En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Haha iedereen eet lekker makkelijk vandaag!

Bij mij ware het uiteindelijk 2 boterhammen met 2 kroketten met mosterd. Ook nog 1 kaassouflee op en daar gigantisch mijn bakkes aan verbrand
Geroosterde kikkererwten met wilde rijst en een salade
Varkensfilet in zoetzure saus met mihoen en boontjes.
anoniem_68195 wijzigde dit bericht op 25-10-2008 22:16
Reden: boontjes vergeten
% gewijzigd
heb gistermiddag erwtensoep gegegeten en savond ook gemakkelijk;minipizzaatje.

vanavond bij vrienden aanschuiven ,heb net walnotenbanencake in de oven staan voor straks bij de koffie
quote:Cherise1981 schreef op 25 oktober 2008 @ 21:47:

Haha iedereen eet lekker makkelijk vandaag!

Bij mij was het nog veel makkelijker, ik was een dagje uit dus die pannenkoek was bij een pannenkoekenrestaurant, en s'avonds de carpaccio bij een restaurant.

Wat ik vandaag wilde maken gaat niet lukken want ik zie net dat ik niet alles in huis heb. Of naar de supermarkt waar ik geen zin in heb, of iets uit de vriezer halen. Zo maar eens kijken wat er nog voor lekkers ik heb.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nou de vriezer is een goed idee.

Ik heb gisteren bij de M@kro ook weer teveel gekocht.

Allebei de vriezers puilen uit dus maar een weekje spitten.

(nadeel heb ik dat ''eigen werk'' niet gelabeld is dus ik weet niet wat er in zit.
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Ik eet vanavond weer eens alleen en het worden aardappelkroketjes uit de oven, een potje doperwtjes en een kippenpoot.
quote:Superdad schreef op 25 oktober 2008 @ 20:43:

[...]

met spek ?

Ik moet altijd de eerste pannenkoek weggooien schijnbaar ligt dat aan de pan die niet goed warm is.

Heb jij dat ook?

Idd meestal de eerste 2 met spek en appel. Ik hoef nooit (meer)een 1e baksel wel te gooien. Vroeger wel eens, maar sinds ik deze (super)pannen heb overkomt me niks geks mee en wil ik niet anders.

Daarna nog naturel gebakken. Ging ook prima.

Oh ja, vanavond eet ik goulash, doperwtjes en meergranenrijst (= witte rijst, zilvervliesrijst, wilde rijst en granen). Geen idee of dat lekkere rijst is, niet eerder gegeten.

Net ontbijt met gekooktje eitjes op en misschien bij de lunch nog kip/champignonragout. De bouillon en kip heb ik gister uit de vriezer gehaald. De champs ga ik nu bakken en daarna met de roux aan de slag.
thee wijzigde dit bericht op 26-10-2008 09:54
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Superdad schreef op 26 oktober 2008 @ 09:11:

Nou de vriezer is een goed idee.

Ik heb gisteren bij de M@kro ook weer teveel gekocht.

Allebei de vriezers puilen uit dus maar een weekje spitten.

(nadeel heb ik dat ''eigen werk'' niet gelabeld is dus ik weet niet wat er in zit.Heb ook 2 vriezers, maar altijd met label met wat het is en de datum (en evt. voor wie bij weggeefbakjes).

Het liefst ook nog vaste lades voor soep/sauzen, stamppotten en vlees, brood etc. maar met wisselende hoeveelheden lukt dat niet altijd.
Gisteren was een raar eet-dagje. Eerst hardgelopen, daarna het laatste stuk aardbeienmonchou opgegeten Dat vulde zo erg, dat ik daarna niet veel trek meer had. Heb een paar uur later die calorieen gecompenseerd met 2 kiwi's en een appel

Vandaag eet ik alleen, ik maak een kopje groentesoep met een broodje kroket.

Morgen doen we weer normaal: burrito's uit de oven gevuld met gehakt en roerbakgroente met sla erbij.
net 2 boterhammen met filet american en een tomatenopkikker erbij. Vanavond gekookte krieltjes, broccoli en kippenvleugel (die diepvries moet ooit leeg) Morgen restje chicken tonight (opvrolijkt met veel groenten en extra perzik) ivm kort de tijd
Ik ga zo kroepoek bakken. Kroepoek udang met knoflook en pittige casava kroepoek. Kunnen we daar vast lekker van snoepen. Wat er over is, eten we vanavond bij de bami.
quote:japi schreef op 23 oktober 2008 @ 18:35:

Ik heb broccoli soep gemaakt, lekker met broodje kruidenboter.

heb je een recept van broccoli soep?

dank je!
groenten-macaronischotel uit de oven en komkommer
Euhm... even denken hoe ver ik ook alweer terug moet gaan...

woensdag: snert met roggebrood en spek

donderdag: uit eten met collega's, voor gerookte teriyaki eend, tussengerecht: rivierkreeftjessalade + garnaal op toast, en hoofd boerenkip met groene kool en aardappelflensjes. Na een heerlijk stuk chocoladetaart met cappuccino.

vrijdag: pasta pesto met gevulde kip op het werk

zaterdag: bij mama spaghetti die broer had gemaakt

vandaag: uit eten met vriendinnetjes

morgen: op het werk, is nog een verrassing

overmorgen: op het werk, is nog een verrassing...
ut was zuurkoolstampot bij mn vrienden,mmmm en de cake was ook erg lekker.zelf de jongste hond van hun kon het niet weer staan en heeft ut restant van de vensterbank afgehaald en op gevreten...hihihi
Net boodschappen gedaan en voor de hele week ingekocht:

Maandag: burritos uit de oven met rundergehakt en roerbakgroente. Sla erbij

Dinsdag: broccolli met kaassaus, vis uit de oven en gebakken aardappeltjes

Woensdag: nasi met zelfgemaakte kipsate

Donderdag: Kipfilet gevuld met mosterd en mozzarella, zelfgemaakte frietjes en sla.

Vrijdag: broodje hamburger de luxe (dus met tomaat, komkommer, augurk, kaas, en veeeeeel saus)
Spinazie, rundervink en aardappels
Hier staat rendang te pruttelen. Riblappen in kokosmelk met een boemboe van Koningsvogel en djeroek peroet. Erbij eten we vanavond rijst, sambal boontjes en kroepoek.
Nog geen idee, ouders en broer komen eten en ik weet nog steeds niet wat ik zal gaan maken..
quote:maroon5 schreef op 27 oktober 2008 @ 13:45:

Nog geen idee, ouders en broer komen eten en ik weet nog steeds niet wat ik zal gaan maken..Rendang! Een enorme pan vol!
quote:Lorelai schreef op 27 oktober 2008 @ 13:42:

Hier staat rendang te pruttelen. Riblappen in kokosmelk met een boemboe van Koningsvogel en djeroek peroet. Erbij eten we vanavond rijst, sambal boontjes en kroepoek.

En bedankt, jij bent bent mijn redding voor vandaag .

Ik wist het echt niet meer. Ik word er soms zo moe van om iedere dag weer wat lekkers te verzinnen.
quote:maroon5 schreef op 27 oktober 2008 @ 13:45:

Nog geen idee, ouders en broer komen eten en ik weet nog steeds niet wat ik zal gaan maken..

- Lasagne met een lekere salade en/of een stokbroodje

- Ovenschotel met bijv. rode kool, appel, gehakt en aardappelpuree of met spinazie, ei, kip en aardappelpuree

- Spinaziestamppot met brie en cherrytomaatjes

- Boerenkool / stamppot andijvie / hutspot met worst

- Tortilla's

- Nasi / bami / macaroni / spaghetti
vanavond wordt het hier koolraapstamp met gemarineerde speklappen.

morgen boerenkoolstamp met worst en een gehaktbal
Macaroni simpel

Gebakken ei,ham,uitje en champignons.

oh en een paprika.

Komkommer er bij.

Rood fruit met mascarpone onder de gril
Hier had uw advertentie kunnen staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven