Lijf & Lijn alle pijlers

Prodimed

19-02-2016 10:44 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de oude topics behoorlijk gedateerd zijn probeer ik het met een nieuwe.

Binnenkort ga ik starten met dit dieet. Zijn er meer mensen die gaan starten of bezig zijn? Mogelijk dat we hier tips kunnen uitwisselen, elkaar kunnen helpen en uiteraard steunen

Ik hoop 25 kilo kwijt te raken, maar met 20 kilo zou mijn bmi al op een gezond niveau zitten, ben dus met dit aantal ook tevreden.

Nb; prima als dit niet jouw dieet is, maar reacties dat dit slecht is, niet werkt etc mag je plaatsen, maar ga ik niet op in. Ik zoek juist mensen die dit ook gebruiken of gaan gebruiken.
quote:rastan schreef op 19 februari 2016 @ 11:49:

[...]

Waarom zou een normaal eetpatroon met af en toe gewoon iets lekkers en lekker regelmatig bewegen voor jou niet werken dan?!Tja ik begrijp weer niet waarom sommige mensen roken of elke dag een fles wijn leeg drinken. Of geen dag GTST willen missen.
quote:lattemachiato schreef op 19 februari 2016 @ 12:28:

[...]

Bij mij werkt het zo, dat als ik bijvoorbeeld 1 paaseitje neem, dat ik dan de halve zak op eet. Een verstoorde verhouding met eten denk ik en ook met de weegschaal (lees mijn eerdere post). Voor een exacte diagnose zou ik naar een psycholoog moeten.Maar zo'n prodimed dieet kun je maar een tijdje doen. Waarom zou je daaraan beginnen als je daarna toch weer die halve zak paaseitjes opeet en elke dag latte machiato's drinkt? Ik snap het wanneer mensen dit zien als een begin maken met afvallen en na een paar weken prodimed of shakes op eigen kracht verder gaan. Maar jij kan blijkbaar geen maat houden en vindt ook nog dat je daar niks asn kan doen, het is nou eenmaal zo. Wat maakt dan dat je denkt dat dit dieet zin heeft?
quote:pamelacourson schreef op 19 februari 2016 @ 12:39:

[...]

Maar zo'n prodimed dieet kun je maar een tijdje doen. Waarom zou je daaraan beginnen als je daarna toch weer die halve zak paaseitjes opeet en elke dag latte machiato's drinkt? Ik snap het wanneer mensen dit zien als een begin maken met afvallen en na een paar weken prodimed of shakes op eigen kracht verder gaan. Maar jij kan blijkbaar geen maat houden en vindt ook nog dat je daar niks asn kan doen, het is nou eenmaal zo. Wat maakt dan dat je denkt dat dit dieet zin heeft?Lees mijn posten van 11.06 en 11.20 even.
quote:lattemachiato schreef op 19 februari 2016 @ 12:46:

[...]

Lees mijn posten van 11.06 en 11.20 even.Sorry, ik dacht dat jij TO was...
Maar het probleem is dat je je stofwisseling verpest. Als je stopt met dat dieet, vliegen de kilo's er terug aan.

Denk er echt eens over na, TO. Je bent nog verder van huis als je zoiets doet.

Edit: reactie op Latte, ik was ook in de war.
Life is short. Eat dessert first.
Ik moest dit dieet voor een operatie volgen. Ben in 2 weken met 400kcal per dag of zo, 2 kg aangekomen..... Echt, het is bagger spul. Je wilt dit niet lezen, maar doe het niet!!!!
Zonder oorzaak geen gevolg
Als je snel een hoop kilo's kwijt wilt werkt het misschien.

Als je die kilo's er daarna af wilt houden zul je toch echt structureel heel anders moeten gaan eten.

Je kunt dus net zo goed meteen gezond en matig gaan eten, anders is het weggegooid geld, verspilde moeite en een aanslag op je gezondheid.

Dit soort peperdure rommel werkt misschien (tijdelijk) tegen overgewicht, maar het doet niets tegen verkeerde gewoontes. En dat is je echte probleem.
quote:doornroosje9 schreef op 19 februari 2016 @ 12:53:

Maar het probleem is dat je je stofwisseling verpest. Als je stopt met dat dieet, vliegen de kilo's er terug aan.

Dit wordt inmiddels door wetenschappelijk onderzoek ontkracht http://www.maastrichtuniv ... GroterNaEenCrashdieet.htm
quote:Crique schreef op 19 februari 2016 @ 13:00:

Als je snel een hoop kilo's kwijt wilt werkt het misschien.

Als je die kilo's er daarna af wilt houden zul je toch echt structureel heel anders moeten gaan eten.

Je kunt dus net zo goed meteen gezond en matig gaan eten, anders is het weggegooid geld, verspilde moeite en een aanslag op je gezondheid.

Dit soort peperdure rommel werkt misschien (tijdelijk) tegen overgewicht, maar het doet niets tegen verkeerde gewoontes. En dat is je echte probleem.Dat is waar en daarom doe ik beide. Ik heb geen geduld om 1 kilo per maand af te vallen. Al helemaal omdat ik op dat moment dat ik er weer aan begon (een maand geleden) niks meer kon vanwege de rugpijn en een steeds terugkerende blessure aan mijn been had. Ik moest gewoon ff heel snel wat kilo's kwijt om weer normaal te kunnen functioneren en dat gaat nu inderdaad met 6 kilo minder een stuk beter. Ik woog overigens op dat moment 89 kilo, dat is nog niet vreselijk extreem. Er zijn ook zat mensen die 120 kilo ofzo wegen, ik begrijp al helemaal niet hoe die nog normaal kunnen functioneren zonder pijntjes etc.
quote:lattemachiato schreef op 19 februari 2016 @ 13:07:

[...]

Dat is waar en daarom doe ik beide. Ik heb geen geduld om 1 kilo per maand af te vallen. Al helemaal omdat ik op dat moment dat ik er weer aan begon (een maand geleden) niks meer kon vanwege de rugpijn en een steeds terugkerende blessure aan mijn been had. Ik moest gewoon ff heel snel wat kilo's kwijt om weer normaal te kunnen functioneren en dat gaat nu inderdaad met 6 kilo minder een stuk beter. Ik woog overigens op dat moment 89 kilo, dat is nog niet vreselijk extreem. Er zijn ook zat mensen die 120 kilo ofzo wegen, ik begrijp al helemaal niet hoe die nog normaal kunnen functioneren zonder pijntjes etc.

Ik merk dat nu ook, dat ik last krijg van knieën, mijn buik in de weg zit en kortademig ben.

Ik heb gewoon bijna zin te starten.
Waarom start je dan niet alvast met niet snoepen en wel gezond eten Claudia? Om er alvast aan te wennen voor wat je mag eten na je prodimed-periode?
Ik zag dat je nog tips vroeg mbt groente. Ik heb nu een giga-pan pompoensoep gemaakt en die heb ik in porties ingevoren. Verder maak ik wel eens groentesoep van alleen bouillon en soepgroente. Helpt enorm voor de snoep-aanvallen.

Verder eet ik veel salade, maar ook roerbakgroenten bijvoorbeeld. Meestal eet ik nu 's avonds met de pot mee en laat de aardappels, groente of rijst achterwege. Alleen als de rest van het gezin stamppot eet, maak ik apart wat voor mezelf klaar. Wij eten sowieso altijd erg veel verse groente, dus dat is geen probleem.
quote:strikjemetstippels schreef op 19 februari 2016 @ 12:29:

Ik las dat Prodimed ¤112,- per week kost! Wow! Daarvoor kun je echt heel lekkere verse, gezonde producten van halen.
Ben 2 weken terug begonnen met Prodimed. Heb dit dieet 4 jaar geleden met veel succes gevolgd. Vanwege een gebroken voet 12 weken niets kunnen doen behalve de hele dag (troost)eten en 's avonds wat witte wijntjes. Nu moet er dus 11 kg. af en zo snel mogelijk want ik ben het helemaal zat. Geen moment getwijfeld om weer voor Prodimed te kiezen. De eerste weken word je 'gereset' door gewoon niks behalve die zakjes aangevuld met verse groenten te eten. Er is een breed assortiment aan producten dus er zit sowieso iets bij dat lekker is. Ooit een goedkopere variant via internet besteld maar dat vond ik echt niet lekker. Ik vind Prodimed makkelijk, smokkelen is er niet bij en het resultaat mag er zijn. Kan ook online worden gevolgd, ideaal.
Hoeveel was je vorige keer afgevallen Jenneke? Waardeloos zo'n gebroken voet. Mij valt het de tweede keer lastiger dan de eerste keer. De kilo's vliegen er niet in hetzelfde tempo af en ik heb ook meer honger. Ik lust ook lang niet alles meer. Bijvoorbeeld de omeletten, soepen, puree etc. lust ik echt niet meer, ga ik van kokhalzen. Neem alleen de havermoutjes, puddinkjes en drankjes.

Overigens val ik nog steeds prima af hoor, dus ik vind het de moeite waard om door te gaan. Ik zal ook wel minder af vallen, omdat er minder af hoeft denk ik. Met 76 kg zit ik op een gezond bmi. Dus dat wil ik in ieder geval bereiken.

Ik begin nu in te zien waarom het zo belangrijk is om niet te vaak te wegen. Weeg nu om de dag en dat begint te wennen. Woensdag was ik 82,7 en vrijdag 82,3, dus was ik vrijdag heel blij, maar zondag was ik dus 82,2 en was ik niet blij. Dacht ik, maar 0,1 kg afgevallen in 2 dagen. Maar als ik nou na woensdag niet meer had gewogen, dan had ik gedacht: ah lekker 0,5 kg afgevallen in een halve week.
Hi Latte . De vorige keer was ik 16 kg afgevallen. Heb toen alleen niet netjes het traject afgerond (slechts t/m fase 3). Daarna ben ik eigenlijk niet meer aangekomen tot dat voetje afgelopen zomer. Mijn streefgewicht is 70 kg en ik ben 2 weken geleden begonnen op 81 kg. Na exact 2 weken is er nu 4,5 kg af (na 1e week 2,8 kg). Het gaat bij mij -voor m'n gevoel- ook minder snel dan de vorige keer maar wellicht is dat ook de leeftijd ;-(. In ider geval zitten m'n broeken al minder strak dus het gaat er wel af waar het moet.

Grappig dat jij een aantal smaken ook niet meer lust; de omeletten die ik de vorige keer (met een lading groente erover) prima te eten vond gingen deze keer na 2 happen de vuilnisbak in. Ik beperk me tot de soepjes (pikante tomaat en kip-kerrie vind ik prima te doen, rundvlees af en toe) en van de drankjes zijn aardbei-sinaasappel en sinaasappel-ananas mijn favoriet. Bak regelmatig de broodjes (met wat zout) en een salade erbij of maak met die broodmix een groentepizza. Hoop snel op fase 2, dan komen de repen weer. Zag dat er wat nieuwe smaken zijn.
Ik heb prodimed gedaan, ik was snel 10 kg kwijt. Deze zat er overigens nog sneller weer aan.
Jenneke. Ik heb vorige keer wel netjes afgerond, maar ik ga het nu anders doen en langer per fase, zodat de gewoontes beter inslijten. Ik ga de maaltijden vervangen door een eetpatroon dat bij mij past. Ik eet bijvoorbeeld altijd yoghurt met dingetjes (zoals wij dat hier noemen) en in fase 3 moest ik een boterham. Dus dat kwam op mij heel gekunsteld over.

Grappig inderdaad dat jij dezelfde ervaring hebt met de smaakjes en nu ook minder hard afvallen dan de eerste keer. Sommige dingen vond ik inderdaad de eerste keer zelfs lekker. Maar jij zit nu al lekker in de buurt van je streefgewicht. Ik heb wel gelijk vanaf fase 1 de reepjes genomen hoor, anders ben ik wel erg beperkt, nu ik ook de soepen en omeletten al niet eet. En die kun je ook makkelijk mee nemen.
Claudia ben je er nog? Ben je al begonnen?
Hoi Latte, ik ben begonnen. Gaat tot nu toe prima en ben erg gemotiveerd. Fase 1 vind ik wel een lastige fase, ik hoop dat ik over 3 weken naar fase 2 kan. Ik wil inderdaad ook nu echt goed alle fases doorlopen.

Hoe gaat het met jullie?
Ik zit nog in fase 2, fase 1 heb ik 16 dagen gedaan. Fase 2 doe ik net zo lang tot ik onder de 80 zit, zit nu rond de 82. Maar het gaat echt heel langzaam. Vorige keer vlogen de kilo's eraf. Maar ik ben nu wel minder streng en consequent. Ik eet ook de reepjes al als tussendoor, terwijl dat eigenlijk pas in fase 3 mag. En ik weeg vlees of vis 's avonds ook niet af, zodat dat wel eens teveel is denk ik. En soms neem ik een extra zakje of een blokje kaas ofzo, omdat ik enorme honger heb. Over 2 weken hoop ik ongeveer naar fase 3 te gaan.

Het om de dag wegen gaat best goed, ik heb de weegschaal uit het zicht gezet. Ik denk dat ik na het weekend nog een extra dag ertussen ga doen.
Inderdaad niet te vaak wegen, 1 keer per week is toch voldoende. Ik ben wel erg met eten bezig, ik mis mijn boterhammen Hoop toch echt fase 1 een tijdje vol te houden. In ieder geval twee weken. Wordt jullie huid ook zachter? Is nog een mooie bijkomstigheid.
Jaaaaa! Perzikhuidje op dit moment, viel me vorige week al op. Ben sinds eergisteren begonnen met dagelijks iets meer te bewegen, de wandeling met de hond een half uurtje verlengd. Merkte dat m'n stofwisseling wat trager werd (kreeg het koud) en ik voel me nu prima. Toch maar wat repen besteld want dat is wel heel handig voor onderweg. Het is nog steeds prima vol te houden, mis alleen m'n wijntje 's avonds. Ik trek fase 1 nog even 1,5 week door (mag vanaf 75 kg. naar fase 2). Alleen dat ene glas cola zero lukt niet, drink er wel 5. Houden jullie je netjes aan dat ene glas light?
Ik drink nooit frisdrank, misschien wel eens in de vakantie een glas cola light als ik het vele water ff zat ben. Dus zal hooguit 5 glazen per jaar zijn denk ik, dus daar heb helemaal geen moeite mee.

Wandeling met de hond verlengen is prima. Ja die repen zijn handig voor onderweg, jammer dat ze nu even die kant- en klare drankjes niet hebben. Mooie huid heb ik inderdaad ook.

Ik ga de laatste tijd steeds vaker in de fout, dat ik vreetbuien krijg. Zo stom, zonde van de moeite en zonde van mijn geld ook. Vorige keer had ik dat helemaal niet, mijn motivatie lijkt toch minder. En soms heb ik ook het idee dat ik bang ben om slank te worden. Ik heb het vaak als ik net voor een omslagpunt zit bijvoorbeeld. Dan denk ik, oh nog 2 ons en dan zit ik onder de X en opeens ga ik dan snaaien, alsof ik niet slank wil zijn ofzo. Nou vandaag weer met frisse moed begonnen.
Hey Claudia, Latte en Jenneke!

Heb net speciaal een account aangemaakt om mee te doen aan jullie draadje. Zat al een tijdje voor motivatie en tips mee te lezen met oude berichten. Dus heel fijn dat jullie een nieuwe zijn gestart!

Een goede vriendin van me is met dit dieet meer dan 40 kilo afgevallen, en het is er een jaar later nog steeds vanaf! Ik heb het er veel met haar over gehad, en heb ook zelf veel research gedaan.

Ik ben zelf nu drie weken geleden begonnen met (een alternatieve variant van) prodimed. Ik gebruik zelf protislank. De producten zijn vergelijkbaar, alleen stukken goedkoper, en je bent niet verplicht om naar een dietiste te gaan. Iets waar ik me in eerste instantie te erg voor schaamde. Alleen al het idee van zo'n 'weegjuf' die mijn vetpercentages opmeet terwijl ik op mijn allerzwaarste ben o_0. Ik durfde amper zelf op de weegschaal te gaan staan.

Hoe dan ook: na 3 weken weeg ik nu 96 kilo. Ik voel me al stukken beter in mijn vel zitten, en mijn gezicht is al zo veel minder pafferig! Ik heb voor het eerst het gevoel alsof ik dit vol kan houden, alsof mijn streefgewicht ook haalbaar voor me is! Dat is trouwens 70 kilo, ik ben 1.81. Dan ben ik alsnog niet mager, maar wel op een gewicht waarop ik me goed over mezelf voel.

Ik ben van plan om in totaal 8 weken fase 1 aan te houden, en vanaf dat moment wel gesprekken in te bouwen met een dietiste om te kijken hoe ik een gezond eetpatroon op kan bouwen terwijl ik zakjes afbouw.

Ik heb net mijn tweede bestelling astronautenvoedsel binnen! Dus let's go!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven