Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
quote:single1985 schreef op 19 februari 2016 @ 15:46:

Knolselder ik weeg mij ook op zaterdag en durf ook niet Heb deze week voor mijn gevoel meer gegeten wel gezonde dingen maar toch.

Knap dat je zelf chocola heb uitgebannen.

vanavond onverwacht uit eten geweest

afgezien van TIEN frietjes zeer braaf gegeten

not all who wander are lost
stiekem baal ik als een stekker ben maar 3 ons afgevallen waar door ik nog niet op die -10 zit. Nu in totaal 9.9 kg afgevallen.

Maar aan de andere kant ik ben niet aangekomen ondanks de emotionele momenten
Toch hartstikke goed single, ondanks dat je de -10 net niet gehaald hebt. Je hebt iets veel belangrijkers behaald deze week, niet toegeven aan emotie-eten! Supergoed én heel belangrijk voor de lange termijn! Ga zo door!
Ja dat besef drinkt ineens hard tot mijn door Noeki dat ik niet los ben gegaan en toe heb gegeven maar mij zelf gedragen. Hoe meer ik daar over na denk hoe meer dat besef komt en dat is ook een overwinning.

Hoe gaat het nu met jou Noekie? Trek je het nog een beetje?
@Single: wat rot van je baan Ik hoop dat je snel een nog leukere baan vindt En super dat je niet allerlei vreetbuien hebt gekregen!!! En je bent al veel afgevallen zeg!

@Noekie: wat vervelend van de ruzies met je man. Misschien helpt het dat ruzies en moeilijke momenten erbij horen, zeker als je net hele jonge kinderen hebt lijkt me zo. want dat geeft een hoop stress. Dat reageer je dan eerder af op elkaar. Blijf goed naar elkaar luisteren/communiceren en dan is het hopelijk snel weer over. Kan me voorstellen dat je daardoor gaat emotieeten. Dat leer je niet 123 af. Misschien kun je je toekomstplan en actieplan van de therapie erbij pakken? En hier misschien juist meer posten ipv minder?

@Itsi: volgens mij las ik dat je inmiddels een gezond gewicht hebt (of anders bijna), en dat is echt heel erg knap! Gefeliciteerd!!

@Auran: wat fijn dat het zo goed gaat!!!! Echt leuk om te lezen! Dus blijf vooral ook je successen posten want dat werkt motiverend. En balen dat je niet eerder de knop om hebt gezet heeft geen zin he. Ik moet als ik jouw avatar zie trouwens ook altijd denken dat jij heel slank bent!

@IBi: beterschap!!!

Sorry dat ik niet op iedereen reageer hoor. dat wordt me ff te veel. Ik lees iig heel wisselende verhalen van grote en kleine successen naar een hoop moeilijke momenten.

Hier postte ik niet omdat het niet zo lekker ging. Vorige week zondag was ik 0,9 kilo aangekomen door alle eetbuien. Deze week ook nog veel eetbuien gehad. maar wonder boven wonder was de weegschaal vanochtend extreem lief voor me, was afgevallen? En m'n vetpercentage gedaald en spiermassa gestegen? Ahum.. maar goed het werkt wel motiverend. Morgen is m'n weegdag en ik ga maar proberen er nog ff flink aan te trekken vandaag. Het ging op alle vlakken niet zo lekker. Ik werk in een kantoortuin en merk dat dat energie vreet... de hele dag gepraat om me heen en continu gestoord worden... ik probeer me af te sluiten door muziek te luisteren maar mijn oortjes houden de omgevingsgeluiden niet buiten dus het helpt niet echt. als ik geld heb koop ik wat beters. Mag sinds deze week ook een dag thuiswerken en dat is een verademing. Maar goed, had de afgelopen twee weken naast m'n werk eigenlijk nergens zin meer in waardoor ik enorm van mezelf baal dat alle klusjes zich opstapelen en ik ook niet echt nieuwe energie op heb gedaan omdat de ontspannende dingen er ook bij in schoten.. omdat dat ook voelde als te vermoeiend enzo.. dus dan krijg je zo'n vicieuze cirkel. Bewegen heb ik dus ook nauwelijks gedaan... terwijl dat bv. wel weer energie geeft...

Dus ik moet hier maar weer vaker posten. dat geeft een stok achter de deur. Nou genoeg geleuterd
Goedemorgen! Ik ben helemaal blij want de weegschaal gaf 98 kilo aan.. na een paar weken stilstaan (door te druk/ slecht eten/ niet sporten) nu weer naar beneden. Nog twee weken denk ik en dan zit ik aan de 5 kilo eraf - dat is voor mij echt een mijlpaal. Begin nu ook eindelijk het idee te hebben dat het afvallen gaat lukken. Ga wel langzaam, zeker in vergelijking met sommigen hier, maar dat vind ik op zich niet erg, als het maar gaat.

knuffel aan iedereen die het nodig heeft! En hier komen schrijven als het moeilijk gaat he? Succes allemaal, nieuwe week, nieuwe kansen!
every journey starts with a single step
Single: wat goed dat je niet beginnen eten bent na het nieuws van je baan.

En 9,9 is super.

Mijn eerste week zit erop.

Ben echt superblij dat ik geen chocolade/chips/pizza/koeken gegeten heb. Maar het is/was LASTIG.

Ondanks de 10 frietjes van gisteren ben ik 1,3 kg lichter.

Met goeie moed begonnen aan week 2. Ondanks dat het een minder goede tijd is, allerlei problemen met hoogbejaarde ouders.

Als ik blijf reageren op problemen met troost-eten loopt het echt verkeerd met mij af. Ik heb net de 90 niet gehaald en dat was toch even schrikken. (nooit eerder zo zwaar geweest)

En diëten wil ik echt nooit meer.

voor iedereen een prettig weekend!
not all who wander are lost
@Knolselder: fijn dat het deze week goed is gegaan en dat je zoveel lichter bent! Enne, van 10 frietjes heb je echt niks te vrezen hoor haha. Een keertje friet kan prima. Heb je ook psychologische hulp of steun van andere mensen uit je omgeving bij je eetprobleem of gewone dagelijkse probleempjes..? Want het klinkt alsof je het niet echt makkelijk hebt. Een goed gesprek met een vriendin over de situatie met je ouders kan al helpen.

@ firedraakje: Goed bezig!!! Fijn dat je je niet rot gaat voelen als het bij een ander misschien sneller gaat. Daar kan ik soms nog wat van leren. Belangrijkste is idd dat het de goede kant op gaat en dat wat eraf is uiteindelijk de rest van je leven ook eraf blijft.
Hoi allemaal, ben ik weer. Knuffel voor degene bij wie het momenteel pittig is, en een pluim voor de dames die lekker gezond bezig zijn! Hier zoals bekend 2 wkn geklungeld met de griep, en helaas ben ik juist meer gaan snaaien vanwege de onmacht van het niet sporten en dergelijke. Maar goed, vanmorgen 106 op de weegschaal, 1,5 kg erbij. Ach, 8,5 in 6-7 wkn is natuurlijk netjes, en ik probeer de knop weer ff goed om te zetten. Kan vanaf aankomende week iig weer sporten en meer wandelen, merk dat ik dan ook meer gemotiveerd ben.

@Noekie: ik stuur je een pb hoor!

Fijn weekend allemaal!
@Vivavamp: Fijn dat je weer beter bent!! Jammer van de kilo's maar je klinkt gelukkig toch best positief en dat is een goed teken!

Hier nog steeds geen topdag. Heb toch een eetbui(tje) gehad ipv fatsoenlijk avondeten. Maar waar ik wel trots en blij mee ben is dat ik ondanks de regen en tegenzin daardoor, toch nog een stuk ben gaan wandelen. En het was leuk . En met een capuchon op was het goed te doen. Ik ben naar de stad gelopen en heb daar een kringloopwinkeltje bezocht waar ik nog niet eerder was geweest. Hoewel ik me wel redelijk moddervet voelde in dat winkeltje (verschillende paadjes waren werkelijk extreem smal!! echt niet normaal!! durfde die paadjes niet echt in) heb ik er nog wel wat leuks gevonden voor een prikkie. een chocoladefonduesetje om een keertje samen met vriendinnen te doen, en een eenvoudig studentenkookboek.

Zit nu op 9345 stappen.. niet helemaal gehaald dus. maar iig een flink eind in de goede richting gekomen. En nu maar naar bed en hopen dat ik morgen nog wat meer zelfdiscipline en een beter gevoel heb.
Mogge!

Goede en minder goede resultaten zie ik hier. Geloof wel dat degenen met minder goede resultaten weten waar het door komt dus dat is ook al positief, dat je zelf de valkuilen kunt herkennen.

Ik heb vandaag niet gewogen, doe ik morgenochtend.

Vandaag een drukke dag gehad, huishouden gedaan en in de keuken bezig geweest.

Chocolademousse voor man gemaakt en omdat ik toen nog bijna een volledig bekertje slagroom over had maar roomsoezen gemaakt ook, dus die staan nu in de koelkast. Lekker in de weer geweest in de keuken dus.

Morgen dus wegen, en dan zien we wel weer hoe het deze week gegaan is. Sowieso is zondag wat praktischer als weegdag want ik houd dan ook op een andere site mn gewicht bij, maar goed, misschien doe ik volgende week wel weer zaterdag.
668, the neighbour of the Beast
Weegdag maakt voor mij niet uit hoor, ik werk alle PB's telkens bij als ik tijd heb om ff aan de pc te zitten en dat verschilt per week wanneer dat is.

Communiceren en uitpraten met ml, tsja, daar doet hij niet zo erg aan. Ik twijfel ook steeds meer of ik hier nog wel mee door wil blijven gaan. Hij is een workaholic en daar begin ik echt gek van te worden. We zijn nu ruim 8 jaar samen en het is inmiddels wel duidelijk dat hij nooit gaat veranderen...
Wat een rotsituatie Noek...

Aan de andere kant denk ik dat het nu ook gewoon even doorzetten en uitzingen is. Jullie zitten niet in de makkelijkste situatie. Twee kleine kinderen, jij hebt waarschijnlijk het gevoel dat de zorg teveel op jouw nek komt, hij zal juist voor zijn kinderen nog meer willen werken en brood op de plank willen brengen.

Twee kleine kinderen hebben is volgens mij in elke relatie zwaar, volgens mij ontkom je dan niet aan strubbelingen. Dat is net zoiets als verbouwen.

Welke keuze je ook maakt, ik zou in elk geval wachten tot jullie weer in rustiger vaarwater zitten. De jongste is nog zo klein, je bent misschien nog een ritme aan het zoeken...

Geef niet te snel op

Ik zeg niet dat je "bij elkaar moet blijven voor de kinderen", maar wel dat jullie relatie waarschijnlijk nu sowieso wat onder stress staat. En dat je niet te gauw op moet geven en ook moet knokken voor elkaar.

Misschien proberen om wat quality time in te lassen samen? Bewust gezellige tijd samen in te plannen?
Weer weggehaald ivm privé-info.
Misschien is dat in zijn mannenbrein anders, vindt hij wel dat hij dat moet doen voor jullie.

Ik weet het niet he...

Het is hoe dan ook niet simpel natuurlijk en een rotsituatie.

Wat is zijn reactie als je er met hem over probeert te praten?
Weer weggehaald ivm privé-info.
@Noekie: Misschien kun je wat meer met andere mensen ondernemen zodat je minder alleen bent? Of gaan werken zodat je meer onder de mensen bent? Je zou ook nog naar een relatietherapeut kunnen gaan. Daar kun je beter in een zo vroeg mogelijk stadium heengaan en niet pas als het al te laat is. Misschien kunnen jullie dan allebei wat water bij de wijn doen, alternatieve oplossingen verzinnen en begrijpen jullie elkaar beter waardoor dingen makkelijker te accepteren zijn. Verder met Marels eens.

Vandaag weegdag, en over m'n gewicht mag ik niet klagen haha. Weeg nu precies 91 kg, en dat betekent dat er precies 5 kilo af is. in cm's is er ook wat af. Maar ik spring geen gat in de lucht want ben bepaald niet trots op mijn eetpatroon van de afgelopen twee weken. Dus het voelt niet echt verdiend. maar goed, 5 kg eraf is wel mooi natuurlijk. Volgende mijlpaal is om onder de 90 te wegen .
@ Noekie Misschien kan relatietherapie jullie verder helpen als ook praten bijna onmogelijk is?

@ Kruidenthee wat goed van je 5kg er af wees er trots op ook al ging het niet helemaal volgens plan. Zet hem op vandaag.

@ vivavamp succes de komende week

@ firedraakje wat goed van je het gaat je lukken geloof in jezelf.

@ knolselder wat goed van je voor je eerste week

Ik pak ook weer de draad op vandaag gisteren genoten van een heerlijke high thee en vandaag weer braaf doen.

Ik over weeg toch om een meetlint aan te schaffen en 1 keer per maand die maten op te meten. Alleen kan ik die dingen niet online vinden want heb er eentje nodig die een grote omvang kan opmeten.
@Single: lekker een high tea :)!!! Jij ook succes vandaag en dankjewel!

Ik heb trouwens afgelopen week pizza 'gemaakt'. Misschien een tip voor jullie . Ik heb kant en klare mini pizzabodems gekocht van napolina. Een mini bodem is ongeveer een halve pizza schat ik. Dus dat komt qua calorieen mooi uit, zitten geloof ik iets meer dan 200 kcal in een bodem! Er zitten er vier in een doosje. Wat je niet gebruikt kan in de diepvries. En het was echt heel lekker :)!
hallo allemaal

even een kort berichtje van mij ! ik doe nog steeds mee hoor!!

heb alleen even een erg hectischr periode thuis vandaag dat ik niet echt wat laat horen! zal.morgen mijn gewicht nog even doorgeven! en bijlezen!
Life is like an hourglass glued to the table.
Zo, gewicht:

Gewicht vorige week; 109,1

Gewicht deze week; 107,5

Afgevallen deze week; -1,6

Totaal afgevallen; -20,2

Dat betekent dus dat ik de 20 kilo grens voorbij ben en dat voelt toch wel lekker

Volgende mijlpaal is BMI onder de 40, dan de 25 kilo mijlpaal en dan onder de 100!!

Hoop mijlpalen te halen in de komende acht kilo
Wow Marels! Weer veel afgevallen zeg!! en 20 kg is echt superveel! Ga zo door

Sterkte Peach!!
En dan te bedenken dat ik vorige week dacht dat ik stil zou staan omdat mijn menstruatie er aan zat te komen.

Nu zit ik echt redelijk vlak voor mijn menstruatie en zou ik dus normaal vocht vast moeten houden, maar toch de laatste week weer netjes afgevallen.
@Single: ik heb hij de blokker of action oid eens een goedkoop mini naaisetje gekocht, daar zit een meetlint van 1.50m in. Dus ik zou even zulks winkels afgaan om te kijken of je iets kunt vinden.

@Marels: goed bezig!!
Is het misschien nog een idee om ook in de tabel toe te voegen hoeveel iemand deze week afgevallen is?

Vind ik soms zelf handig voor het overzicht denk ik, want als ik dan nog eens snel wil kijken hoe het met iemand gaat omdat ik op die persoon wil reageren, is het makkelijk als je in de tabel kunt zien; diegene is zoveel afgevallen deze week.

Tis maar een ideetje hoor Maar merk zelf dat ik dat soms mis in de tabel. Aan de andere kant kijk ik bijvoorbeeld weer nooit naar de leeftijden dus misschien iets anders er uit halen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven