Horrorwoordenboek
maandag 27 oktober 2008 om 13:23
Noem het een bizarre hobby, maar ik ben geïnteresseerd in woorden die je kippevel bezorgen en waarvan je haren recht overeind gaan staan. Een woord waarvan de betekenis en de verschrikking in 1 keer duidelijk is, maar waarvan je het bestaan niet kende en eigenlijk niet wilde kennen. Ik trap af met mijn drie beste voorbeelden en omschrijvingen. Vullen jullie aan?
* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.
* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.
* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.
* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.
* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
maandag 27 oktober 2008 om 21:30
maandag 27 oktober 2008 om 21:35
Veel woorden die hier genoemd worden staan hoog in mijn woordenschat, waarvan Supertoppie de numero uno is.
*zet tijltje klaar voor de zwakke magen die zich hier verzameld hebben*
Maar uiteraard heb ZELFS IK! een allergie voor een paar woorden.
- "Lieve groetjes" onderaan een brief of mail
- sneetje brood of gewoon; sneetje (ipv bammetje)
- vrijen. Heel gek maar van dat woord krijg ik spontaan een droge.
*zet tijltje klaar voor de zwakke magen die zich hier verzameld hebben*
Maar uiteraard heb ZELFS IK! een allergie voor een paar woorden.
- "Lieve groetjes" onderaan een brief of mail
- sneetje brood of gewoon; sneetje (ipv bammetje)
- vrijen. Heel gek maar van dat woord krijg ik spontaan een droge.
maandag 27 oktober 2008 om 21:46
wat is er mis met boterham Nijn? Sneetje vind ik meer een woord om je dochter van onder de 8 aan te leren als term voor haar vagina. Supertoppie vind ik stom maar krijg ik geen jeuk van.
En eigenlijk iedereen en alles bij Businessclass van Harry Mens is gruwelijk. Hij had laatst een gast die het over De geëvolueerde kleur van de wijn had. Zo iemand wil ik dan door het scherm trekken aan zijn stropdas en dan met vlakke hand zó op de kale kop slaan: PAATS! geëvolueerde kleur.. niet goed in je kneiter ben je.. PAATS, nog eens, dat had ie verdiend!
En eigenlijk iedereen en alles bij Businessclass van Harry Mens is gruwelijk. Hij had laatst een gast die het over De geëvolueerde kleur van de wijn had. Zo iemand wil ik dan door het scherm trekken aan zijn stropdas en dan met vlakke hand zó op de kale kop slaan: PAATS! geëvolueerde kleur.. niet goed in je kneiter ben je.. PAATS, nog eens, dat had ie verdiend!
maandag 27 oktober 2008 om 21:49
Nou nou tut tut Mevrouwtje de Kees, wat een aggressie inene. Ik heb hier toevallig ook een glas wijn naast me staan en ... even kijken.... *tipt glas op en kijkt er doorheen*.... Ja, een geevolueerde kleur.
Kan er niks anders van maken.
PS: niks mis met boterham, maar met SNEETJE brood. Dat bedoelde ik.
Kan er niks anders van maken.
PS: niks mis met boterham, maar met SNEETJE brood. Dat bedoelde ik.
maandag 27 oktober 2008 om 21:52
maandag 27 oktober 2008 om 21:56
maandag 27 oktober 2008 om 22:00
quote:Nijntje schreef op 27 oktober 2008 @ 21:58:
Pips, misschien leuk als weetje; mijn dochters noemen hun vagina een pipi.
Inmiddels weten ze wel dat het eigenlijk vagina is, maar dat vinden ze zo n moeilijk woord.
Rotflol! Dat sprekenz e uit als piepie mag ik hopen?
Pips, misschien leuk als weetje; mijn dochters noemen hun vagina een pipi.
Inmiddels weten ze wel dat het eigenlijk vagina is, maar dat vinden ze zo n moeilijk woord.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
maandag 27 oktober 2008 om 22:00
1. yammiemammie (niet voor niets alleen verkrijgbaar in fonetische spelling)
2. hubbie (volgens mij iets sexloos in een pastelkleurige, pluche overal, eventueel met een paars handtasje)
3. pop (persoonlijk ontwikkelingsplan, wordt doorgaans aangetroffen in bedrijven waar men nog niet in staat is een functioneringsgesprek te voeren, laat staan na te denken over iets als ontwikkeling)
2. hubbie (volgens mij iets sexloos in een pastelkleurige, pluche overal, eventueel met een paars handtasje)
3. pop (persoonlijk ontwikkelingsplan, wordt doorgaans aangetroffen in bedrijven waar men nog niet in staat is een functioneringsgesprek te voeren, laat staan na te denken over iets als ontwikkeling)
maandag 27 oktober 2008 om 22:01
[quote]Marels schreef op 27 oktober 2008 @ 14:44:
Nieuwetijdskinderen en angry mom.
In dezelfde categorie inmiddels;
ADHD (= elke kind dat een beetje druk is. Vroeger mochten we dan gewoon geen suiker meer, hielp ook)
PDD-nos (= als je een beetje moeilijk meekomt op school of gewoon ook een etiketje wilt)
inderdaad hoogsensitief en nieuwetijdskinderen.
Zucht.
Waar zijn de normale kinderen gebleven?
quote]
Jij Weet Duidelijk Niet wat een Autist en ADHDér Is
( ik weet dat ik selectief gekwoot heb )
nieuwetijdskind idd. *ril*
Sterrekindje *rilt harder * ( ik bedenk me dat sterretje ook wel gebruikt wordt voor een overleden kindje, dat bedoel ik dus Niet, het gaat om een soort van verheven nieuwetijdskind )
Euri's en Pleuri''s . Echt als mensen dat zeggen wil ik ze gewoon heel hard slaan.
Nieuwetijdskinderen en angry mom.
In dezelfde categorie inmiddels;
ADHD (= elke kind dat een beetje druk is. Vroeger mochten we dan gewoon geen suiker meer, hielp ook)
PDD-nos (= als je een beetje moeilijk meekomt op school of gewoon ook een etiketje wilt)
inderdaad hoogsensitief en nieuwetijdskinderen.
Zucht.
Waar zijn de normale kinderen gebleven?
quote]
Jij Weet Duidelijk Niet wat een Autist en ADHDér Is
( ik weet dat ik selectief gekwoot heb )
nieuwetijdskind idd. *ril*
Sterrekindje *rilt harder * ( ik bedenk me dat sterretje ook wel gebruikt wordt voor een overleden kindje, dat bedoel ik dus Niet, het gaat om een soort van verheven nieuwetijdskind )
Euri's en Pleuri''s . Echt als mensen dat zeggen wil ik ze gewoon heel hard slaan.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
maandag 27 oktober 2008 om 22:02
quote:HoiPippiLangkous schreef op 27 oktober 2008 @ 22:00:
[...]
Ja, maar ik vond het leuker om het als pipi op te schrijven, dat begrijp je wel. Ach ja, aard van het beestje
Sjees ik zit hier echt te skuddn van het lachen om die voorbibs. Mag wel oppassen dat ik mijn geevolueerde wijntje niet over mijn voorbibs knoei.
[...]
Ja, maar ik vond het leuker om het als pipi op te schrijven, dat begrijp je wel. Ach ja, aard van het beestje
Sjees ik zit hier echt te skuddn van het lachen om die voorbibs. Mag wel oppassen dat ik mijn geevolueerde wijntje niet over mijn voorbibs knoei.
maandag 27 oktober 2008 om 22:04
quote:HoiPippiLangkous schreef op 27 oktober 2008 @ 17:21:
Dertigersdip
Quarterlifecrisis
Papadag (kots)
ik vergeet dat soort rare woorden altijd, maar idd :puke:
ook erg naar :
Veggie. Als in : ik ben een veggie en eet alleen veggieboterhammenworst, zoals een veggie alleen doet.
Dertigersdip
Quarterlifecrisis
Papadag (kots)
ik vergeet dat soort rare woorden altijd, maar idd :puke:
ook erg naar :
Veggie. Als in : ik ben een veggie en eet alleen veggieboterhammenworst, zoals een veggie alleen doet.
maandag 27 oktober 2008 om 22:06
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2008 @ 22:04:
'euri' vind ik 'n misselijkmakend tokkie woord
Euri gaat vaak samen met "duur kost"
Weet je wel hoe duur dat kost, 10 euri hor. Maar bij De Action zijn ze niet 10 euri maar 7 euri, dus ik ga naar De Action. ........
( Action een horrorwinkel btw )
( *duikt weg voor Action fans. )
'euri' vind ik 'n misselijkmakend tokkie woord
Euri gaat vaak samen met "duur kost"
Weet je wel hoe duur dat kost, 10 euri hor. Maar bij De Action zijn ze niet 10 euri maar 7 euri, dus ik ga naar De Action. ........
( Action een horrorwinkel btw )
( *duikt weg voor Action fans. )
maandag 27 oktober 2008 om 22:09
quote:borodini schreef op 27 oktober 2008 @ 22:05:
Voorbips en een drukje doen.
Oma tegen kleinkind : "moet jij een drukje doen" Kleinkind tegen oma : "nee ik moet Poepen"
Haha, die conversatie hebben wij hier ook letterlijk gehad.
Drukje. Brrrrr. Dat vind ik nog veel en veel viezer dan poepen. Ik zie het zo voor me liggen, zo n drukje. Bah.
Voorbips en een drukje doen.
Oma tegen kleinkind : "moet jij een drukje doen" Kleinkind tegen oma : "nee ik moet Poepen"
Haha, die conversatie hebben wij hier ook letterlijk gehad.
Drukje. Brrrrr. Dat vind ik nog veel en veel viezer dan poepen. Ik zie het zo voor me liggen, zo n drukje. Bah.