Ervaringen ogen laseren
zaterdag 20 februari 2016 om 16:13
Binnenkort heb ik een afspraak voor een vooronderzoek staan.
Afhankelijk van wat daaruit komt zal ik (denk ik) een intralasik behandeling kunnen doen.
Iemand die hier ervaring mee heeft en deze wil delen?
(Ik wil het bij visus oogkliniek in rotterdam laten doen, misschien heeft iemand zelfs ervaring met deze kliniek?)
Afhankelijk van wat daaruit komt zal ik (denk ik) een intralasik behandeling kunnen doen.
Iemand die hier ervaring mee heeft en deze wil delen?
(Ik wil het bij visus oogkliniek in rotterdam laten doen, misschien heeft iemand zelfs ervaring met deze kliniek?)
zaterdag 20 februari 2016 om 16:36
Ik heb heel wat jaar geleden mijn ogen laten laseren. Ben er nog elke dag blij mee!
Heb het toen in Utrecht laten doen.
Hoe de methode heette weet ik niet meer.
Er waren 2 methodes: 1 met een flapje los snijden, en 1 met wat wegschrapen. Daar heb ik voor gekozen
(wel heel simpel uitgelegd zo natuurlijk )
Heb het toen in Utrecht laten doen.
Hoe de methode heette weet ik niet meer.
Er waren 2 methodes: 1 met een flapje los snijden, en 1 met wat wegschrapen. Daar heb ik voor gekozen
(wel heel simpel uitgelegd zo natuurlijk )
zaterdag 20 februari 2016 om 16:52
zaterdag 20 februari 2016 om 16:59
Ik heb inmiddels een jaar of tien geleden mijn ogen laten laseren met de Lasekmethode (na ongeveer vijf jaar twijfelen geloof ik). Die was iets pijnlijker maar (op lange termijn) veel veiliger dan lasik. Een aantal jaar later heeft ook mijn man zijn ogen laten laseren. We zijn er allebei nog steeds heel blij mee.
zaterdag 20 februari 2016 om 17:43
Ook Utrecht hier, transPRK (dat is dus niet het flapje).
Nu ruim een jaar geleden, en mijn ogen zijn wat droger dan ze waren - soms bij het wakker worden zit mijn ooglid een beetje vastgekleefd zeg maar - maar alsnog geen seconde spijt van gehad. Het is heerlijk om goed te kunnen zien en het ongemak met bril of lenzen is vele malen groter.
Nu ruim een jaar geleden, en mijn ogen zijn wat droger dan ze waren - soms bij het wakker worden zit mijn ooglid een beetje vastgekleefd zeg maar - maar alsnog geen seconde spijt van gehad. Het is heerlijk om goed te kunnen zien en het ongemak met bril of lenzen is vele malen groter.
zaterdag 20 februari 2016 om 17:55
Ik heb het niet laten doen, maar ken wel mensen die het hebben gedaan en ken geen negatieve verhalen eerlijk gezegd.
Maar van een geneeskunde student hoorde ik wel dat de oogartsen het zelf niet zouden doen, omdat er niet genoeg bekend is over de lange termijn effecten. Dat is voor mij genoeg reden om het niet te durven. Al lijkt het me heeeeerlijk om niet meer met lenzen of bril in de weer te zijn.
Maar van een geneeskunde student hoorde ik wel dat de oogartsen het zelf niet zouden doen, omdat er niet genoeg bekend is over de lange termijn effecten. Dat is voor mij genoeg reden om het niet te durven. Al lijkt het me heeeeerlijk om niet meer met lenzen of bril in de weer te zijn.
zaterdag 20 februari 2016 om 18:09
Ik heb het 5 jaar geleden laten doen, ben eerlijk gezegd niet meer zo thuis in die termen lasik/lasek enzo maar het bevalt ontzeeeeetend goed!
De ingreep is zo voorbij, je wordt met druppels verdoofd. Voel je dus niks van. Daarna krijg je goede pijnstillers mee naar huis en ik ging na 4 dagen weer werken geloof ik. Ben er nog iedere dag blij mee.
Doen!
De ingreep is zo voorbij, je wordt met druppels verdoofd. Voel je dus niks van. Daarna krijg je goede pijnstillers mee naar huis en ik ging na 4 dagen weer werken geloof ik. Ben er nog iedere dag blij mee.
Doen!
zaterdag 20 februari 2016 om 18:11
zaterdag 20 februari 2016 om 19:54
Ik heb het ruim 10 jaar geleden laten doen. Ik had een afwijking van -7. Ik weet ook niet meer hoe mijn behandeling heette, maar het was ook dat wegschrapen. Ik was er altijd erg blij mee. Alleen, een jaar of 3 geleden begon ik toch weer minder goed te zien en had ik weer een bril nodig voor -1. Ik heb er toen voor gekozen om terug te gaan om mijn ogen na te laten behandelen waardoor ik nu weer helemaal prima zie.
Dus, ja dat ik het een tweede keer heb gedaan laat wel zien dat ik er echt erg blij mee was/ben. De reden dat mijn ogen weer achteruit zijn gegaan kon komen door twee dingen. Doordat mijn afwijking wat groter was, was de kans op nabehandelen groter. Of mijn ogen waren toch nog niet stabiel genoeg op het moment van laseren.
Voor wat betreft de lange termijn effecten. Wat ik toen begrepen heb, konden ze vooral niet garanderen voor hoelang je goed zou kunnen blijven zien, of dat je later toch alsnog een bril zou moeten. Ze hebben mij gezegd je later waarachijnlijk nog wel een leesbril nodig zou hebben.
Meerdere familieleden en kennissen hebben het gedaan en verder heeft niemand klachten of wat dan ook er aan overgehouden. Iedereen is er nog steeds erg blij mee.
Dus, ja dat ik het een tweede keer heb gedaan laat wel zien dat ik er echt erg blij mee was/ben. De reden dat mijn ogen weer achteruit zijn gegaan kon komen door twee dingen. Doordat mijn afwijking wat groter was, was de kans op nabehandelen groter. Of mijn ogen waren toch nog niet stabiel genoeg op het moment van laseren.
Voor wat betreft de lange termijn effecten. Wat ik toen begrepen heb, konden ze vooral niet garanderen voor hoelang je goed zou kunnen blijven zien, of dat je later toch alsnog een bril zou moeten. Ze hebben mij gezegd je later waarachijnlijk nog wel een leesbril nodig zou hebben.
Meerdere familieleden en kennissen hebben het gedaan en verder heeft niemand klachten of wat dan ook er aan overgehouden. Iedereen is er nog steeds erg blij mee.
zaterdag 20 februari 2016 om 20:35
zaterdag 20 februari 2016 om 22:19
Ik heb t ook laten doen, in 2008
Zie nog steeds prima
Nooit spijt gehad
Laat je wel goed voorlichten over wat bij jou de beste behandeling is, dat kan verschillen
En neem een paar dagen na de ingreep vrij, licht is even minder prettig, dus als je niet hoeft te werken kan je je activiteiten wat aanpassen.
Succes
Zie nog steeds prima
Nooit spijt gehad
Laat je wel goed voorlichten over wat bij jou de beste behandeling is, dat kan verschillen
En neem een paar dagen na de ingreep vrij, licht is even minder prettig, dus als je niet hoeft te werken kan je je activiteiten wat aanpassen.
Succes
zaterdag 20 februari 2016 om 23:02
Kennis van ons werkt in het oogziekenhuis, en vertelde dat het opvallend is dat zoveel oogartsen brillen als jampotglaasjes hebben. En idd, alle oogartsen die ik ooit heb gezien hebben hele dikke glazen.
Je zou denken dat ze zelf ook zouden laten laseren als het allemaal zo geweldig zou zijn.
Je zou denken dat ze zelf ook zouden laten laseren als het allemaal zo geweldig zou zijn.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
maandag 22 februari 2016 om 11:58
Man zat laatst in het theater naast een blinde man. Daarmee was hij even aan de praat geraakt en wat bleek die man had ook zijn ogen laten laseren wat eerst erg goed gewerkt had. Echter na 4 maanden was het gaan ontsteken en nu is hij dus volledig blind.
Dat zal wellicht weinig voorkomen, ik ken de statistieken niet, maar je zou maar net die ene zijn waarbij het slecht afloopt.
Zelf ben ik een mietje als het mijn ogen betreft, liefst zo min mogelijk gedoe. Ik draag een bril en wil zelf niet eens contact lenzen proberen.
Dat zal wellicht weinig voorkomen, ik ken de statistieken niet, maar je zou maar net die ene zijn waarbij het slecht afloopt.
Zelf ben ik een mietje als het mijn ogen betreft, liefst zo min mogelijk gedoe. Ik draag een bril en wil zelf niet eens contact lenzen proberen.
dinsdag 23 februari 2016 om 14:44
Ik heb het ongeveer 16 jaar geleden laten doen. ik ben er al die jaren super blij mee geweest, ik had door het in slaap vallen met contactlenzen in een ontsteking gekregen en dit was zo een pijnlijke ellende dat ik doodsbang was dit weer te krijgen. Wel merk ik al een jaar of 5 dat mijn zicht toch weer iets is verminderd waarschijnlijk ook omdat ik nog zo jong was toen. Ik wist niet van de mogelijkheid van een nabehandeling dat ga ik eens uitzoeken.
dinsdag 23 februari 2016 om 14:47
dinsdag 23 februari 2016 om 14:55
Doen! Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Gedaan bij de Focus kliniek (onderdeel van het Oogziekenhuis Rotterdam) Ben er zo vreselijk blij mee. Had de Lasik methode dacht ik. Ik heb zo goed als geen napijn gehad en als het wel zeer deed gebruik je de pijnstillende druppels die je krijgt.
Er is tegen mij gezegd dat ik later, na mijn 50e of zo, waarschijnlijk wel aan een leesbril moet. Ik was 40 of 41 toen ik heb laten doen en ik merk nu pas dat ik de labels in kleren niet meer goed kan zien op hoeveel graden ik ze moet wassen. En een draad in een naald doen is lastiger nu.
Wat ik ook fijn vond daar is dat er tijdens de controle geconstateerd is dat ik een andere oogaandoening had en daar ben ik uiteindelijk ook voor geholpen bij het Oogziekenhuis.
Er is tegen mij gezegd dat ik later, na mijn 50e of zo, waarschijnlijk wel aan een leesbril moet. Ik was 40 of 41 toen ik heb laten doen en ik merk nu pas dat ik de labels in kleren niet meer goed kan zien op hoeveel graden ik ze moet wassen. En een draad in een naald doen is lastiger nu.
Wat ik ook fijn vond daar is dat er tijdens de controle geconstateerd is dat ik een andere oogaandoening had en daar ben ik uiteindelijk ook voor geholpen bij het Oogziekenhuis.