Horrorwoordenboek
maandag 27 oktober 2008 om 13:23
Noem het een bizarre hobby, maar ik ben geïnteresseerd in woorden die je kippevel bezorgen en waarvan je haren recht overeind gaan staan. Een woord waarvan de betekenis en de verschrikking in 1 keer duidelijk is, maar waarvan je het bestaan niet kende en eigenlijk niet wilde kennen. Ik trap af met mijn drie beste voorbeelden en omschrijvingen. Vullen jullie aan?
* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.
* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.
* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.
* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.
* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
maandag 27 oktober 2008 om 22:21
Ah ik ben niet de enige met een aversie tegen het woordje `vrijen`.
Gatverdamme, ik weet niet wie dat verzonnen heeft, maar ik vind het gewoon walgelijk klinken.
Dan maar liever seks of neuken.
O ja, en:
- paardenfluisteraar/ dierenfluisteraar
- ontstressen/ ontslakken / onthaasten
- een wolk van een kind
- nieuwetijdskinderen
:puke:
Gatverdamme, ik weet niet wie dat verzonnen heeft, maar ik vind het gewoon walgelijk klinken.
Dan maar liever seks of neuken.
O ja, en:
- paardenfluisteraar/ dierenfluisteraar
- ontstressen/ ontslakken / onthaasten
- een wolk van een kind
- nieuwetijdskinderen
:puke:
maandag 27 oktober 2008 om 22:27
maandag 27 oktober 2008 om 22:27
maandag 27 oktober 2008 om 22:41
quote:twompie schreef op 27 oktober 2008 @ 22:28:
hmz... "ie"
Wat is "ie" eigenlijk. Geen verkleinwoord toch?
TwompIE niet Twompje.
Sokkie, brokkie, tassie. Wat doet de "ie" met het woord eigenlijk? Maakt het beetje ordie? *denk annie tassie*
" ie " is Rotterdams
hoeheettie ? ( hoe heet hij / het ) hebbie ( heb je ) Azzie valt dan leggie ( als je valt dan lig je )
koppie koffie , stoeppie , fietsie ( inderdaad in de plaats voor " je " ergens achter
hmz... "ie"
Wat is "ie" eigenlijk. Geen verkleinwoord toch?
TwompIE niet Twompje.
Sokkie, brokkie, tassie. Wat doet de "ie" met het woord eigenlijk? Maakt het beetje ordie? *denk annie tassie*
" ie " is Rotterdams
hoeheettie ? ( hoe heet hij / het ) hebbie ( heb je ) Azzie valt dan leggie ( als je valt dan lig je )
koppie koffie , stoeppie , fietsie ( inderdaad in de plaats voor " je " ergens achter
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 27 oktober 2008 om 22:55
quote:Mevrouwdekees schreef op 27 oktober 2008 @ 22:20:
Mijn moeder heeft een naam die ze prefereert boven elke variant op mam/ mamma/ moeder.
grappig, mijn vader, de meest rustige beheerste man die ik ken, beweerde altijd dat hij zijn kinderen ging slaan op de dag dat wij hem 'paps' zouden noemen
verder ben ik ook behoorlijk allergisch voor het 'stukje'
Mijn moeder heeft een naam die ze prefereert boven elke variant op mam/ mamma/ moeder.
grappig, mijn vader, de meest rustige beheerste man die ik ken, beweerde altijd dat hij zijn kinderen ging slaan op de dag dat wij hem 'paps' zouden noemen
verder ben ik ook behoorlijk allergisch voor het 'stukje'
dinsdag 28 oktober 2008 om 07:56
quote:Missisauga8888 schreef op 27 oktober 2008 @ 23:49:
Korenwolf, wat is projectielbraken? Ik vind het een mooi woord.Projectielbraken : bepaalde vorm van braken waarbij het braaksel met grote kracht uit de mond komt. Bij baby's niet indrukwekkend, bij iemand die net een complete rijsttafel achter de kiezen heeft des te meer. Synoniem: explosief braken.
Korenwolf, wat is projectielbraken? Ik vind het een mooi woord.Projectielbraken : bepaalde vorm van braken waarbij het braaksel met grote kracht uit de mond komt. Bij baby's niet indrukwekkend, bij iemand die net een complete rijsttafel achter de kiezen heeft des te meer. Synoniem: explosief braken.
dinsdag 28 oktober 2008 om 09:06