Lijf & Lijn alle pijlers

15 tot 20 kilo afvallen in 2016! Wie ook?

02-01-2016 09:51 1427 berichten
N.a.v. een topic waar het minimum gelegd werd op 20 kilo, waardoor er een aantal schrijfsters afvielen een topic speciaal voor vrouwen die tussen de 15 en 20 kilo willen afvallen in 2016!

Wijzigingen graag doorgeven in dikgedrukte of gekleurde letters.

Vrijdag weegdag!

NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenLillah261.68907484-6Malafidemoppie281.62776273.8-3.2Aggie12261.74836879.7-3.3Sombrecito301.68877983-4Schorpioen36 381.8299.88297.2-2.6INFJ?1.74866880-6Giliath311.78958085-10Ontherun271.5576.96073.3-3.2Ilonadenise281.7590.67587.6-3Beverratje461.7688.47084.5-4.1Naatie361.7499.57292.2-7.3Kwejeebo211.76877782.5-4.5pielepallepoentje??957594-1
quote:ontherun schreef op 21 februari 2016 @ 21:46:

valt allemaal wel mee hoor en natuurlijk ga ik dat niet echt doen. Niks aan de hand heb alleen een slechte dag gehad en sporten heeft niet echt geholpen en daarbij ik kan nog geen deuk in een pakje boter slaan. Dus nogmaals niks aan de hand.Dat gevoel ken ik ook. Dat je zo gefrustreerd bent dat je denkt dat iemand slaan zou helpen. En in werkelijkheid heb ik nog nooit iemand geslagen😆
Alle reacties Link kopieren
@schorpioen

Ik heb weleens een vriendin geslagen omdat ze hysterisch aan het doen was en niet ophield. Had het ooit in een film gezien en het werkte. Was gewoon zon vlakke hand tik tegen der wang niks ernstigs haha
In a fantasyland I nearly fell of my unicorn
Suikerarme granola

Oven voorverwarmen op 200gr. Bakplaat bekleden met bakpapier houvermoutvlokken en speltvlokken in een bult erop, eventueel naar eigen keus, pompoenpitten, pijnboompitten, sesamzaad, rozijnen, zaden, erdoorheen. 2 eetlepels kokosolie smelten, hier doorheen 4 grote lepels water en 2 lepels ahornsiroop

De havermoutvlokken met toebehoren in een beslagkom doen en het kokosolie mengsel hier door heen roeren. Mengsel weer op bakpapier leggen en roosteren in de oven, na een kwartier doorroeren en nog ongeveer 10 a 15 min.roosteren totdat het goudbruin is. Af laten koelen en in glazen pot doen.

Je kunt nog gedroogd fruit in stukjes, rauwe cacaonibs, gehakte noten, dadels, lijnzaad, Chiazaad en dergelijke toevoegen. De granola is zeker zo,n 3 weken houdbaar.

Je kunt het ook maken met alleen havermout, maar ik vind speltvlokken erdoor ook lekker.

Je kunt het ook suikervrij maken, dan doe je er geen ahornsiroop door, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd, dus weet niet hoe het dan smaakt.
Mijn etenslijstje van vandaag

O en L : 3 speltboterhammen, 1 tartaartje

D: (was op bezoek bij vriendin) rauwe spinazie, gevulde pasta salade met gekookt ei, tomaat, bosui, avocado.

T: kom magere kwark/amandel yoghurt, klein stukje chocolade, 2 handen paprikachips
Schaam me diep:

93,6 kilo

Dus plus 0,8.....
Haha ja ontzettend confronterend die app. Helemaal omdat ie dan ook zegt: als elke dag zo zou zijn als vandaag zou je over 5 weken 93 kilo wegen..

Maar helpt wel erg goed voor de bewustwording.

Okeee het is maandag! Veel Dipjes afgelopen dagen. Maar vandaag nieuwe start!!! Hoop op positieve verhalen vanaaf! @INFJ @schorpioen @mm @Ilonadenise

Thanks pp voor het recept! Ga ik zeker eens proberen.

En @mm hier mag je echt wel je hart luchten hoor. Dont worry!
Nee dat is het punt niet... wat interesseert mij dat nou dat je iemand wil slaan.

Wat het wel is, is dat je zegt dat je zoveel agressie in je hebt. Dat vind ik niet ok, want dat kan nooit goed zijn.

Je maakt het jezelf dan zo lastig... Probeer wat meer los te laten, of je niet zoveel van dingen aan te trekken. Laat je niet gek maken.

Ga op een vechtsport of zo. Doe er iets positiefs mee.

Want wat ik je wel kan garanderen: dit gaat je opvreten, en op den duur ga je er aan onderdoor.

Het is goed bedoeld. Geen aanval.

Zorg goed voor jezelf. Dat betekent ook: wees af en toe kritisch. Gaat het wel goed met mij, ben ik tevreden?

@de rest: ja, je mag hier je hart luchten. Maar het is een forum. Dus je kan een reactie verwachten. En nee, ik ga niet alleen 'ja' en 'amen' zeggen. Als ik ergens mijn twijfels over heb, of iets niet goed begrijp, dan zeg ik dat.
Ik zit dus m'n salade te eten naast allemaal vet lekkere dingen hier ben ik nog te zwak voor hoor. Met elk hapje sla dwaalt m'n oog af naar de zelfgemaakte brokken chocola en koekjes en denk ik.. welke gaat straks als eerste
Etenslijstje van vandaag

O: kikkererwtenpannenkoek met beetje 20+kaas

L: spinaziesalade met peultjes, Hoummous, gerookte makreel

D: soep van prei, bloemkool, groene paprika, spinazie, bouillon, hamblokjes en beetje Biogarde

T: kom Biogarde/Skyr.
Waar ben je dan MM? Dat er zoveel lekkere dingen staan? Als je écht iets wil, neem dan één ding en ga dat lekker opeten als traktatie en zonder schuldgevoel en daarna weer verder volgens plan.

Wat een dilemma rondom je vriend, jammer dat je je er rot onder voelt Misschien kun je aan hem uitleggen dat het er niet om gaat dat je snel wilt afvallen, maar wel op zoek bent naar een beter eetpatroon. En daar hoort soms ook een lekkere snack tussen. En als dat te subtiel is (man!), gewoon vragen of hij zijn commentaar voor zich houdt over jouw eten

INFJ: is het gelukt om je te herpakken? We hebben allemaal wel eens een dip. Het is een nieuwe (maan) dag en je hebt al zulke goede resultaten tot nu toe, kop op!

schorpioen: hoe gaat het? Zeker lastig dat je anders moet eten dan je man, kun je hem niet zover krijgen dat hij wat meer met je meedoet? Samen gaan wandelen af en toe? Hoe gaat het met je duizelingen?

Lilah: eten bij anderen blijft een lastige, heb je helaas weinig invloed op. Binnen de perken houden en daarna verder volgens plan. Ik vind die MFP ook frustrerend, volgens die app had ik al lang vijf kilo minder moeten wegen 1700 calorieen lijkt me heel normaal met borstvoeding hoor, zelfs wat aan de krappe kant. Als ik een halve kilo per week wil afvallen, geeft MFP aan dat ik 1700 per dag moet eten....

gilliath: wat fijn, zulke complimenten!

naatie: wat een goede resultaten. Was jij nou degene die met weightwachers bezig was? Weet je wat me de laatste tijd opvalt van weightwatchers? Ik volg een aantal WW´ers op Instagram (leuk voor inspi en motivatie) maar soms lijkt het dat ze overdag zo zuinig mogelijk eten en om dan ´s avonds hun punten vol te maken met toetjes en dingen. Ik weet dat het de kracht is van WW, je kunt zo sociale activiteiten inplannen enz, maar op deze manier vind ik het toch wat twijfelachtig.

De afgelopen tijd heb ik het erg druk gehad en is er een beetje de klad gekomen in het afvallen, vooral met carnaval ertussen, dat hielp niet mee. Nu heb ik me voorgenomen weer een ´sprintje´ te trekken tot Pasen. Dat is nog iets van een maand en dan hebben we weer een lang weekend vrij, dus in de tussentijd ga ik gewoon weer net iets beter mijn best doen. Heb de FitnessPall weer aangeslingerd vandaag en op minder calorieen ingesteld. Man wil er ook weer meer op letten, dus we gaan samen verder. Hij is inmiddels vijf kilo kwijt en het is al te zien

Iedereen positieve vibes, we kunnen het

Het is geen race.... iedere dag dat we niet aankomen is meegenomen
quote:Giliath schreef op 22 februari 2016 @ 12:03:

@de rest: ja, je mag hier je hart luchten. Maar het is een forum. Dus je kan een reactie verwachten. En nee, ik ga niet alleen 'ja' en 'amen' zeggen. Als ik ergens mijn twijfels over heb, of iets niet goed begrijp, dan zeg ik dat.

Ik had het tegen MM, die zich verontschuldigde over dat ze steeds schrijft over de situatie met haar vriend en het eten. Dat het oke is dat ze daar over blijft posten.

Verder: tuurlijk mag je reageren. Ik vind je post ook goedbedoeld overkomen.
@giliath

Het is okay! actie is reactie ik ben de laatste die er iets van gaat zeggen.

Bedankt voor je tips!

Vandaag niet goed gegeten.

Geen pauze op mn werk iedereen is ziek. Dus ff snelle dingen naar binnen proppen en weer gaan!
Me herpakken is helaas nog niet erg gelukt, d.w.z. ik heb vandaag niet gegeten zoals ik wil eten/vind dat ik moet eten. Ik heb soms nogal last van die lat die ik voor mezelf zo belachelijk hoog leg, maar ja, dat is weer iets met die middenweg die voor mij onvindbaar blijft.

Ter illustratie mijn eetlijstje van vandaag:

Brunch: twee roggecrackers met roomboter en een gekookt ei, een kiwi en een halve appel

T: snackschaaltje (inmiddels weten jullie wel wat allemaal is ) en een cappuccino, later nog wat plakjes kaas

A: bakje kibbeling (helaas NIET lekker, druipend van het [verkeerde] vet en geen smaak), beetje ravigotesaus en een klein bakje Ben & Jerry Caramel ChewChew als toetje

T: een cappuccino

T: straks nog een warme chocomelk en een plak leverworst

Dit wordt een rare week, het is hier voorjaarsvakantie, dus 0 ritme. Morgen boodschappen doen, dan sla ik weer lekker veel groenten in en ga ik weer van alles voorbereiden. Ik merk echt dat alles valt of staat met voorbereiding.

Mijn excuses voor mijn ego-posts van de laatste week.
@infj

Succes deze week!
@pilsje: enig idee waarom je bent aangekomen? Niet bij de pakken neer zitten hé, kom op!

@ infj: ik vind die ego posts niet erg. Lekker zo doorgaan.

@sombrerito: tof dat je er weer voor gaat! Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Voor iedereen: een nieuwe week, een nieuwe ronde!
Kent iemand deze site? http://modelmydiet.com/eywomen

Echt heel handig om je doelen visueel te maken. Ik had net even mijn startgewicht en huidige gewicht ingevoerd en ik was echt verbaasd over het verschil. Ik had het nog niet gezien bij mezelf in de spiegel, totdat ik de twee poppetjes naast elkaar zag.
Lieverds, wees niet te streng voor jezelf... het gaat met ups en downs, hoort erbij!

Giliath: ik zag het ook niet als aanval hoor

Ontherun: boksen op bokszak als sport kan helpen.

Sombrito: met duizelingen gaat goed. Nu weer last van mijn rug

INF: we zijn er om elkaar te steunen en je mag ook best alleen over jezelf een keer schrijven. Doe ik ook

Vandaag is goed gegaan. Had vanochtend netjes salade gemaakt met tomaat, komkommer en gerookte kip en 2 gekookte eieren. Bakje aardbeien, 2 mandarijnen en banaan. Ben ik op werk heb ik de bak salade op aanrecht laten staan De 2 eieren had ik wel. Zo jammer. Heb per ongeluk wel een hapje van gebakje van dochter genomen. Echt serieus zonder na te denken.

O: banaan, aardbeien en 2 mandarijnen

L: 3 rijstewafels met kipfilet

T: 2 crackers met 1 plak jonge kaas

D: sperzieboontjes en 1,5 saucijs

T: bak sla, tomaat, komkommer, gerookte kip (ja die van vanochtend)

Morgen laat de ik de banaan staan want zag dat daar echt veel koolhydraten zitten. Heb in totaal 118,29 koolhydraten gegeten en daarvan is 23 voor die banaan. Morgen zal qua eten beetje hetzelfde zijn als vandaag. Woensdag ga ik weer tomatensoep met groente maken en gehaktballetjes voor de afwisseling van salade.
kwejebo: heb net ook verschil bekeken maar ondanks dat tussen 98 en 92 16 kilo zit zie je dat toch niet zo goed op de plaatjes. Zal wel door mijn lengte komen. Ik weet dat het in echt wel verschilt . Maar wel leuk. Wilde plaatje neerzetten maar blijkbaar kan dat alleen via link.
@schorpioen ja kan kloppen, ik heb een aantal geprobeerd en bij sommige zie ik inderdaad geen verschil... maar bij de meeste wel. Misschien als je 99 en 92 invoert dat het dan ineens wel lukt?

Trouwens, een banaan is wel veel koolhydraten maar ook erg gezond en vult goed.
Mag ik nog meedoen? :-) zo ja, naar wie moet ik een bericht sturen?

Is het trouwens erg dat ik dit topic nu pas ontdek en daarom dus niet alles heb gelezen?
Dotje: Nee hoor. Je kan gewoon meedoen

Kwejebo: Er zijn ook andere dingen die gezond zijn en minder koolhydraten zijn. En is niet zo dat ik geen banaan mag maar wil deze week eens testen wat er gebeurd als ik echt minimale koolhydraten neem.
@dotje 'Tuurlijk, welkom!

@schorpioen ah zo! Ik ben ook benieuwd hoe je dat gaat ervaren en of je er van afvalt!
Vandaag weer iets beter gegaan. Nog niet helemaal netjes, maar er waren nog 'restjes' van het weekend in huis.

O: Havermout met halfvolle melk en een scheutje stroop, appel.

T: 2 Oreo koekjes (en nu zijn ze op, gelukkig)

L: Boterham met kipfilet, boterham met Hüttenkäse.

T: 2 Mandarijnen, handje gezouten cashewnoten, kop thee.

D: Pasta met spinazie, tomaatjes, kip en creme fraîche light, kop thee.

T: Plakje ontbijtkoek, restje chips (ook op nu), kop thee.

Morgen proberen weer echt goed te eten. Woensdag wordt helemaal een drama, dan krijgen we 's avonds eten en gaan we uitgebreid koken. Kijken of ik gedurende de dag een beetje kan compenseren... Hier ook een rare week ivm voorjaarsvakantie.
Dank je wel :-).

Leeftijd: 26 jaar

Lengte: 1.67 cm

Startgewicht: 81 kilo

Streefgewicht: 65 kilo

Huidig gewicht: 79,5 kilo

Afgevallen: 1,5 kilo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven