Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Wat goed marels

Peach

Noekie bedankt voor de tip kan ik ook nog kijken had er eentje op internet voor 4 euro gevonden incl verzendkosten. Maar die winkels zullen ze ook wel kunnen hebben.
quote:single1985 schreef op 21 februari 2016 @ 12:47:

Wat goed marels

Peach

Noekie bedankt voor de tip kan ik ook nog kijken had er eentje op internet voor 4 euro gevonden incl verzendkosten. Maar die winkels zullen ze ook wel kunnen hebben.Of neem er 2 mee bij Gamma/Ikea/Praxis en plak die aan elkaar. Gratis en voor niets (op het plakbandje na dan)
nog een receptje, ik maak het niet vaak maar vind het wel lekker!! Het is snel klaar. Je kunt het ook eten met rijst.

http://www.ah.nl/allerhan ... met-kikkererwten-en-mango
Mijn fitbit staat echt op nog geen 800 stappen vandaag
668, the neighbour of the Beast
de mijne op 1900
Dat is al meer dan het dubbele dan wat ik heb.

Tel daar bij op dat ik gisteren pas na 12-en ben gaan slapen dus dat de eerste honderd waarschijnlijk gisteravond al gezet zijn...

Maar goed, als ik nog zin heb ga ik vanavond een rondje lopen en anders is het gewoon mijn streven om mijn stappentotaal onder de 1000 te houden vandaag
ik zal ook niet verder dan de 2000 komen ben extreem lui vandaag ik heb echt z`n luier dag op de bank zitten en lekker niks doen behalve beetje internetten en lezen.
Wij dus ook

Heerlijk toch? Moet ook eens kunnen.

Tis hier lammetakkezondag.
Jup soms erg lekker en ontspannend katten vinden het ook reuze gezellig zijn niet van mijn schoot af te krijgen en worden al boos als ik ga plassen

Geniet van je luier dag.
Mijn kat heeft al niet meer bewogen sinds een uur of tien, elf vanmorgen. Maar die ligt in de andere hoek van de bank.
ik doe mee dames. mijn stappenteller (op telefoon) staat op 1800 en staat sinds 14 uur al stil.. ik verga van de hoofdpijn en beweeg me liever niet!

rustige zondag
Ik sta inmiddels op 823. Ik ben zelfs te lui om te gaan pissen
wij zijn goed bezig vandaag ik ga zo nog een paar stappen maken om het eten te maken maar dat zullen er niet meer dan 10 zijn zo groot woon ik niet

Hier slapen de katten ook de hele dag maar heb er eentje die blij is mij te zien ben wel erg veel weg geweest de afgelopen tijd en die haalt zijn schoot tijd even in.
Luie donders!

Ik heb de 10.000 dan wel weer gehaald. We zijn vanmiddag bij mijn broer geweest. Na een uurtje moest de hond uit, dus zijn we een goed stuk gaan lopen (kinderen op de step/spacescooter). Bij terugkomst zat ik op 10.000.

Vanochtend gewogen en potverdikkie, ik ben niet zoveel afgevallen als ik had gehoopt, maar goed ik ben afgevallen. Ik zit nu op 105,1 (dus 0,5 eraf sinds vorige week). Kortom: na 7 weken ben ik 1,9kg afgevallen. In dit tempo ben ik aan het eind van het jaar 12kg afgevallen... Ik had toch echt gehoopt dat ik 25kg in een jaar zou afvallen. Ik ga er weer voor deze week!
@ Noekie, ik weet nog dat ik mijn man op een gegeven moment om 8uur 's ochtends belde dat ik hem miste. Tranen met tuiten (inclusief uithalen) gehuild aan de telefoon. 'Ik wil me niet meer alleenstaande moeder voelen.'

Die avond hebben we gepraat. Ondertussen hebben we een modus gevonden voor de drukke tijden bij mijn mans werk. Maar er moet wel over gepraat worden. En we hebben gewoon afspraken gemaakt over hoe we dingen gingen doen. Ik was geneigd om in het weekend bijvoorbeeld met dochter op te staan, zodat hij kon uitrusten na een week hard werken. Maar ik vond het ook echt zwaar: van ma-vrij elke ochtend en elke avond voor mijn dochter zorgen. Niet dat mijn dochter lastig is, maar het is een extra belasting. Ik vind het samen echt de helft lichter. En dus is nu de afspraak dat in drukke weken, dat we bij ons schema blijven: de een op zaterdag opstaan, de ander op zondag. In de drukke weken gaan we op zaterdag of zondag uitgebreid lunchen en kletsen.

Als mijn man veel over moet werken, dan bel ik altijd even rond 20u. Ik heb het nodig om even te vertellen hoe de dag was.

Ik hoop dat je eruit komt met je man
En wat een mijlpalen! Bijna 10, bijna 20, goed zeg!

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik mezelf tot 1 april de tijd geef om zelf af te vallen. Lukt dat niet, dan ga ik hulp inschakelen. Dat is voor mij een enorme drempel, dus ik hoop dat dat ook genoeg motivatie geeft om het beter te doen.
@itsi_us wauw, ik was even de lijst aan het bekijken en je bent er gewoon bijna! je streefgewicht! wat goed..

en zit peach hier wel? wel in de lijst maar doel is 7 kg afvallen en dat is ze al (bijna) of is het een tussendoel? heel goed innieder geval..

ik was vanochtend btw 84.9 maar weeg altijd in de avond en ben dan nog 86.6.. teminste donderdag nog..

maar toch voelde het even goed om die 4 in die 84.9 te zien :-)

nu in de avond nog en dan is het volgende tyssendoel bereikt!

sterkte iedereen met alle persoonlijke strubbelingen.. hier net zo goed. zoals jullie weten misschien ben ik ziek en mijn frustratie reageer ik af op mijn lief.. tel daarbij op dat we 3 kleine kinderen hebben en je hebt ons kruisje..

liefde is sterk, maar moet vooral diep van binnen voor jezelf en door jezelf komen.. Ik houd op dit moment niet zo van mijn eigen lichaam en mentale toestand en dus is het moeilijker om van iedereen om me heen te houden..

denk er wel om dames; juist deze situaties kunnen ons kwetsbaar maken mbt eten, maar we zijn sterker dan dat!! dat zien we aan de behaalde doelen!
Mijn stappenteller zegt 2500 stappen, ai maar als het weer het toelaat doen we later op de avond nog een avondwandeling.

Noekie, klinkt zwaar hopelijk vinden jullie snel een balans.

Marels: Yeah goed zeg!

Mijn eetlijstje vandaag:

O: heerlijk aso lang uitgeslapen

L: 3 boterham mager beleg

T: heel veel worteltjes en komkommer met wat dipsaus

D: aardappel, snijbonen en tartaar met zelfgemaakte gegrilde paprikasaus

T: bakje yoghurt gemengd met vla
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mijn stappenteller zegt 2370 stappen en dat mag ie blijven zeggen.

Hij doet maar

@Goal; wat een onnodig commentaar op Peach. Het idee van dit topic is dat we met mensen schrijven die in hetzelfde schuitje zitten. Met mensen die echt flink overgewicht hebben. Het lijkt mij dat Peach, met haar gewicht nog boven de 100 kilo, daar prima aan voldoet. Het is niet omdat ze er voor kiest om haar afvalrace in overzichtelijke doelen op te delen dat ze hier niet meer zou mogen schrijven.

Het gaat er hier om dat we schrijven met mensen met dezelfde achtergrond, en mensen die niet zomaar 5 of 10 kilo te zwaar zijn.

Odilia, goed dat je hulp wilt zoeken!

Wat houdt je tegen?

En wat voor hulp heb je dan in gedachten? Bedoel je dan richting diëtiste of misschien richting operatief traject?

Knap in elk geval dat je hulp wilt gaan zoeken!! Je bent goed bezig.
Och volgens mij vroeg goal zich af of het een eindstreefgewicht was of een tussendoel. Lijkt mij ook een tussendoel dus zal zeker wel aan de gewenste 20 kilo voldoen.

Mijn stappenteller zegt inmiddels 8000 lekker een flink stuk gewandeld met mijn vriend en ondertussen ook veel gepraat over zinloze maar ook zeer zinvolle dingen. Fijn!

Nu lekker slapen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Goeie morgen allemaal

@ Odilia2015 zet hem op en waarom niet eerder een diëtiste raadplegen kwaad kan het nooit niet. Of om dingen te laten uitsluiten de huisarts raadplegen.

Ik ga vandaag weer over de 10.000 stappen dat weet ik zeker
Ik ben er inderdaad bijjnnnnnaaaa. Het voelt zo dichtbij en toch zit ik niet lekker in mijn vel :p Dus het is iedere dag een strijd momenteel om de goede keuzes te maken.

Van het weekend een niet zo heel goed weekend gehad, dus vandaag maar weer vol op de goede voet verder gaan.

@odilia: gewoon hulp zoeken.

@goal2016: hetgeen wat je noemt is heel herkenbaar. Sinds ik ben afgevallen ben ik qua karakter ook veel stabieler (en liever?? hihi). Onze relatie verloopt ook een stuk beter (niet dat het slecht was hoor, maar er is meer balans).

@kruidentheetje: hmmm ziet er lekker uit. Ik zet het voor volgend weekend op mijn lijstje om te eten.
Een dag niet genoten is een dag niet geleefd.
Succes itsi_us!

Ik blijf 10 000 stappen veel vinden.

Nog meer mensen die vocht vasthouden en tegen ziek zijn aan zitten?
Hallo dames,

Is er nog plek in de tabel / om mee te schrijven?

Ik ben 32 jaar en ben (net als de meesten van jullie) op 04/01 begonnen met afvallen.

Startgewicht was 135.1; inmiddels (20/02) weeg ik 131.6.

Ben tot nog toe een stille meelezer (ook omdat in januari de tabel vol was), maar denk dat meeschrijven best kan motiveren!

Las ook sassefras, die graag voor de vakantie af wil vallen ivm hikes in de nationale parken van Amerika; wij hebben inmiddels ook geboekt, dus dat is een mooie stok achter de deur (en herkenbaarheid hier; leuk dat iemand dezelfde motivatie heeft)

Hoor graag of ik welkom ben!

Schorpioentje 28
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
wauw marels.. wat een onnodig commentaar op mij laat ik dan maar zeggen!

als je goed leest vraag ik gewoon of het een tussendoel is, of een einddoel? en staat er aan het eind dat het hoe dan ook heel goed is!! ik vind namelijk iedere kilo knap! ik vroeg het me af of ze hier wel zit omdat de laatste weging van 1 februari was en ik niet zo snel wist of ze nog wel meelas of niet! ik wou haar een oprecht compliment geven..

eigenlijk vraag ik me af waarom ik het uitleg, want jouw reactie vind ik behoorlijk aanvallend en zonder om uitleg te vragen geef je zo'n aanval... ik ben er wat onderste boven van....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven