Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Ontherun: Te grappig van dat monster. Al werkt bij kleine kinderen nog wel dat een vreemd er iets van zegt😆

Mm: Fijn dat je je wat beter voelt nu.

Pils: Wou dat ik 1,3 kilo afviel en toch smokkelen zoals jij doet.

Naatie: Ik vind stroopwafel kruimels nog lekkerder. Als ik daar een zak van haal is hij ook leeg.
Alle reacties Link kopieren
Ontherun: haha goeie stunt!

Gisteren geen yoghurt meer gehad en de "misschien" een glas wijn zijn er uiteindelijk 3 geworden.

Nou ja, mag wel eens een keertje.

Etenslijstje van vandaag:

Brunch: 2 speltbroodjes uit de oven met boter, 30+kaas, rosbief, Hoummous met gerookte zalm, bosui

D: geroosterde aubergines gevuld met tartaar, ui, paprika, courgette, champignons, prei, knoflook en gegratineerd met geitenkaas

T: kom amandelyoghurt

Eventueel Speltbeschuit met Hoummous.
Nee z'n moeder weet het niet.. Anders gebruikt ze het te pas en te onpas en is het effect weg.

Ik ben gewoon nog steeds ziek wat is dit voor onzin?! Ik kan dit niet aan... Ik moet morgen weer werken. Ik had 2 collega's en 1 is gestopt en doet nu administratie thuis en de ander heeft met carnaval der been gebroken dus ik ben alleen. En ik ben niet te vervangen niet omdat ik dat vind maar omdat het zo is. Heb nu maar een Beyoncé concert aangezet en ga schoonmaken zodat ik ga zweten..
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Sterkte ontherun
@PPP: Klinkt lekker zeg, die aubergines!

@ontherun: Sterkte en beterschap.
@Ontherun, Heeft Beyoncé geholpen beter te worden

Succes vandaag

Schorpioen, ja stroopwafel kruimels zijn ook lekker, maar dit was een pak verse stroopwafels. Ach.. Zo lekker. Maar niet gedaan en nu voelt dat heel goed. Gister niet hoor

Zo vandaag een drukke dag op het werk. Fijne dag allemaal
Haha nou niet echt... Ik ben super verkouden!
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Drukke week gehad, dus nog geen tijd gehad om bij te lezen.

Maar voor nu:

vorige week: 91.6

huidig gewicht: 91.2

afgevallen: -0.4kg
Hallo iedereen, veel succes allemaal!!

Mijn etenslijstje vandaag

O: Speltbeschuit met Hoummous

T: 2 ei/groentenmuffins

L: 7-granenpap met amandelmelk

D: (vandaag kliekjesdag). Een gevulde aubergine en restje bruine bonen, groenten, tartaar

T: kom kokosyoghurt/Turkse yoghurt

Eventueel een Speltbeschuit met hoummous
Eetlijstje van vandaag:

O: Magere yoghurt met muesli, banaan, kop thee.

T: Plakje ontbijtkoek, kop thee.

L: Pistolet hüttenkäse met komkommer en tomaat, kom pompoensoep, knäckebröd met halvajam, glas water.

T: 2 Mandarijnen, kop thee.

D: Boerenkool, aardappels en vegaballetjes, glas water.

T: Halve mango, kop thee.
On the run. Niet gaan werken hoor als je echt goed ziek bent. Wordt het alleen maar erger van. Raar dat het bedrijf blijkbaar een zieke werknemer niet aankan! Wat voor sector werk je?

Ik heb trouwens ook in zo'n pand in de binnenstad gewoond. Die muizen vond ik overdag niet zo erg. Zelfs wel schattig had zo'n heel klein muisje op mijn kamer. Maar snachts brrr... Gelukkig nam mijn huisgenoot een kat en toen waren de muizen binnen no time weg. Ik mis de locatie wel woon nu aan de rand van de stad maar wel lekker nieuwbouwhuis zonder muizen haha.

Ben bekaf. Net met dochter voor het eerst in draagzak naar de stad geweest. Kan mezelf wel voor de kop slaan want waar ze in haar wagen standaard binnen 3 minuten slaapt heeft ze nu de hele busreis en de tocht in de stad gekrijst. Allemaal blikken. Kreeg het bloedheet van de stress. Uiteraard viel ze net voor we thuis waren tegen me aan in slaap. Toen was ze wel weer heel schattig.

Nu maar eens gaan koken. Paella vandaag zonder kip. Donderdag mijn afspraak bij de diëtiste en morgen weer zwemmen! Moet dan toch vanaf deze week wel iets af gaan!
hihi wilde eerst gaan zwemmen maar sla nog maar een weekje over. Ben beetje bang dat die draai duizelingen terug komen en dit houd me dan nog tegen. Dus volgende week maandag maar weer beginnen.

Voor de rest nog niet gesnoept vandaag maar iets teveel met avond eten gegeten. Nu dus niks meer eten.

O: speltbrood met cervelaat

T: mandarijn en appel

L: bak komkommer, 2 speltbrood met cervelaat

T: mandarijn

D: 300 gram biefstuk, gebakken aardappels en peentjes en doperwten en appelmoes en ketchup.
Ontherun, als je ziek bent ben je ziek. Je bent niet verantwoordelijk voor het hele bedrijf, tenzij je zelf de eigenaar bent! Het is toch ook aan je baas om te zorgen dat het team zo staat dat er mensen uit kunnen vallen.

Hier gaat het eten iets beter, dwz normaler. Ik heb een heel lang gesprek gehad met een lief vriendinnetje en zij helpt me nu een beetje.

Ik durf nog steeds niet op de weegschaal. Maar ik zal het vanzelf wel merken aan mijn kleren denk ik. En anders ga ik misschien een keer op de weegschaal en laat ik mijn vriendin kijken. Binnenkort start de therapie en nu het iets beter gaat zie ik daar juist weer tegenop omdat het dan weer heel erg over eten gaat. Vind het zo stom, ik heb geen zelfingebeeld vet of zo, mijn BMI is minstens 32.

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: bakje gesneden fruit met twee eetlepels muesli, en halfvolle yoghurt

T: boterham (grof volkoren) met pate

L: boterham met pate, twee boterhammen met ham en sla, bakje worteltjes

T: bekertje warme choco uit de koffieautomaat op het werk

A: volkorenwraps met kip en groente in tomatensaus, klein beetje geraspte kaas

T: 2 napoleon kogels bij wijze van toetje.

Ik heb nog wat van die wraps over dus morgen ga ik er twee meenemen voor de lunch. Met zalm zou lekker zijn, maar dat heb ik niet in huis. Moet nog even bedenken wat ik erin ga doen.
@ontherun: beterschap!

@naatie: wauw! Echt heel knap van je dat je niet voor de patat bent gegaan! Heb ik echt bewondering voor. Alleen de gedachte aan die heerlijke geur al... Gelukkig hebben we hier geen snackbars...

Brr al die muizenverhalen.. Haha. Ik heb er een keer een op mn kamer gehad toen ik studeerde, gillend eruit gerend en later met huisgenootje op muizenjacht. Brrrr zo eng!

Eetlijstje van vandaag:

O: 150g yoghurt met handje walnoten en theelepel honing

T: koffie met magere melk

L: cracker met salami en cracker met kalkoenfilet

T: zelfgemaakte appelmoes (1 appel met schil, water en kaneel)

D: broccoli met gehakt en een beetje kaas

Vandaag veel te moe om te sporten dus dat komt morgen wel, nu lekker op tijd naar bed
Hoihoi,

Mag ik nog meedoen?

xx
@Abetterme: Tuurlijk, van harte welkom. Hoeveel wil je kwijt en hoe wil je dat gaan doen?

Lijstje van vandaag:

O: Havermout met halfvolle melk en een scheutje stroop, kiwi, kop thee.

T: 2 Rijstwafels met smeerkaas, kop thee.

L: Pistolet met kipfilet en sla, sinaasappel, glas optimel.

T: Drinkbouillon, 2 volkoren soepstengels, snoeptomaatjes.

D: Broccoli, biefstuk en zilvervliesrijst, glas water.

T: Halve mango, kop thee.
....
Abetterme en Lola12 welkom!!!

Mijn etenslijstje van vandaag

Ik had vandaag zo,n zin in pannenkoeken, dus heb gezond alternatief gemaakt.

O: pannenkoek van kikkererwtenmeel met 20+kaas

L: pannenkoek van kikkererwtenmeel met 20+kaas

D: spinaziesalade met tomaat, ei, gevulde volkorenpasta, bosui, Hoummous

T: kom kokosyoghurt/magere kwark

Speltbeschuit hoummous
Welkom allebei!

@ppp lijkt me lekker! Ben gek op pannenkoeken, vind met havermout ook lekker maar dan alleen met zoet beleg. Met kikkererwtenmeel ken ik nog niet, maar lijkt me een goed alternatief voor als ik eens zin heb in een hartige pannenkoek. Waar koop je kikkererwtenmeel?
@Abetterme en Lola, welkom

@Ontherun, hoe is het met je? Gister overleeft?

@Starbright, mooi eetlijstje! Waar ben je bang voor bij de weegschaal? Ja ik snap, de cijfers, maar en dan? Het is zoals het is en je bent al goed bezig! Succes met de therapie. Het gaat je vast verder helpen

@Lilah, balen dat je dochter dan bedacht had, om pas thuis te gaan slapen

Drukke dag op het werk gehad, dus nu op de bank met mn lekkere koffie.

Volgende week hebben mij kinderen voorjaarsvakantie. Gaan er nog mensen hier weg?
Ik weeg nu 82 kilo en ik ben 1.77. Ik wil graag naar de 63 kilo, dus ik heb nog een lange weg te gaan.. maar ik ga ervoor.

ik wil gewoon gezond eten, maar met een studentenleven erbij is dit lastig.

vandaar dat ik wel wat steun kan gebruiken!

Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: 1 banaan en 1 smart proteine aangemaakt van magere melk

Tussendoor: 2 rijstwafels met appelstroop

- 1 uur sporten -

Lunch: 1 vlamtosti

Tussendoor: 2 rijstwafels met pindakaas

Avondeten: een grote salade met mozzarella en cherry tomaatjes en een stuk pangasius filet gemarineerd met mosterd en dille

Tussendoor: 1 appel

Geen idee of ik goed bezig ben of niet.

reacties zijn welkom :D
@nieuwe dames welkom. Iedereen mag natuurlijk meedoen! Zet nieuwe schrijvers meestal bij de volgende weegdag in de tabel omdat veel toch niet komen meeschrijven uiteindelijk...

Over de tabel; hij is bijgewerkt. Beetje laat, het is alweer bijna weegdag maar heb het idee dat ik wat gegevens over het hoofd heb gezien. Pp: ik heb jouw berichten terug gelezen maar kan geen gegevens vinden. Starbright: wilde jij erin? Sorry ben beetje warrig. Soms allemaal zo druk in 1 keer. Wel met leuke dingen hoor. Nog wat verlaat kraambezoek enzo maar dag vliegt dan wel voorbij.

Goede nieuws: ik heb net weer lekker gezwommen. Pffff wat is mijn conditie slecht. Ben na 4 banen borstcrawl al bekaf haha. Maar ja kwestie van geduld en rustig opbouwen.

Aggie: heb ik iets gemist? Woon jij ook in het buitenland? Want: geen snackbar?

Starbright: voordeel van wraps is dat er heel veel inkan! Ik vind lekker: humus met avocado/avocado,tomaatjes,sla,feta/geitenkaas, verse spinazie,tomaatjes/mozerella, tomaatjes,pesto(wordt wrap wel beetje zacht van)

Maar ja ik ben dan ook gek op kaas en avocado haha. Vooral op kaas. Daarom hield ik eerder ook met gemak koolhydraatarm eten vol. Mocht lekker veel kaas eten!

@Ontherun wat heb je nu uiteindelijk gedaan met werk?

@naatie: ja grrr maar ergerde me vandaag aan mezelf. Dat ik het erg vond dat mensen keken. Het is een baby en die huilen nou eenmaal soms. Slaat nergens op dat ik dan in de stress raak.

Ik ga niet weg. Jij Wel?
Welkom lola en abet.

Abet: Qua eten lijkt het er wel goed uit te zien.

Hier weer de mist in gegaan. Ik eet, rookte en shop als ik ergens mee zit. En als ik echt gefrustreerd ben en energie niet kwijt kan schoonmaken. Dit laatste is gelukkig niet vaak😆 . De hele week al aan het zoeken naar excuses om dingen te kunnen eten. Of ik val toch niet af, het heeft geen zin excuus. Maar allemaal overwonnen. Kan ook nog eens niet goed naar wc waardoor afvallen ook niet gebeurd. Vandaag voelde ik de trek maar hield het tegen muv 4 spekjes tot mijn man me weest op een plek onder mijn nagel. Deze week toevallig door oudste dochter over melanomen gehad die ook onder je nagel zitten. Geen idee of dit het is. Kan ook bloeduitstorting zijn maar dit gaf me het excuus om te gaan eten. Dus nog meer spekjes , 5 bastogne koekjes en cornetto van lidle merk gegeten. En serieus erna Kon ik opeens naar de wc. Maarja dat heeft morgen geen effect op de weegschaal door wat ik gegeten heb :S

Nu van ellende maar boven in bed gaan liggen serie kijken zodat ik niet weer iets ga pakken.
Lillah, ik vind het al knap dat je uberhaupt borstcrawl kan, dat lukt mij nog geen drie slagen :D Hoe duur is het zwembad bij jullie? Hier is het 4,50 euro per keer, als je dan 2 of 3x per week wilt gaan tikt dat best wel aan.

schorpioen, ga je het plekje laten nakijken? Stom he, dat je dan van zoiets gaat lopen snaaien. Je bent niet de enige. Morgen weer een nieuwe dag.

Ik heb de wraps uiteindelijk niet meegenomen, bedacht vanmorgen ineens dat ik een vergadering met luch op het werk had. Achteraf had ik daar iets meer moeten eten want nu heb ik om 4u zo'n B'tween reep gehaald, viel beetje om. 240 calorieen en hoop suiker, maar goed. Ik had natuurlijk ook een appel kunnen nemen... Hij was wel lekker, en ik ben daarna normaal blijven eten dus dat vond ik dan wel weer goed. En de tonijnsalade heb ik vanavond op, met die twee wraps.

O: gesneden fruit met muesli en halfvolle yoghurt

T: niks

L: 1 pistoletje met ham, sla en ei, banaan

T: B'tween reep

D: 2 volkorenwraps met sla en zelfgemaakte tonijnsalade (blikje tonijn, mais, augurk, ananas)
Lillah: ik vind het ook knap hoor! Ik was laatst in het zwembad met mijn vriend, deden we wedstrijdje wie het snelst aan de overkant was. Ik had serieus nog geen 5 meter gezwommen of hij was er al. Oh, en ik woon in het buitenland ja, vandaar geen snackbar.

Schorpioen: heel herkenbaar! Dat snaaien zodra er iets aan de hand is!

Abetterme: Welkom! Wat bij mij in het begin heel erg hielp (en ik ben het nu net weer gaan gebruiken) is een calorieen-tel-app. Niet om totaal geobsedeerd te raken, maar om inzicht te krijgen in wat je eigenlijk allemaal eet. Na het een tijdje ingevuld te hebben kan ik veel beter goede keuzes maken. Ik gebruik de app van Fat Secret, daarbij zie je ook of de balans tussen vetten, proteine en koolhydraten goed is enzo. Hoe je het ook gaat aanpakken: heel veel succes in ieder geval! Ook aan de andere nieuwkomers!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven