Horrorwoordenboek

27-10-2008 13:23 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Noem het een bizarre hobby, maar ik ben geïnteresseerd in woorden die je kippevel bezorgen en waarvan je haren recht overeind gaan staan. Een woord waarvan de betekenis en de verschrikking in 1 keer duidelijk is, maar waarvan je het bestaan niet kende en eigenlijk niet wilde kennen. Ik trap af met mijn drie beste voorbeelden en omschrijvingen. Vullen jullie aan?

* Campingburen: ev ~buur: personen die elk jaar op dezelfde tijd naar dezelfde camping gaan en daar jaar in jaar uit naast dezelfde personen staan.

* Huispak: mv ~ken: combinatie van een jutezak en een pyjama die ook overdag maar uitsluitend binnenshuis gedragen wordt en waarin een fotomodel nog op Ma Flodder lijkt.

* Siervaas: mv ~vazen: voorwerp dat je niet kan gebruiken voor het doel waar het voor gemaakt is en dat stof staat te verzamelen in je huis.
Mijn moeder heeft een naam die ze prefereert boven elke variant op mam/ mamma/ moeder.
Ah ik ben niet de enige met een aversie tegen het woordje `vrijen`.

Gatverdamme, ik weet niet wie dat verzonnen heeft, maar ik vind het gewoon walgelijk klinken.

Dan maar liever seks of neuken.

O ja, en:

- paardenfluisteraar/ dierenfluisteraar

- ontstressen/ ontslakken / onthaasten

- een wolk van een kind

- nieuwetijdskinderen

:puke:
quote:Mevrouwdekees schreef op 27 oktober 2008 @ 22:20:

Mijn moeder heeft een naam die ze prefereert boven elke variant op mam/ mamma/ moeder.Kees ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
" dinnetjes " .........blêh .

"meis " ...ook walgelijk .
Ik vind vrijen iets anders dan neuken, het heeft een andere connotatie, nee het woord vrijen mag blijven. Nijntje en haar geëvolueerde wijntje daarentegen...
"wipje maken" naaaah doe is niet!

"melig, meelbieten, melige meelbieten" Blergh!

"reading, hoogsensitief, heldervoelend" baaaaah!
Alles in de verkleinde versie vind ik trouwens ook verschrikkelijk.
*pas mijn naam aan naar de TWOMP*
Dinnetjes idd, of Digidinnen :puke: !

Mijn moeder van 56 die het regelmatig over "een vriendinnetje" heeft. Waarop ik dan altijd maar weer vraag of de papa en mama van het vriendinnetje het goed vinden dat ze met haar omgaat.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:paaltje schreef op 27 oktober 2008 @ 22:26:

Alles in de verkleinde versie vind ik trouwens ook verschrikkelijk.Waarom heb je jezelf dan geen PAAL genoemd , ipv PaalTJE ???
hmz... "ie"

Wat is "ie" eigenlijk. Geen verkleinwoord toch?

TwompIE niet Twompje.

Sokkie, brokkie, tassie. Wat doet de "ie" met het woord eigenlijk? Maakt het beetje ordie? *denk annie tassie*
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 oktober 2008 @ 22:27:

[...]

Waarom heb je jezelf dan geen PAAL genoemd , ipv PaalTJE ???
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 oktober 2008 @ 22:27:

[...]

Waarom heb je jezelf dan geen PAAL genoemd , ipv PaalTJE ???Hahahaha ik vind mijn nickname ook verschrikkelijk, en als het kan zou ik m meteen wijzigen
quote:twompie schreef op 27 oktober 2008 @ 22:28:

hmz... "ie"

Wat is "ie" eigenlijk. Geen verkleinwoord toch?

TwompIE niet Twompje.

Sokkie, brokkie, tassie. Wat doet de "ie" met het woord eigenlijk? Maakt het beetje ordie? *denk annie tassie*

" ie " is Rotterdams

hoeheettie ? ( hoe heet hij / het ) hebbie ( heb je ) Azzie valt dan leggie ( als je valt dan lig je )

koppie koffie , stoeppie , fietsie ( inderdaad in de plaats voor " je " ergens achter
quote:Mevrouwdekees schreef op 27 oktober 2008 @ 22:20:

Mijn moeder heeft een naam die ze prefereert boven elke variant op mam/ mamma/ moeder.

grappig, mijn vader, de meest rustige beheerste man die ik ken, beweerde altijd dat hij zijn kinderen ging slaan op de dag dat wij hem 'paps' zouden noemen

verder ben ik ook behoorlijk allergisch voor het 'stukje'
Mijn vader zij hetzelfde van 'Pappie'. Zoals mijn moeder stelt; er zijn duizenden mamma's maar ik ben 'Kees'. (Tuurlijk BgB hoe wist je dat mijn moeder zo heette )
Korenwolf, wat is projectielbraken? Ik vind het een mooi woord.

Wat ik een lelijk Nederlands woord vind is 'klaarkomen'.

Verschrikkelijk (niet het gevoel, maar het woord dus )
collegaatje

hangouderen

dotteren

babyboom

klokkenluider

sudoku

downdaten

vechtscheiding

metro(seksueel)
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Mag een gezegde ook?

Samen uit, samen thuis.

KOTS
quote:Missisauga8888 schreef op 27 oktober 2008 @ 23:49:

Korenwolf, wat is projectielbraken? Ik vind het een mooi woord.Projectielbraken : bepaalde vorm van braken waarbij het braaksel met grote kracht uit de mond komt. Bij baby's niet indrukwekkend, bij iemand die net een complete rijsttafel achter de kiezen heeft des te meer. Synoniem: explosief braken.
"Komen" als in "hoe vaak komt ze nou per nacht" over een baby, en hoevaak die moet drinken, daar kan ik ook niet zo goed tegen.
WIE HEEFT HET WOORD THUISBLIJFMOEDER VERZONNEN?

DEELTIJDMOEDERS?

OPPASDAG VOOR PAPA????

Zo, dat ben ik kwijt......
Nog een: PAPADAG

KWALITEITSTIJD MET DE KINDEREN. Eiuwh! Blègh!!!

GEZINSPLANNER

GEZINSCOACH

Man, doe toch normaal. Het is een kwestie van goed met elkaar praten, goede afspraken maken en leven, genieten, werken. Moet iedereen en nee, dat is NIET gemakkelijk.
haha, papadag is inderdaad een braakwoord van de bovenste plank. Maar nog niet zo erg als de:

gezinsmanager :puke: . Je bedoelt: huisvrouw! Zeg dat dan .

Dertigerdip is verschrikkelijk en ook al genoemd hierboven.
ow ow.. heb er nog een:

een it-girl... weet nog steeds niet wat het precies is. Volgens mij voetbalvrouwen/C-actrices die met de "juiste" tas lopen. wie oh wie kan me de exacte definitie geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven