15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

zaterdag 2 januari 2016 om 09:51
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!
Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.
Vrijdag weegdag!
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.
Vrijdag weegdag!
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1

vrijdag 19 februari 2016 om 18:59
Naatie dat klinkt lekker. Ik denk dat ik volgende week begin met havermout ontbijt. (Eerst even pak granola wel opmaken
) die selfmade ook maar weer zoveel werk..
Advies van diëtiste was om max 1700 kc per dag te eten(ivm borstvoeding). Dat is nog best wel veel!!!
Ik heb nu ook die fitnesspalapp geïnstalleerd. Ben benieuwd. Proberen toch weer meer koolhydraten te vervangen voor eiwitten. Dus meer zuivel groente vis peulvruchten en ei en minder brood pasta noten (wel gezond maar at ik echt heel veel) etc.
En meer fruit. Kom lang niet aan 2 stuks op een dag.
Kweejebo jammer he van jus. Had ik ook tijd geleden. Evenals van die pakken als cool best enzo. Ben ik begin dit jaar dan ook radicaal mee gestopt. Drink nu alleen nog koffie thee water en af en toe glaasje aanmaaklimo. Even wennen maar vond ik wel 1 van de makkelijkste manieren om suiker gebruik te verminderen. Die dranken zijn namelijk wel lekker maar je krijgt niet echt honger oid als je ze vervangt voor thee. En ook nooit zo lekker als chocola.
Ik drink nu al een week cappuccino zonder suiker. Jeej! Kleine overwinning
Bij de kiosk op het station hadden ze actie: red velvet koeken voor 1 euro. Ik keek had hem bijna gepakt en toen dacht ik: nee! Kleine overwinning 2 haha
Dan nog even een grrr moment. Gaan vanavond op visite bij schoonouders en is nog eindje rijden dus we eten daar. Staat er patat op het menu.

Advies van diëtiste was om max 1700 kc per dag te eten(ivm borstvoeding). Dat is nog best wel veel!!!
Ik heb nu ook die fitnesspalapp geïnstalleerd. Ben benieuwd. Proberen toch weer meer koolhydraten te vervangen voor eiwitten. Dus meer zuivel groente vis peulvruchten en ei en minder brood pasta noten (wel gezond maar at ik echt heel veel) etc.
En meer fruit. Kom lang niet aan 2 stuks op een dag.
Kweejebo jammer he van jus. Had ik ook tijd geleden. Evenals van die pakken als cool best enzo. Ben ik begin dit jaar dan ook radicaal mee gestopt. Drink nu alleen nog koffie thee water en af en toe glaasje aanmaaklimo. Even wennen maar vond ik wel 1 van de makkelijkste manieren om suiker gebruik te verminderen. Die dranken zijn namelijk wel lekker maar je krijgt niet echt honger oid als je ze vervangt voor thee. En ook nooit zo lekker als chocola.
Ik drink nu al een week cappuccino zonder suiker. Jeej! Kleine overwinning
Bij de kiosk op het station hadden ze actie: red velvet koeken voor 1 euro. Ik keek had hem bijna gepakt en toen dacht ik: nee! Kleine overwinning 2 haha
Dan nog even een grrr moment. Gaan vanavond op visite bij schoonouders en is nog eindje rijden dus we eten daar. Staat er patat op het menu.
vrijdag 19 februari 2016 om 21:00
Hoi meisjes, sorry voor de afwezigheid maar kom momenteel maar weinig aan forummen toe
Ben jullie niet vergeten en mijn goede voornemens net zomin. Ik moet momenteel erg wennen aan mijn nieuwe werkritme en kom dus weinig aan (gezond) koken toe, maar loop veel en heb geen tijd om veel te zondigen. Dus, er is toch wat af!
Begin: 87
Huidig: 84,5
Afgevallen deze week: -0,5
Totaal: 2,5
Ik ben vorig jaar ooit begonnen rond de 92 dus ik begin het wel te merken, kleren zitten net iets ruimer en vind mezelf leuker op foto´s
Toi toi voor iedereen! Lees binnenkort uitgebreider bij.
Ben jullie niet vergeten en mijn goede voornemens net zomin. Ik moet momenteel erg wennen aan mijn nieuwe werkritme en kom dus weinig aan (gezond) koken toe, maar loop veel en heb geen tijd om veel te zondigen. Dus, er is toch wat af!
Begin: 87
Huidig: 84,5
Afgevallen deze week: -0,5
Totaal: 2,5
Ik ben vorig jaar ooit begonnen rond de 92 dus ik begin het wel te merken, kleren zitten net iets ruimer en vind mezelf leuker op foto´s
Toi toi voor iedereen! Lees binnenkort uitgebreider bij.

vrijdag 19 februari 2016 om 21:32
Heb wel gewogen maar weer hoger dan vorige week. Heb natuurlijk wel gesnoept maar niet zoveel dat ik moet aankomen. Mijn darmen werken ook voor geen meter op het moment. Heb nu ook hele erge krampen. Vandaag lekker spekkoek gegeten en sponscake en mini rolo, snicker, kitkat. 2 boterhammen met chocolade pasta en krentenbol als lunch. vanavond lekker 3 broodjes hamburger en nog een hamburger los. En ja hier kom ik zo een kilo van aan terwijl als je de kcal zou tellen dit geen 7000 kcal zou zijn.
Maarja maandag weer lekker opnieuw beginnen. En moet echt gaan sporten. Dat is echt de enige manier. Even filet american in huis halen. Samen met crackers ben ik daar in verleden op afgevallen. Gewoon niks eten sávonds na avond eten, geen aardappel en vet vlees meer. En veel afleiding zoeken. Vervelende is dat ik totaal anders moet eten als mijn man en dat is wel vervelend.
Maarja maandag weer lekker opnieuw beginnen. En moet echt gaan sporten. Dat is echt de enige manier. Even filet american in huis halen. Samen met crackers ben ik daar in verleden op afgevallen. Gewoon niks eten sávonds na avond eten, geen aardappel en vet vlees meer. En veel afleiding zoeken. Vervelende is dat ik totaal anders moet eten als mijn man en dat is wel vervelend.
zaterdag 20 februari 2016 om 00:11
Vandaag op stap geweest met mijn man en bedacht dat ik vandaag een snack dag zou houden.
Vond het nog niet zo makkelijk om het gezonde eten los te laten.
Mijn etenslijstje van vandaag
O: 2 speltboterhammen met boter en rosbief
L: 2speltboterhammen met boter en een tartaartje
T: een bekertje frietjes gedeeld met echtgenoot en klein beetje mayo
L: roti kipfilet kouseband
T: reep chocolade (90 gr)
Vond het nog niet zo makkelijk om het gezonde eten los te laten.
Mijn etenslijstje van vandaag
O: 2 speltboterhammen met boter en rosbief
L: 2speltboterhammen met boter en een tartaartje
T: een bekertje frietjes gedeeld met echtgenoot en klein beetje mayo
L: roti kipfilet kouseband
T: reep chocolade (90 gr)

zaterdag 20 februari 2016 om 13:30
Ilonedenise: oeh ja paaseieren, daar moet ik ook niet aan beginnen want dan eet ik door.
Etenslijstje vandaag
O: 2 geb.eieren, 2 casselerrib, glas tomatensap met tabasco
L: 2 muffins van ei en groenten
T: 2 muffins van ei en groenten
D. Peultjes, bruinebonen met groenten en een tartaartje
T: kom magere kwark/ amandelyoghurt
Speltbeschuit met hoummous
Etenslijstje vandaag
O: 2 geb.eieren, 2 casselerrib, glas tomatensap met tabasco
L: 2 muffins van ei en groenten
T: 2 muffins van ei en groenten
D. Peultjes, bruinebonen met groenten en een tartaartje
T: kom magere kwark/ amandelyoghurt
Speltbeschuit met hoummous

zaterdag 20 februari 2016 om 20:09
Oké hier gaat het ook niet goed. Gister dus die patat. En vandaag hadden schoonouders voor lunch kibbeling en ik had al een stuk cheesecake op in de ochtend voor verjaardag. Volgens de app kon ik het nog compenseren met een caloriearme salade als maaltijd maar we waren pas laat thuis en toen werd het pizza ipv salade.
Goed morgen nieuwe dag nieuwe kansen. Ik doop vandaag wel om als snackdag..
Goed morgen nieuwe dag nieuwe kansen. Ik doop vandaag wel om als snackdag..
zaterdag 20 februari 2016 om 20:52
Hier alles onder controle.
Kreeg vanmorgen nog compliment in sportschool: een andere sporter zei dat hij al goed kon zien dat ik was afgevallen. Vooral mijn buik zei hij. Dus als het een man opvalt... .
Nu wel reuze benieuwd en wil nu checken op weegschaal. Maar ik ga sterk zijn, en het niet doen!!! Hihi.
@lillah: ik ontbijt/brunch ook altijd met granola, maar fijn dat je dat nog even noemde. Die ga ik ook maar schrappen... Ik denk dat ik overstap naar de brinta trouwens.
Kreeg vanmorgen nog compliment in sportschool: een andere sporter zei dat hij al goed kon zien dat ik was afgevallen. Vooral mijn buik zei hij. Dus als het een man opvalt... .
Nu wel reuze benieuwd en wil nu checken op weegschaal. Maar ik ga sterk zijn, en het niet doen!!! Hihi.
@lillah: ik ontbijt/brunch ook altijd met granola, maar fijn dat je dat nog even noemde. Die ga ik ook maar schrappen... Ik denk dat ik overstap naar de brinta trouwens.
zaterdag 20 februari 2016 om 21:21
zondag 21 februari 2016 om 09:40
@naatie: wat goed dat je al zo veel bent afgevallen, gefeliciteerd! Met mij gaat het nog steeds met ups en downs. Gisteravond weer zo'n moment, widm kijken en ik wil dan gewoon gezellig wat snacken (zelfgemaakte popcorn ofzo) niet perse iets hevigs. Vriend wil dat dan pertinent niet want doelen blabla en daar word ik dan op dat moment echt bloedchagerijnig van. Ik snap helemaal dat hij het goed bedoelt. Maar ik mis het zo, samen lekkere dingen halen, drank en/of eten en dan wat leuks opzetten enzo. Heb ik ook van kleins af aan al meegekregen, vrijdagavond met z'n allen idols kijken en dan een bak popcorn erbij = gezellig.
Ik haat het echt dat hij alles gelijk zo streng wil doen. Dus nu heb ik weer ontzettende neiging om, als hij weg is, toch wat lekkers te halen en het zelf maar op te eten (hallo stiekem eten terug van nooit weggeweest). Dan maar zonder hem genieten ofzo.
Ik haat het echt dat hij alles gelijk zo streng wil doen. Dus nu heb ik weer ontzettende neiging om, als hij weg is, toch wat lekkers te halen en het zelf maar op te eten (hallo stiekem eten terug van nooit weggeweest). Dan maar zonder hem genieten ofzo.
zondag 21 februari 2016 om 13:20
Oh Malafidemoppie wat herkenbaar. Een vriendin van mij dacht ooit goed voor me te zijn door mijn choco-voorraad 'af te pakken' en mee te nemen zodat ik er niet van kon eten. Nou joh, móórdneigingen hee! Het moet echt uit jezelf komen, er is, wat mij betreft, geen andere weg.
Ik ga jullie niet vervelen met wat ik de afgelopen dagen allemaal naar binnen heb gestouwd. Het was fout, heel fout. En zo meteen ga ik aan vers wit tijgerbrood met roomboter en hagelslag.
Ik begin morgen opnieuw .
Ik ga jullie niet vervelen met wat ik de afgelopen dagen allemaal naar binnen heb gestouwd. Het was fout, heel fout. En zo meteen ga ik aan vers wit tijgerbrood met roomboter en hagelslag.
Ik begin morgen opnieuw .
zondag 21 februari 2016 om 13:36
@INFJ; precies! Het moet ook uit jezelf komen, helemaal mee eens!! Die vriendin hahaha jeetje zou bij mij dus echt niet in me opkomen om iemand op die manier te 'helpen'. Ik snap dat het goed bedoeld is maar het werkt bij mij zo averechts haha en komt de relatie ook niet ten goede want ik associeer hem dus steeds meer met 'ontzeggen' en steeds minder met genieten.
Oeii nou geniet dan maar goed van je brood met hagelslag. Oh man... hagelslag. Vooral brood met pindakaas en hagelslag, net een uitgesmeerde snickers. Heerlijk... en zooo lang geleden dat ik dat gegeten heb
Morgen is het maandag, goede dag om weer op te staan na een uitglijertje
Oeii nou geniet dan maar goed van je brood met hagelslag. Oh man... hagelslag. Vooral brood met pindakaas en hagelslag, net een uitgesmeerde snickers. Heerlijk... en zooo lang geleden dat ik dat gegeten heb
Morgen is het maandag, goede dag om weer op te staan na een uitglijertje

zondag 21 februari 2016 om 17:48
Mm: haha ik herken wat je schrijft over idols en lekkernij op tafel. Maar dat deden we toen eigenlijk alleen op vrijdagavond. Ik probeer dat dus nu ook te doen. Op zaterdagavond iets lekkers. Of mij widm of vorige week glaasje wijn op visite etc.
Ik herken niet wat je schrijft over vriend (hier andersom: had de schat vanmorgen 2 witte bolletjes met gebakken ei gebracht als ontbijtje. Hij snapt niet zo goed dat eetpatroon omgooien niet alleen niet meer snoepen is haha). Maar herken het wel van mijn ex en roken. Dat mocht ik dan ook niet meer. En idd dan ging ik dat heel stiekem doen als hij weg was of boven uit het raam. Triest. En zeker niet effectief!! Ik zou dit wel bespreekbaar maken mm. Anders las je ook een snackmoment in. Bijv op zaterdagavond en leg je hem dat ook uit.
Wat ik me wel afvraag. Die irritatie van hem: is dat omdat je het hebt over afvallen en dan ongezonde dingen eet of omdat hij vindt dat je moet afvallen?
Haha infj: heeeeeeerlijk wit tijgerbrood met boter en hagelslag!!! Geniet er maar van. Die 5 kilo zijn er sowieso al van af. Morgen nieuwe start.
Oooh hier ook ongezond gedoe doorgezet. Ik vind die app echt megagoed. Vandaag kwam vriendin lunchen en had ondanks dat vriend dus vanmorgen al bolletjes had gebracht en we vanavond ook aardappel eten toch allemaal lekkere luxe broodjes(dus geen boterhammen) gehaald. Beleg was wel heel gezond. Even een tip: pompoenhoemoes van de ah: superlekker!!!
En toen bij de thee nog wat stukjes Tony zeezout meegegeten. Ik dacht valt wel mee. Dus ik voer die dingen in op de app zit ik op 1200 calorieën boven de 1700 die ik per dag mag eten. Wooooow ik snap nu wel echt dat ik het afgelopen jaar zoveel ben aangekomen want toen at ik vaak nog wel meer dan dit!!!
Pp: graag. Is het suikerarm of suikervrij??
Giliath fijn hoor zo'n complimentje. Werpt het toch zijn vruchten af..
Ik herken niet wat je schrijft over vriend (hier andersom: had de schat vanmorgen 2 witte bolletjes met gebakken ei gebracht als ontbijtje. Hij snapt niet zo goed dat eetpatroon omgooien niet alleen niet meer snoepen is haha). Maar herken het wel van mijn ex en roken. Dat mocht ik dan ook niet meer. En idd dan ging ik dat heel stiekem doen als hij weg was of boven uit het raam. Triest. En zeker niet effectief!! Ik zou dit wel bespreekbaar maken mm. Anders las je ook een snackmoment in. Bijv op zaterdagavond en leg je hem dat ook uit.
Wat ik me wel afvraag. Die irritatie van hem: is dat omdat je het hebt over afvallen en dan ongezonde dingen eet of omdat hij vindt dat je moet afvallen?
Haha infj: heeeeeeerlijk wit tijgerbrood met boter en hagelslag!!! Geniet er maar van. Die 5 kilo zijn er sowieso al van af. Morgen nieuwe start.
Oooh hier ook ongezond gedoe doorgezet. Ik vind die app echt megagoed. Vandaag kwam vriendin lunchen en had ondanks dat vriend dus vanmorgen al bolletjes had gebracht en we vanavond ook aardappel eten toch allemaal lekkere luxe broodjes(dus geen boterhammen) gehaald. Beleg was wel heel gezond. Even een tip: pompoenhoemoes van de ah: superlekker!!!
En toen bij de thee nog wat stukjes Tony zeezout meegegeten. Ik dacht valt wel mee. Dus ik voer die dingen in op de app zit ik op 1200 calorieën boven de 1700 die ik per dag mag eten. Wooooow ik snap nu wel echt dat ik het afgelopen jaar zoveel ben aangekomen want toen at ik vaak nog wel meer dan dit!!!
Pp: graag. Is het suikerarm of suikervrij??
Giliath fijn hoor zo'n complimentje. Werpt het toch zijn vruchten af..
zondag 21 februari 2016 om 18:45
Pp: ik ben ook wel benieuwd naar dat recept!
Lillah: erg he? Zo'n app haha
Infj: ooooh tijgerbrood met boter/pindakaas en hagelslag mmmm dat mis ik echt
Mm: herken ik ook, een vaste eetavond, wij deden dat op zaterdagavond en dat probeer ik nu ook te doen. Mijn vriend is ook zoals die van Lillah, komt aan met pizza 'maar er zitten toch groenten op??' enzo. Snapt niks van afvallen enzo. Lijkt me erg vervelend als je vriend juist een frustrerende factor is. Ik zou heel duidelijk, concreet aan hem uitleggen wat hij precies kan doen om je te helpen. Hij bedoelt het vast goed, maar weet waarschijnlijk gewoon niet wat voor jou werkt. Hoop ik dan. Ik vind het erg vervelend voor je, hoop dat je een oplossing vindt.
Lillah: erg he? Zo'n app haha
Infj: ooooh tijgerbrood met boter/pindakaas en hagelslag mmmm dat mis ik echt
Mm: herken ik ook, een vaste eetavond, wij deden dat op zaterdagavond en dat probeer ik nu ook te doen. Mijn vriend is ook zoals die van Lillah, komt aan met pizza 'maar er zitten toch groenten op??' enzo. Snapt niks van afvallen enzo. Lijkt me erg vervelend als je vriend juist een frustrerende factor is. Ik zou heel duidelijk, concreet aan hem uitleggen wat hij precies kan doen om je te helpen. Hij bedoelt het vast goed, maar weet waarschijnlijk gewoon niet wat voor jou werkt. Hoop ik dan. Ik vind het erg vervelend voor je, hoop dat je een oplossing vindt.
zondag 21 februari 2016 om 19:12
@Mm ooh ik zou woedend zijn! Ik zie niet in waarom je niet gezellig samen wat kunt eten voor de televisie. Wat verwacht hij dan van je... Moet je dan ongezellig doen totdat je afgevallen bent en daarna weer in de zelfde patronen vallen? Ik denk dat hij niet goed inziet dat het gaat om het aanpassen van een levensstijl, niet zozeer jezelf een tijdje lekker eten weigeren. Volgende keer als jullie op de bank zitten lekker het ongezonde eten vervangen voor iets gezonders (kaas, nootjes, gevulde paprikaatjes...).
zondag 21 februari 2016 om 19:32
@lillah: juist omdat ik weet dat hij zo in elkaar zit, probeer ik zo min mogelijk met hem te praten over het feit dat ik wil afvallen etc. Zodat hij zich niet geroepen hoeft te voelen om als agent op te treden. Hij weet dat ik daar niet van hou maar het vervelende is, het zit in zijn karakter. Hij is opgegroeid met een moeder die continu aangaf af te willen vallen en zijn hulp daarbij vroeg en dan de snoepkast volstouwde met allerlei soorten snoep en na een week al volledig opgaf. Wellicht dat dat een soort trauma is geworden ofzo . Maar ondanks dat ik er niet vaak over praat ziet hij wel dat ik ermee bezig ben, naar de sportschool ga, schema's maak en bepaalde dingen eet. En ik denk ook wel dat hij ergens ook vindt dat ik slanker zou moeten zijn, hij heeft dat nooit gezegd, maar als hij me prima vond zoals ik ben dan zou hij ook niet zo streng voor me zijn denk ik.
Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n snackmoment wel zou werken, die afspraak is er een soort van al. Maar dan ligt het weer een beetje aan mij, dan zeg ik bijv. snackavond wordt zaterdagavond, maar dinsdagavond en donderdagavond wil ik ook al iets. Of dan wil ik op zaterdagavond een hele reep terwijl hij een stukje al prima vindt
Echt erg he die kcal's via MFP. Of nouja, erg hoe je beleving ernaast kan zitten. Ik had dat met merci reepjes, als er een doos stond at ik er zo 10 op, zo in de holle kies, zijn die krengen gewoon 70 kcal per reepje!! 700 kcal en totaal geen gevuld gevoel! Als ik daaraan denk vind ik het ook allemaal niet zo gek.
@Aggie: thanks voor je medeleven, ik hoop ook dat ik hier wat op kan vinden. Deels toch ook aanpassing van mijn eigen gedrag, als ik zeg dat we 1 snackavond houden het dan ook echt op 1tje houden. Want als ik heel eerlijk ben doe ik dat dus ook niet. (zoals hierboven staat). Heerlijk zo'n vriend
haha dan word je tenminste niet continu beoordeeld/afgerekend op je gedrag, je wordt alleen wat vaker in verleiding gebracht denk ik, als hij met wat lekkers aan komt zetten.
@ontherun;
zo was ik dus ook, hoe langer ik in een relatie zit, vooral met deze persoonlijkheid, hoe meer ik dat kwijtraak. Door te tijd heen schuiven m'n grenzen steeds een stukje op.
@kwejeboo; Ja daarom stelde ik ook voor dat we wat popcorn zouden eten, zelfgemaakt, lekker en toch niet al te slecht! Als ik echt met een bakje selderij met wortels zou gaan zitten zou hij dat overigens wel toejuichen. En inderdaad, ik probeer blijvende veranderingen te maken, waarin ook ruimte is voor de dingen die ik echt lekker vind, in beperkte mate. Hij denkt/vindt echter dat het dan niet gaat lukken of niet snel genoeg...
Het is nu wel heel erg uitvergroot maar het is denk ik wel 1 van de belangrijkere dingen die nu meespelen in dat ik me zo slecht voel.
Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n snackmoment wel zou werken, die afspraak is er een soort van al. Maar dan ligt het weer een beetje aan mij, dan zeg ik bijv. snackavond wordt zaterdagavond, maar dinsdagavond en donderdagavond wil ik ook al iets. Of dan wil ik op zaterdagavond een hele reep terwijl hij een stukje al prima vindt
Echt erg he die kcal's via MFP. Of nouja, erg hoe je beleving ernaast kan zitten. Ik had dat met merci reepjes, als er een doos stond at ik er zo 10 op, zo in de holle kies, zijn die krengen gewoon 70 kcal per reepje!! 700 kcal en totaal geen gevuld gevoel! Als ik daaraan denk vind ik het ook allemaal niet zo gek.
@Aggie: thanks voor je medeleven, ik hoop ook dat ik hier wat op kan vinden. Deels toch ook aanpassing van mijn eigen gedrag, als ik zeg dat we 1 snackavond houden het dan ook echt op 1tje houden. Want als ik heel eerlijk ben doe ik dat dus ook niet. (zoals hierboven staat). Heerlijk zo'n vriend

@ontherun;

@kwejeboo; Ja daarom stelde ik ook voor dat we wat popcorn zouden eten, zelfgemaakt, lekker en toch niet al te slecht! Als ik echt met een bakje selderij met wortels zou gaan zitten zou hij dat overigens wel toejuichen. En inderdaad, ik probeer blijvende veranderingen te maken, waarin ook ruimte is voor de dingen die ik echt lekker vind, in beperkte mate. Hij denkt/vindt echter dat het dan niet gaat lukken of niet snel genoeg...
Het is nu wel heel erg uitvergroot maar het is denk ik wel 1 van de belangrijkere dingen die nu meespelen in dat ik me zo slecht voel.
zondag 21 februari 2016 om 19:36
Wel echt bedankt weer voor jullie reacties
En weet je, laten we het niet alleen maar hierover hebben! Ik ga gewoon stug door en pak nog steeds wel eens m'n dingen die ik lekker vind, scheve blikken / commentaar of niet. Ik ga nog steeds voor blijvend resultaat en hoe meer ik dat bereik, hoe meer hij ook zal inzien dat het op mijn manier ook best kan
En weet je, laten we het niet alleen maar hierover hebben! Ik ga gewoon stug door en pak nog steeds wel eens m'n dingen die ik lekker vind, scheve blikken / commentaar of niet. Ik ga nog steeds voor blijvend resultaat en hoe meer ik dat bereik, hoe meer hij ook zal inzien dat het op mijn manier ook best kan

zondag 21 februari 2016 om 21:10
Inf: Ik denk dat ik zo ook nog ff boterham met hagelslag neem als afscheid. Morgen weer streng tegen aan.
Mm: Mijn vriend die maakt het helemaal niet uit. Wil eigenlijk dat ik boller blijft zodat mijn kont niet verdwijnt.
Veel te veel gegeten deze dagen. En heel slecht. Morgen echt cold turkey en nu echt even mezelf dingen ontzeggen toch ergens proberen gezond avondeten te vinden dat echt lekker is maar waar je veel van kan eten.
Wilde nog soep maken maar heb geen puf. Morgen maar salade en fruit mee naar werk. S'avonds veel groente eten. Ik vind wokgroente wat smaakloos . Naast knoflook wat kan ik nog meer gebruiken?
Ik wil die zelf gemaakt granola ook wel eens proberen.
Mm: Mijn vriend die maakt het helemaal niet uit. Wil eigenlijk dat ik boller blijft zodat mijn kont niet verdwijnt.
Veel te veel gegeten deze dagen. En heel slecht. Morgen echt cold turkey en nu echt even mezelf dingen ontzeggen toch ergens proberen gezond avondeten te vinden dat echt lekker is maar waar je veel van kan eten.
Wilde nog soep maken maar heb geen puf. Morgen maar salade en fruit mee naar werk. S'avonds veel groente eten. Ik vind wokgroente wat smaakloos . Naast knoflook wat kan ik nog meer gebruiken?
Ik wil die zelf gemaakt granola ook wel eens proberen.
zondag 21 februari 2016 om 21:46