

persoonlijk kies ik altijd voor een vrijgevestigde opticien en niet voor een keten. ik vind de kwaliteit en zorg gewoon vele malen beter. maar ja, ik heb "rot-ogen" die niet zo makkelijk op te meten zijn. het gaat namelijk ook niet alleen om de oogmeting zelf maar ook het goed bepalen waar je pupil zit en het goed inslijpen van de glazen.

wanneer je alleen je ogen gaat meten bij een opticien, dan geven ze tegenwoordig niet zomaar de meting mee op de brilt via het internet op bij een goedkope keten brillen of lenzen te bepalen.

goed opgemeten glazen en lenzen kijkt wel heel erg plezierig.Ja precies. Niet om Pearl af te kraken. Maar toen ik daar een bril kocht deden ze mijn pupillen niet aftekenen op de glazen. Dit vond ik niet vreemd aangezien het mijn eerste bril was. Later bij de particulier deden ze dit wel en toen heb ik dus ook gevraagd waarom ze dat deden, want ik was helemaal verbaasd dat het daar wel aftekende. Maar misschien doen ze dat nu wel want ik praat over 8 jaar geleden
Nagels zijn wel echt vervelend vind ik persoonlijk met lenzen. Zachte lenzen kunnen zo snel scheuren.

Ik heb zelf een bril en zachte lenzen.. Vind de bril heerlijk voor in de ochtend en savonds.

Laat je gewoon goed informeren bij een opticien!
Men raadt af om tijdens zwangerschap/tot 9 maanden na bevalling oogmetingen te doen voor lenzen/bril, kan door hormonen vertekend beeld geven. Werd ik op gewezen door pearle.
Volgens mij waren mijn glazen ongeveer 60 euro per stuk. Moet zeggen dat ik alleen dunne glazen, en ontspiegeling heb, maar voor de rest geen extra afgewerkte randen ofzo. Ik wissel af met lenzen, dus heb een beetje een 'middensegment' gekozen, wel bij een particuliere opticien.
quote:sweety1980 schreef op 15 februari 2016 @ 20:30:

Men raadt af om tijdens zwangerschap/tot 9 maanden na bevalling oogmetingen te doen voor lenzen/bril, kan door hormonen vertekend beeld geven. Werd ik op gewezen door pearle.Dit ja, en als je länger borstvoeding geeft, iig de gehele borstvoedingsperiode. Zonde als je nu een nieuwe bril aanschaft, terwijl je ogen.zich de komende maanden zoveel zullen veranderen.
Dat gezegd hebben; de prijs van glazen is van meerdere factoren afhankelijk: cilinder, prisma, sterke. Ik heb geloof ik één glas van 4 tientjes, en één van bijna 200 euro. Onspiegeling is wel veel mooier vind ik, dus dat is verder de enige extra die ik heb. Montuur is zo duur of goedkoop als je zelf wilt. Ergens tussen de 30 en de 500 Euro zeg maar. Maar in jouw geval dus echt nog wachten, kan je ook mooi eerst nog ff sparen als dat nodig is.
Mijn ervaring is dat opticiens geen nieuwe glazen in bestaand montuur willen zetten. Dat ze dan geen garantie geven op breken. Dus als tijdens het proces het glas breekt dan heb je pech.

Mijn bril met ongeveer -5, 2x dunner laten maken vanwege de sterkte en antispiegel. Mijn bril was ongeveer 300 euro. En betaald door mijn zorgverzekering.

Tip: bijna overal krijg je 2e bril gratis. Geef aan dat je dat niet wil, dan krijg je vaak 30% korting.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven