Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
quote:erizo schreef op 19 februari 2016 @ 23:01:

[...]

Zo voelt het voor JOU en juist daarom lijk je me niet geschikt voor het BAM-schap. Zolang jij dit moederschap als tweedekeus (en met een forse marge) tweederangs blijft zien denk ik dat je je kind niet die stabiele basis kunt geven die het juist bij jou, als enige ouder, zoekt.
ik begrijp je hele beredenering niet erizo. ik las net dit

http://www.msn.com/nl-nl/ ... BoPEwH&ocid=mailsignoutmd

ik denk dat heel veel vrouwen in eerste instantie graag een gezinnetje met man erbij hadden gewild. en als dat dan door omstantigheden niet kan dat ze dan BAM worden. dat zou je tweedekeus kunnen noemen natuurlijk maar als ik naar mezelf kijk en ook naar de vrouw in het interview kijk herken ik heel veel. mijn kindje is zooooo gewenst. jij kan mij niet geschikt vinden. ik weet dat ik dat wel ben. ik heb zoveel zin om het kindje in mijn buik een fantastisch leven te geven, met een hoop lieve mensen er omheen enz.
als je bv kijkt naar adoptie uit het buitenland. natuurlijk zijn er mensen die geen biologisch kind wilden ueberhaupt en in eerste instantie direct voor adoptie kiezen. ik denk dat het zeker niet het merendeel is maar goed ze zijn er. het merendeel van de mensen die adopteren bestaat in mijn ogen uit mensen die het niet gelukt is om via de natuurlijke weg een kindje te krijgen. dan stappen ze over op adoptie. dat kan je tweede keus noemen. en dan kan je tegen deze groep mensen zeggen zoals erizo:

Zolang jij dit moederschap als tweedekeus (en met een forse marge) tweederangs blijft zien denk ik dat je je kind niet die stabiele basis kunt geven die het juist bij jou zoekt.

maar dat is in mijn ogen echt dikke onzin. de geadopteerde kindjes zijn gigantisch welkom natuurlijk en wat houden die ouders veel van deze kindjes. dit zijn hun kinderen, hier gaan ze voor. het is alleen via een andere weg gegaan. maar tweede keus, zo moet je het niet zien denk ik. het is een andere weg.
[...]
wat is een ons?

jij kan niet voor mij bepalen hoe snel ik dit besloten heb. zoals ik al veel vaker heb aangegeven heb ik hier de afgelopen jaren al veel vaker me in verdiept en over nagedacht. wel elke keer uitgesteld, dat klopt. en een kindje via een donor kan nou inderdaad wat sneller dan als je kijkt naar adopteren.

snap nog steeds niet wat je bedoelt overigens. zoals ik al zei denk ik echt dat het overgrote merendeel van de ouders die een kindje hebben geadopteerd in eerste instantie zelf graag kinderen hadden willen krijgen. als dat dan niet gaat stappen ze op een gegven moment over op iets anders, namelijk adoptie. en ja dat is een lange weg maar dat staat er denk ik los van.

in t geval van een kind via een donor zijn er ook zat vrouwen die o zo graag een kindje met een man hadden gekregen in een gezellig gezinnetje. als dat dan niet gaat gebeuren kunnen ze kiezen voor de donor.

is het dan redeiljk dat iemand die voor het donorschap kiest evenlang nog moet wachten met zwanger proberen te worden als het traject van adoptie? ik vind het adoptietraject ook echt hartsikke lang en zielig voor die mensen dat ze soms wel acht jaar moeten wachten. maar dat houdt niet in dat ik acht jaar moet wachten met een donor zoeken.

mijn keuze is allesbehalve 1, 2,3, geloof me ik heb er heel heel heel veel uren in gestoken afgelopen jaren met lezen met nadenken en steeds niet gedaan in de hoop toch nog die leuke vent te ontmoeten want ja dat had ik heel graag gewild.

maar dit kindje is ab so luut geen tweede keus
ik heb er wel (veel) over nagedacht hoor BAM moeder worden. Ben ook veel op sites geweest zoals cryos. maar op de een of andere manier is het het niet voor mij. ik wil dolgraag moeder worden maar danwel met een leuke vent. echt uit liefde, samen ervoor gaan. natuurlijk kan dat ook uitgaan of weet ik veel wat, maar dan nog weet het kind wie of hoe de vader is. twijfel als ik eerljk ben nog weleens. t is eigenlijk bijna komisch, ik kan bij wijze van spreken vandaag nog proberen om mijn grote wens uit te laten komen. sperma bestellen, inbrengen en elke maand is er kans. waarom doe ik dat dan niet? t voelt gewoon niet goed...

Ik snap het echt niet HP, dit schreef je net twee maanden geleden en nu ben je zwanger. Kun je je voorstellen dat er mensen zijn die twijfelen of je er echt goed over hebt nagedacht.

En dan ook nog eens het feit dat je gewoon met je vriendin meeging zonder dat de donor wist dat je mee zou komen en het ter plekke maar gelijk even op tafel gooide omdat "het je zo leuk leek dat je vriendin en jij dezelfde donor zouden hebben".

Dan ook nog eens het feit dat je je feitjes haalt uit series als puberruil Zapp en Spangas omdat daar ook jongeren waren met een donor. Shoot me, maar ik snap er geen jota van.
ik heb inderdaad niet gekozen voor een anonieme donor van cryos, dat voelde voor mij niet goed. er is een andere optie op mijn weg gekomen die wel goed voelde. en zoals ik al ook steeds heb gezegd: ja, ik had echt lang de hoop op een leuke vent en een kindje samen maar het is ook reeel om te accepteren dat dat niet meer ging gebeuren. een anonieme donor had ik nooit van izjn leven gedaan en wat ik ook al schreef en wat jij geciteerd hebt Prada is het iets waar ik heel veel over na heb gedacht. ik heb ook weinig zin om steeds mijn keuze te moeten verantwoorden. zoals ik al eerder schreef: ga maar eens een willekeurig schoolplein op en kijk maar eens hoe deze kinderen verwekt zijn. er zijn zoveel verschillende verhalen. hele jonge moeders. moeders zonder enige vorm van opleiding. rokende moeders tijdens de zwangerschap. moeders die stiekem zwanger zijn geworden. ik ga ook niet continu met mijn vinger wijzen zo van: dit en dat is niet goed. en zo wil ik het voor mezelf ook niet.

ik ben nu al stapel gek op het kindje in mijn buik en het contact met de donor is echt harstikke goed. ik heb echt het idee dat als de kleine er straks is hij of zij op de verre achterban een fijn persoon heeft die altijd open zal staan voor contact met het kind en vragen wil beantwoorden etc.
HP, als je er zo goed over nagedacht hebt waarom kom je dan steeds met die absurde hersenspinsels als net doen of je door een ONS (onenightstand) zwanger bent geraakt ipv met behulp van een donor? Dat komt impulsief, ondoordacht en (op mij) vooral egocentrisch over. Natuurlijk begint elke kinderwens met een egoistische keuze, maar de meesten hier hebben tenminste nog oog voor het persoectief van het kind, terwijl ik dat bij jou echt nergens terugzie. Ben je nou gewoon zo impulsief of ben je diep van binnen doodongelukkig en geestelijk instabiel?
waar haal jij de info vandaan dat ik later aan mijn kindje ga vertellen dat hij of zij door een scharrel ter wereld is gekomen? ik heb me afgevraagd of hier vrouwen op het forum zijn die dit aan hun kindje zo zouden vertellen. net als de vrouwen die op hun vijftiende zwanger raakten en dat er later aan hun kindje is verteld dat de oma de moeder is en de moeder de zus. ik heb nergens gezegd dat ik dit zou doen ik heb ook nergens gezegd dat ik dit goed vind. ik was alleen benieuwd of er vrouwen zijn die dit doen.

je maakt er echt je eigen verhaal van erizo. ik heb een goede fijne donor gevonden die zich aan alle afspraken houdt en mocht mijn kindje later behoefte hebben aan vragen of contact dan kan dat. de donor wil voorlopig alleen weten als het kindje geboren is of het gezond is en of het een jongen of een meisje is. verder niet. hij heeft wel een lijst ingevuld met dingen als: wat is je lievelingskleur enzo. misschien hele domme vragen maar die hebben we samen opgesteld dit was een tip van een vriendin die een donor had en die donor is heel kort na de bevruchting overleden. zij kon dus nooit meer haar kind de kans geven om vragen te stellen later en als het kindje zich afvroeg of de donorvader ook zo dol is op scherp eten of dat de donorvader ook muzikaal is dan kon dat niet meer. we hebben heel veel vragen opgesteld en de donor heeft die beantwoord. dat vin dik leuk. de lijst is veilig in the cloud en mocht het in de toekomst van pas komen zal ik met alle liefde mijn kindje die lijst tonen.
Heb je ook Soa-testen afgenomen eigenlijk?
HP, als je hier dat soort rare, fladderige dingen schrijft kun je daar vragen over verwachten. Logisch.

Maar dit wordt weer veel teveel het HP-topic ipv uppiestopic, dus ik scheid ermee uit.
ik heb meer het idee dat je je nu realiseert dat je echt maar wat op hebt geschreven erizo. om een lang verhaal kort te maken: nee het is niet een overhaaste beslissing. ja mijn kindje is gewenst. ja ik ga mijn kind eerlijk vertellen dat het een kind via een donor is. ja ik hou nu al zielsveel van mijn kindje. ja ik zal meewerken aan contact tussen kind en donor. ja er zijn genoeg mensen in de omgeving van het kind straks die ook veel van het kind houden. nee ik heb niet liever een adoptiekindje. nee ik wilde niet acht jaar wachten omdat adoptie acht jaar duurt. nee mijn kindje is niet tweede keus. ja ik had graag een kindje met een leuke vent gehad. nee ik zit niet in de put. ja ik heb superveel zin in een mooie toekomst voor mijn kindje. en ja ik heb het eerste rompertje al in de kast liggen.
Huidprobleem, mag ik vragen wat je precies met je vragen op dit forum wil? Jij bent blijkbaar erg overtuigd dat je een weloverwogen en doordachte keus hebt gemaakt en je bent zwanger. Waarom zou je dan nog zoveel dingen vragen die voor jou blijkbaar helemaal niet relevant zijn?
ik vind het gewoon interessant hoe de andere BAM-mers in de situatie staan. Wat hun beweegredenen zijn. Of er meer vrouwen zijn die toch met best wel veel pijn en verdriet afscheid hebben genomen van de hoop met een leuke man een lief kind op de wereld te zetten maar die eenmaal deze kant opgeslagen dit als iets heel moois voelen en vol liefde naar het kindje de toekomst tegemoet zien. etc.
@ huidprobleem is het dan niet een idee om voor deze vragen een eigen topic te openen?
He wat jammer..

Ik volg al erg lang dit topic (stilletjes ja) en heb er altijd erg veel aan gehad. Ik heb gezien dat de sfeer hier minder werd omdat iemand hier om (denk ik) de verkeerde redenen zit. Maar waar ik erg van schrik is dat er nu opeens blijkbaar wordt neergekeken op de 'niet echte bammers' zoals sommige mensen hier opeens nogal fel zeggen. Ik ben dan zo'n niet-echte bammer, want ja ik heb altijd gedacht dat ik samen met iemand een gezin zou stichten. En toch heb ik altijd al gezegd dat mocht dat toch niet gebeuren, ik er wel alleen voor zou gaan. Niet bewust alleenstaand, wel bewust alleen moeder. Maakt dat mij (en de anderen hier die in hetzelfde schuitje zitten) opeens minder?? Het lijkt erop dat sommigen hier zich zo laten opjutten door 1 persoon dat ze zelf opeens ook hard meedoen aan het verpesten van de sfeer hier..

Zat me zo hoog dat ik mezelf even uit de lurkstand heb gehesen *ploft weer terug*
Ik heb me bewust de afgelopen dagen op de achtergrond gehouden nadat een bericht dat ik heb geplaatst is verwijderd door de moderators omdat ik zou provoceren.. Misschien was dat ook wel zo maar ik verbaas me enorm dat juist de persoon die de hele sfeer hier verziekt er maar mee door mag gaan?! De topic zou in de gaten worden gehouden dus alsjeblieft grijp in!

Maar HP, je geeft aan dat je geen zin hebt om je te verantwoorden voor je keuze. Volgens mij merk je zelf ook wel dat iedereen hier zich enorm aan je irriteert, ik vraag me af waarom je dan toch steeds weer iets post en er niet gewoon voor kiest om weg te gaan of een eigen topic te openen?!

Ik was serieus allang al weggeweest!
quote:floopzz schreef op 21 februari 2016 @ 22:29:

He wat jammer..

Ik volg al erg lang dit topic (stilletjes ja) en heb er altijd erg veel aan gehad. Ik heb gezien dat de sfeer hier minder werd omdat iemand hier om (denk ik) de verkeerde redenen zit. Maar waar ik erg van schrik is dat er nu opeens blijkbaar wordt neergekeken op de 'niet echte bammers' zoals sommige mensen hier opeens nogal fel zeggen. Ik ben dan zo'n niet-echte bammer, want ja ik heb altijd gedacht dat ik samen met iemand een gezin zou stichten. En toch heb ik altijd al gezegd dat mocht dat toch niet gebeuren, ik er wel alleen voor zou gaan. Niet bewust alleenstaand, wel bewust alleen moeder. Maakt dat mij (en de anderen hier die in hetzelfde schuitje zitten) opeens minder?? Het lijkt erop dat sommigen hier zich zo laten opjutten door 1 persoon dat ze zelf opeens ook hard meedoen aan het verpesten van de sfeer hier..

Zat me zo hoog dat ik mezelf even uit de lurkstand heb gehesen *ploft weer terug*Ik hoop dat ik jou die indruk niet gegeven heb want dat was zeker niet de bedoeling. Ik werd/word nogal iebelig van de vragen van HP en daar reageerde ik op. Wellicht niet zo handig om te doen. Mijn excuses als ik je een rotgevoel heb gegeven Floopzz.
Dat is lief Zaxu!

En ik snap het iebelige.. (die negeerknop werkt wel fijn, geen verleiding tot een reactie )
quote:floopzz schreef op 22 februari 2016 @ 00:29:

Dat is lief Zaxu!

En ik snap het iebelige.. (die negeerknop werkt wel fijn, geen verleiding tot een reactie )Die gebruik ik uit principe nooit. Ik kan zonder knopje ook negeren hoor, ik koos er alleen voor het niet te doen .
Volgens mij ben je net zo goed een echte BAM als je in eerste instantie graag een kindje had gekregen met een man hoor.
dan heb ik het verkeerd begrepen. het gaat toch over kind in je uppie ofwel bam? is het dan niet goed om met de anderen te willen praten over hoe zij het ervaren/erin staan?

en nogmaals...ik ben ook een echte bam ik sta voor de volle honderd procent achter mijn keuze. dit is mijn kindje in mijn buik en wat ben ik er blij mee. ik denk dat als je echt alleen je kindje had willen hebben in eerste instantie dus per definitie niet met een leuke man hier heeeeeeeeeeeeeel veel vrouwen afvallen.
Huidprobleem begin anders eens met ook gewoon op een ander reageren. Meepraten. Interesse tonen. Zoals de rest ook doet hier, ipv het alleen naar over jou en jouw vragen te laten gaan.
quote:Hope1980 schreef op 21 februari 2016 @ 23:27:

Ik heb me bewust de afgelopen dagen op de achtergrond gehouden nadat een bericht dat ik heb geplaatst is verwijderd door de moderators omdat ik zou provoceren.. Misschien was dat ook wel zo maar ik verbaas me enorm dat juist de persoon die de hele sfeer hier verziekt er maar mee door mag gaan?! De topic zou in de gaten worden gehouden dus alsjeblieft grijp in!

Maar HP, je geeft aan dat je geen zin hebt om je te verantwoorden voor je keuze. Volgens mij merk je zelf ook wel dat iedereen hier zich enorm aan je irriteert, ik vraag me af waarom je dan toch steeds weer iets post en er niet gewoon voor kiest om weg te gaan of een eigen topic te openen?!

Ik was serieus allang al weggeweest!

Ja same here! Mijn bericht is ook verwijderd.. geen idee meer hoe ik het toen verwoord heb, maar kwam erop neer dat ik een beetje simpel word van HP.

Ik lees wel mee, maar op deze manier weinig zin mee te reageren. Zonde van mijn energie.
wat is in vredesnaam HP? Ken wel OP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven