Gezondheid alle pijlers

2x pil vergeten

18-02-2016 13:46 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dom dom dom! Ik ben twee dagen achter elkaar mijn pil vergeten in te nemen. Ik zit in mijn derde week. Na uitvoerig research te hebben gedaan, zag ik dat ik een vervroegde stopweek kan inlassen of de pil kan doorslikken zónder stopweek. Ik wil graag de pil zónder stopweek doorslikken, alleen ik vroeg mij af of ik dan vandaag drie pillen moet slikken en vervolgens de strip op te maken en met een nieuwe te beginnen?
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om dan nu te stoppen, en volgende week weer te beginnen. Dan ben je in ieder geval nog beschermd en hoef je daar verder geen rekening mee te houden (behalve dan dat je wel vanaf volgende week weer goed slikt natuurlijk).

Maar verder geen ervaring mee, want ik stopte dus altijd als ik in de derde week een pil vergat.
En het lijkt je niet verstandiger om dit aan de apotheker te vragen? Als forummers zeggen dat het geen kwaad kan, dan volg je gewoon dat advies op terwijl ze het ook gewoon fout kunnen hebben?
wat zegt de bijsluiter?
@Noelle85: Oke, heb toch besloten om te stoppen Moet ik na mijn stopweek beginnen met een nieuwe strip of moet ik de oude eerst opmaken en vervolgens met een nieuwe beginnen?

Ik heb hier geen ervaring mee, haha.

@lilalinda: bijsluiter gaf de twee opties
"Je kunt kiezen: nu meteen een stopweek inlassen of je stopweek juist overslaan en direct doorgaan met een nieuwe strip." Gestolen van sense.nl. Dus die oude strip kan weg, hop verder met de nieuwe!
top, thanks!
waarom bel je niet gewoon je apotheek met dit soort vragen?
hoezo drie pillen op 1 dag???

en of jij nu je oude strip weggooit of er mee door gaat maakt geen moer uit

kun je helemaal zelf bepalen.

je kunt gewoon langer door slikken als je wilt zo lang je wilt.

alleen als het té lang is kun je doorbraakbloedingen krijgen
Wat een domme houding zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven